Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ringside sanoi:Mä sanon kaikille teille, jotka vastustatte mun teesejä tässä threadissa: Teitä vaivaa ANTROPOSENTRISMI, eli pidätte ihmistä jotenkin laadullisesti parempana elukkana kuin muita nisäkkäitä. Elukoiden kiduttaminen ei herätä teissä mitään tunteita, mutta annas olla, kun kyseessä on ihmisnisäkäs, niin se lihakimpale on "pyhä", koska sillä on "tulevaisuus" (sic) ja "ihmisarvo" ja joku vitun "sielu". Syökää sikanautaa ja pitäkää aivovammaiset, liikuntakyvyttömät oliot letkuissa. Saatte kato sellaisen harmonian ja niinku ying-yang tsydeemin siihen teidän maailmankatsomukseen.
kiewi sanoi:Ymmärrän, että tuollaisen älykkään eliitin ja yhteiskunnan kerman on vaikea tajuta miksi tällaisia yhteiskunnan taakkoja ei lopeteta heti punnituksen jälkeen. Mene ringu eduskuntaan ja tee asiasta lakialoite. Tai oikeastaan ensin voisit mennä sinne vammasten kerhoon silittään yhden kriteerit täyttävän kuolaavan idiootin tukkaa ja siten kun se hymyilee sulle niin vedät pesäpallomailalla päähän virnistelijää. Voisit myöskin hakata ne tädit paistijauhelihaksi kun järjestävät lapsille ohjelmaa jota joku niistä ei välttämättä tajua. Näin tädit voisi järjestää vammasille sellaista ohjelmaa joka on niille oikeanlaista eli pyöriä omissa visvoissaan lattialla.
Mä en ole älyllistä eliittiä enkä yhteiskunnan kermaa mutta en silti tajua miksi sen rinkun listan mukainen ihminen pitäisi pitää elossa. Ole hyvä ja valista mua.kiewi sanoi:Ymmärrän, että tuollaisen älykkään eliitin ja yhteiskunnan kerman on vaikea tajuta miksi tällaisia yhteiskunnan taakkoja ei lopeteta heti punnituksen jälkeen.
kunnes pitäväksi todistetaanBoxer-83 sanoi:Juu täällä ei taideta kauheasti uskoa sieluun.Vaikka aivot,kädet, jalat mitkään niistä ei pelaa niin kaikilla ihmisillä on silti sielu ja se erottaa meidät eläimistä.
Oletko sä ikinä kuullut sellaisesta, että rukous voisi mahdollisesti olla keskittymistä, itsehypnoosia ja rauhallisuutta edistävä tekijä hätätilanteessa. Sitten JOS tämä rukoukseen "turvautunut" ihminen selviää koettelemuksestaan, esim. raivoisasta taistelusta, niin hän kiittää oletettua jumalaa, jolta apua on pyydetty. Sillä keskittymisellä, jolla saatiin pelko kuriin ei tietysti ole mitään vaikutusta.Boxer-83 sanoi:Monet ihmiset tajuavat vasta ,kun ovat kovassa hädässä,että on olemassa korkeampi voima. Niin vaan kova ja karski suomalainen sotilaskin risti kätensä sotien aikana kun asiat näytti pienen ihmisen päässä niin käsittämättömiltä ja itseä on ruvennut pelottamaan,että sodan tuulet taas lähestyvät,jotta suomalainen jälleen ymmärtäisi...
Täytyy sanoa, ettei oo jumaluuteen kovat kriteerit jos se homma tossa on. Tietyssä vaiheessa arkaa keskustelua näkee yleensä joko jumala- tai hitlerkortin perustelujen sijasta.Boxer-83 sanoi:Ihminen rupeaa helposti kuvittelemaan,että hän on Jumala: minä päätän ketkä saavat elää ja ketkä kuolevat,minä tiedän ketkä ovat riittävän vammaisia,tehdään täydellisiä ihmisiä kloonaamalla.
Tota... oletko sä todella sitä mieltä, että tähän keskusteluun osallistuneet ihmiset vihaisivat vammaisia, ovat suorastaan raivon ja epätoivon vallassa, kun he tietävät, että aivokuollut ihminen makaa sairaalassa, eikä oikein tiedetä mitä sellaiselle ihmiselle pitäisi tehdä.Boxer-83 sanoi:Kun menettää toivon paremmasta, uskon hyvyyteen, rakkauden ympäröivään maaillmaan, niin silloin jää jäljelle: viha,raivo,epätoivo,tuska kipu...
Mari-Nella sanoi:Ihmisen erottaa eläimestä kyky tuntea empatiaa heikompiaan kohtaan, näin ainakin olen tähän asti uskonut.
Boxer-83 sanoi:...Juu täällä ei taideta kauheasti uskoa sieluun.Vaikka aivot,kädet, jalat mitkään niistä ei pelaa niin kaikilla ihmisillä on silti sielu ja se erottaa meidät eläimistä....
Dean Kuntz sanoi:En muuten olisi niin varma tuosta älykkäästä eliitistä... Muuten musta ihmisissä jotka nostaa eläimet ihmisen tasolle ja sanoo että ihminen pitäisi tuhota maapallolta on jotakin vikaa...niitten elämä on ilmeisesti sellaista kärsimystä että ikään kuin verhotusti halutaan sanoa että vittu tappakaa hullut pentti linkolat ja kettutytöt minut että pääsen tästä kärsimyksestä.
ringside sanoi:
Dragon sanoi:* Sanoo Muppettien elukan lailla: "Sooorryyy..." Enpäs tiennyt totakaan Stephenistä...
Se tila, jossa ei havaita aivotoimintaa on ei mitään. Ainakin minun mielestä, ja se on sama kuin kuoloema. Kuolemankaan jälkeen ei ole mitään. Jolloin kuoloema ei voi olla mikään paha asia, koska se ei ole edes ei mitään.Raejuusto sanoi:Mun mielestäni kaikki osallistujat tässä ketjussa unohtavat yhden asian puhuessaan päätösvaihtoehdoista elämän ja kuoleman välillä. Ihminen ei vieläkään tiedä mitä kuolema on, ja miten ihanaa tai kamalaa se on verrattuna elämiseen kamalan sairauden kanssa. Myöskään sitä ei tiedetä millainen on se tila jossa ihmisellä ei havaita aivotoimintaa, mutta peruselintoiminnot kuitenkin toimivat, eli kun ihminen ei vielä ole kuollut.
Minä itse en haluaisi kuolla missään tilanteessa ikinä, sillä en tiedä mitä se on. Mielestäni kuoleminen ei ole vaihtoehto missään tilanteessa. Mihin perustuu väittämä että kuolema helpottaa kärsivän tuskaa? Uskomukseen, siihen samaan ilmiöön mihin turvautuu se hihhuli sodan keskellä?
lej sanoi:Ja on totta, että sivistyneessä yhteiskunnassa autetaan heikompia, mutta silti ovi miettiä sitäkin, että kannattaako suurin panos suunnata niihin heikkoihin, jotak voivat toimia yhteisön hyväksi, kuin niihin jotka sillä viimeisen elinkuukaden kustannuksilla kuluttavat hirveät summat rahaa.
Ja ei sellaisten tukemista kukaan ole ymmärtääkseni kyseenalaistanutkaan, jotka voivat kokea onnea, vaan niitä joilla monitorissa näkyy viiva.
kiewi sanoi:Ymmärtäähän kaikki että rinkun kriteerit täyttävä henkilöllä voi olla ihan yhtä paljon ja enemmänkin onnellisuutta kuin terveellä.