Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Angelos sanoi:Hyviä pointteja! Etenkin Angelican huomautus siitä, että vain harrastelisi historiaa. Olen miettinyt tuota itsekin ja se tuntuu kyllä kaikista viisaimmalta ratkaisulta.
Miten usein noita bileitä muuten on ja kuinka usein niissä keskimäärin ravataan? Urheilen SM-tasolla, joten alkoholin kittaaminen 2-3 kertaa viikossa ei oikeastaan tule kysymykseen.
"Voihan ilman alkoholiakin pitää hauskaa" on vähän sama asia kuin nauraisi omille vitseilleen.
Angelos sanoi:Hei!
Oletko kauppakorkeassa tai yliopistolla opiskeleva nuori? Jos olet, haluaisin suurella mielenkiinnolla kuulla kokemuksistasi kyseisessä opinahjossa.
Tässä vähän keskustelua käynnistäviä kysymyksiä:
Miksi hait kyseiseen oppilaitokseen? Mitä olet valinnut pääaineikseksi? Millaista opiskelu ylipäätään on? Paikan ilmapiiri?
Ovatko kaikki kauppista käyvät ylimielisiä mulkkuja, jotka vain bilettävät ja heittävät smalltalkia ja yliopistolla opiskelevat pelkkiä syrjäytyneitä nörttejä? [provo]
Käykö TKK? Korkeakoulujen välinen raja on aika kevyt.Angelos sanoi:Oletko kauppakorkeassa tai yliopistolla opiskeleva nuori? Jos olet, haluaisin suurella mielenkiinnolla kuulla kokemuksistasi kyseisessä opinahjossa.
Mummo toivoi minusta jo ennen kouluikää insinööriä... Todellisuudessa TKK / Konetekniikka oli ainoa mikä minua kiinnosti lukion jälkeisistä paikoista. Olin ollut teollisuudessa kesätöissä joten alasta oli jo pieni käsitys.Miksi hait kyseiseen oppilaitokseen? Mitä olet valinnut pääaineikseksi? Millaista opiskelu ylipäätään on? Paikan ilmapiiri?
Ovat. TKK:lla heidän yhdistelmiä.Ovatko kaikki kauppista käyvät ylimielisiä mulkkuja, jotka vain bilettävät ja heittävät smalltalkia ja yliopistolla opiskelevat pelkkiä syrjäytyneitä nörttejä? [provo]
Hyvä maku, opetus oli hyvää ja sitä on arvostettu töissä. Tulevaisuuden näkymät ovat valoisat ja palkkaa saa sopivasti. Palkka ei ole pääasia, tärkeinta on ollut kiva työtehtävät. Näistä aiheista varmaan löytyy loppuelämäksi uutta ja mielenkiintoista.Jo valmistuneet voisivat vastata esimerkiksi siihen, että millainen maku koko touhusta jäi käteen ja millaiset tulevaisuuden näkymät on nyt työllisyyden sun muun suhteen.
Jo olet pitkän lukenut lukiossa niin ei ongelmaa. Helsingissä kuulemma vähän vaikeampaa kuin Turussa (huhu). Pakolliset kurssit Turussa:Angelos sanoi:Kuinka suuri vaikutus matematiikalla on kauppakorkeassa? Kyllä mä matikkaa ymmärrän, mutta en jaksais sitä kauheasti näiden monen vuoden jälkeen vääntää
iivili sanoi:Mitä tulee historian opettajien työllisyyteen, niin muutama vuosi sitten erääseen syrjäiseen itäsuomalaiseen kuntaan haki yläasteen opettajan virkaan kymmeniä useita vuosia työkokemusta omaavia filosofian maistereita. Ko tapaus kertoo karua kieltä joku historian lajike pääaineennaan valmistuneiden maistereiden työllistymisestä. Mielestäni historia on erinomainen harrastus, mutta pirun huono pääaine yliopisto-opiskelijalle työllistymismielessä.
Ei oo väliä kuinka huono olet matikassa, aina löytyy joku joka on huonompi. Taloustieteilijöiden matikka on hyvin yksinkertaista ja paljon helpompaa kuin teekkareiden.Angelos sanoi:Kuinka suuri vaikutus matematiikalla on kauppakorkeassa? Kyllä mä matikkaa ymmärrän, mutta en jaksais sitä kauheasti näiden monen vuoden jälkeen vääntää
Kaptah sanoi:Täytyy kuitenkin muistaa.että meille jotka valmistumme n.4-6 vuoden päästä on työllisyystilannekin ihan toinen mikä se on tällä hetkellä. Ns.Suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle,ja paikkoja aukenee tätä kautta huomattavan paljon. Eritoten opettajien keski-ikä on kohtuullisen korkea. Tämä siis lähinnä Ringsidelle ja muille jotka jaksavat kertoa kauhutarinoita historiaa lukeneiden työllistymisestä, itse asiaan kuitenkaan juuri perehtymättä.
Angelos sanoi:Kävittekö muuten kauppakorkean pääsykokeeseen valmistautuessanne jonkun valmennuskurssin ja jos kävitte, niin oliko siitä mainittavaa hyötyä? Aika törkeän hintaisia nimittäin, alkaen 500 euroa.
ringside sanoi:Maikkojen työllistyminen korreloi todella tarkkaan opetettavien kurssimäärien kanssa. Jos ottaa matemaattis-luonnontieteellisestä matikan pääaineeksi ja täydentää sen fysiikalla (ja ehkä vielä atk:lla) ja hoitaa sen cumun niistä auskuopinnoista niin saa Helsingin seudulla 100% varmasti duunia ENNEN valmistumista, jos vaan on jalkaa sijaisuuksien kautta koulujen ovien väleihin. Jos haluaa varmistella tulevan työttömyytensä, lukee teologisessa uskonnon pääaineena. 550 oppilaan yläaste työllistää YHDEN uskonnonopettajan, kun se samaan aikaan työllistää KAHDEKSAN matikanmaikkaa. Uskonnonope opettaa toki vain uskontoa ja matikanmaikoilla on sivussa aateekoota, fysiikkaa ja kemiaa.