Joo unohtu mainita se liiketoiminnan tuloksellisuus vs markkinoinni tuloksellisuus taulukko. En itse siihenkaan kajoa.
Itse ajattelisin, että kannattaa katsoa näistä merkittävät erot. Esim. Riista -, metsä -, kala -& maateollisuuden markkinoinnin SEKÄ liiketoimininnan tuloksellisuus heikentyi merkittävästi 2010 vuoteen tultaessa, ympäristönhuolto & koulutus nousi kummassakin jne. Eli opetella mitkä toimialat poikkesi valtavirrasta, ei mene kauaa, itsehän piirsin näitä poikkeusliiketoimintoja kuvaavat kuvat ja asettelin ne niihin ns. poikkeustoimintoihin. :D
Jos kukaan mitään tajusi, luoja miten on pää aina sekasin näistä listojen opettelu sessioista.. itse olen sillä ajatuksella että suurin osa kysymyksistä perustuisi noihin kuvioihin ja kaavioihin, joten niihin olen piirtelemällä ja ulkoa opettelemalla eniten energiaa tuhlannut.
Tuon kirjan perusteella ihmettelen miten kukaan haluaa ikinä lukea markkinointia, ihme liibalaabaa ja ilman mitään varsinaista pointtia ja asioita sotkettu ja selitetty typerästi. En itse vieläkään tajua että onko markkinoinnin tuloksellisuus ja vaikuttavuus sama vai eri asia kun ne on ihan sekavasti tuolla kaikessa..
Jos tämän päivän avautumiset ois sitten tässä ja kiltisti takaisin taulukoiden pariin..
Edit. Eikun tajusinpas, tuloksellisuus on vaikuttavuuden osa! Hmmm kannattaa ehkä taas miettiä vähän ennen kun kirjottaa..