Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Oli kyllä paljon vaikeampi koe kun aikaisemmat minusta. Minulla meni melkein kaikki aineistotehtävät väärin :D . Onneksi johtamisesta ja markkinoinnista sain kaikki oikein ja laskentatoimesta meni yksi väärin. Matikastakin 6/8 johon olen erittäin tyytyväinen. 30p sieltä napsahti kuitenkin, Mutta toivotaan ettei tule samanlaisia virheitä oikeassa kokeessa kuin tuossa, taas tuli kansiksessa yksi näppäilyvirhe ja aineistoa en jaksanut lukea melkein ollenkaan, johtuu varmaan huonoista yöunista, mutta hyvää harjoitusta, koska koetta edeltävänä yönä ei varmaan tule paljoa nukuttua. Oli kyllä "kiva" huomatta että muitten kurssilaisten pisteet olivat niin matalia, ei kauhean moni saanut yli 30, eli aika haastava koe oli.

Tarkemmin ajatellen voi olla että sain vain 29 pistettä mutta en viitsi käydä tarkistamassa nyt kun on nyt senverran hyvä mieli :D

Edit. Ja kyllä muokin laiskottaa ja paljon. Jo viiden tunnin luku päivässä tuntuu hirveältä

Tosin siina oli mun mielesta aika kyseenalainen se sahkontarjonta kayra. Ite en kans jaksanu lukee siin aineistoo kunnol nii laskin sen sahkon tarjonta ja kysynta kayran ihan normaalisti. Ja vastaus oli siis kolme. No sit siel oli sanottu et vissii markkinoit jotenki saadelty eli oikee hinta on alle sen 3e eli sen hinnan pitas siis olla 1. No mista helvetist sen tietaa onko se lahempana kolmea vai yhta? Ku lahinna oikeaa vastausta pitas sen vastausvaihoehdon olla. Niin ei voi mitenkaan tietaa olisko se hinta yli 2 vai alle 2. Eli ihan paska kysymys :D Sit yks virhe tuli ku lukasin nopeesti et markkinaorientaatio on asiakas, kilpailija ja toimintojen valisista koostuva ku siin luki et toimittajien valisesta.. eli olin vaha huolimaton.
Mitenkohan nyt kannattas lukee? pitas vissii tehda noit tehtavii vaa et pysyy skilssit. Ja viel kerran lukee kaikki kirjat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite kanssa laskin ton sähkökysymyksen noin, en myöskään jaksanut keskittyä aineistoon niin paljoa että olisin tuon huomannut sieltä :D . Itse ainakin ajattelin tehdä enää lähinnä tehtäviä ja kansiksen muistiinpanot loppuun (ikuisuusprojekti) sekä opetella listoja ja kaavoja ulkoa. Tuskin enää kannattaa pahemmin lukea yleisesti kirjaa, koska kokonaisuus on jo hallussa ja nyt pitäisi vain muistaa yksityiskohtia.
 
Juuh.. Ite mietin et jos kerran viel lukis markkinoinnin ja laskiksen lapi iha kokonaa.. Ja merkkais kaikki hyvat yksityiskohdat sielt.. jos sen sais tehtyy tan viikon aikana nii ois jees. Sit jos viel lukis matikan teorian eli 3 ja 4 kappaleen lapi.
Ilmoittauduin tolle matikan tehokurssille niin toivottavasti sielt tulee extraa 1 pojo. Tan paivan kokees vastasin 7 joist 6 oikein. En kuollaksenikaan muistanut miten se mediaani laskettiin siit taulukost. Tai muistin suurinpiirtein mut en tarkkoi lukui niin se meni vaarin. Vikaa yritin 5 min ja totesin et ei tuu mitaan ku yritin lineaarisel optimoinnil ratkasta vaik oli derivointi tehtava :D Tan paivan koe oli vaha saatoa mut paa-asia et itsekoe menee hyvin!
Ps. huomaa et ei oo hirveesti ollu sosiaalises kontaktis kaverien kaa ku jaksaa tanne tyylii blogittaa jotai omii harkkakoetuloksii ja analysoida niit :D No tanaa avengerssii kattoo ja sit kaytannon eristaytyminen kaveri porukoist. Se on vaa paha ku mul on se tonnin betti kaverin kaa et paasenko aaltoo nii se luonnollisesti yrittaa hairita mun lukemista. mm yks paiva erehdyin paljastaa mis kirjastot luen ja tuli sit siihe vieree jonglooraa palloilla ja piereskelee yms nii oli pakko pistaa paketii sen paivan lukemiset ku alko tule vihasii katseit muilt lukijoilt.. :D Mun havio siis se 350e ja voitto 1000e.. Enemman kyl vituttas jos joutus jonnekki lappeenrantaa kouluu ku mita noi rahat.
 
Kuulemma Lappeenrannassakin on ihan hyvätasoista opetusta, mutta ymmärrän kyllä jos tuntuu ikävältä muuttaa pienempään kaupunkiin jos on isoissa tottunut elämään. Itse muuten laskin tuon mediaanitehtävän vähän jännästi. Ensin katsoin mediaanin jokaisesta osiosta, laskin painokertoimet ja sitten plussasin ne ja vastaus oli oikea. En sitten tiedä onko tuo oikea tapa ja tuliko vain tuurilla oikea vastaus, mutta en ole lukenut käytännössä ollenkaan tilastotieteen aluetta niin en tiennyt kaavaa.
 
Onko moni menossa Jyväskylään keskiviikkona tekee kansiksen kokeen? Aika naurettava tuo viime vuoden koe. Toivottavasti tänä vuonnakin ois samaa tasoa, niin meikäläinen ois ainaki inessä!!
 
Minähän hain Lappeenrantaan, vaikutti ihan ok paikalta ja suht lähelläkin.
Ei mun tietääkseni Lappeenrannassa mikää huono opetus ole, tai Suomessa ylipäätään yliopistoissa, tosin Aallosta valmistuneet saa jonku verran parempaa palkkaa.
 
Ei ollu tarkotus mollaa lappeenrantaa, ihan hyvaa olen kuullut ja kaikki tutut jotka siella on ovat viihtyneet. Itselleni olisi vain niin paljon helpompi olla helsingissa kun perhe ja kaverit taalla plus harrastukset. Mut ei siin, jos aalto ja tampere karkaa kasist nii laapeenrantaan sit ellen totaalisesti feilaa.
 
Noo en tiia.. Koko valmennuskeskuksen paras pistemaara oli 33p ja toisiks paras vissii 31.5p.. 30p paikkeilla oli noin 10-15 opiskelijaa.. Keskiarvot pyori siel 16-18 pistees.. Hatusta heittaisin et noin 400 opiskelijaa valmennuskeskuksel.
Oli toi mun mielest jo haastavahko koe.. Kaks ekaa oli vaha helpompii. Mun mielest iha oikeen kokeen tasosia varmastikkin. Kysy viel jurzilt seki on valmennuskeskuksel.
Edit: mut tosiaan tuli ite vaha hatailtyy kokees ja tehtyy muutama ihan holmo virhe.. Joten en sit tiia oliks toi loppu peleis nii vaikee koe. Tulosgraafit kyl pikkusen putos.

Yllätyin ite kyllä noista pistemääristä suhteessa aikasempiin kokeisiin. Laskis ja markkinointi kaikki oikein, johtamisessa yks väärin, kansiksessa muutama väärin ja matikasta laskin hurjat kaks ja toinen väärin :D Tuli muutama tyhmä kömmähdys ja yhtään merkkasin väärän vastauksen vaikka tarkotuksena oli laittaa se toinen :D Pitäis päästä eroon noista kokonaan ettei varsinaisessa kokeessa tapahdu. Nyt sentään osaan lukee jo, että kysytäänkö ei pidä vai pitää paikkaansa kysymyksiä. 25,5p siis tuli ja 27p, jos ottais mukaan ton yhen mikä piti vastata oikein.

Ps. eka kysymys missä oli mäkkäri sekotti jotenkin pahasti, kun käytännössähän toi liittyy molempiin byrokratiaan ja taylorismiin (sanottiin tuolla meijän kurssillaki niin, ikävä kyllä ni jääny päähän...) ja vastasin sitten tietty väärin. No muistaapahan kokeessa.

Edittiä vielä tohon lukemiseen. Itellä on kyllä jo sen verran tankkaamista takana, että ei keskittyminen riitä enään noihin kirjoihin yhtään. Lähinnä yrittäny noita listoja opetella vähän paremmin ja kertailla mieleen mitkä teoriat kuuluu kellekin. Ehkä se tästä, toivottavasti stadiin päästäis, vaikka se vaikeeta onkin ilman matikan hallitsemista....
 
Aika hyvin, markkinoinnista kaikki oikein! Luulis jo tollasella tietämyksellä pääsevän :D
Must tuntuu, että jos joku kusee ni se on toi markkinointi tai sit jos laskiksest tulee budjetoinnin tai ABB:n vaiheet..Ei meinaa mulla tommoset taulukot/listat mennä millää päähän.
Noh, jos ei nyt pääse ni sit ens vuonna uudestaa kun on vähä enemmän aikaaki lukee.
 
Nyt on kyl selkäranka katkeemassa. Tuntuu et lukeminen on enää kaikenmaailman "kiinnostuskiikari" paskalistojen ja järjestyksien ulkoa lukemista. Syytän johtamista, markkinointia ja laskentatoimea oman mielenterveyden horjumisesta jopa matikkaa enemmän.
 
Alkaa kyllä tässä vaiheessa hajottaan lukeminen kanssa pahasti, kun tosiaan tammikuussa alotettu. Huomenna olis tosiaan noi jyväskylän kokeet. Saa nähä löytääkö sitä perille, kun ei oo ikinä tullu jyväskylässä käytyä.. :D
 
Pääsispä jo tekemään koetta! Alkaa tosiaan hajottamaan jo kun on tullut niin aikaisin alotettua lukeminen. Täytyy yrittää markkinoinnin taulukoita ja kyselyjä opetella vielä ulkoa, niistä saa varmaan jotain inhottavia kysymyksiä. Ärsyttää tuossa markkinoinnin kirjassa tuo jatkuva insinöörikammo. :jahas:

Itse olen Takuuvalmennuksen kurssilla ja eri kursseilla harjoituspääsykokeet on varmasti jonkin verran erilaisia, mutta onko täällä moni törmännyt tommosiin harkkatehtäviin missä vastausvaihtoehdot menee tyyliin 1) Yksi oikein 2) Kaksi oikein 3) Kolme oikein... jne. Ainakin takuuvalmennuksen kokeissa noita on ollut jonkin verran, mielestäni hankalimpia ratkaistavaksi. Toisaalta selailin vanhoja pääsykokeita eikä tuon rakenteisia tehtäviä ole ilmeisesti koskaan ollut (korjatkaa jos olen väärässä), mutta kai on sitten tarkoituksella pistetty vähän rakenteeltaan haastavampia kysymyksiä.
 
EIkö kukaan pakkiksen gentlemanneista ollu tänään Jyväskylässä kansiksen kokeessa? Itsehän kävin tekemässä, ja voi pojat ku meni nappiin!!! :rock:
Kokeen jälkeen kovasti koitin miettiä, että menikö ykskään tehtävä vituiks, niin eipä tainnut mennä. :) Kyllä on sit helpottunu fiilis! Ja nyt pitäs vajaa pari viikkoo panostaa viralliseen kokeeseen. :face:
 
Täällä yks jyväskylässä ollu, mutta olin siinä ryhmässä joka teki molemmat kokeet. Vaikken niitä kirjoja lukenu niin aattelin yrittää, mutta eihän niitä pystyny soveltaan, kun oli jotain tiettyjen tyyppien listoja yms. Kansiksen koe oli aika helppo, mutta taisin ite ainakin mokailla muutaman siinä. Noh saa nähä. Ei kyllä jotenkin ittee edes nappais opiskella kansista, mutta pakko joku paikka saada ainaki vuodeks =P
 
Täällä käytiin kanssa kokeilemassa kansista, eipä ollut vaikea tosiaan, silti meinasi aika loppua kesken, just ehdin vastata kaikkiin. Mokasin kuitenkin suhdannepolitiikka, kerroin- ja syrjäytysvaikutus -kysymykset. Saattoi niistä pari osua. Jostain toisestakin kysymyksestä jäi sellainen fiilis ettei tainnut mennä ihan nappiin..
 
EIkö kukaan pakkiksen gentlemanneista ollu tänään Jyväskylässä kansiksen kokeessa? Itsehän kävin tekemässä, ja voi pojat ku meni nappiin!!! :rock:
Kokeen jälkeen kovasti koitin miettiä, että menikö ykskään tehtävä vituiks, niin eipä tainnut mennä. :) Kyllä on sit helpottunu fiilis! Ja nyt pitäs vajaa pari viikkoo panostaa viralliseen kokeeseen. :face:

Not a gentleman, mutta kävin tekemässä kansiksen kokeen :) Helppohan tuo oli, ja kaikkiin osasin jotain vastata. Aika vaan loppui itelläni ihan tyystin kesken, tarkistelin alkupään tehtäviä moneen kertaan jne joten sitten lopuksi tuli kiire. Monopolin tuotettu määrä + hinta jäi kesken, kai siellä oikeat laskut oli muttei vastauksia :D Sama inflaation kustannuksista, pari minuuttia ennen kokeen loppumista oli nuo tehtävät edelleen puolitiessä ja enhän ehtinyt kun jotain yksittäisiä sanoja sinne enää heitellä. (Enkä ole 100% varma niistä ilman syrjäytysvaikutusta olevien kansantalouksien laskuista, yksi saattaa olla väärin.)

Summa summarum, koska koe oli niin helppo, niin luulenpa että sisäänpääsyyn tarvii hyvin lähelle täyttä 60 pisteet, ellei ole hyvät lähtöpisteet (Itsellänihän ei ole yo-arvosanoista mitään jakoa)... Joten nyt katse kohti varsinaista koetta, tää oli toisaalta hyvä, koska näin vielä mitkä asiat eivät ole vielä lihasmuistissa täydellisesti :) Harmittaa vaan kun junalla meni 50e matkoihin kun kävin jyväskylässä, mutta olen varma että enemmän ois harmittanut jos oisin kattonut koetta jälkeenpäin ja nähnyt kuinka helppo se oli. Yritetty nyt on ainakin.
 
Toivotaan että ensi vuonna olisi Jyväskylään vielä sama kirja niin voisi itsekkin pyrkiä sinne että saisi jonkun yliopistopaikan (ja toivotaan että koe olisi myös yhtä helppo). Ammattikorkeakoulu ei oikein innosta.
 
Tossa lueskelin muutaman sivun taaksepäin ja pakko painottaa muillekin ehkä tärkeintä pointtia itse koetilanteessa: ottakaa rauhassa. Itellä varmaan jonkinlainen adhd ni tuottaa aina aika pahasti vaikeuksia olla tuntia kauempaa paikallaan ja sen takia noi kokeet yleensä meneekin siihen aikaan. Sitten käy näitä ettei osaa lukea kysytään mikä pitää paikkaansa vai ei. Tarkasti ensin kysymys läpi ja sitten vastausvaihtoehdot _kaikki_. Viime vuonna tuli noita, että vastas väärään kysymykseen, koska luki vaan sen yhden vaihtoehdon (hei toihan pitää paikkaansa :D). Tsemppiä viimesiin rutistuksiin!
 
Kyllahan sa jURZ paaset tana vuonna yliopistoon. Sen verran hyvin mennyt sun harkkakokeet. Aaltoon luultavasti ja jos et sinne niin sitten kyl muihin vaihtoehtoihin.
 
Back
Ylös Bottom