Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä valmennuskeskus ja sen matikanluennot. Eikö ne nyt millään saa korjattua sitä kuvaa niin että siitä voisi nähdä jotain.

Edit. Nyt meni sitten äänikin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse haen Turkuun, alkupisteitä on plakkarissa 34 (joten yhteispisteillä varmaan sisään pääsen, mikäli pääsen) ja matikan kanssa pisteraja on ollut n. 46-48. Itse ajattelin lähteä vastaamaan 25 viiteen varmaan kysymykseen, näin pitäisi mennä suht hyvin. Kuulostaako hyvältä? Vai miten itse lähdette viikon päästä vastaamaan?
 
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä valmennuskeskus ja sen matikanluennot. Eikö ne nyt millään saa korjattua sitä kuvaa niin että siitä voisi nähdä jotain.

Edit. Nyt meni sitten äänikin.

Joo kauheeta ratinaa ja paskaa. Ite lopetin jo katsomisen.

Ja vastaan tietenkin niin moneen kun osaan. Jos on 30 varmaa en luultavasti ota fifty fifty kysymyksii vaik onkin positiivinen odotusarvo. Jos on jotai 27-28 melko varmaa otan varmaan kaikki fifty fiftyt ja sit toivotaa :wtf:
 
Itse haen Turkuun, alkupisteitä on plakkarissa 34 (joten yhteispisteillä varmaan sisään pääsen, mikäli pääsen) ja matikan kanssa pisteraja on ollut n. 46-48. Itse ajattelin lähteä vastaamaan 25 viiteen varmaan kysymykseen, näin pitäisi mennä suht hyvin. Kuulostaako hyvältä? Vai miten itse lähdette viikon päästä vastaamaan?

Kannattaa vastata kaikkiin mitkä osaa ja jos ei riitä ni sit arvailemaan. :P
 
Tottakai niin moneen kuin vain osaan, mutta kannattaako jättää vastaaminen siihen 25, jos lopuista vastauksista ei voisi olla täysin varma? :) Ottaako siis tavallaan turhia riskejä? Kun 25 oikein olisi tapauksessani jo varma sisäänpääsy.
 
Itse en oikein lähde taktikoimaan mitenkään vaan vedän ihan fiiliksen mukaan sitten. En olisi pahoillani vaikka saisin 40/40 :D
 
Hmmm, nyt tuntuu siltä että pitää feilaa koe aivan täysin jos en ees Vaasaan pääse :D Matikan osio voi tosin tappaa mut jos ne kysyy vaa teoriaa siinä... Mullakin se ongelma että laskea osaan, mutta ei sitä teoriaa oikee tahdo muistaa. Ei matikas mun mielestä ole kyse siitä että tietääkö määritelmän jollekkin vammaselle termille. Päätermit nyt toki pitäs yleensä tietää jos mitään osaa ees laskee :D Aaltoon tai Turkuun jos pääsen oon erittäin tyytyväinen. Vaasakin menee. Jos tietäisin joku 26 täysin varmaksi kokeessa niin lähtisin muutamaa 50/50 arvailemaan... Alle 20 jos on menos vaa oikein nii toki sit kans on vähä pakko varmaa arvailla parit :D 27+ pojoo en taida enää arvailla mitään. Nyt pitää vaa toivoo et matikan osiosta tulee suotuisa niin ei pitäs olla mitään syytä ettei jostain paikka irtoa...
 
Tottakai niin moneen kuin vain osaan, mutta kannattaako jättää vastaaminen siihen 25, jos lopuista vastauksista ei voisi olla täysin varma? :) Ottaako siis tavallaan turhia riskejä? Kun 25 oikein olisi tapauksessani jo varma sisäänpääsy.

No meinaan taktikoida niin, että vastaan niihin, mitkä osaan varmasti ja arvailen jos on pakko. Eikös se muuten ole myös koevalintapuolelta niin, että tulee ne ensisijaisuuspisteet? Eli ykkösvaihtoehtoon ois myös koevalinnassa 2 varmaa alkupistettä? Tavotteena olis osata noin 30, mutta kattoo nyt minkälainen koe tulee :)
 
Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että tuo arvailu johtaa turmioon :D

En ihan "arvailemaan" silti siis lähtis, vaan vastaisin myös sellasiin kysymyksiin, johon en ole täysin varma :D. Siis jos luulen tietäväni, mutten ole varma, ja niihinkin vaan, jos on pakko. Pitää sen verran kuitenkin kerätä pisteitä, että jos osa "varmoista" vastauksista onkin vääriä riittää silti pisteet. Parempi jos osais vaikka kaikki 40 varmasti :D, mutta tuskin koe niin helppo on. Matikasta tuskin saan viittä pistettä enempää, tuskin sitäkään. Sellanen 6-7 per osio olis tavote...matikasta vähän vähemmän. Voi jättää ne vaikeimmat kysymykset pois :P
 
Kyllähän 50/50-arvauksia kannattaa tehdä, odotusarvo on kuitenkin +0,25 pistettä ;)

Kun matematiikan varaan ei voi itse hirveästi laskea, niin olisi tavoitteena saada 6-7p kaikista muista kasaan ja sitten matematiikasta raapia ne pari-kolme potentiaalista.. Tämä ja ainakin osa seuraavaa päivä on tarkoitus painia Stratmarkin viimeistelyn kanssa, kirjoittaa tiivistelmää ja yrittää poimia joitain tärkeäntuntuisia lukuja ylös.

Mitä pidempi aika Jyväskylän pääsykokeesta on, sitä selvemmin tuntuu siltä että olisi ollut todella hyvät saumat päästä sisään jos olisi ehtinyt lukea pari kokonaista päivää enemmän kansista.
 
Jotenkin tuntuu itest et ainaku vetaa puhtaasti fifty fifty arvauksen niin se menee vaarin.. Ku siin kuitenin periaattees tekee valinnan josta ei ole varma, ja jos kokees tekee valinnan jostai ei ole varma se menee usein vaarin. Ite oon huomannu ainaki et lahes aina oma ''epavarma valinta'' eli fifty fifty arvaus on vaarin. Eri asia jos sit oikeesti heittais kolikol kokees :D vois porukka kattella vaha..
 
Jotenkin tuntuu itest et ainaku vetaa puhtaasti fifty fifty arvauksen niin se menee vaarin.. Ku siin kuitenin periaattees tekee valinnan josta ei ole varma, ja jos kokees tekee valinnan jostai ei ole varma se menee usein vaarin. Ite oon huomannu ainaki et lahes aina oma ''epavarma valinta'' eli fifty fifty arvaus on vaarin. Eri asia jos sit oikeesti heittais kolikol kokees :D vois porukka kattella vaha..

Mulla on toi sama et jos tiiän et oikee vastaus on yks kahesta niin vastaan lähes varmasti väärin. Ite ainakin tuun heittää sitä kolikkoo tommoses tapaukses eikä ois eka kerta. Suosittelen kaikille muillekkin :)
 
totta tosiaan tuo mitä 50/50 -vastailuista kirjoittelette. Niissä kun on monesti se jokin "jippo" mitä ei tajua vaan vastaa niinkuin ajattelisi sen olevan ilman varmaa tietoa. Pitää siis tarkkaan harkita miten noihin vastaa itsekin. Jos näyttää siltä, että helsingin raja karkaa käsistä niin sitten varmistelen vaan lappeenrantaan pääsyä enkä ota turhia riskejä. Jos taas Lpr vaikuttaa melkolailla täysin varmalta niin on varaa ottaa pari riskiäkin jos niillä sattuisi helsingin raja rikkoutumaan.
 
Abladalabdadaaa, kotiuduin juuri kirjastosta 8h luku-urakan jälkeen ja päässä vaan surisee. Nyt on semmonen olo, etten osaa mitään, en tiedä mistään mitään ja harjotuskokeetkin mennyt päin helvettiä. Nyt harmittaa kauheesti kun tuli mokailtua siinä jyväskylän kokeessa, näiden kertailujen jälkeen olisin saanut siitä täydet pointsit. Tällä hetkellä päivien jälkeen semmonen olo, että kertaan jotain ainetta/osa-aluetta, teen kokeen, osaan sen alueen asiat mutta kaikki muu on unohtunut. Seuraavana päivänä ei tunnu muistavan niitä kerrattujakaan juttuja tai ylipäätään ei erota mitään transformationaalisia ja transaktionaalisia sanoja ja lukee väärin jne. Mietin jo että pitäiskö vähän ruveta himmailemaan, ettei koetta ennen pää räjähdä, mutta toisaalta sitten olen varma, että kokeessa kysytään ne asiat jotka jättäisin kunnolla kertaamatta. Pitäis nyt vielä ainakin lauantaihin vetää tämmöstä kunnon tahtia ja paljon tehtäviä. Sunnuntaina aattelin sitten vaan kerrata vaikeat asiat ja maanantain pyhittää levolle, rentoutumiselle ja piitkälle rauhottumislenkille koiran kanssa.

Ensi alkujaan ajatus oli, että pyrin vastaamaan kysymyksiin, että saan 30 pojoa tuli mikä tuli. Sitten tajusin etten osaa matikkaa, joten kaikkien muiden osa-alueiden kysymyksiin tod. näk. tarvisi vastata kaikkiin (Vai onko jollain parempaa tietoa, kun matikka on ollut mukana, eikö silloinkin kokeen maks.pistemäärä ole 40p, kysymyksiä vaan enemmän ja osa puolen pisteen?) Ja etenkin johtamisen ja markkinoinnin osalta pelottaa jotkut älykillerit, niin jää nyt nähtäväksi. Luultavimmin tarvitsee alkaa asennoitua Vaasaan muuttoon, vaikka viime kuukausina olenkin tsempannut älyttömästi tän lukemisen kanssa, mutta nyt on olo etten osaa mitään ja yliopisto jää kaukaiseksi haaveeksi...
 
Huh huh, enää viikko kokeeseen!
Jännittää vähäsen toi markkinoinnin osio, varsinkin jos kysytää jotai prosenttilukuja tai menestyspolkuja..
Muuten kirjat pitäis olla aika hyvin hallussa, kansiksessa oon panostanu varsinki kansantalouden tilinpitoon, sillä uskoisin että siitä tulee ainakin pari kysymystä.
Tsemppiä nyt kaikille vielä, loppurutistus enää.
 
Riippuen miten koe menee tiistaina, niin jos menee hyvin vedan snobi kannit tyytyvaisena katsellen muita alaspain, jos menee huonosti vedan rahvaat perseet itsesaalissa :D
 
Juu minulle tuli. Nosti vahan jannitysta seka oli helpotus kun ainakaan ei oo kussu hakua :D Se vasta oliski harmittanu ku ei olis edes paassyt koetta tekeen =D
 
Back
Ylös Bottom