Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Juu minulle tuli. Nosti vahan jannitysta seka oli helpotus kun ainakaan ei oo kussu hakua :D Se vasta oliski harmittanu ku ei olis edes paassyt koetta tekeen =D

Tuleeko noihin kokeisiin aina kutsu? Itsellä Lappeenranta ykkösenä muttei ole mitään tullut edes s-postiin.

Niin joo ja tietääkö joku ehkä aikaisemmin kokeissa ollut että saako siellä jotain ruutupaperia/muuta räpläyspaperia mihin voi tehdä merkintöjä, vai saako siihen koepaperiin kirjoitella?

Tsemppiä kaikille, viikko enää!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuleeko noihin kokeisiin aina kutsu? Itsellä Lappeenranta ykkösenä muttei ole mitään tullut edes s-postiin.

Niin joo ja tietääkö joku ehkä aikaisemmin kokeissa ollut että saako siellä jotain ruutupaperia/muuta räpläyspaperia mihin voi tehdä merkintöjä, vai saako siihen koepaperiin kirjoitella?

Tsemppiä kaikille, viikko enää!

Ei tule aina kutsua, uskaltaisin veikata että pelkästään hesan juttu koska koetta tehdään myös Otaniemessä. Missä ikinä tentin tekeekään, niin menkää ajoissa esim. Turussa osa jengistä joutu muualle yliopistoon tekee kokeen, ja kello joku 9:57 ja porukka ravaa ihan paniikissa. Paikan päällä siis näki salijaon. Suttupaperia saa ja vastauspapereita tulee kaksi (ainakin muistaakseni), sellanen paperi mihin pelkästään mustaat oikean ruudun, ja tämä paperi luetaan optisesti, lisäksi tulee se varsinainen kysymyspaperisto, johon muistaakseni ympyröidään oikea vastaus ja laskuisssa tietty ne laskut tehdään. Voi olla, että muistan väärin!!!!!!!
 
senverran noista Helsingin kokeista, että musta toi on tosi outoa ettei sitä voi vaikka netissä ilmoittaa, että kuka tekee kokeen normimestoilla ja keiden pitää lähteä otaniemeen. Ainahan sitä voi postinkin kanssa tulla jokin kämmi ja sitten aamulla kiva huomata, että onkin väärässä paikassa. Tosi jotenkin "turvaton" olo kun ei varmaksi tiedä kummassa paikassa se koe nyt omalta osalta on.
 
Ei tule aina kutsua, uskaltaisin veikata että pelkästään hesan juttu koska koetta tehdään myös Otaniemessä. Missä ikinä tentin tekeekään, niin menkää ajoissa esim. Turussa osa jengistä joutu muualle yliopistoon tekee kokeen, ja kello joku 9:57 ja porukka ravaa ihan paniikissa. Paikan päällä siis näki salijaon. Suttupaperia saa ja vastauspapereita tulee kaksi (ainakin muistaakseni), sellanen paperi mihin pelkästään mustaat oikean ruudun, ja tämä paperi luetaan optisesti, lisäksi tulee se varsinainen kysymyspaperisto, johon muistaakseni ympyröidään oikea vastaus ja laskuisssa tietty ne laskut tehdään. Voi olla, että muistan väärin!!!!!!!

Netin vanhoja pääsykokeita kun kattoo, niin eikös matikka oo myös ihan myös a,b,c,d vaihtoehdoilla, eikä mitään siis periaatteessa tarvitse "laskea" (paitsi omalla paperillaan, joka kai joutuu roskikseen). Matikassahan on myös hyvä, jos joku vaihtoehdoista pitää paikkansa, ei tarvi miettiä onko muut oikein. Laskiksesta aina ennen tullu matikan kanssa ne oikein/väärin kysymykset. En kyllä tiedä miten matikka siihen mitenkään vaikuttaa kun kuitenkin max pisteet jokasesta osiosta on se 8p. Haluisin ainakin myös laskikseen a,b,c,d vaihtoehdot. 50/50 vaihtoehdoissa menee helpommin väärin.
 
senverran noista Helsingin kokeista, että musta toi on tosi outoa ettei sitä voi vaikka netissä ilmoittaa, että kuka tekee kokeen normimestoilla ja keiden pitää lähteä otaniemeen. Ainahan sitä voi postinkin kanssa tulla jokin kämmi ja sitten aamulla kiva huomata, että onkin väärässä paikassa. Tosi jotenkin "turvaton" olo kun ei varmaksi tiedä kummassa paikassa se koe nyt omalta osalta on.

Mulla luki meilissa etta ''kaikki joiden sukunimi on valilla Aaltonen - Honkajarvi tekevat kokeen otaniemessa, johon sina siis kuulut'' tjsp. Eli jos sun sukunimi on vaikka Bulkki ja et saanut meiliin viestia, niin sitten olisin huolissani =D
 
Netin vanhoja pääsykokeita kun kattoo, niin eikös matikka oo myös ihan myös a,b,c,d vaihtoehdoilla, eikä mitään siis periaatteessa tarvitse "laskea" (paitsi omalla paperillaan, joka kai joutuu roskikseen). Matikassahan on myös hyvä, jos joku vaihtoehdoista pitää paikkansa, ei tarvi miettiä onko muut oikein. Laskiksesta aina ennen tullu matikan kanssa ne oikein/väärin kysymykset. En kyllä tiedä miten matikka siihen mitenkään vaikuttaa kun kuitenkin max pisteet jokasesta osiosta on se 8p. Haluisin ainakin myös laskikseen a,b,c,d vaihtoehdot. 50/50 vaihtoehdoissa menee helpommin väärin.

Näin tosiaan, jos varmasti oot muistanu kaavan/laskenu oikein ;) Yleensähän ne väärätkin vaihtoehdot on saatu jotenkin niitä lukuja pyörittelemällä, että ne voi saada sattumaltakin väärin tai oikein. Korjatkaa nyt, jos oon väärässä.

Ja tosta Otaniemestä.... Itellähän tosiaan oli siellä viime vuonna ja omalla autolla menin (en oo pk-seudulta) ja eksyin matkalla yhen tietyön takia. Voin sanoa, että vähän jännän sekasia tunteita tuli, kun rupeskin maisema yhtäkkiä muuttuun vähän landemaisemmaks. Noh nopeeta soittaa ja pikku navigointia ja kerkesin vielä kokeeseen, vaikka suurin osa porukasta olikin jo salissa. Kannattaa siis tosiaan varata aikaa, jos sattuu jotain käymään ;)
 
Hmm.. Jurz ootko tehnyt viel harjoituskoe 5? Se on linkitetty valmennuskeskuksen sivuille. Siita ei oo tulosgraafii nii olis hyva kuulla paljon sa sait siit nii olis vertailukohdet? Ite sain 35.5p, esim matikast kaikki oikein :D Oli kylla helppo koe imo.
 
Hmm.. Jurz ootko tehnyt viel harjoituskoe 5? Se on linkitetty valmennuskeskuksen sivuille. Siita ei oo tulosgraafii nii olis hyva kuulla paljon sa sait siit nii olis vertailukohdet? Ite sain 35.5p, esim matikast kaikki oikein :D Oli kylla helppo koe imo.

En oo viel tehny, olin tänää tekees liiketalouden pääsykokeen, joten teen sen vasta huomenna. Täytyy kyllä sanoa tuon amk menon jälkeen, että on aivan pakko saada se kauppakorkeapaikka tai muuten elämä romahtaa :D
 
En oo viel tehny, olin tänää tekees liiketalouden pääsykokeen, joten teen sen vasta huomenna. Täytyy kyllä sanoa tuon amk menon jälkeen, että on aivan pakko saada se kauppakorkeapaikka tai muuten elämä romahtaa :D

Huomen on myos se harjoituspaasykoe 4.. Siit tulee onneks tulosgraafi.
 
Huoh, ei olisi pitänyt tehdä sitä koetta nyt, alkoi vain masentamaan. 28 pistettä tuli siitä ja koe tuntui aika vaikealta, etenkin markkinointi. En tosin jaksanut laskea kuin 5 matikan laskua, koska olin aika väsynyt enkä jaksanut alkaa tekemään niitä pitkiä laskuja.
 
Huoh, ei olisi pitänyt tehdä sitä koetta nyt, alkoi vain masentamaan. 28 pistettä tuli siitä ja koe tuntui aika vaikealta, etenkin markkinointi. En tosin jaksanut laskea kuin 5 matikan laskua, koska olin aika väsynyt enkä jaksanut alkaa tekemään niitä pitkiä laskuja.

Turhaan masennut 28pisteesta. Noi markkinoinnin kysymykset on sellasia, etta ne voi olla tosi helppoja tai sit tosi vaikeita, riippuu mitka kirjan yksityiskohdat jaaneet mieleen. Eli toinen henkilo voi tuntea ne tosi vaikeaks ku toiselle ne on helppoi. Riippuu ihan miten hyvin kysymykset osuu. Odotan mielenkiinnol huomista koetta.
 
Sain 26pt tosta kokeesta... 35 vastasin ja yks virhe oli näppäilyvirhe laskussa, mutta lauseke oikein.. Tuntuu vieläkin tekevän vaan ihan armottoman tyhmiä mokia. Paniikki iskee, kun ei taida stadiin päästä =(
 
31p tuli, matikasta laskin huimat 4 tehtävää :D Harmittaa näin jälkeenpäin etten tajunnut paria, mutta tekosyynä itselleni voin sanoa etten ole katsonut matikan vikaa luentoa vielä joten enhän voi osata näitä :D
 
Ai harjoituspaasykoe 4? Itse tein juuri ja sain 30.5p. Huomasithan etta 35. tehtavan oikea vastaus on 1, ei 3 niinkuin vastauksis oli. Eli jos merkkasit sen miinukses niin sait oikeesti 32.5! oikeesti noi fifty fiftyt menee AINA vaarin. mina vastasin 38 tehtavaan, joista 33 olin varma. 2 joista olin melko varma, no ne meni vaarin. Ja sit loput 3 fifty fiftyy meni kans vaarin. Pitkaan mietin viittisko ottaa =D Kokeessa en todellakaan ota fifty fifty jos on yli 32 varmaa vastaust.. (joopajoo rakastan riskei ja vetoja yms ja paadyn varmaankin ne ottamaan. :D)
Musta tuntuu et ollaa Jurz aika hyvin sijotuttu tulosgraafis. Toi oli mun mielest melko vaikeahko koe. Ainakin muutama aika kinkkinen kysymys.
However tast on hyva lahtee kokeesee! Mina kuittaan ja palataan kokeen jalkeen joko :rock::dance::dance2: fiiliksis tai sit :face::eek::itku::down: fiiliksis. Tsemii kaikille!
 
Joo jos nyt ei paikkaa tule, ni ens vuonna otan kyllä Hentusen tehtävänipun ja teen KAIKKI tehtävät. Ei tosta lukemisesta taho tulla enää mitää vaikka eipä tässä nyt hirveesti aikaa olekkaan.
Tehtäviä vois tehäkkin, mut lukeminen :wall:
 
Ai harjoituspaasykoe 4? Itse tein juuri ja sain 30.5p. Huomasithan etta 35. tehtavan oikea vastaus on 1, ei 3 niinkuin vastauksis oli. Eli jos merkkasit sen miinukses niin sait oikeesti 32.5! oikeesti noi fifty fiftyt menee AINA vaarin. mina vastasin 38 tehtavaan, joista 33 olin varma. 2 joista olin melko varma, no ne meni vaarin. Ja sit loput 3 fifty fiftyy meni kans vaarin. Pitkaan mietin viittisko ottaa =D Kokeessa en todellakaan ota fifty fifty jos on yli 32 varmaa vastaust.. (joopajoo rakastan riskei ja vetoja yms ja paadyn varmaankin ne ottamaan. :D)
Musta tuntuu et ollaa Jurz aika hyvin sijotuttu tulosgraafis. Toi oli mun mielest melko vaikeahko koe. Ainakin muutama aika kinkkinen kysymys.
However tast on hyva lahtee kokeesee! Mina kuittaan ja palataan kokeen jalkeen joko :rock::dance::dance2: fiiliksis tai sit :face::eek::itku::down: fiiliksis. Tsemii kaikille!

Joo koe oli aika haastava mielestäni, oli monta sellaista tehtävää missä joutui miettimään kovasti kahden välillä, mutta onneksi tässä vaiheessa on jo kehittynyt sen verran hyvä tietämys että päättelyllä onnistuu valitsemaan oikean vaihtoehdon jos ei sanatarkasti muista. Etenkin tuo matikan osuus oli aika kamala, mutta nyt tuntuu jo paljon selkeämmältä kun kertasin jouston ja kuuntelin vikan luennon.

Nyt vaan jännitys lisääntyy ja yöt lyhenee kun koe lähestyy :D Mutta kyllä nyt on sellanen olo ettei koe voi kauhean huonosti mennä, kyllä sieltä on pakko ainakin se 24 pistettä tulla jolla pääsee Vaasaan, mutta tuntuu kyllä että on hyvät mahikset ihan Aaltookin! Nyt pitää vain ajatella positiivisesti ja pitää hermot kurissa :D
 
Tsemiä vie kaikille, pieni loppurutistus vie!

ps. Itellä alkaa syksyllä kolmas vuosi, tosin kolmen vuoden opinnot on suoritettu jo! Bileet mahtavia ja tyttöjä riittää. Keväällä tarkoitus lähtee jenkkeihin vaihtoon :)
 
Tietääkö muuten joku, että kuinka nopeasti oikeat vastaukset tulee nettiin kokeen jälkeen? Pakko käydä sitten heti kurkkimassa, että missä merkeissä voi sitten lopun kesää viettää. :D
 
Back
Ylös Bottom