Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllahan sa jURZ paaset tana vuonna yliopistoon. Sen verran hyvin mennyt sun harkkakokeet. Aaltoon luultavasti ja jos et sinne niin sitten kyl muihin vaihtoehtoihin.

Toivotaan, itseluottamus vaan jostain syystä täysin nollassa, taitaa se jännitys olla aika kova :D Mutta nyt kuuntelemaan valmennuskeskuksen mainiointa opettajaa (kansiksen luento)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika erikoista et joillain ei oo riittänyt aika kansiksen kokeessa. Mulla jäi reilusti yli tunti käyttämättä ja tarkistin joka tehtävän kolme kertaa. Mulla ei tosin menny miettimiseen aikaa juuri ollenkaan. Pari taukoo pidin ku ei jaksanu kirjottaa. Meni ihan failureen asti noi sormet ku ei oo tottunu kirjottaa :D Vittu en oo tänään vielä es avannu kirjoja :( pakko ottaa ny härkää sarvista...
 
Niin ja itse uskon siihen et pisterjat laskee Jyväskylään. Koe oli haastavampi kuin viime vuonna ja sillon sisään pääsi 51/60 pelkällä kokeella jos haki.
 
Aika erikoista et joillain ei oo riittänyt aika kansiksen kokeessa. Mulla jäi reilusti yli tunti käyttämättä ja tarkistin joka tehtävän kolme kertaa. Mulla ei tosin menny miettimiseen aikaa juuri ollenkaan. Pari taukoo pidin ku ei jaksanu kirjottaa. Meni ihan failureen asti noi sormet ku ei oo tottunu kirjottaa :D Vittu en oo tänään vielä es avannu kirjoja :( pakko ottaa ny härkää sarvista...

Lähdin vähän liian rennosti liikkeelle - hahmottelin kaikessa rauhassa vastauksia, lauserakenteita ja kuvioita ja ennen kuin tajusinkaan niin aikaa ei ollutkaan enää kuin 40 minuuttia kirjoittaa koko setti puhtaaksi. No, eiköhän tämä jotain opeta kuitenkin ;)
 
Lähdin vähän liian rennosti liikkeelle - hahmottelin kaikessa rauhassa vastauksia, lauserakenteita ja kuvioita ja ennen kuin tajusinkaan niin aikaa ei ollutkaan enää kuin 40 minuuttia kirjoittaa koko setti puhtaaksi. No, eiköhän tämä jotain opeta kuitenkin ;)

No itellä vähä kostautu liika intoilu noitten tehtävien kans, kun jouduin kumittaan ihan perkeleesti välillä. Melkosta sotkua etenkin se missä piti selittää sen verokiilan vaikutusta työn kysyntään. No jospa se asia siellä kuitenki on kattavasti.
 
siis mitä, oon ollut ihan ulalla, muistin että viime vuoden pisteraja oli 54/60 pelkällä pääsykokeella ? Tässähän alkaa ihan jännittää jos pisterajat laskee.. Koska mitä nyt vähän laskeskelin niin 6-8 pistettä tais mennä ohi (en tosin varma ole, niinkun sanoin, aika loppui :D ) mutta se ei olisikaan heti toivo menetetty tuollakaan.
Omasta mielestäni tämän vuoden koe jkl:ssä oli helpompi kuin viime vuoden mutta tiedä sitten.. Nyt lopetan analysoinnin tästä ja palaan markkinoinnin menestysreseptien pariin, yääh..
 
Millä vitulla 2009 vuonna pisteraja on ollu 42/60??? ja 2008 36/60 :O 2010 ja 2011 siis 51/60. Toivottavasti ny kaikki pakkislaiset pääsis! Ei helvetti mää en kestä venata kuukautta et ne tulokset tulee. Tää on ihan kidutusta. :hyper:
 
Mimsunen miten luet ne menestysreseptit? EI varmaa kannata opetella ulkoo koko listaa nimittain oon aika varma et siit ei kysyta :P TOki jotai yleist leipatekstis mianittuu juttuu voidaan kysyy.
Helvetti ku salillakaa ei ehdi kayda. No pakko tyytyy kotikuntopiirii ku sentaan leuanveto tanko loytyy :D
 
Mimsunen miten luet ne menestysreseptit? EI varmaa kannata opetella ulkoo koko listaa nimittain oon aika varma et siit ei kysyta :P TOki jotai yleist leipatekstis mianittuu juttuu voidaan kysyy.
Helvetti ku salillakaa ei ehdi kayda. No pakko tyytyy kotikuntopiirii ku sentaan leuanveto tanko loytyy :D

En tosiaan opettele kaikkia ulkoo :D:D Lähinnä vaan, että miten ne määrät muuttui nousukausi vs. laskukausi ( Siis että laskukaudella B2B-reseptien määrä väheni jne..) Ja kuinka monta niitä oli missäkin yhteydessä. Ja sit aattelin ulkoa opetella ne mitä tekstissä mainitaan, eli noin juuri kun sanoit :)
Mut en osaa niitä vielä, kun oon aina lukiessa hypelly yli ja nyt sit vähän tankkailen etu - ja takaperin ..

Big P:lle vielä, voiskohan olla että ihmiset ei oo aiemmin hirveesti hakenu tuonne jyväskylään niin pisterajat oli aiempina vuosina noin alhaisia? Mitä nyt äkkiä katoin, niin ei minkään vuoden koe ollut mitenkään kovin vaikea, ehkä sinne on nyt hakijamäärät lisääntyneet kun porukka on tajunnut, että pääsee helpommalla sisälle :P En tosin mistään hakijamääristä tiedä mitään, ihan arvailen vain...
 
Big P:lle vielä, voiskohan olla että ihmiset ei oo aiemmin hirveesti hakenu tuonne jyväskylään niin pisterajat oli aiempina vuosina noin alhaisia? Mitä nyt äkkiä katoin, niin ei minkään vuoden koe ollut mitenkään kovin vaikea, ehkä sinne on nyt hakijamäärät lisääntyneet kun porukka on tajunnut, että pääsee helpommalla sisälle :P En tosin mistään hakijamääristä tiedä mitään, ihan arvailen vain...

Joo hakijamääristähän se johtuu. Mm. vuonna 2008 valintakokeeseen osallistu 157, ja 2011 osallistujia 262. Perkele ku ois tajunnu vähä nuorempana et kyl tää opiskelu kannattaa, niin ois ollu aika helppo päästä sisään muutama vuosi sitte...
 
nouseekohan noi yhteisvalinnan rajat tnä vuonna, mitä luulette?

onko hentunen antanu mtn arvioo?

Ei Hentunen mitään kummempia oo noista maininnu. Ainoastaan sen, että matikka luultavasti vähän pudottaa, ja jos markkinointi on killeri, ni se kans. Mut näähän jokainen nyt varmaan jo ties...
 
Vaikea uskoa että markkinoinnista tulisi kauhea killeri (menestysreseptit yms.) Viime vuonnakin markkinoinnista olisi saanut todella killer kysymykset mm. case tapauksista, mutta niistä ei kysytty mitään. Kyllä nuo tuolla yrittävät kai kysyä melko olennaisista asioista, toivotaan.
 
Tuskin kukaan on opiskellu ulkoo menestsreseptei tai sit sivujen 52-54 taulukkoi.. Tai jos on niin ehka 0.1 prosenttia lukijoista :D Joten ei vaikuta pisterajoihin jos niist tehdaan joku killeri kysymys. Kaikki muu kirjasta on ulkoa opeteltavis. Eli kaikki taulukot yms prosentit.
 
Tuskin kukaan on opiskellu ulkoo menestsreseptei tai sit sivujen 52-54 taulukkoi.. Tai jos on niin ehka 0.1 prosenttia lukijoista :D Joten ei vaikuta pisterajoihin jos niist tehdaan joku killeri kysymys. Kaikki muu kirjasta on ulkoa opeteltavis. Eli kaikki taulukot yms prosentit.

kyllä se yhden aukeeman kokonen taulukkokin on lähes mahdotonta opetella niin että sen osaisi täysin ulkoa. Lisäksi on vielä tämä lista tutkimuksista joka on minusta aivan turha. Luulis että kirjasta saa 8 vaikeaa kysymystä ilman näitäkin. Toivotaan näin, mutta paras silti varmuudeksi lukea vähän noita, vaikka se onkin täyttä tuskaa :D
 
Vittu noitten molempien Laitisten kirjottamat setit laskiksen kirjasta! Yli puolet kirjasta pelkkii vammasii listoja :SS Ja ei vittu myös tota markkinoinnin paskanjauhantaa! Vammasia johtopäätöksii jostain kusisen Markkinoinnin-WTF-Tila-kyselyn yhden prosentin muutoksista, jotka ihan varmasti kuuluu siihen kuuluisaan keskihajontaan eli toisin sanoen ei kerro MISTÄÄN OIKEASTI YHTÄÄN MITÄÄN! Angsti avautuminen tähän ja huomenna taas opettelee ulkoo turhiakin turhempia asioita :wall:
 
kyllä se yhden aukeeman kokonen taulukkokin on lähes mahdotonta opetella niin että sen osaisi täysin ulkoa. Lisäksi on vielä tämä lista tutkimuksista joka on minusta aivan turha. Luulis että kirjasta saa 8 vaikeaa kysymystä ilman näitäkin. Toivotaan näin, mutta paras silti varmuudeksi lukea vähän noita, vaikka se onkin täyttä tuskaa :D

Joo unohtu mainita se liiketoiminnan tuloksellisuus vs markkinoinni tuloksellisuus taulukko. En itse siihenkaan kajoa.
 
Joo unohtu mainita se liiketoiminnan tuloksellisuus vs markkinoinni tuloksellisuus taulukko. En itse siihenkaan kajoa.

Ite opettelen vaan pääpiirteet ton aukeaman taulukoista, ts. millä toimialoilla liiketoiminnan tuloksellisuus on parantunut yms. Enkä nyt menis kyllä sanomaan, etteikö sieltä vois killeriä tulla markkinointiin liittyen, kun ottaa huomioon kahden ja kolmen vuoden takaset markkinoinnin osuudet (molemmissa Tikkasen kirjottamat kirjat). Toisessa oli aineisto (22 sivua) eikä kirjasta kysytty mitään. Toisessa taas tehtävienlaatijat kompastu itekin omaan oveluuteensa, ja kaks kysymystä hylättiin + kysyttiin todella nippelitietoa juurikin järjestyksistä/kehittymisistä yms. Toivotaan, että tekevät asiallisen kokeen tänä vuonna...

Ja mitä noihin laskentatoimen tuloslaskelmaan / taseeseen / 4. luvun listoihin yms. tulee, niin nehän on ihan mukiinmeneviä ja vieläpä loogisia. Omalla kohdalla niiden haltuunotto ei ole ainakaan tuottanut vaikeuksia...
 
Noi 3 ja 4 luvun listat on kyllä ihan mahollisia osaa mutta ne on vaa helvetin ärsyttävii ja muutenki kyllästyny listoihin totaalisesti. Ite en pysty millään kuvailemaan kaikkia taseen/tuloslaskelman erilaisia eriä. Tiiän kyllä mihin mikäkin kuuluu, mutta noitten kuvauksien kaa menee sekasin. Eli jos kysyy tyyliin että mihin arvonkorotusrahasto kuuluu niin tiedän et se on omassa pääomassa mutta nippelitietoa itse erästä en sen enempää kykene muistamaan :D Ja pitää joo toivoo et markkinoinnin osuus ois jotenki inhimillinen ettei ne rupee kysymään tyylii "Kuinka monta prosenttia yrityksistä käytti markkinaosuutta markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisessa vuonna 2008?" :D Tosta puheen ollen sivulla 94-95 on 3 eri vammalistaa opeteltavana jos jaksaa. Tuskanen aukeama sekin.
 
Ite opettelen vaan pääpiirteet ton aukeaman taulukoista, ts. millä toimialoilla liiketoiminnan tuloksellisuus on parantunut yms. Enkä nyt menis kyllä sanomaan, etteikö sieltä vois killeriä tulla markkinointiin liittyen, kun ottaa huomioon kahden ja kolmen vuoden takaset markkinoinnin osuudet (molemmissa Tikkasen kirjottamat kirjat). Toisessa oli aineisto (22 sivua) eikä kirjasta kysytty mitään. Toisessa taas tehtävienlaatijat kompastu itekin omaan oveluuteensa, ja kaks kysymystä hylättiin + kysyttiin todella nippelitietoa juurikin järjestyksistä/kehittymisistä yms. Toivotaan, että tekevät asiallisen kokeen tänä vuonna...

Ja mitä noihin laskentatoimen tuloslaskelmaan / taseeseen / 4. luvun listoihin yms. tulee, niin nehän on ihan mukiinmeneviä ja vieläpä loogisia. Omalla kohdalla niiden haltuunotto ei ole ainakaan tuottanut vaikeuksia...

Tosiaan olin ensimmäistä kertaa sillon kattomassa koetta, kun oli toi stratmarkin ensimmäinen osa pääsykoekirjana. Olin kertaalleen lukenu kirjan läpi ja sieltä sitten kysyttiinn just näitä mustaharmaamahdollisimmanepäselvätaulukkopaska-kysymyksiä. Toivotaan nyt, ettei tuu tollasia tänä vuonna...
 
Back
Ylös Bottom