Tottakai jaksan, mä oon ihan helvetillisen motivoitunut pääsemään opiskelemaan sitä mitä haluan, tänään tosin luin aika laiskasti, vain 2 tuntia, jotka meni fifty-fifty markkinoinnin ja kansiksen kanssa, mutta huomenna oisi tarkoitus vetästä sellanen 6h lauantain kunniaksi. lukemista, salia, ja f1-klassikkokisan katsomista, vaikka onkin imo turhan tuore kisa ollakseen klassikko.
koko syksyn mä lueskelin noita opuksia, mutta tosiaan noita uusia oon lukenu noi määrät. Kansantaloustieteen kirjan oon lukenu 11 kertaa nyt. Viimeksi luin ihan liian vähän, enkä osannut lukea oikeita asioita, tälläkerralla ohjelmassa on painaa mieleen kaikki tunnusluvut, markkinoinnista kaikki mihin liittyy tieteilijöittten nimiä, sekä kaikki listatut asiat, ja mallit, (yhtenä vuonna kysyttiin alfred chandlerin "structure follows strategyä" ja siinä oli vaihtoehdot, miten päin se lause kuului., kaikki tollaset pitää painaa mieleen) sitten matikasta, pitää opetella nopeasti tekemään rutiinilla tehtävät, tilastotiedeosuus on helpompi omaksua, sitten pitää nopeesti osata joustolaskut, ja lineaarinen optimointi, sitte kansiksesta niin hyvin kun mahdollista kaikki, soveltaen, koska aineistokoe tulossa, joka voi olla ihan vitullisen ilkeä, mutta kuvioihin ja käyrien käyttäytymisiin eri tilanteissa pitää tulla sellanen ihan luontanen käsitys, että syvällisesti ymmärtää mitä tapahtuu, ja varsinkin nopeasti, että jää aikaa laskuihin mahdollisimman runsaasti. Laskiksen koen olevan suurin vahvuus, se on aika hyvin hallussa toki sitä pitää päntätä aktiivisesti, että siinä kanssa on sellanen suoritusvarmuus, että alle vartissa voi vastata kaikkiin varmasti oikein, että jää aikaa muihin aiheisiin, ja viimevuonna tuli täydet siitä.
ajattelin tavoitteeksi ottaa jos saisi laskiksesta 8 pistettä, sitten kansantaloustieteestä 4-6, matikasta tavotteeksi 4, markkinoinnista 4 ja organisoinnista 4.. Ja siten ettei arvaile, koska ne menee helposti vikaan, siihen kaatu viimekerta. jos 20-24 saa, pääsee kyllä sisään Lappeenrantaan, minne on tavoite. Varavaihtoehtoihin Joensuu-kuopio-akselille riittänee 12 pintaan, eli 11 kokeesta ja lisäpinna ensisijasuudesta. Ykkösvalintaanhan saa kaksi pohjapistettä, kokeesta pitää saada 10, että voi tulla valituksi, ja 10 pisteellä pääsee kyllä ensisijaisuuksilla jo todennäköisesti joensuuhun, koska 2 voi maksimissaan jo saada, viimevuonna riitti 11.25
valmennuskurssille kyllä menen, senlisäksi ajattelin lukea huhtikuulle saakka keskiarvolla 6tuntia päivässä, sitte huhtikuun ja ehkä toukokuun 8 ja kesäkuunalusta kokeeseen 12. Koska mitään en aio jättää sattumanvaraan, mä aattelin kyllä tänävuonna vihdoinkin mennä ineen, viimevuonna oisin päässy, jos oisin ollu samankevään abi, tänävuonna aattelin tosiaan mennä sisään sitten.
Sillevaralle, ettei pääse, niin Jyväskylän taloustieteiden pääsykokeisiin olen menossa, saattaa olla itselle parempi koetyyppi kuitenkin. sen lisäksi pitää ehkä kolmosvaralle laittaa amiksen auto kautta sähköpuoli.
sitäpaitti, kun on oikeasti motivoitunut, ei kirjojen lukeminen ole samanlaista pakkopullaa kuin viimekerralla, päinvastoin niistä on oppinut löytämään sitä jotain, sillä musta on oikeasti valtavan mielenkiintoista lukea niitä kirjoja, ja niitä lukee ihan mielellään, päinvastoin huomaa, kun kirjan avaa, parin tunnin päästä, että oho, ku aikaa vierähti. eikä telkkaristakaan nyt tuu mitään muuta katottavaa, ku 24, jonka oon jo nähny, ja f1-klassikkokisat, ja kauden alkaessa tietysti uudet formulakisat.