Kauppakorkeaan 2008

Mitenkä sen keskipitkän ruotsin kanssa oikein on? Siis siitä saa pisteitä sen paskimman pisteytyksen mukaan? Mitä järkee... tuntuu siltä, että ois kannattanu ilmoittautua terveystiedon YO-kokeeseen, siitä ois kuitenki kirjoittanu vähintään M:n pelkällä pakkiksen lukemisella ja saanu saman verran pisteitä kuin ruotsin E:stä :david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lineaarisuudet tuntuis olevan vaikeimpia matikan kirjassa. Tilastot ja todennäköisyys, valinta sekä alun perusfunktiot ei oo mitään mahdottomia.

Huomasin kirjoittaneeni puppua. Valinta eli käytännössä lineaarisuus on vaikeinta, mutta nyt kun oikeasti luin koko kirjan, ei sekään ole nyt NIIN ylivoimaista. Oikeastaan aika kiinnostavaa miten voidaan saada optimaalinen ratkaisu pelkän yhtälöpyörittelyn avulla.
 
Huomasin kirjoittaneeni puppua. Valinta eli käytännössä lineaarisuus on vaikeinta,
Höpö höpö lineaarisuus on melko simppeli ja ymmärrettävä juttu:)

Diih, nyt kun ois tarkotus ilmoittautua jollekin pitkälle valmennuskurssille niin olisi mukava kuulla vähän mielipiteitä eri lafkojen kursseista, etenkin hentusen super kalliista ja hypetetystä valmennuskurssista. onko hintansa väärtti varsinkin kun maksaa useamman satasen enemmän kuin kilpailijoidensa kurssit.
 
Höpö höpö lineaarisuus on melko simppeli ja ymmärrettävä juttu:)

Diih, nyt kun ois tarkotus ilmoittautua jollekin pitkälle valmennuskurssille niin olisi mukava kuulla vähän mielipiteitä eri lafkojen kursseista, etenkin hentusen super kalliista ja hypetetystä valmennuskurssista. onko hintansa väärtti varsinkin kun maksaa useamman satasen enemmän kuin kilpailijoidensa kurssit.

Itse olin joskus valmennuskeskuksen jollain pitkällä kurssilla, joka oli ihan ok. Mun mielestä ei kantsi kyllä tuhlata rahaa mihinkään hentusiin, sisäänpääsy on pääasiassa kiinni omasta työpanoksesta..
Omalla kohdalla olisi riittänyt lyhyempikin kurssi.
 
Diih, nyt kun ois tarkotus ilmoittautua jollekin pitkälle valmennuskurssille niin olisi mukava kuulla vähän mielipiteitä eri lafkojen kursseista, etenkin hentusen super kalliista ja hypetetystä valmennuskurssista. onko hintansa väärtti varsinkin kun maksaa useamman satasen enemmän kuin kilpailijoidensa kurssit.

Oon aikanani käynyt Hentusen kurssin ja myöhemmin työskennellyt yhden toisen lafkan kursseilla. Lisäksi kaverien kautta on tullut kuultua näkemyksiä melkeinpä kaikista tarjolla olevista kauppiksen valmennuskursseista.

Tältä pohjalta sanoisin, että isoin kysymys on se, kannattaako käydä mitään kurssia vai esim. ainoastaan tilata harjoituskysymyksiä tms. jostakin. Jos tuntuu siltä, että rahkeet riittävät ja lukumotivaatio on kova, niin jätä kurssit väliin. Jos kuitenkin päätät mennä kurssille, niin mene Hentuselle.

Vaikka se on (jotain takuukursseja lukuun ottamatta) markkinoiden kallein, niin se tarjoaa myös ainutlaatusen kilpailullisen oppimisympäristön ja ennen kaikkea systemaattisesti sisäänpääsyyn tähtäävän opetuksen (toisin kuin monilla muilla kursseilla, joilla kontekstiin mitenkään liittymättömiä luentoja pitää jotkut epämääräiset 7. vuosikurssin kauppisopiskelijat) herra Hentusen toimesta. Se vetää itse kaiken ja sillä on ihan älytön kokemus aiheesta, enkä oo vielä koskaan törmännyt sisäänpäässeeseen opiskelijaan, jolla olis mitään erityisen pahaa sanottaa sen kurssista. Monia muita kursseja on sitten kirottu senkin edestä.
 
tää thread on vanha, mutta jos joku tänne löytää googlella (kuten minä) niin vastatkaapa, onko joku ostanut hentusen winner.fi -palvelun ? se kiinnostaisi, jos on mitenkään verrannollinen varsinaiseen pääsykoekurssiin
 
Itse aikoinaan jollain takuukurssilla istuneena en päässyt sisään, eikä ollut ihan pisteestä tai kahdestakaan kiinni. Nyt kuitenkin olen onnellinen 25-vuotias keskiluokkainen KTM.

Suurin kysymys omastakin mielestä on se, että kannattaako mennä millekään kurssille. Toki varmaan jotain jäi mieleen seuraavankin hakukertaan kurssista, mutta silloin tuli olo pelkän harjoitusmateriaalin hankkineena, että oliko se kurssi oikeasti NIIN paljon parempi.

Sama lukutekniikkavinkit ym. löytyy ilmaiseksi mm. netistäkin. Netistä ja kirjastosta saa selvyyden aika hyvin hankaliinkin kysymyksiin. Jos ei muuten niin uusi ketju vain tännekin pystyyn. Jos tarvitset jonkun henkilökohtaisesti utelemaan, että oletko tänään lukenut tarpeeksi niin pyydä kaveria tekemään se, tai vaikka kilpaile jonkun kanssa.

Suurin tekijä on edelleen se lukumotivaatio. Edelleen kokeet ymmärtääkseni mittaavat eniten sitä, että kuka muistaa parhaiten lukemansa (ja sen huomasi joskus koulussakin). Toki asioiden ymmärtäminen auttaa välillä huomattavastikin.
 
Päivän kysymys, Kun nyt täällä puhutaan tästä paljonpuhutusta ja kuulusasta Hentusesta, niin ootteko te Hentusen kurssia harkitsevat hakemassa HSE:lle tai Turkuun, vai käykö siellä paljon oikeasti Joensuuhun pyrkijöitä? Minkä tason pistemääristä täällä puhutaan, 15 vai 30?

Olen miettinyt tota Hentusen, tuon Joroisten härän kurssia, mutta toistaiseksi en ole menossa sille, maksaa aika paljon, ja en ole PK-seudulta, eikä mulla ole ilman töitä varaa asua niin kalliissa paikassa kuin Stadi monta kuukautta valmennuskurssien takia, ja taas autolla tulisi todella paljon kilsoja.
Enkä myöskään hae HSE:lle, kun mua ei kiinnosta niinkään toi Helsingissä asuminen ainakaan toistaiseksi, aika kallis paikka noin niinku opiskelijalle, itse haen Lappeenrantaan ja sitten otan kaksi muuta vähempipisterajaista valintaa lisäksi hakukohteiksi.. Valmennuskurssille kyllä olen menossa, ja lukemiset olen todenteolla jo aloittanut ja tavoitteena on tälläkertaa sitte saaha parempi menestys ku viimeksi, jollon jäi 2 pistettä tosiaan sisääpääsystä. Jokatapauksessa kun on alanvaihto edessä, niin mieluiten tietenkin sinne mikä eniten kiinnostaa;)

eli: kannattaako edes harkita 1800 euron valmennuskurssia jos ei ole missään nimessä menossa Helsingin eikä senkoommin Turunkaan kauppakorkeisiin, eikä edes halua Helsinkiin, vaan oikeastikin tahtoo Lappeenrantaa, minne on myöskin jonkunverran iisimpi päästä ku HSE:lle.
 
Päivän kysymys, Kun nyt täällä puhutaan tästä paljonpuhutusta ja kuulusasta Hentusesta, niin ootteko te Hentusen kurssia harkitsevat hakemassa HSE:lle tai Turkuun, vai käykö siellä paljon oikeasti Joensuuhun pyrkijöitä? Minkä tason pistemääristä täällä puhutaan, 15 vai 30?
Itellä tähtäin on siinä ~25-30 pojossa. vaasaan olisin päässyt mutta empä sitten lähtenyt kun opiskelupaikan sai säilyttää ilman poissaoleva statusta.
 
Helsinkiin vai muualle

käsittääkseni Hentusen kurssin oppilaista suurin osa on kotoisin kehä 3:n sisäpuolelta, ja hakee lähinnä Helsinkiin. Osa hakee myös Turkuun ja Tampereelle, mutta enpä usko että monikaan haluaa minnekään kauemmas.

Siinä mielessä, jos Kuopio, Joensuu, Oulu ym. paikat kelpaa, ei välttämättä mitään valmennuskurssia tarvita.
 
tähän piti laittaa linkki

tilastoja (millä pisteellä pääsi sisään minnekin viime vuosina) :
http://www.kauppatieteet.fi/tilastoja

Kuten huomaatte, maakuntaan saattoi riittää 10 pistettä 40:stä pääsykokeessa.

Helsinkiin taas pelkällä pääsykokeella tarvittiin 24 pistettä 40:stä.

Ja 24 pistettä on aika lailla enemmän kuin 10 pistettä.

Joten: maisterinpaperit taskuun vähemällä hikoilulla! Joensuuhun esim. voisi päästä lukemalla kaksi kirjaa viidestä :)
 
Jyväskylä, mikkeli ym

joo näin on !

itse asiassa jyväskylään muistaakseni vaadittiin aiemmin sama kansantaloustieteen kirja kuin mitä yhteisvalinnan kauppakorkeakouluihin.

ja mikkelissäkin voi opiskella (englanniksi)

ja ruotsiksi turussa ja helsingissä.

ja sitten on ammattikorkeakoulut...
 
niin luen:D

Nykypäivän yo-merkonoomitason aka.tradepelleilyn voi mun puolest työntää vaikka sinne mihi päivä ei paista, nyt puhutaan KTM-opintoihin pyrkimisestä.

Sama ku sanois, että joo, lääkäriks pitäis päästä, ei stressii, onhan niit lääkiksii maakunnissakii, ja jos ei natsaa ni voi hakee terveydenhoitajakoulutuksee..
Jyväskylää haen kanssa, en tiiä yhtää kuinka vaikee sinne on päästä, mut ainahan pitää yrittää, ja tuleepahan samalla käytyä elämänsä ensimmäistä kertaa turistimatkalla keskisuomessa, koskaa en oo keskisuomessa visitoinutkaan vielä. Jännä miten oonki voinu välttää jkl:llässä käynnin yli 20 vuotta;)

e: nii jos sinne joutuu, ni oishan se melkoin muutos, vissiiki suomenki tasolla todella eläväinen paikka ja vitusti nuoria, ja vielä enemmän naispuoleisia, ainaki mitä tuttui sieltpäi on, ni tykkäävät. Töitä tais olla vähän huonosti sitte taas.
 
Turkuun hakeville ennakkoon tervetulotoivotukset! Itse tulin sisään 2002 ja nykyään töissä samassa lafkassa parissa projektissa.

Lukuvinkkejä ei multa oikein heru kun käytännössä pääsin lähtöpisteillä sisään surkean lukemisen jälkeen. :/
 
Turkuun hakeville ennakkoon tervetulotoivotukset! Itse tulin sisään 2002 ja nykyään töissä samassa lafkassa parissa projektissa.

Lukuvinkkejä ei multa oikein heru kun käytännössä pääsin lähtöpisteillä sisään surkean lukemisen jälkeen. :/
ihan noin mielenkiinnosta, kuinka suuri osuus turun kauppiksen opiskelijoista on turkulaisia?:D

mites porukalla on luvut lähteny käyntiin? itellä vähä nihkeesti, pari luettu ja ennakkotehtäviä snadisti silmäilty.
 
Ihan hyvin on alkanut. Nyt oon lukenut markkinoinnin kirjan 2 kertaa, laskiksen 2, organisoinnin 2, matikkaa käyn läpi, ja kansiksen oon lukenut nyt tällä lukukerralla 3kertaa. Nyt on sellanen muutos lukemisessakin, että mä yritän samalla tehdä noita entisiä tehtäviä, ja opetella yhtäaikaa, ja luen useampaa kirjaa joka päivä, tällähetkellä menossa kansantalous ja organisointi, ettei tuu liian pitkiä välejä lukukerroille.

senlisäksi nyt noita vanhoja kokeita oon treenannu, ja tosiaa matikka on selkiytynyt. Valmennuskurssille ilmottautumista en ole vielä tehny, mutta mulla on kaksi kurssivaihtoehtoa, mistä 90% varmuudella menen toiseen

e: täytyy sanoa, että nyt on elämän ehdottomasti kovin motivaatio tähän, ja oikeesti on löytäny sen mielenkiinnon kunnolla, että kirjoja itseasialla lukee todella mielellään, eikä kokoaikaa mieti tyttöjä, viinanjuontia, autoja, autoja, moottoripyöriä, autoja, naisia, vaan pystyy 100% keskittymään siihen mitä lukee, ja laskentatoimi on ehdoton suosikki, sitä jaksaa kyllä päntätä aamusta vaikka iltaan asti, se on hyvä kirja. kansantaloustiede samaten, vaikka etukäteen vituttaa se aineistokoe siitä. matikka on haaste, ja mä tykkään haasteista, kyllä nyt pystyy senkin varmasti hanskaamaan. markkinoinnista en niin perusta, mutta kyllä sekin menee, johtamisen kirjan alku on vähän takelteleva, mutta sivulta 20 eteenpäin kirja on todella mielenkiintoista.
 
Ihan hyvin on alkanut. Nyt oon lukenut markkinoinnin kirjan 2 kertaa, laskiksen 2, organisoinnin 2, matikkaa käyn läpi, ja kansiksen oon lukenut nyt tällä lukukerralla 3kertaa. Nyt on sellanen muutos lukemisessakin, että mä yritän samalla tehdä noita entisiä tehtäviä, ja opetella yhtäaikaa, ja luen useampaa kirjaa joka päivä, tällähetkellä menossa kansantalous ja organisointi, ettei tuu liian pitkiä välejä lukukerroille.

senlisäksi nyt noita vanhoja kokeita oon treenannu, ja tosiaa matikka on selkiytynyt. Valmennuskurssille ilmottautumista en ole vielä tehny, mutta mulla on kaksi kurssivaihtoehtoa, mistä 90% varmuudella menen toiseen

e: täytyy sanoa, että nyt on elämän ehdottomasti kovin motivaatio tähän, ja oikeesti on löytäny sen mielenkiinnon kunnolla, että kirjoja itseasialla lukee todella mielellään, eikä kokoaikaa mieti tyttöjä, viinanjuontia, autoja, autoja, moottoripyöriä, autoja, naisia, vaan pystyy 100% keskittymään siihen mitä lukee, ja laskentatoimi on ehdoton suosikki, sitä jaksaa kyllä päntätä aamusta vaikka iltaan asti, se on hyvä kirja. kansantaloustiede samaten, vaikka etukäteen vituttaa se aineistokoe siitä. matikka on haaste, ja mä tykkään haasteista, kyllä nyt pystyy senkin varmasti hanskaamaan. markkinoinnista en niin perusta, mutta kyllä sekin menee, johtamisen kirjan alku on vähän takelteleva, mutta sivulta 20 eteenpäin kirja on todella mielenkiintoista.

:worship:

Mä ajattelin vasta kirjotusten jälkeen alottaa.. :eek:

E: Et muuten jaksa lukea tota menoa enää toukokuus...
 
Back
Ylös Bottom