Kananmunalle sydänmerkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Critter
  • Aloitettu Aloitettu
Critter sanoi:
Kookosöljyä saa seuraavista liikkeistä...
Kiitos, pitää tsekata.

Onko C-miehillä (Critter, Cockton) heittää linkkiä tutkimuksiin koskien tyydyttyneen rasvan päivittäistarvetta? Näyttäis siltä että mä saan sitä liian vähän. Googlella löytyy lähinnä sitä "älä syö liikaa tai sydän halkee"-linjaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
overcome sanoi:
Kiitos, pitää tsekata.

Onko C-miehillä (Critter, Cockton) heittää linkkiä tutkimuksiin koskien tyydyttyneen rasvan päivittäistarvetta? Näyttäis siltä että mä saan sitä liian vähän. Googlella löytyy lähinnä sitä "älä syö liikaa tai sydän halkee"-linjaa.
Niin, siis ei tyydyttyneelle rasvalle varsinaisesti ole mitään päivittäistarvetta. Se, että sydän käyttää energiakseen rasvaa ja erityisesti tyydyttynyttä sellaista, on silkka lääketieteellinen fakta. Tämä taitaa tulla esille jo lääketieteelliseen luettaessa. Kuin myös se, että sydän käyttää n.10% koko energiankulutuksesta. Tämän lisäksi sitten nämä solukalvojutut jne. Eli elimistö tarvitsee tyydyttynyttä rasvaa joka tapauksessa, se joko valmistaa sitä tai saa ravinnosta. Itse pyrin syömään tyydyttynyttä rasvaa, sillä haluan tarjota sydämelleni vain parasta. Eli kookosöljyä ja voita, niistä sydämeni saa energiansa. :love:

Tahvo Tohveli sanoi:
Jep ja tässä kannattaa myös muistaa, että erilaisilla rasvahapoilla on erilaisia vaikutuksia insuliinisensitiivisyyteen. Se kuitenkin näyttelee jonkinlaista osaa ihmisellä, joka syö insuliinin eritystä aiheuttavia ravintoaineita (hiilihydraatit, proteiini). Tyydyttyneet rasvat eivät kai pääosin mitenkään loista tässä suhteessa.
Eiköhän se hiilihydraatti ole tässä asiassa merkittävämpi kuin eri rasvalaadut? Vähän sama kuin kolesteroli asiassa. Tyydyttyneet ovat kokonaiskolesterolille haitallisempia kuin tyydyttymättömät, mutta hiilihydraatin korvaaminen millä tahansa rasvalla on eduksi (pl.transrasvat).

Aika jännä juttu,kun näitä ravintokeskusteluita lukee,niin on jääny semmonen kuva,että sana hiilihydraatti on melkein kirosana... :D

haba78 sanoi:
Aika jännä juttu,kun näitä ravintokeskusteluita lukee,niin on jääny semmonen kuva,että sana hiilihydraatti on melkein kirosana... :D
Jep. Nämä tyypit ei varmaan käytä hiilareita palkkarissakaan.
Joku raja tuossa hiilihydraattien pelkäämisessä. Joillakin tämä terveysintoilu alkaa mennä pikkasen yli.

Snoopie sanoi:
En käytäkään. Ei se palvele millään tavalla tarkoituksiani. Eikä minulle hiilihydraatti ole mikään kirosana. Kuten varmaan huomasit, syön kuitenkin melko paljon, n100ghh/päivä. En vain ymmärrä, mitä järkeä on syödä hiilihydraattipitoista ruokaa, jossa a)ei ole ravinteita tai b)ne ovat elimistölle imeytymättömässä muodossa.

Critter sanoi:
En käytäkään. Ei se palvele millään tavalla tarkoituksiani. Eikä minulle hiilihydraatti ole mikään kirosana. Kuten varmaan huomasit, syön kuitenkin melko paljon, n100ghh/päivä. En vain ymmärrä, mitä järkeä on syödä hiilihydraattipitoista ruokaa, jossa a)ei ole ravinteita tai b)ne ovat elimistölle imeytymättömässä muodossa.
Kyllä hiilarit palvelee palkkarissa anabolisia tarkoituksia. Insuliini on anabolinen hormoni, ja treenin jälkeen se kannattaa nostaa tappiin nopeilla hiilareilla, eikö?
Muulloin kuin treenien yhteydessä hiilareita ei sitten tarvikaan (en laske vegejä hiilareiksi).

Belmondo sanoi:
Kyllä hiilarit palvelee palkkarissa anabolisia tarkoituksia. Insuliini on anabolinen hormoni, ja treenin jälkeen se kannattaa nostaa tappiin nopeilla hiilareilla, eikö?
Muulloin kuin treenien yhteydessä hiilareita ei sitten tarvikaan (en laske vegejä hiilareiksi).
Kokeilin kyllä hiilihydraattipitoista palautusjuomaa puolen vuoden "atkinsin" jälkeen. Ei sopinut minulle yhtään. Tuli lihaksiin samanlainen väsymys kuin silloin, kun aloitin vähähiilarisen. Totesin, että lihakseni eivät tarvitse hiilihydraattia palautumiseen, sillä ne osaavat käyttää loistavasti rasvaa energianaan. Tästä kyllä kielii sekin, ettei minulle muodostu ketoosiakaan.

Nyt täytyy muistaa, että minulla ei varsinaisesti ole tavoitteet anabolisella puolella. Lihasmassaa on tarpeeksi omiin tarkoituksiini. Minun tavoitteeni ovat puhtaasti ketteryyspuolella, voltit jne. Nyt, ettei kukaan saa väärääkään (hemmetti, mikä sana :)) kuvaa, niin en minä mikään varsinainen kukkakeppikään ole, 177, 80.

Jeesus sentään, tätä lukiessa alkaa itseä heikottamaan. Hiilareita menee kumminkin päivässä varmaan kilon verran alas.

Critter sanoi:
Nyt sekoitat asioita, väestön kolesteroliarvoilla ei ole tämän (hyperkolesterolemia) kanssa mitään tekemistä. [/I]

Uskon tämän, mutta eikö väestön keskimääräinen (korkea) kolesteroli ole sekin huolestuttavaa? Suomessa siis 5, Japanissa 3 - luvut ulkomuistista, mutta suuruusluokka ja ero tätä luokkaa. Ei minullakaan ollut hyperkorkeaa kolesterolia, vaan lähellä keskiarvoa oleva, joka sekin on terveyden kannalta liian paljon.

Vaikka näin olisikin niin mitäs sitten? Kokonaiskolesteroli nyt ei kerro yhtään mitään esim. sv-tautien riskeistä.

Nii ja en mäkään käytä hiilaria palkkarissa, samoista syistä kuin Critter tuossa jo mainitsi. Sitäpaitsi jos jossain vaiheessa päivää nykäsen verensokerit korkealle niin loppupäivä menee sitten mässäillessä. Toisekseen kun salia harrastaa tavan kuolevaisen hengessä niin mielestäni koko palkkaria oleellisempaa on se, että elimistössä kiertää koko hereilläoloajan riittävän laaja valikoima aminohappoja. Joten se palkkarin proteiini nyt on osa sitä kokonaisuutta. Tosin nyt kun rupesin käymään aamuisin salilla tuossa puolen kilsan päässä niin olen heti herätessä ottanut proteiinisheikin, siitä sitten kohta salille ja salin jälkeen kämpille syömään kunnon aamupalaa. Ei ole ollut palautumisen kanssa ongelmia.

Joku raja tuossa hiilihydraattien pelkäämisessä. Joillakin tämä terveysintoilu alkaa mennä pikkasen yli

Totta. Ja lisäksi ainakin mulle ruoassa ratkaisee aika helvetin paljon se mille se maistuu. Vaikka tarkoitukseni onkin pelkästään kasvattaa lihasta monen muun asian kustannuksella niin hyvältä maistuvasta ruuasta en tingi. Mullakin on sen verran nopea aineenvaihdunta että läskiäkään ei kovin helposti kerry eli voin suurin piirtein syödä mitä haluan ja niin paljon kuin haluan. Terveyskään ei ole vielä ollut katkolla.

Eihän siinä vähähiilarisessa ruoanlaitossa mitään mystistä tai vaikeata ole... Muutamia juttuja joutuu vaihtamaan toisiin, mut lähinnä jättää monta turhaa asiaa pois. Niinku esim lihapullista korppujauhot, jotka on pelkkää lihan jatketta. Vinkkejä voi alkaa selaamaan esim. tästä: http://users.kymp.net/p303525a/

Niin kyllä mäkin ymmärrän,että ei niitä nopeita hiilareita kannata syödä,mutta sitten kun ruvetaan oikein diettaamaan jollain ketosysteemillä niin se onkin eri juttu.
En siis dissaa tota ketohommaa,mutta olis kiva joskus nähdä jotain virallisia tutkimuksia,mitä tommonen jatkuvassa ketoosissa olo vaikuttaa ihmisen terveyteen pitkällä tähtäimellä.

haba78 sanoi:
En siis dissaa tota ketohommaa,mutta olis kiva joskus nähdä jotain virallisia tutkimuksia,mitä tommonen jatkuvassa ketoosissa olo vaikuttaa ihmisen terveyteen pitkällä tähtäimellä.
No tällaisia tutkimuksia saatkin odotella pitkään. Se on nimittäin sellainen juttu, että harva pystyy olemaan ketoosissa edes puolta vuotta. Siinä vaiheessa kun lihakset ovat oppineet rasvakäyttöisiksi, ketoaine tuotanto yleensä loppuu ja aivoille rakennetaan pakkoglukoosia glyserolista ja aminohapoista (jos tarvitsee)

Critter sanoi:
Niin, siis ei tyydyttyneelle rasvalle varsinaisesti ole mitään päivittäistarvetta. Se, että sydän käyttää energiakseen rasvaa ja erityisesti tyydyttynyttä sellaista, on silkka lääketieteellinen fakta. Tämä taitaa tulla esille jo lääketieteelliseen luettaessa. Kuin myös se, että sydän käyttää n.10% koko energiankulutuksesta. Tämän lisäksi sitten nämä solukalvojutut jne. Eli elimistö tarvitsee tyydyttynyttä rasvaa joka tapauksessa, se joko valmistaa sitä tai saa ravinnosta. Itse pyrin syömään tyydyttynyttä rasvaa, sillä haluan tarjota sydämelleni vain parasta. Eli kookosöljyä ja voita, niistä sydämeni saa energiansa. :love:

Aivan, olin siinä käsityksessä että näkemyksesi mukaan on parempi antaa keholle ne tyydyttyneet rasvat suoraan kuin ajautua siihen tilanteeseen että sen on valmistettava ne itse. Tähän asiaan ja solukalvojen, ihon, etc. tarpeisiin olis kiva saada jonkinlaista artikkelia/tutkimusta. Ei siis mun osaltani kyseenalaistaen, vaan mielenkiinnosta, koska mun tyydyttyneiden saaminen on heikonlaista.

Eli vähän samaa mitä Belmondo haki aikasemmin, rasvajakaumaa ja tyydyttyneiden osuutta siitä. Mihin ei tietenkään ole yksiselitteistä vastausta mutta voin mä kuunnella sen moniselitteisenkin.

Saa sitä googlea käyttää ihan vapaasti ;) mutta tässä nyt yksi linkki aiheeseen:

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/efa.html

Vaikka en tohtori tolosen pillereitä syökään niin ei kai hän nyt ihan huuhaamies tietojensa puolesta ole, ja veikkaan että nuo asiat ovat aika perusjuttuja kuitenkin. Ymmärrettävän oloisesti selitetty ainakin.

Montako kananmunaa sitä sitten "saa" päivässä syödä, ilman että se on terveydelle haitallista? Voisitte muuten te, jotka ette hiilihydraatteja pahemmin syö, niin kertoa että minkälaisilla päivittäisruokavalioilla menette? Itseni on hieman vaikea keksiä mitään syötävää kun kananmunat vedetään aamupalalla ja 500g lihaa menee jo kahdella aterialla, tulee aika pirun kalliiksi tuota lihaa syödä kilokaupalla päivässä :/

Niin, ja kuinka monipuolisesti lihaa tarvitsee syödä? Onko se nyt melkein sama syökö 500g kanaa ja 500g paistinjauhelihaa, kuin söisi 1kg paistinjauhelihaa? Ja vielä yksi kysymys keräkaalista, eli mitä mieltä siitä? Kiitos jo näin etukäteen :)

En kyllä bulkilla jättäisi hiilareita pois. Lihas tarvitsee kasvaakseen myös hiilareita.

Dieetillä on sitten eri asia, sitten voi karsia hiilihydraatit aika vähälle.
Cockton ainakin on dieetillä mutta onko critter myös?

Jos tavoitteena on kasvattaa lihasmassaa ja kasvaa isoksi, hiilareita täytyy myös syödä aika runsaasti.

Myös dieetillä saa syödä hiilareita. Söin itse hiilihydraatteja hyvistä lähteistä vähintään 200g joka päivä dieetillä. Painoa tippui 9kg 2 kuukauden aikana.
Kuvia löytyy vippien kuvaosiolta.

No offtopiciksihan tämä nyt menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom