Itse olen ainakin ihan aidosti usein ajatellut, että "nyt syön tästä pussista koko viikon" tai "nyt otan vain yhden". Mutta se karkkipussi vaan HUUTAA siellä kaapissa että syömutsyömut niin pitkään kunnes viimeinenkin nami on mahassa. Afrikan nälkäänäkevät lapset kyllä suuttuu, mutta ainoa keino olla syömättä loppujakin pussista on heittää loput roskiin . Ja silloinkin vähän ajan päästä harmittaa kun niin tuli tehtyä, kun "kyllä oisin vielä voinu vähän niitä syödä"...Minulla vain niin kovasti pistää silmään tuo, kun niin moni ehdottomasti sanoo, että "minulta ei kohtuullinen herkuttelu onnistu, vaan aina menee koko pussi kerralla" tjsp. Oletteko itse ajatelleet, että kyse voisi olla myös asenteesta ts. että tuo olisi itseään toteuttava ennuste?
Ja toisaalta, jos luuloistani huolimatta alitajuisesti ajattelenkin etten kuitenkaan onnistu, niin miten sitä voisi korjata? Hypnoositerapialla? Itselleni ainoa toimiva keino on todellakin näköjään joko ostaa niin vähän karkkia että sen voi hyvillä mielin syödä kerralla, tai hävittää ison pussin loput kun pahin karkinhimo on tyydytetty.