Sallin karkit tai muut herkut itselleni silloin kuin huvittaa. Sellainen jonkinlainen mässypäivä tulee automaattisesti 2-3 kertaa pariin viikkoon (hui kuinka kamalaa), mutta kun olen pitänyt maltin dieeteissäkin, en tarvitse mitään mättöpäiviä.
Joku sitä karkkia tähän huusholliin roudaa, enkä aina halua ollakaan niin tarkka, ettenkö muutamaa suklaapalaa vohkisi itsellenikin. Olin joskus niin saatanan ehdoton kaikissa syömisissäni, että en enää halua, ehkä en edes enää pystyisi. Onneksi ei tarvitsekaan, kyllä ne pari kiloa sitten voi rutistaa painosta alas, kun on taas puntarille meno edessä. Kukin tyylillään: itselleni sopii se, että treenirytmi rytmittää syömisiä, ja kun ns. herkuttelen, syön ihan tavallisia ruokia enemmän. Muhkea puuro aamulla, ihania leipiä välipalaksi, ehkä jotain karkkia ja oikeata ruokaa. Ja suklaata mullekin nykyisin riittää pari palaa. (Ensin en syönyt sitä koskaan, perkeleen kaveri kisareissulla tartutti minuun suklaantarpeensa ja nyt olen sen paheen taas löytänyt.)
Seurassa eli kaverin luona kahvitellessa mulle tulee kakkupalojen kanssa ongelma, koska yleensä en HALUA syödä niitä. Aina pitää sanoa dieetti syyksi, vaikka kotona vetäisin leipiä napa rutisten. Tai karkkia. Leivonnaiset ovat jostain syystä mulle paha kohta. Vuosia sitten syömisten kanssa eniten temppuillessani sain päähäni tiettyjä ruokia ja herkkuja, jotka olivat mielestäni pahasta (jostain syystä myös esimerkiksi banaani ja juusto olivat pitkään tällä listalla.). Monista en enää niin välitäkään: munkkeja en ole syönyt yli kymmeneen vuoteen, en varmaan viineriäkään. En halua, mutta kun niitä tuputetaan eteen, menen hiton vaikeaksi! Kahvittelu yleensäkin on juuri noiden tarjoamisten kanssa niin typerää, kun harvat tuollaiset kahvimakeat ovat mieleeni. Kumma juttu: suklaakonvehdit kelpaavat, keksit ja pullat harvemmin. Mutta voisi sitä kai ihmisellä isompiakin syömismurheita olla. :D
Joskus kai vieläkin menee vähän överiksi tuo mussuttelu. Siitä selviää parissa päivässä siitä huonosta olosta: vähän hikisempiä aamulenkkejä ja kurinpalautus. Jos nyt välttämättä haluaa.