Kaikki tai ei mitään vai tiukka säännöstely (makeat herkut)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caitlyn
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ps. kaupan irtokarkkihyllyllä kannattaa muutes ajatella, kuinka moni pikkulapsi (ja aikuinenkin) on rämpinyt käsin karkkeja. Kummasti namihimo vähenee! Olen nimittäin ollut kaupassa töissä ja oikeasti yllättävän monet antaa lasten tunkea ihan paljaat kätensä karkkilootiin tai itse nappaa "vain yhden" maistiaisiksi :curs: .

:eek:
Hyvä pointti! Ällöttää vielä ajatella, että se käsi menee usealla ihmisellä jostain nenän (tai jonkun vielä kamalamman paikan) kautta sinne irtokarkkilaatikkoon. :urjo:

En tiedä olenko vain äärettömän neuroottinen, mutta ällöttää jos käy näpelöimässä ruokiani, jotka pitäisi syödä. Karkitkin on vaikea lajike pestä puhtaaksi :D

Hyvin on kalorilaskuri toiminut. :)
Tänään lupasin itselleni viikottaisen herkkupäivän: join yhden siiderin ja söin n.10 kpl irtokarkkeja. Ei tehnyt edes mieli enempää karkkia! :eek: (Ei niitä olisi kyllä ollutkaan enempää..;) )
Tähän vaikuttaa varmaan se, että olen jo niin kauan työstänyt tätä asiaa (herkkujen syömisen vähentämistä) mielessäni, että nyt sen toteutus tuntuu helpolta.:D

Olen huomannut, että kun herkuille antaa pikkusormen ne vie helposti koko käden :) Oon aika tiukkis herkkujen suhteen ja esimerkiksi dietillä ollessa ei oo vaikee olla ilman niitä. Täytyy myöntää, että nyt kisadietin jälkeen herkut pyörii koko ajan mielessä. Sallein itselleni 2 mässypäivää, mutta olisin voinu kyllä mätätä, vaikka 2 viikkoa :D

Kuten täällä on todettukkin kunnollinen ja riittävä syöminen auttaa herkkuhimoihin. Musta tärkeetä on myös, että tuo arkiruoka maistuu hyvälle. Itse koen herkuttelevani joka päivä :) melkein kaikesta voi tehdä kevyen version.

Näin offilla sallin itselleni kerran viikossa "herkkupäivän" pyrin kuiten välttämään mättämiistä. Esimerkiksi karkkeja en viitsi syödä kerran viikossa. Niistä tulee vaan ällö olo ja hirvee määrä kaloreita :) sama pätee suklaaseen, sipseihin yms. Mun herkkuteluni on esim proteiinipatukka, kevyt jädeä ja lettuja...:kuola:

Mutta kyllä joskus täytyy päästä mättäämään ja syödä mitä vaan niin paljon kuin haluaa :D

Mulla makeariippuvuus käynnistyi tossa pari vuotta sitten. Aloin vaan ostelemaan keksejä ja herkkuja JOKA päivä, ja pikkuhiljaa läskit alkoivat kasaantua lihasten päälle. :itku:

Nyt on puol vuotta menny ruokaremonttia tehdessä ja olen aika pitkälti kieltäytynyt "herkuista". En yksinkertaisesti pysty syömään vaan paria makeista tai suklaapalaa, vaan pitää kiskasta puoli kiloa kerralla. Lauantai-illan jätskin olen korvannut Ingmannin soijasuklaavanukkaalla, se maistuu hyvälle mutta ei laukaise aivoissa hirveätä ahmimishimoa. Sama toimii myös jätskin kanssa, jota syön kerran kuussa. Tofu Soja jäätelöä kun syö, niin mieli lepää, mutta pieni määrä riittää.

Kyl sitä aina välillä haikeasti muistelee niitä aikoja kun sai maata kaks tuntia sohvalla autuaassa sokerihumalassa. Mutta toisaalta on paljon palkitsevampaa viettää se aika esim. salilla ja jälkeenpäin kiskasta suklaanmakuinen palautusjuoma.

Täällä myös yksi joka on aikamoinen on/off noiden herkkujen suhteen. Tämä tyttö hallitsee sen mättämisen taidon, ja pystyn syömään kaikkee "paskaa" melkeen oksentamiseen asti.. eli siihen , että makaa vaan äxänä matolla ku ei suurinpiirtein voi enää liikkua.. Aivan vitun noloa itseasiassa. Onneks tollasia yybermättöjä on kuitenkin todella harvoin.. Noh. Sitten taas kun niitä herkkuja ei syödä niin sitten ei syödä! Nyt oon päättänyt pitää parin kuukauden herkkulakon, kun nyt syksyn koittaessa on tuota makeahammasta kolottanut aivan turhan usein.. ja kun sitä namua pitää saada sit kerralla enemmän ku yks pala :rolleyes:

Itsekuria multa löytyy, sen tiedän kyllä. Mutta nyt kun on aika vaikee aika elämässä, niin tämä herkkulakko ja kaikki tuntuu vaan vaikeemmalta ku ennen. Kait se on se yksinäisyys joka jollain tavalla vaikuttaa. Paljon vaan tekemistä joka päivälle ni aika kuluu ja pysyy herkutkin pois mielestä.. töissä niitä vaan on nokan alla koko ajan, eli siellä kun vaan pysyy kuri, ni loppu aika kyllä menee ihan itsestään :)

Joskus kait se pitäis opetella se normaalielämä, että voi syödä vaikka vähän herkkuja sillon tällön eikä ajatella asiaa sen enempää.. aika usein huomaa sortuvansa siihen "samaan konkurssiin" ajatteluun tuon herkuttelun suhteen. Mutta se vetskari auki --> kaikki vaatteet pois -vertaus oli kyllä niin mainio, että se pidetään tulevaisuudessa mielessä! :D

Täällä ilmoittautuu yltiöpäinen karkkihiiri!!! :hyper:

Muhun uppoaa helposti kilo karkkia ilma sen suurempaa huonoa oloa. Kesän olin "mutu-dieetillä" ja silloin söin karkkia vain tankkauspäivinä, joita oli kolmen kuukauden aikana ehkä neljä. Nyt dieetin jälkeen en ole enää syönyt niin suuria määriä karkkia kuin aiemmin. Karkkipäivä on kerran viikossa ja silloin ostan Makuunista karkkia 250-500g. Sipsit, pizza ja hampurilaiset ei uppoa ollenkaan. Irtokarkki ja kanelipullat on mun heikkous.

Mulla makeanhimo on suoraan verrannollinen yleiseen väsymykseen ja stressiin. Mitä väsyneempi olen sitä enemmän tekee makeaa mieli!

mä olen kanssa kauhea herkkujen perään. Mutta nyt olen päättänyt, että lopetan turhan karkkien ja suklaan syömisen. Yhtäkkiä tuli vaan stoppi:eek:
viikonloppu meni niin etten syönyt kuin yhden mini susun ja se on vähän se. Ja nyt olen todella ylpeä itsestäni:) Koska yleensä kun otan jotain namia niin mulla karkaa mopo täydellisesti käsistä ja muutun ihan toiseksi ihmiseksi. Aivan kuin karkki piru ottaisi musta vallan:hyper:

Nyt aattelin että en kiellä itseltäni karkkeja tai muitakaan herkkuja, koska kiellot vaan pahentaa himoja. VOin syödä karkkeja jos tekee mieli, mutta täytyy todella miettiä tahdonko nyt syödä sokeria ja ravaa ja muita lisäaineita. Niin että nyt tavoitteena on päästä kookonaan eroon karkkien ja suklaan syömisestä. AInakin nyt on niin hyvä fiilis vähä herkkuisesta viikonlopusta, että tällä linjalla haluan jatkaa. JA mikä parasta ei ole yhtään sitä kauheaa morkkista, joka on aina seurannu viikolopun jälkeen.:thumbs:

Muhun uppoaa helposti kilo karkkia ilma sen suurempaa huonoa oloa.
Mulla makeanhimo on suoraan verrannollinen yleiseen väsymykseen ja stressiin. Mitä väsyneempi olen sitä enemmän tekee makeaa mieli!

Allekirjoitan tuon täysin!
Hitto ja sit mulle on nyt käynyt niin, et lauantaina oli kavereita kylässä ja söin jälkiruuaksi niiden seurassa sacher-leivoksen ja eilen olin mummoni synttäreillä ja söin palan täytekakkua sekä hirveän kasan itsepaistettuja karjalanpiirakoita, jotka tihkuvat rasvaa, nimenomaan voita!!!

Ja nyt tekee koko ajan mieli syödä lisää kaikkee hyvää:evil:
Vaikka nimenomaan tiedän sen, et suuta pitäisi vaan pistää supummalle:curs:

Pari ekaa herkutonta päivää mässäilyn jälkeen on ihan pahimipia. Auttaisiko, jos juot extra-annoksen proteiinijuomaa tai syöt proteiinipatukan mässyn korvikkeena. Sitten kun olet pari päivää sinnitellyt terveellisemmällä ruoalla, ei tee enää NIIN paljon mieli makeaa. AINAKIN TOIVOTTAVASTI!! Näin mä aina itselleni uskottelen ja usein toimiikin... :thumbs:

Sitten kun olet pari päivää sinnitellyt terveellisemmällä ruoalla, ei tee enää NIIN paljon mieli makeaa.

Joo pakko ainakin uskotella näin;)
Söin äsken tupla-annoksen kanaa ja raejuustoa, että tulis maha täyteen OIKEAA RUOKAA ja saisi riittävästi PROTEIINIA:D Nyt sitten kalorit kyllä paukkuu tuon ruuan määrän vuoksi yli:curs:

Mutta jos nyt pääsen tästä:evil: pirun sokerihimosta yli, niin syömistä voin sitten taas vähentää:whip:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
en ikinä unohda Fruttiksen tietoisuuteeni tuomaa asiaa vetoketjusta ja alastomuudesta.läksin syömään muutaman keksin ja tulipa mieleeni tuo kommentti,ei tarvinnu lähteä kauppaan hakee 2kg suklaata vaan jatkaa normaalia ruokavaliota,uskomatonta,tein sen!!!:)

:rock:

Noniin, oon nyt ollut muutaman viikon ilman sokeria (koska se verensokeri pomppii niin pahasti) ja kaloreita on tullut tarpeeksi kaikesta terveellisestä. Tulos on se, ettei mieli tee yhtään mitään makeeta ja olo on kun duracellilla, kun energiaa ja hyvää fiilistä vaan riittää. :hyper:

Ainoa asia, mikä ärsyttää on se jatkuva selittäminen, miksi ei nyt ota sitä kakkua "kun se on niin hyvääkin..." Oon ollut nyt syömättä töissä kahviaikaan makeeta jo vuosia (kahvi+sokeri =vapina), ja silti saan selitellä joka halvatun kerta. Mä kun oon sen verran sosiaalinen kuitenkin, että en jaksais alkaa vältellä koko kahvihuonetta ja duunikavereita. Ideoita? Ja kun kaiken lisäks mä en saa mitään mielihyvää enää siitä, että syön jotain vehnäsokerivoimössöä :urjo: .

Mä kun oon sen verran sosiaalinen kuitenkin, että en jaksais alkaa vältellä koko kahvihuonetta ja duunikavereita. Ideoita?

Onko ne vehnärasvasokerimössöt siellä kahvihuoneessa talon puolesta vai tuoko jokainen sinne aina "jotain hyvää" ?? Mitä jos tarjoaisit joskus vaikka viinirypäleitä työkavereillesi? Itse olen joskus tehnyt niin, meillä oli silleen, että jokainen osti itse kaikkea hyvää sinne. (edes teepusseja ei saanut talon puolesta;) Sit jos ne on talon puolesta, niin en tiedä, voisko pyytää sämpylöitä??

Ei kai nyt ton takia kannata alkaa kahvihuonetta välttelemään, olet vain hyvänä esimerkkinä muille, että ilman kakkuakin jopa voi elää:D

Mä oon viime aikoina ruvennu mässäilee ihan liikaa.. Välil tulee kausia, ettei syö olleskaa mitää herkkua, mut esimerkiks tällä viikolla menny 2 hampurilaista, keksejä, pullaa, karkkia, sipsiä, kokista.. Ja tänään kotona odottaa creme bonjour kreikkalainen valkosipuli + tuc suolakeksejä.

Kaipa tää into taas laantuu ku huomaa et rupee housut kiristää. :< Mun ruokavalio nyt yhä edelleen päin persettä muutenki. Ei voi mitn, itsekuri puuttuu.

Ainoa asia, mikä ärsyttää on se jatkuva selittäminen, miksi ei nyt ota sitä kakkua "kun se on niin hyvääkin..." Oon ollut nyt syömättä töissä kahviaikaan makeeta jo vuosia (kahvi+sokeri =vapina), ja silti saan selitellä joka halvatun kerta. Mä kun oon sen verran sosiaalinen kuitenkin, että en jaksais alkaa vältellä koko kahvihuonetta ja duunikavereita. Ideoita? Ja kun kaiken lisäks mä en saa mitään mielihyvää enää siitä, että syön jotain vehnäsokerivoimössöä :urjo: .

sanot vaan "ei kiitos", jos tarjoavat.. jos rupeavat tyrkyttämään ja kyselemään miksi et ota, niin sanot, että "ei nyt maistu, kiitos vaan" tai, että söit juuri, eikä ole nälkä.. ei ne jaksa montaa kertaa tyrkyttää..
Tiedän kyllä, että se on rasittavaa, mutta pidä pintasi, äläkä syö, jos et halua, mutta syö, jos tekee mieli :)

Ei mulla onneksi ole vaikeuksia kieltäytyä, mutta luulisi heidän jo oppineen :curs:

Yleensä aina joku niitä "herkkuja" tuo, talo on sen verran pihi... Hyvin niihin uppoaa ompuista suklaakakkuun kaikki.

Mitähän ne sanoo ensviikolla, kun aion vähentää kahvin juontia :rolleyes:

Juu -huumorilla pärjää parhaiten. Tuntuu vaan todella typerältä selittää kuinka huono olo tulee jos syö jonkun vartavasten leipomaa piirakkaa, ja kohta kai täytyy ottaa sekin ase käyttöön, jotta hiljenis. Mun mielestä kaikki tekee niinkun itse haluaa, ja antaisivat munkin tehdä.

Oon kyllä pari kertaa sen kolmannen tuputuksen jälkeen ärähtänyt... On se niiiin outoa, kun ei nami maistu! GRRRRR!

Sori :offtopic:

Niinpä, mulla ihan sama. Mutta nyt kun alusta asti olen ollut tiukkana enkä ole uudessa työpaikassa syönyt herkkuja kahvipaussilla niin ei ne enää oikeestaan sitä ihmettele. Tai ihmettelevät mutta antavat olla :)

Ainut on jos joku tarjoaa tosiaan jotain tyyliin varta vasten hirmu rahalla tilattua konditorian juustokakkua, niin silloin joutuu vähän keksimään "on ihan täysi maha, kun juuri söin" -verukkeita..

Ärsyttävää joutua kuitenkin selittelemään, miksi EI syö epäterveellisesti joka hetki:rolleyes:.

Ärsyttävää joutua kuitenkin selittelemään, miksi EI syö epäterveellisesti joka hetki:rolleyes:.

Joo, tää on hassua. Mut tilanne on varmaan suhteellisen sama sellaisilla, jotka eivät jostain syystä juo. Ihmisten mielestä kai kaikkien pitäisi olla samanlaisia, juoda ja syödä ja ajaa joka paikkaan autolla:rolleyes:

Joo, tää on hassua. Mut tilanne on varmaan suhteellisen sama sellaisilla, jotka eivät jostain syystä juo. Ihmisten mielestä kai kaikkien pitäisi olla samanlaisia, juoda ja syödä ja ajaa joka paikkaan autolla:rolleyes:

Nimenomaan! Mutta onneksi uskaltaa ja pystyy sanomaan ei ja olemaan ja tekemään niinkuin itse haluaa. Eihän siitä muuten tulisi mitään.

Olipa ihana ja kiinnostava ketju :) Mulla ei totaalikieltäytyminen toimi ja hyvä, ettei tarvikaan toimia. Eli mukava oli lukea, etteivät ainakaan kaikki treenaavat naiset kieltäydy kokonaan herkuista. Mä pystyn siihen "pari karkkia päivässä" juttuun, toisaalta totaalihimon iskiessä pystyn syömään herkkuja ihan mielettömiä määriä. Mutta tärkeintä onkin, ettei mättövaihde jää pitkäksi aikaa päälle.

Totaalikieltäytyjä en ole, tässäkään asiassa. Kotona en voi oikeastaan mitään herkkuja pitää, oli sitten nannaa, jäätelöä tahi keksiä. Kaikki syön yhen illan aikana mitä olen kaupasta kantanu, joten vähemmillä omantunnon tuskilla pääsee kun kaupassa kävelee näiden tuotteiden ohi (herkkupäivät tosin eri asia..). Töissä jos joku tarjoaa jotain hyvää niin otan jos siitä oikeasti tykkään ja sillä hetkellä tekee sitä mieli, muuten passaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom