Miten Serpent aloitit tuon herkkujen syömättömyyden, päätitkö vaan olla syömättä niitä, vai syötkö jos tekee mieli? Oliko aluksi hankalaa? Hyviä vinkkejä miten pääsen eroon tästä herkuttelusta? Ja ruokavaliohan sulla on tietenkin kunnossa.
Aloitin sillä tavalla, että lopetin
Eli yksinkertaisesti vain päätin olla syömättä karkkia yms. Joskus yllätyn itsekin, miten kova itsekuri tästä tytöntylleröstä löytyi, kun tollasen päätöksen tein. Niin, ja että päätös on pitänyt näinkin kauan. Muistelisin, että ekat 2-3 päivää oli hankalimpia. Sitten tuli jotenkin sellainen fiilis, että hyi olkoon, en edes halua moisia p*skaruokia, jääkööt muille :lol2: Yritin vain ajatella, että karkit ym. herkut eivät sisällä mitään sellaista minulle välttämätöntä, mitä en saisi muista lähteistä. Miksipä siis sellaisia mättämään, kun kaupan päälle tulee vaikka mitä inhaa E-koodia jne
Ja tosiaan, päätös on tehty sillä tähtäimellä, että ollaan loppuelämä ilman. Kun olin ollut 4kk ilman, niin ajattelin, että pitäisköhän mun "palkita" itteni lempikarkeillani, mutta tajusin koko jutun nurinkurisuuden, ja myin ostamani karkkipussin siskokullalle :D Nykyisin ajattelen niin, että kylläpä tuntuis tyhmältä sanoa jollekulle, että "joo, oon ollut 3v ilman karkkia, tai no söin mä sillon kerran...". Ja ajattelin kasvattaa tuota vuosilukua sellaiseksi, ettei sitä enää edes kehtaisi pilata :D Jos on ollut viikon ilman karkkia ja "repsahtaa", niin se viikko on helpompi saada uudestaankin sinne karkittoman elämän tilille kuin esim. 10v
Nojoo, tämä on tätä mun ihmeellistä filosofiaa. Mutta mua lähinnä pelottaa tilanne, että joutuisin syömään karkkia. Olen outo!
Vinkkejä en osaa antaa muuta, kuin että jos sulla tällä hetkellä on jotain herkkuja, niin anna ne surutta pois jollekulle toiselle! Ja jätä ostamatta vaikka kuinka tekisi mieli. Kehitä jokin uusi intohimo (mulla se on raejuusto
, herkkupäivänä saatan syödä sitä yli 500g :D), tai osta vaikka lemppari (ksylitol-) purkkaasi ja mässytä sitä.
Ruokavalio lienee suht koht kondiksessa säännöllisyyden ja terveellisyydenkin nimissä. On muuten kaks tekijää, jotka ovat ihan omiaan hillitsemään makeanhimoa
Kuten tässäkin ketjussa on jo tullut todettua, niin joillakin ihmisillä on herkkujen suhteen vain on ja off asennot. Näin on esim. mun kohdalla, siksi en edes yritä löytää kultaista keskitietä.
Ainiin ja tuosta kun mainitsin 'herkkupäivän'. Mun kohdalla se ei tarkoita automaattisesti erilaisten ruokien syöntiä kuin yleensä, eikä välttämättä edes kovin paljon suurempia määriä, vaan että syön sitä mitä haluan - jos tuntuu siltä, että haluan syödä 2000kcal edestä vain ja ainoastaan raejuustoa, niin olkoon se sitten niin
Herkkupäiviä muuten pidän ehkä 3kpl vuodessa. Voisko joku käskeä mun löysätä vannetta? :D Ei vaan, näin mä haluan elää
Niin ja tsemppiä sulle mansikka, kyllä se siitä!