Kaikki penkkipunnerruksesta!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos nostossa heikko kohta on ojentajat niin kapea penkki apuliikkeeksi niin kyllä penkki nousee. Itsellä ainakin toiminut hyvin (mun painot tosin on vielä lähinnä naurettavat :D, mutta nousussa ovat koko ajan).

Niin mites toi lihasjakauma menikään... jos tanko meinaa jäädä rinnalle niin mitkä olivat ne heikot lihakset? Testasin tossa maksimit eilen. Rinnalta nosto oli todella vaikeeta, mutta sitten kun oli saanut sen tangon 10cm rinnasta niin tanko meni lentäen ylös...

Carbon sanoi:
Niin mites toi lihasjakauma menikään... jos tanko meinaa jäädä rinnalle niin mitkä olivat ne heikot lihakset? Testasin tossa maksimit eilen. Rinnalta nosto oli todella vaikeeta, mutta sitten kun oli saanut sen tangon 10cm rinnasta niin tanko meni lentäen ylös...

Eikös tuo kieli siitä, että ojentajat on kunnossa, mutta mahdollisesti rinnat ja etuolkapäät jumittaa.

Tarkoitat alavinopenkkipunnerrusta käsipainoilla?
Täytyypä kokeilla ja eipä täällä tarvi pyydellä anteeksi,jossei ihan idioottimaisesti toimi

Tuo kai sen "virallisempi" nimi. Erittäin hyvä apuliike, kuormittaa tissiä ja olkapäätä ihan eri kulmasta kuin muut tietämäni liikkeet.

Jahas, laitetaanpa nyt sitten vähän pohdittavaa tästä penkkipunneruksesta kun on oikein ketju sitä varten.

Eli tänään meni 2x6x117,5 tai no viimeisellä toisessa sarjassa joutui kaveri vähän sormella kevittämään. Ja olisi vielä ennen diettiä kiva kokeilla, jospa tuo 150 menisi maksimina rikki. En ole ykkösiä enkä mitään muitakaan lyhkäsiä sarjoja ottanut pitkään aikaan, maksimin kokeilua en edes muista. Eli varmasti tuo 150 jää rinnalle jos sitä nyt kylmiltään lähtisin kokeilemaan. Laskurien mukaan sen varmaan menisikin, mutta ei vaan "osaa" nostaa maksimia.

Eli minkäslaista treeniä sitä kannattaisi tehdä, tähdäten tohon 150 kg nostoon? Mitään ihmeohjelmia en ala tekemään, koska bodailutyylillä mennään. Mutta pitäisikö esim. ottaa 2-3 toiston sarjoja mahollisimman kovilla raudoilla jonkin aikaa? Ja sitten tehdä vinopenkit ja muut normaalisti. Kertokaapas penkkigurut vähän vinkkiä. Olkapään kanssa ollut aikoinaan ongelmia, eli se vähän tässä jännttää. Ei sitä viittis kuitenkaan rikkoa, eli kannattaisko sittenkin vaan jatkaa tota 2x6 systeemiä, pelata ns. varman päälle ja unohtaa maksimit...

Eli kysysin aika samaa ku Timba79, että minkälaisia treenejä pitäis tehdä että sais parhaan mahdollisen penkki tuloksen selville? Onko lattiapenkistä tähän apua? Miten pitkään pitää valmistautua? Omalla salilla ainakin yks äijä sano (nostaa noin 170kg), että kannattaa tehä noin 3:n (ei ainakaan enempää) toistoja edellisellä treeni kerralla.

Ja mitä mieltä olette muuten lattiapenkistä? suositteletteko? Jos kannattaa tehdä, niin miten usein?

Timba, me vedettiin treenikaverin kanssa jonkin aikaa sitten 2x6x120 molemmat. Tai no minä tein 1x6x117,5 ja 1x6x120. Tän jälkeen treenikaveri päätti että ottaa sen 150 penkistä.
Seuraavalla viikolla kaveri valmistautui maksiminkokeiluun lankkupenkillä. Kahden lankun kanssa kolmosia ja kakkosia kevyemmillä painoilla, sitten ykkösiä muistaakseni 135, 140, 145, 150kg. Ja tästä viikon päästä kokeili sitten sitä 150kg:ta. Helposti tuli.
Tällä lankkupenkkitreenillä oli tarkotus totuttaa paikat siihen 150kiloon ilman, että lähtee kaikki mehut lihaksista. Eli tässä ainakin yksi hyvä tapa jos meinaat sitä maksimia kokeilla..

Sukulaku sanoi:
Otetaan nyt näitäkin:)
Kuinka mahdollinen on 250kg paitapenkki natuna?

Tuo on täysin mahdollinen. Itse olen salinostolla ottanut 220 ilman paitaa enkä ole koskaan edes paitaa kokeillut. Oma paino n.140 kg

Dracone sanoi:
Timba, me vedettiin treenikaverin kanssa jonkin aikaa sitten 2x6x120 molemmat. Tai no minä tein 1x6x117,5 ja 1x6x120. Tän jälkeen treenikaveri päätti että ottaa sen 150 penkistä.
Seuraavalla viikolla kaveri valmistautui maksiminkokeiluun lankkupenkillä. Kahden lankun kanssa kolmosia ja kakkosia kevyemmillä painoilla, sitten ykkösiä muistaakseni 135, 140, 145, 150kg. Ja tästä viikon päästä kokeili sitten sitä 150kg:ta. Helposti tuli.
Tällä lankkupenkkitreenillä oli tarkotus totuttaa paikat siihen 150kiloon ilman, että lähtee kaikki mehut lihaksista. Eli tässä ainakin yksi hyvä tapa jos meinaat sitä maksimia kokeilla..

Ihan mielenkiintoinen juttu, en ole koskaan kokeillut lankkupenkkiä. Salilta ei tähän löydy suoraan mitään ratkaisua, mutta ajaako tämä lattiapenkki saman asian? Tai mitä muuta vaihtoehtoa tähän olisi, kun ei viittisi salille millään lankkuja raahailla... :evil:

Eiköhän siihen käy mikä tahansa kahden kakkosnelosen paksunen esine. Lattiapenkki on mun mielestä melkein puhdas ojentajaliike eikä näin ollen sama asia..
Jos ei mitään lankuksi kelpaavaa ole/viitsi raahata salille, niin itse tekisin niin että viikkoa ennen maksimikokeilua ottaisin tällä maksimipainolla "shortsin", eli lasket tangon puoleenväliin matkaa ja takas ylös.
En tosiaan mikään penkkipunnerrusspesialisti ole, mutta tällä lankkupenkkikeinolla kaverini sai sen 150 ylös kaiketi helposti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Dracone sanoi:

Juuri tota haeskelin... Ite joskus tein noin viikkoa ennen ja sit kokeilin maksimia niin aika hyvin tuli ylös. Pitänee joskus muutaman viikon päästä kokeilla maksimi, kun on niin pitkä aika viime kerrasta. :P

Ja sitten vielä kysyisin, että miten muuten kannattaa varautua tuohon maksimiin? Tietenkin henkisesti ja psyykkaa itseään, mutta entäpä se ravinto puoli? tankkausta viikko? Pitääkö sinä viikkona jättää muut treenit "hieman" kevyemmälle?

Timba79 sanoi:
Tai mitä muuta vaihtoehtoa tähän olisi, kun ei viittisi salille millään lankkuja raahailla... :evil:
Jos löytyy voimaräkki sieltä teidän salilta niin siinä voit ne tapit laittaa silleen että tanko stoppaa esim noston puoliväliin ja siitä pökkäät sitten taas ylös.
o_O sanoi:
Ja sitten vielä kysyisin, että miten muuten kannattaa varautua tuohon maksimiin? Tietenkin henkisesti ja psyykkaa itseään, mutta entäpä se ravinto puoli? tankkausta viikko? Pitääkö sinä viikkona jättää muut treenit "hieman" kevyemmälle?
No jos omaksi iloksi nostelet niin kokeilet maksimia silloin kun päivän rauta tuntuu keveeltä.

Muutamia kommenteja threadiin kun lueskelin. 1. En tiedä lattiapenkistä kun en itse ole pystynyt tekeen kun olkapäät ei kestä, mutta penkki pinnoista, eli lasketaan tanko telineeseen sopivalle korkeudelle, esim. 10 cm rinnasta, päästetään kädet ihan rennoiksi ja TYKITETÄÄN ylös-liikettä olen tehny, ja käsittääkseni prinsiipit ovat suht samt kun lattiapenkissä. Tulos(jota myös hain): RINNALTA IRROITUS PARANEE. Syy. Koska lihakset joutuvat nostamaan ns. kuollutta rautaa, hermotus ja likkeen nopeusminaisuudet kasvavat, jos sen tekee oikein.
2. Paitapenkistä: Itse olen selkeästi koko touhua vastaan vaikka kilpailenkin ipf. liitossa. Kokemuksia: kilpailut aina käyty joko lainatulla 10v. vanhalla liian isolla ehpdhdh vai mikä onkaan paidalla tai kokonaan ilman. Myönnettääköön että kyseinen paita oikeasti suojaa olkapäitä nimen omaan raa'an irroituksen aikana huomattavasti. Mutta täytyy muistaa että paidan hyöty oli n.5kg eli sain kisassa saman kuin salinostolla. Mutta ennen armeijaan lähtöä kokeilin titanin fury+ paitaa, tulos: silloin 160 salipenkki, joka likkui allku asennosta n.5 cm alaspäin. Nostin rautoja 10 kg kerralla ja päädyin 210kg, joka visiin olis ollu oman painoluokkani mailmanennätys. Yksi vika: rauta EI VIELÄKÄÄN tullut rintaan, vaan jäi n. 5cm rinnasta irti. Ja jos väitetään että paitanostoa nostetaan ojentajilla, niin minä nostin varmaankin pyhällä vihalla, sillä lankkupenkistä olin ottanut 170x4 merko korkealla lankulla, eli ojentajissa ei olisi pitänyt olla lähimainkaan resursseja tuoda ylös 210. Seuraus: olkapäät aivan vitun kipeät, koska paidan tuoma olkäpää suoja kumoutui ja meni vähän ylikin, koska kuorma, jota käsittelin oli aivan liian suuri nivelilleni. Terveellistäkö?
P.S. Paitanoston kannattajille kysymys. Voimanosto on laji jossa mitataan raakaa voimaa raudan avulla. Itse ennen paidan(siis fury) hankkimista voimaindeksini penkissä oli 160. Paidanhankkimista seuraavana päivänä indeksi näytti 210 (vaikkakin ei olis ollu hyväksytty kisoissa, salinostona olis voinu käydä). Indeksi siis kasvoi yössä n. 25% . Olinko siis oikeasti VOIMAKKAAMPI tänä ko. päivänä kuin edellisenä?

Noita paitajuttuja vois pliis mennä vuodattamaan tonne Voimailufoorumin varustesota threadiin... Vähän terminologia kysymyksiä... :nolo:

Lankkupenkki (tiedän suunnilleen)...

Lattia penkki?

TomBombadil sanoi:
Noita paitajuttuja vois pliis mennä vuodattamaan tonne Voimailufoorumin varustesota threadiin... Vähän terminologia kysymyksiä... :nolo:
QUOTE]

Eli sinulle 55kg raakaa voimaa. a. en vuodata, vaan kerron oman näkemykseni asiaan, koska siitä keskusteltiin, mutta hyväksyn voimassa olevat säännöt koska en niille mitään voi.
b. lattiapenkki=ment lattialle makaan, otat tangon käsille ja lasket, oho, ei se tuukkaan alas asti kun ottaa kyynerpäät lattiian. Odota ja nosta, riippuu tietenkin millä perusidealla likettä teet. Kelpaako?

neutraali sanoi:
Jos löytyy voimaräkki sieltä teidän salilta niin siinä voit ne tapit laittaa silleen että tanko stoppaa esim noston puoliväliin ja siitä pökkäät sitten taas ylös.

Ei valitettavasti löydy räkkiä. Mutta pitänee testailla noita Draconen mainitsemia "shortseja".

Kannattaako näitä ottaa esim. ton 2x6 jälkeen? Vaiko ihan sen tilalla omana treeninään? Ei ole minkäänlaista kokemusta näistä eri kikkailuista.

On se vaan kumma miten tuo penkkitulos jaksaa aina kiinnostaa... :david:

samajouko sanoi:
Tuo on täysin mahdollinen. Itse olen salinostolla ottanut 220 ilman paitaa enkä ole koskaan edes paitaa kokeillut. Oma paino n.140 kg

Veikkaanpa että sulla menee se 250kg paidalla jos kokeilisit vaan koska tuo 220kg raw on jo ihan kohtuu tulos. Perustan väittämäni henk.kohtasiin kokemuksiin. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom