Kaikki penkkipunnerruksesta!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos pitää jalat penkillä, niin siitä sitä vasta runkkupenkkien kuninkaan saa suoritettua.. ei muuta ko jalat tukevasti penkille ja siitä munat kattoon ja rinta jo valmiiks tankoon kiinni, siitä nylkytä sitte sitä parin sentin liikettä....

Hmmph..nää on taas näitä jannuja mitkä ei ymmärrä lukemaansa..jos kerta moitin niitä jotka fuskaa minkä kerkiää ja nostelee persettään ym niin miks ihmeessä niin tekisin?
Ja sanoppas loops sinä mahtava guru että miten huijaan sitten kun nostan jalat penkiltä koukkuun?Perse varmaankin nousee itsestään ilmaan tai jotain..hoh hoijaa

Missä vaiheessa penkissä otetaan ne lavat yhteen? Otetaanko ne ihan aluksi kun asettuu tangon alle ja tanko otetaan aika matalalta niiltä telineiltä?
Ja mistä kaikki "kokeneemmat" nostajat repivät semmoisen saatanan pullean pallean siihen esiin, kun käy nostamaan? :D

Itse ainakin vedän lavat yhteen siinä kohtaa kun asento on muuten about kunnossa eli tangosta on jo ote, siitä saa hyvin runtattua selän pakettiin. En tiedä miten kokeneet nostajat saavat pullen pallean esille, mutta rintalihaksen voi ihan harjoittelemalla työntää pystyyn (kunhan varoo alaselän kipeytymistä). Ja eipä siitä palleasta paljon hyötyä ole kun kisoissa tankoa ei saa pallean päälle laskea. :)

Hmmph..nää on taas näitä jannuja mitkä ei ymmärrä lukemaansa..jos kerta moitin niitä jotka fuskaa minkä kerkiää ja nostelee persettään ym niin miks ihmeessä niin tekisin?
Ja sanoppas loops sinä mahtava guru että miten huijaan sitten kun nostan jalat penkiltä koukkuun?Perse varmaankin nousee itsestään ilmaan tai jotain..hoh hoijaa

Ei tässä kyse ollu siitä huijaatko sinä.. sanoin muutenki että ihan sama miten sinä reenaat. Itse vaan ilmoitit että reenaat sen takia jalat penkillä, että et voi huijata, koska melkeen kaikki jalat maassa reenaavat huijaavat. Eikö se ole sullekki ihan sama miten ne muut reenaa?.. vaikka joku nostas munat katossa sen 300kg niin onko se sulta pois?

Ei tässä kyse ollu siitä huijaatko sinä.. sanoin muutenki että ihan sama miten sinä reenaat. Itse vaan ilmoitit että reenaat sen takia jalat penkillä, että et voi huijata, koska melkeen kaikki jalat maassa reenaavat huijaavat. Eikö se ole sullekki ihan sama miten ne muut reenaa?.. vaikka joku nostas munat katossa sen 300kg niin onko se sulta pois?

No eihän se toki minulta ole pois,tehkööt ihmiset ihan niinkuin tykkäävät.En vaan ymmärrä miks huijata yleensäkkään missään liikkeessä kun kerta puhdas liike tuo parhan tuloksen ja kokoa lihakseen.Mutta ehkä nämä sitten treenaavat sitä egoa niinkuin Timba79 mainitsi :) no hard feelings loops,ei näe mitään väärää jalat maassa tekniikassa jos sen tekee oikein.. jahas,kohta vois vissii lähtee salille päin.

nelkku sanoi:
Itse ainakin vedän lavat yhteen siinä kohtaa kun asento on muuten about kunnossa eli tangosta on jo ote, siitä saa hyvin runtattua selän pakettiin.

Ennen vai jälkeen, kun nostat tangon telineistä?

Kun tekee sarjoja jalat ilmassa, niin on vähintäänkin yhtä suuri, ellei suurempi, mahdollisuus tehdä liike väärin. Eli lavat irtoavat helposti toisistaan kun jalat eivät työnnä niitä penkkiä vasten... ja etenkin niissä tiukoissa toistoissa. Ja ihan varmasti on parempiakin liikkeitä olkapäille kuin tehdä penkkiä...

Vastaus kysymykseen milloin asento kuntoon:
Kaikissa liikkeissä paketti pitää olla kasassa, ja jännityksessä, ennen kuin painot otetaan telineistä. Etenkin isoilla painoilla mahdotonta saada asentoa enää kuntoon kun paino on jo lihaksilla. Ja jo lämmittelysarjoilla kannattaa tehdä samoin, jollei muuten niin harjoituksen vuoksi.

Varmaan joku ottaa sen 200kg,mutta alle 100kg aika harvinaista.
Oma ennätys 85kg:na 150kg.Yli 100kg:na uskoisin että onnistuisi,mutta
harrastan muutakin ja siinä ei tarvitse kovin suurta elopainoa. ;)

kimmo2543 sanoi:
Varmaan joku ottaa sen 200kg,mutta alle 100kg aika harvinaista.
Oma ennätys 85kg:na 150kg.Yli 100kg:na uskoisin että onnistuisi,mutta
harrastan muutakin ja siinä ei tarvitse kovin suurta elopainoa. ;)
Ei kannata jossitella 150 ja 200 penkillä on ero kuin yöllä ja päivällä, vaikka elopainoa oliskin sun tapauksessa 15kg enemmän, voit joskus vaikka asian itse todeta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onko jossain olemassa jotain kunnon opasta penkkitekniikkaan? Itse ainakin näiden jutujen perusteella olen nostellut kokonaan ilmaan minkäänlaista tekniikkaa.. Jalat löysästi maassa eikä kaaresta puhettakaan.

Panjabi sanoi:
Onko jossain olemassa jotain kunnon opasta penkkitekniikkaan? Itse ainakin näiden jutujen perusteella olen nostellut kokonaan ilmaan minkäänlaista tekniikkaa.. Jalat löysästi maassa eikä kaaresta puhettakaan.
Penkkitekniikka

Nuo vetokumet ja ketjut voit unohtaa kun omaksi iloksi varmaan reenailet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
neutraali sanoi:
Ei kannata jossitella 150 ja 200 penkillä on ero kuin yöllä ja päivällä, vaikka elopainoa oliskin sun tapauksessa 15kg enemmän, voit joskus vaikka asian itse todeta.

Tiedetään on tässä 15-vuotiaasta asti salilla käyty(24-vuotta pyöreesti).
200 kg:lla oon tehnyt loppuojennuksia ja se painaa vitusti.
150kg ei kannata ees mainita sen rinnalla.Vastasin vain,että yleensä isompi ja
painavampi nostaa isommat raudat ellei ole äidin pullamössöillä lihotettu.
:rolleyes:

neutraali sanoi:

En lukenut koko trediä mutta tää vähän sekoitti. Noissa ohjeissa neuvotaan nostamaan perse niin ylös penkistä kuin mahdollista? (vai luinko oikeesti väärin). Mulle on pienestä pitäen opetettu että perse ylös penkistä on a) vaarallista koska kaarella olevaan selkään tulee tarpeetonta painetta ja b) fuskua koska kaaren liikerata lyhenee huomattavasti joka mahdollistaa suuremmat painot ja b) turhaa koska jos tavoitteena on lihaskasvu on järkevämpää treenata perse penkissä pitkää rataa jossa lihas työskentelee mahdollisimman kokoanaisvaltaisesti.

En siis väitä että tämä olisi totuus, näin vaan kaikki mun tuntemat "bodarit" on mulle aina kertonu?

Simba sanoi:
En lukenut koko trediä mutta tää vähän sekoitti. Noissa ohjeissa neuvotaan nostamaan perse niin ylös penkistä kuin mahdollista? (vai luinko oikeesti väärin).
Niihän tuolla tosiaan lukee hieman vaikeaselkoisesti. Mä käsitin tuon niin että kaarta tehdessä perse irti penkistä liutaan tangon alle ja sitten kun ollaan oikeassa kohdassa niin perse alas...

Edit: Miten vitussa tuo kirjotetaan.. Liukua, liutaan liu'utaan liuvutaan... Voi vittu :curs: Onko tuo etes suomea perkele..

En lukenut koko trediä mutta tää vähän sekoitti. Noissa ohjeissa neuvotaan nostamaan perse niin ylös penkistä kuin mahdollista? (vai luinko oikeesti väärin).

Itse suoritus tietenkin perse penkissä, mutta asento haetaan työntäen ikäänkuin jaloilla vartaloa yläselän varaan, lapoja yhteen ja otetaan siinä asennossa paino käsille (tai ainakin jännitykseen). Tämän jälkeen lasketaan perse penkkiin kropan jännitys säilyttäen ennen kuin aletaan tankoa laskemaan.

Persettä nostamalla saadaan jalkoja taa'emmaksi ja näin parempi jännitys selkään... ja tietenkin isompia rautoja ylös, kun rinta hipoo jo tankoa telineissä.

Kannattaa kokeilla, mutta ei heikolla selällä... kniks - knaks muuten! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom