Kaikki penkkipunnerruksesta!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
BoneFish sanoi:
Nojoo, en oo kovin tarkasti kattonu tota "nousua" mutta pointti oli se, että vaikka nostomatka lyhenisi ja saisi isommat romut käyttöön, niin onko siinä sitten jotain hyötyä? Ainakin luulisi rasituksen menevän paremmin kohdelihakselle kun ei ole mitään pientäkään "apua". Luulisi ainakin enemmän olevan hyötyä kun röhnöttää koko pituudella penkissä ja käyttää koko sitä liikerataa hyväkseen.

Joo mutta jos penkkiä treenaa niin että on tavoitteena nostaa rautaa eikä pelkästään body tyyliä harrasta niin kyllä se on treenattava sillä tekniikalla millä on paras penkata. Sitten apuliikkeet siihen noilla muilla tekniikoilla.

Dracone sanoi:
Varmaan osaksi tän takia monet joskus treenaa penkin jalat ilmassa, tai penkin päällä. Tällöin selkää ei saa pahemmin kaarelle ja näin rasitus menee hieman paremmin kohdelihakselle.
Te jotka jalat ilmassa penkkiä teette niin vedättekö sillonkin lavat yhteen? Olen joskus tuollakin tyylillä tehny eikä painoissa ollu mitään eroa tavalliseen penkkiin nähden (en ole vetäny lapoja yhteen kummassakaan versiossa)

Mies847 sanoi:
Te jotka jalat ilmassa penkkiä teette niin vedättekö sillonkin lavat yhteen? Olen joskus tuollakin tyylillä tehny eikä painoissa ollu mitään eroa tavalliseen penkkiin nähden (en ole vetäny lapoja yhteen kummassakaan versiossa)

Vedä nyt ne lavat yhteen ja alas ennenkuin saat itsellesi olkavamman aikaseks.

Varmaan osaksi tän takia monet joskus treenaa penkin jalat ilmassa, tai penkin päällä. Tällöin selkää ei saa pahemmin kaarelle ja näin rasitus menee hieman paremmin kohdelihakselle.

Itselläni jostain syystä tämä "kohdennettu" penkkipunnerrus menee rautojen osalta pipariksi, suurin osa tsempistä menee siihen että keskittyy pysymään siinä penkillä. :rolleyes: Ei sovi ollenkaan mulle, suoraan sanottuna en kyllä ymmärrä miksi sitä yleensäkin joku tekee, mutta sehän nyt vaan johtuu siitä etten osaa.. :)

Sotilaspenkkipunnertajat on tietenkin erikseen.

Tämä Scott Mendelsson on sanonut, että kun nostaa tuhatta paunaa, niin tuntee kuinka luut taipuu. Eli noissa kiloissa ei paita vähennä loukkaantumis riskiä vaan lisää sitä.

mtk77 sanoi:
Tämä Scott Mendelsson on sanonut, että kun nostaa tuhatta paunaa, niin tuntee kuinka luut taipuu. Eli noissa kiloissa ei paita vähennä loukkaantumis riskiä vaan lisää sitä.

Ja riski vähenee, kun lopetat salilla käynnin. :)

TomBombadil sanoi:
Joskus olen sotilaspenkkiä kokeillut ja tuntuu että kellahtaisin kyljelleni ja tippuisin penkiltä :confused:... no ehkä se on vain tunne...

Ite teen oikeastaan aina sotilaspenkki-tyylillä, enkä enää tavallista juurikaan tee. Mulla ei kyllä mitään tasapaino-ongelmia ole ollut (muutaku henkisiä :jahas: ). Mutta jos ei tasapaino meinaa luonnistua, niin tee aina aluks vaikka lämmittelysarjat tolla sotilaspenkki-tyylillä. Kyllä se tasapaino siitä kehittyy, jos toi siis kiinnostaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Antzu sanoi:
Ite teen oikeastaan aina sotilaspenkki-tyylillä, enkä enää tavallista juurikaan tee. Mulla ei kyllä mitään tasapaino-ongelmia ole ollut (muutaku henkisiä :jahas: ). Mutta jos ei tasapaino meinaa luonnistua, niin tee aina aluks vaikka lämmittelysarjat tolla sotilaspenkki-tyylillä. Kyllä se tasapaino siitä kehittyy, jos toi siis kiinnostaa.

Jep kyllä keho oppii pitämään tasapainon kun vähän aikaa tekee. Sama juttu kun ihan alottelijoilla saattaa olla vaikeaa hallita tankoa penkissä, mutta kyllä se ajan myötä luonnistuu.

Angel of Death sanoi:
Sama juttu kun ihan alottelijoilla saattaa olla vaikeaa hallita tankoa penkissä, mutta kyllä se ajan myötä luonnistuu.

Puhumattakaan käsipainoista vinopenkissä. Kyllä siinä skidiä vietiin kun ekoja kertoja salilla olin
:D .

Mulla ei yhteenväliin ollut kuin jotain 170 kilon luokkaa raw penkki. Ja ilman pysäytystä. Otin silti kisoissa paidalla 210kg. Ihmettelin mistä moinen johtui..? Olin kuitenki ennen kisoja ottanu suurimman osan reeneistäni paidalla pelkkiä ykkösiä ja treenannut ojentajia paljon. Ikinä en reneissä mennyt "tappiin" asti vaan otin aina jonku 200 kiloa. Kisoissa ei sit lämmittelyssä tullu rintaan yksikään paino mut aloitus 192,5 tuli rintaan ja jatkoin 200 ja 210 kg ja 210 oli kaikista keveín nosto... Olin ihmeissäni moisesta?
Puoli vuotta aiemmin kun otin 180 kg ilman paitaa suht helposti en nostanut kisoissa kuin 200 kiloa. Eli Raw- penkkini oli pudonnut huomattavasti ja paita penkki mennyt eteenpäin. Ei puhettakaan et oisin ees voinu tehä sarjoja samolla painoilla kuin ennen. Nyt tilanne on se et Raw penkki on taas noussut lähelle parasta kuntoani mutta paita penkki ei toimi nii kuin silloin kun otin ennätykseni. Ei mahdu mun kaaliin kyllä että voimat kasvaa ja silti paidalla nousee vähemmän...??? no täähän onki nykyään taitolaji tää penkkipunnerrus. =)
Uskon että penkki kulki silloin hyvin kisoissa koska olin herkistellyt huolella ja reennnut nimen omaan paita nostoja varten. Ojentat olivat valmiit nostamaan enemmänki ja uskon että jäi vielä varaa kenties 10 kiloa silloin. Nyt olisi tarkoitus nostaa taas pian pena kisoissa ja olen alkanut tehdä kokeilua jossa otan paidalla paljon nostoja taas ja ei "tappiin" saakka. jos se toimii taas nii oon kai tyylini löytänyt. =)

Mites porukalla kestää olapäät kapeessa penkissä? itellä tuntu et ei kestä ollenkaan mut nyt on pienillä painoilla hinkannu ni tuntuu et kohta alkas jopa kestään. vaihtoehtonen dippi on viel pahempi mulle.

hafanafa sanoi:
Mites porukalla kestää olapäät kapeessa penkissä? itellä tuntu et ei kestä ollenkaan mut nyt on pienillä painoilla hinkannu ni tuntuu et kohta alkas jopa kestään. vaihtoehtonen dippi on viel pahempi mulle.

Jätä 5-10 cm irti rinnasta niin ei ota olkapäihin läheskään niin paljon. Ja ihan samalla teholla saa ojentajat kyytiä silti.

en kehannu aloittaa uutta threadia näin hölmön kysymyksen takia

mitä ootte mieltä jos vinopenkin tekee kapeelta onko hyvä/huono juttu

näin vaan kun yks palomestari teki just tuota v-penaa kapealta että onko hyötyä vai onko turha?

devil666 sanoi:
en kehannu aloittaa uutta threadia näin hölmön kysymyksen takia

mitä ootte mieltä jos vinopenkin tekee kapeelta onko hyvä/huono juttu

näin vaan kun yks palomestari teki just tuota v-penaa kapealta että onko hyötyä vai onko turha?
Ite en näkis moiselle mitään käyttöä, koska vinopenkkiähän tehdään leveällä otteella juuri rintaliikkeenä ja sillon se ottaa enemmän rinnan yläosaan kuin normaali penkki ottaa enemmän alaosaan. Ojentajille tehtynä eli kapeena penkkinä se on aivan sama ootko sä minkälaisessa kulmassa kunhan suoristat niitä käsiä. :)

elasto sanoi:
Ite en näkis moiselle mitään käyttöä, koska vinopenkkiähän tehdään leveällä otteella juuri rintaliikkeenä ja sillon se ottaa enemmän rinnan yläosaan kuin normaali penkki ottaa enemmän alaosaan. Ojentajille tehtynä eli kapeena penkkinä se on aivan sama ootko sä minkälaisessa kulmassa kunhan suoristat niitä käsiä. :)

Se nyt riippuu mitä taas haluaa. Yleensä voimailijat ottavat vinopenkin normaalia kapeammalla tai kapealla otteella.

Mulla ois tällänen kysymys, että kun teen 2x6sta, niin ensimmäinen sarja tulee "helposti" ja asento on todella jämäkkä, selän kaari pysyy, ja on kaikenkaikkiaan hyvä punnertaa.
Pidän ensimmäisen ja toisen sarjan välissä 4-5minuutin tauon, mutta toisessa sarjassa 1-3 toiston jälkeen tuppaa asento alkaa menemään vituiksi -> kaari ei pysy ja asento on muutenkin yht äkkiä hieman 'epävarma'. Selkä alkaa suoristua, ja jalat alkavat etsiä lattialta parempaa asentoa/otetta.

Eli mikä mahtaisi olla vikana? Pitäisikö tekniikkaa vaan harjoitella ja opetella, vai olisiko joku tietty asia asentoa ottaessa erityisen huomioonotettava, jotta se kroppa pysyisi koko sarjan ajan jämäkkänä?

Lisää tyhmiä kysymyksiä tältä suunnalta:

Pitääkö voimanoston penkissä tai penkkikisoissa yleensäkin olla merkit peitetyt? Vai saako vetää niin kapealla kuin haluaa? Itse kun olen aina tehnyt niin että kämmenen ulkoreuna jää merkeistä keskemmälle about 1-3cm...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom