Kaikki penkkipunnerruksesta!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sellasta kyselisin, että onko teille tullut stoppi penatulosten kehittymisessä?? Tai tietysti on, mutta mihin tulokseen on jääny ja kuinka pitkäksi aikaa?? (Tietty tohon tulokeen vaikuttaa myös oma massa!) Ite painan 78 kg ja penkkitulos ollu kevvästä asti niinkin alhainen ku 110kg... Reenaan 4-jakosella ohjelmalla, jossa yhtenä päivänä teen rinnan ja olkapäät samalle kertaa... Onks toi tulosjämähdys normaalii ja onko kehitystä odotettavis tolla ohjelmalla lähi aikoina??

Hämmer sanoi:
Sellasta kyselisin, että onko teille tullut stoppi penatulosten kehittymisessä?? Tai tietysti on, mutta mihin tulokseen on jääny ja kuinka pitkäksi aikaa?? (Tietty tohon tulokeen vaikuttaa myös oma massa!) Ite painan 78 kg ja penkkitulos ollu kevvästä asti niinkin alhainen ku 110kg... Reenaan 4-jakosella ohjelmalla, jossa yhtenä päivänä teen rinnan ja olkapäät samalle kertaa... Onks toi tulosjämähdys normaalii ja onko kehitystä odotettavis tolla ohjelmalla lähi aikoina??

Voivathan nuo vähän jämähdellä. Ohjelman vaihto voisi tuoda vähän lisäpiristettä penkkiin. Syöminenkin auttaa aina. Miken 2x6-systeemi voisi olla kiva, kun sitä on niin kehuttukin.

Stailivirhe sanoi:
Mulla ois tällänen kysymys, että kun teen 2x6sta, niin ensimmäinen sarja tulee "helposti" ja asento on todella jämäkkä, selän kaari pysyy, ja on kaikenkaikkiaan hyvä punnertaa.
Pidän ensimmäisen ja toisen sarjan välissä 4-5minuutin tauon, mutta toisessa sarjassa 1-3 toiston jälkeen tuppaa asento alkaa menemään vituiksi -> kaari ei pysy ja asento on muutenkin yht äkkiä hieman 'epävarma'. Selkä alkaa suoristua, ja jalat alkavat etsiä lattialta parempaa asentoa/otetta.

Eli mikä mahtaisi olla vikana? Pitäisikö tekniikkaa vaan harjoitella ja opetella, vai olisiko joku tietty asia asentoa ottaessa erityisen huomioonotettava, jotta se kroppa pysyisi koko sarjan ajan jämäkkänä?

Tämä kiinnostaa minuakin. Ja olen pienessä päässäni vielä yhdistänyt, että tämä tekniikan hajoilu (jota ei satu aina) johtaa yleensä toisen sarjan epäonnistumiseen. Onko tämä vaan oman keskittymisen puutetta, vai mitä lieneekään?

Mulla kanssa eilen meni ekassa sarjassa suhteellisen kevyesti 6 toistoa (no oli se kyllä aika hikinen mutta ei semmonen 120 lasissa). No tokassa sarjassa vaikka pidin joku 4-5 min palautuksen tekniikka jotenkin meni perseelleen ja nostaminen ei tuntunutkaan enää niin hyvältä ja luonnolliselta. Huimat 4 toistoa meni. Psyykkasin itseni ekaan sarjaan kyllä aika hyvin tokaan en niinkään? Voisiko olla vaan keskittymisen herpaantumista? Vai yksinkertaisesti lihakset vain väsähtivät tokaan sarjaan? Aikaisemmin olen kyllä saanut toisessakin sarjassa sen 6 tai ainakin 5.

Kyllä!!

Täysin mahdollista mutta ei tule vuodessa eikä edes viidessä vuodessa ja mielipiteeni on että tuo 200kg rajan rikkominen vaatii tasapuolista treeniä kaikille lihasryhmille.Itselläni rinnan lisäksi suurin vaikuttaja on selkälihakset.Pidän vuodessa aina 4kk tauon penkkipunneruksessa ja teen apuliikeillä rintalihaksia ja kun punnerruskausi taas alkaa niin aivan turha minun mennä suurempia painoja lisäilemään ennen kuin selkälihakset ovat taas huipussaan.Tähän kun lisätään kunnon jalkakyykky niin siitä tulee sitä kivijalkaa näihin pummerrusliikeisiinkin. nimim.15v 90kg 190kg ja T-paidalla ;)

Joku kyseli penkkipaitojen hintoja.

-Halvimmat uudet paidat maksavat 59€ (Crains)
-Parhaimmat IPF paidat maksavat 170€ (Fury+ tai F6)
-Paidan voi ostaa myös käytettynä, jolloin voi tehdä löytöjä, esim. itse sain mielestäni priimakuntoisen Fury originalin hintaan 45€.

Kertokaas ammattilaiset kuinka saatte tehtyä kunnon kaaren? Mulla on ollut aina todella huono kaari. Kisoissa näkee miten äijät vääntää selkänsä ihan mahottoman mutkalle. Mistä se mutka on siis kotoisin? Tiedän että toisilla on notkea selkä ja toisilla ei ihan luonnostaan... Mutta olisko meille ei kaareville nostajille olemassa joku hyvä venytys/ liike tms. jolla sais vähän selkään kaarevuutta/ notkeutta. Mielestäni on hieman "epäreilua" kun hyvän kaaren omaavalla nostajalla on puolta lyhyempi nostomatka kun esim. mulla.

Tällä hetkellä nostan SE:n helposti n.10cm lankulta. Ois ihan sika mageeta jos sais jollain keinolla tuon vajaan 10cm pois nostomatkasta. Tai edes jotain... Meitsi on kyllä ihan lahna siinä penkissä :itku:

Olisko Raven:lla jotain kommentoitavaa???

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
muokkaaja sanoi:
Mun raw nosto(hyväksytty) on 175kg, kiitos hyvän kaaren ja sarja oli 85kg.

No sepä kiva.... :thumbs: mutta missä liitossa on sarja 85kg????????????? Tietääkseni sarjaa 85kg ei ole olemassa :jahas:

vekku sanoi:
Kertokaas ammattilaiset kuinka saatte tehtyä kunnon kaaren? Mulla on ollut aina todella huono kaari. Kisoissa näkee miten äijät vääntää selkänsä ihan mahottoman mutkalle. Mistä se mutka on siis kotoisin? Tiedän että toisilla on notkea selkä ja toisilla ei ihan luonnostaan... Mutta olisko meille ei kaareville nostajille olemassa joku hyvä venytys/ liike tms. jolla sais vähän selkään kaarevuutta/ notkeutta. Mielestäni on hieman "epäreilua" kun hyvän kaaren omaavalla nostajalla on puolta lyhyempi nostomatka kun esim. mulla.

Tällä hetkellä nostan SE:n helposti n.10cm lankulta. Ois ihan sika mageeta jos sais jollain keinolla tuon vajaan 10cm pois nostomatkasta. Tai edes jotain... Meitsi on kyllä ihan lahna siinä penkissä :itku:

Olisko Raven:lla jotain kommentoitavaa???

Ei kaari aina autuaaksi tee. Mutta voit toki treenata sitä ja kokeilla. Teet siltoja, venyttelet kunnolla. Monet käyttävät jalkapalloa apuna. Ensin tyhjänä ja treeni treeniltä sinne lisätään ilmaa.

Mä aloin saamaa parempaa kaarta venyttelyn ja jalkojen asennon muuttamisen ansiosta. Siirsin jalat siis lähemmäs penkkiä entisen haara-asennon sijaan :) Kyllä se rauta itselläni tuntuis vähän paremmin liikkuvan isolla kaarella, tosin alaselkä kipeytyy aika helposti.

vekku sanoi:
Jalkapalloa Täytyy kokeilla... Ilmeisesti ihan penkillä pallon kans...?
Siis hieman tyhjä jalkapallo selän alle ja sen päällä teet kaaren...aina kun lisäät ilmaa palloon joudut tekemään isomman kaaren, tätä luulisin tuolla tarkoitettavan, itse käytän pientä kuntopalloa, joka ajaa saman asian.

Mulla olisi kysymys koskien penkkipunnerruksen tekniikkaa..en vaan viitsinyt aloittaa thrediä koska joku olis kumminkin sanonut että "wanha".Asia koskee aika moneenkin liikkeeseen mitä salilla näkee mutta eniten mietityttää tuo penkki. :eek:
Itse teen penkin jalat penkillä,ja viimeiset veriset punnerrukset jalat ilmassa jos ei muuten mene.Toki voisin tehdä jalat maassa ja perse 30cm ilmassa että saisin sen 20kg enemmän ja voisin sanoa nostaneeni näin ja näin paljon mutta en todellakaan usko että lihaskasvun kannalta on "huijata" perse ilmassa taktiikalla? :down:

Salilla näkee tosi paljon näitä mielestäni epäpuhtaita suorituksia,ihan sellaisiltakin tyypeiltä jotka on käyny salilla ainakin sen 5-10v. ja nostaa sen 150-200kg.
Ennemmin nostan vähemmän ja puhtaasti kuin enemmän ja selkä mutkalla.
Kertokaas joku olenko aivan kuutamolla ja pitäiskö sitä itsekin tehdä noin kuin valta osa tekee.. :david:

Jos treenaat kehotyylillä eli haluat lihasta niin on parempi että teet puhtaasti ja saat ehkä tissisi kasvamaan paremmin, toki pitää treenin olla nousujohteista.

Jos taas treenaat egoa, niin nosta munat kattoon ja yritä saada mahdollisimman paljon penkistä ylös.

En mä näe mitään järkeä tehdä paskalla tekniikalla ja vaarantaa jopa oma terveytensä.

Itse teen penkin jalat penkillä,ja viimeiset veriset punnerrukset jalat ilmassa jos ei muuten mene.Toki voisin tehdä jalat maassa ja perse 30cm ilmassa että saisin sen 20kg enemmän ja voisin sanoa nostaneeni näin ja näin paljon mutta en todellakaan usko että lihaskasvun kannalta on "huijata" perse ilmassa taktiikalla?

Miksi et voi tehdä jalat maassa ja perse penkissä niinku normi ihmiset tekee?

Pelkästään sen takia koska saan paremman poltteen pitämällä jalat penkillä.Kysyttävää?
Eipähän ainakaan tule edes vahingossa autettua jaloilla eikä millään muullakaan.Tietääkseni kyseisessä tekniikassa ei juurikaan ole moitten sijaa.
Maku asia ehkäpä mutta ne jotka tekee jalat maassa niin tekis sen kans puhtaasti eikä niin mitä topshapella näkee surullisen usein.

Jos pitää jalat penkillä, niin siitä sitä vasta runkkupenkkien kuninkaan saa suoritettua.. ei muuta ko jalat tukevasti penkille ja siitä munat kattoon ja rinta jo valmiiks tankoon kiinni, siitä nylkytä sitte sitä parin sentin liikettä.... Oikeesti mulle on ihan sama miten reenaat, mutta ihan turha on tulla tänne kyseenalaistaan reenaajia jotka reenaa oikeella penkkipunnerrustekniikalla. Kuitenki suurin osa reenaa oikealla tekniikalla ja täysin puhtaasti tuota penkkiä ihan jalat maassa..

hämmer - vuosi sitten tuli 120 ja nyt hädintuskin 110, vaikka koko ajan treeniä. eli vituttaa.

juhannuksen jälkee tuli 4x100 kapeella helpon oloisesti - sen jälkee 1.5 kk:n tauko ja miinus 10kg, eikä nouse siitä sitten millää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom