Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Polvikivut voivat johtua liian kireistä reisistä. Kannattaa venytellä sekä etenkin putkirullata etureisiä ja paljon. Itsellä tuo on helpottanut polvikipuja aivan mielettömästi.

https://onedrive.live.com/redir?res...73&authkey=!AKXMrXFzXMVgSEU&ithint=video,.mp4

Laitetaas omat lowbarkyykyt arvosteluun. Sain luettua starting strenghtin ja päätin kokeilla Rippetoen oppeja, vaikka niistä täällä montaa mieltä ollaankin. Kyllä tuolla videon tyylillä tuntui että sai paremmin jerkkua takareisistä mukaan nostoihin ja tuo viimeinen vitonenkin tuli kevyesti ylös. Muutenkin tuntui tuo kyykkyyli tosi hyvältä, vissiin vois vähän enemmän vielä työntää persettä taakse?

https://onedrive.live.com/redir?res...73&authkey=!AKXMrXFzXMVgSEU&ithint=video,.mp4

Laitetaas omat lowbarkyykyt arvosteluun. Sain luettua starting strenghtin ja päätin kokeilla Rippetoen oppeja, vaikka niistä täällä montaa mieltä ollaankin. Kyllä tuolla videon tyylillä tuntui että sai paremmin jerkkua takareisistä mukaan nostoihin ja tuo viimeinen vitonenkin tuli kevyesti ylös. Muutenkin tuntui tuo kyykkyyli tosi hyvältä, vissiin vois vähän enemmän vielä työntää persettä taakse?

Ei näytä oikein hyvältä. Perse dippaa ja paino ei pysy kantapäillä.

Laitetaas omat lowbarkyykyt arvosteluun.
Laita ihmeessä Starting Strength -foorumeille arvosteluun jos tännekin jaksoit.

Lantiodippiä tosiaan on mutta käsittääkseni ylijumala Rippetoen mielestä tossa määrin se ei oo juuri ongelma. Toi tangon liikkuminen eteenpäin on isompi ongelma, mutuna sanoisin että jalkojen asento on vähän turhan leveä etkä saa työnnettyä polvia tarpeeksi ulospäin. Itellä on helpottanu kun oon alkulämmöissä tehny sitä kyynärvarret polvien väliin kyykyssä -venytystä. Ja joo, persettä voi työntää enemmänkin taakse.

Täällä muistaakseni ennenkin käsitelty aihetta. Mulla siis ongelmana jalkatreeneissä nivusen kipeytyminen, lonkankoukistajan kipeytyminen ja rectus femoriksen/sartoriuksen yläkiinnityksen kipeytyminen ja tosiaan nuo vain oikeassa jalassa. Lonkka ärtyy venyttelystä ja kävelystä jos lenkillä askel on yhtään pidempi. Polven nostaminen sattuu etureiden yläosaan/lonkkaan. Vian luulisin olevan etureisin dominoinnissa ja perseen sekä reidenloitontajan heikkoudesta(perseeseen ei tuu domsseja koskaan kyykystä, hackista eikä sumoprässistä) Kertoo varmaan etureisien dominoinnista myös että etukyykyssä sarjapainot ovat melkein samat kuin takakyykyssä.

Tänään otin sitten jalkatreenin täysin perseen aktivoinnin kautta. Tein askelkyykkyä smithissä pelkällä tangolla ja perse aivan hapoilla 10toiston sarjoilla. hackissa tein niin leveällä kuin mahdollista ja keskityin pakaroilla puristamaan, pakarat alko tärisemään pelkällä kelkalla 15toiston sarjoja tehtäessä. Normaalisti esim hackissa teen 3x8x100kg plus kelkka.

Kysymykseni siis kuuluu että olenko oikeilla jäljillä ongelman hoitamiseksi että keskityn jatkossa pakaroidan vahvistamiseen ja reiden loitontajan vahvistamiseen? ainakin näin aluksi vähennän reippaasti etureisien rasittamista.

Onko jotain vinkkejä millä tuota lonkankoukistajaa saisi rentoutettua?

takareidetkin ovat alkaneet kiristymään, sjmv:n puuttuessa ohjelmasta. mullahan siis on reippaasti yliliikkuvat nivelet joten tuo sjmv ilmeisesti on lisännyt/ylläpitänyt sitä liikkuvuutta kun sitä säännöllisesti tein. ns.normaali venyttely niihin ei mene perille.

Onko tuolla takareisien kiristymisellä yhteyttä edellä mainittuun vaivaan?

@Turrikka: Psoas ja se itse nivelkapseli noissa luultavammin ärtyy. Älä venytä lonkankoukistajia ollenkaan, jos se on pahana. Loitontajien ja pakaroiden vahvistamisessa olet oikeilla jäljillä, samoin kireät takareidet on usein osasyyllinen. Jos teet takakyykkyjä niin älä vedä selkää notkolle, se tuppaa aktivoimaan ton psoaksen väärin ja se kiristää silloin alas mennessä.

@Turrikka. Mulla täysin samankaltaisia vaivoja ja vieläpä oikeassa jalassa. Hyviä vinkkejä tuossa jotka taidan itsekkin ottaa testaukseen.

Kengät jalkatreeneihin?

Oon nyt yli vuoden käynyt salilla ja treenaillu lähinnä sukkasiltaa tai jotkut perus tennarit jalassa. Nyt alkaa olemaan kummiski esim. kyykyssä jonkinverran rautaa mukana ja haluisin paremman tasapainon ja tuen kengistä ku nosto tuntuu nii huteralta esim. converseilla. Siispä hakusessa olisi kengät nimenomaan kovia jalkatreenejä varten. Erilaisia kenkiä vaa kehiin mitä täällä porukka suosittelee/käyttää tällä hetkellä. Hinnalla nyt ei ole niinkää väliä, ellei kengän hinta ole tyylii 199,95e.

Oon nyt yli vuoden käynyt salilla ja treenaillu lähinnä sukkasiltaa tai jotkut perus tennarit jalassa. Nyt alkaa olemaan kummiski esim. kyykyssä jonkinverran rautaa mukana ja haluisin paremman tasapainon ja tuen kengistä ku nosto tuntuu nii huteralta esim. converseilla. Siispä hakusessa olisi kengät nimenomaan kovia jalkatreenejä varten. Erilaisia kenkiä vaa kehiin mitä täällä porukka suosittelee/käyttää tällä hetkellä. Hinnalla nyt ei ole niinkää väliä, ellei kengän hinta ole tyylii 199,95e.

Jotain vinkkiä http://www.pakkotoisto.com/treeni/3363-kyykkykengat/

Painonnostokengät kyykkyihin. Do-winit on yleensä halvimmat, about 60-70 euroa ja toimii varsin hyvin. Adidakset on varmaan satasesta ylöspäin.

Suositteletteko juuri noita missä on koroke kantapään alla vai ihan normaalit kovapohjaiset? itse tykkää tehä kyykkyä kapealla sekä leveällä niin onko juuri korolliset silloin poissuljettu?

Suositteletteko juuri noita missä on koroke kantapään alla vai ihan normaalit kovapohjaiset? itse tykkää tehä kyykkyä kapealla sekä leveällä niin onko juuri korolliset silloin poissuljettu?

Korolliset toimii molemmissa, mut korottomat voi kapeeseen kyykkyyn olla huonot. Tasapohjaset voi pikkusen paremmat olla leveään voimanostokyykkyyn, mut onnistuu se painonnostokengilläkin.

Isäukko haluisi treenikengät. Tekee kyykkyä ja mavea. Mitkä olisi sellaset perus halvat? Ei siis ole mikään kovin kiihkoharrastaja joten ei ainakaan mitään satasen painonnostokenkiä.

Isäukko haluisi treenikengät. Tekee kyykkyä ja mavea. Mitkä olisi sellaset perus halvat? Ei siis ole mikään kovin kiihkoharrastaja joten ei ainakaan mitään satasen painonnostokenkiä.

Donnay Start Mens Canvas High Top Shoes - SportsDirect.com

24900822_l.jpg

vaikkapa tuosta tuollaiset 5,5 eurolla. vaimentamattomilla, pitävillä pohjilla onnistuu hyvin kaikki. kyykkyyn sitten tarvittaessa kalikkaa kantapään alle ja täts it.

Back
Ylös Bottom