Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on kyykky alkanut taas ottaa päähän. Pelkällä tangolla lämmitellessä alkaa reisiä kiristää ja kirvelemään. Tää tuntuu lähinnä noissa sisäreisissä (?), vai mitkä reidenlähentäjät ne on, mutta kuitenkin, tuskanen tunne. Tietty johtuu osittain huonosta venyvyydestä, syvälle pääseminen on vaikeaa, mutta jotenkin on sellainen fiilis, että mitä enemmän kyykkyä olen tehnyt, sitä enemmän reidet on jumissa. Ja ei niinkään etureidet, vaan just kaikki muu, mitä reisissä on.
Olen välipäivinä venytellyt, mutta ei auttanut hirveesti, joten nyt ei jaksa enää venytellä niin tosissaan. Varmaan myös mavettaminen osittain vaikuttaa kyykkyyn, kyykky ei skulaa kauhean hyvin, kun alaselkä ja takareidet on valmiiksi kaasussa ( vaikka pidänkin aina vähintään yhden välipäivän kyykky ja mave treenien välilssä ).
Onko ollut jollain samanlaisia venyvyys/liikkuvuus/hapokkuus ongelmia kyykyn kanssa? Jos oli, miten pääsit niitten yli? Kiitos jo etukäteen!
itse kävelen niin lähelle räkkiä että tanko ottaa kiinni räkkiin ja kyykistyn sen verran että tanko on pinneissä. kumartua ei pitäisi, ei tanko ottaessa eikä laittaessa vaan jaloilla ottaa ylös ja laittaa alas. kumartelussa selkä joutuu turhan koville, ja kun keskittyminen on siinä että meneekö tanko paikailleen eikä keskivartalon hallinnassa loukkaantumisriski kasvaa.Mitä kyykyssä pitäisi oikeaoppisesti tehdä, kun haluaa tangon pois selästä? Olen onnistunut saamaan oikean käden ranteen kipeäksi, kun olen joutunut nostamaan tankoa oikealta puolelta saadakseni sen hyllylle. Vasen puoli tangosta menee nätisti räkkiin ottamalla askeleen eteen ja kumartumalla, mutta tässä vaiheessa myös tangon oikea pääty on niin alhaalla, että sitä joutuu kädellä nostamaan. Tästähän ei käsi hirveästi tykkää.
Mikä neuvoksi? Pinnejä vaan alemmaksi?
ite oon vaan hakannut tangolla/harjanvarrella sitä ite kyykyn liikettä ja venyttänyt vähän nivusia.Täällä on parikin suositellut lankkua kantapäiden alle jos ei tunnu liikkuvuus riittävän. Minä taas olen sitä mieltä, että tällaisia keinoja ei tulisi ainakaan pitkään käyttää, vaan nimenomaan pyrkiä lisäämään liikkuvuutta. Tuo on hieman sama kuin terveyskeskuksissa jaetaan buranaa kaikkiin vaivoihin, mutta ei vaikuteta itse vaivan aiheuttajaan. Sitä lankkua kuitenkin voi käyttää sen aikaa, että saa liikkuvuuden palautettua.
exrx.netistä löytyy hyviä ohjeita yleisten liikkumattomuuksien hoitoon, ankle-kohdasta hoito-ohjeita.
http://www.exrx.net/Kinesiology/Inflexibilities.html
Varsinkin tämän venytyksen olen todennut erinomaiseksi: http://www.exrx.net/Stretches/Gastrocnemius/Wall.html
Mitä teen väärin kyykyssä kun sattuu vitusti olkapäihin, siihen luuhun. Pidänkö tankoa liian alhaalla/ylhäällä vai onko kädet liian leveällä? (Kädet melko leveällä olen pitänyt, kun lapojen liikkuvuus on jotain niin...:down![]()

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=81437 tämmönen olisi löytynyt seuraavalta sivulta...Onko väki harrastellut pidempiä sarjoja kyykyssä? Itsestä mukavia nämä pidemmät sarjat. Olo näissä ei ole tietenkään paras mahdollinen. Kyykky ja hyvä olo eivät kuulu yhteen sarjan pituudesta riippumatta. Samalla saa pidettyä sarjapainot kurissa, kun en kehtaa itseäni enempää särkeä. Kurissa on mulla sarjapainot kieltämättä pysyneet.:D Voimaa noilla ei liiemmin tule, mutta lihaskasvua tuskin pahemmin rajoittavat. Tuskin se maaginen raja kulkee tuossa yhden sarjan "20-rep squatissa". Jos ei muuta, niin käypähän edes vatsatreenistä.
.Onko kukaan tehnyt näitä 20 toiston kyykkysarjoja dietillä? Kuinka toiminut? onko palautunut? Itse olen aina suosinut sitä tyyliä, että dietillä pitää treenata samoin kuin offillakin, mutta nyt kun dietin edetessä oon tehnyt muutenkin enemmän aerobista treeniä (ja salikertoja ei tule viikossa niin paljon kuin offilla), niin ajattelin, että tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto esim. 3-5x6-12toiston kyykkytreenille? Ainakin aikaresurssoidusta taloudellisempi vaihtoeho, mutta entä "kehitys"/dietin eteneminen/palautuminen?
, anteeksi siitä.Hieman, anteeksi siitä.
Katsoin tuota videota ja tuo kyykkytekniikka hieman mietityttää. Kaveri päästää polvia eteen alas mennessä. Itse yritän pitää sääret kohtalaisen suorassa, koska lumiot räjähtäisi.
Tekeekö moni vastaavalla tavalla? Tuossa ei syvyys myöskään ole kovin suuri (toki raudat on kovat). Onko tuosta jotain iloa verrattuna "istu reisiesi väliin syvään" -kyykkyyn? En kritisoi, kysyn vain...
50 kiloa vähintään olisi saanut ottaa pois , että olisi päässyt voimanostosyvyydestä ylös.Riippuu varmaan dieetin tyypistä. VHH-/ketoosidieetille en ehkä suosittelis. Itse kokeilin alkuvuodesta kerran ketoilupäissäni vetää megapitkän sarjan prässiä ja helvetti kun vei mehut pois koko alakropasta moneksi päiväksi. Tuollainen rääkki toimii alhaisilla hiilareilla tehokkaana tyhjennystreeninä, jossa lihaksista saadaan viimeisetki glykogeenit käytettyä.
Jos taas dieettailee kohtuullisilla hiilareilla niin ehkäpä vois toimia paremmin. Ehkäpä 20 toiston sarjalla saadaan jo jonkunlaista rasvanpolttovaikutustakin aikaiseksi :D