Kaikki 15v vastatkaa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hydor_ sanoi:
ottaako nuorelle salilla käynti kuinka pituuskasvun päälle?

Onpas tämä suosittu kysymys.

Viimeisimmän ketjun mukaan, toistojen pitäisi olla 12 ylöspäin ja suoritustekniikan ehdottoman puhdas.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lähinnä raskaat selkään tuntuvat liikkeet, kuten maastaveto, haitannee pituuskasvua liian isoilla painoilla tehtynä.

Ja tietysti, jos treenaa nuorena, eikä syö tarpeeksi, niin energia menee lihasten kasvuun eikä pituuskasvuun niinkuin olisi tarkoitus. Ite oon 174cm ja kasvuennuste oli vajaat 180cm, tiedä sitten johtuuko treenauksesta. oon pituuteeni joka tapauksessa tyytyväinen.

Itse tein 16 vuotiaana 5kk punttijakson. Tulos: 10kg lisää painoa 65->75 ja pituutta 2.5cm.Sanoisin, että 15-vuotiaana on suht turha yrittää saada massaa. Keho nimittäin käyttää tosi paljon rakennusainetta kasvuun jne..

Yksilöllisyys tosin meinaa paljon

Nipsu sanoi:
Sanoisin, että 15-vuotiaana on suht turha yrittää saada massaa. Keho nimittäin käyttää tosi paljon rakennusainetta kasvuun jne..
Minä väitän muuta...aloitin treenaamisen viime elokuussa jolloin olin 14.v, 174cm/62kg ja nyt olen 15.v 178cm/71kg että kyllä voi kehittyä ja kehittyykin jos vain osaa syödä,levätä ja treenata oikein... :whip:'
Ja tuo 71kg on aamupaino, ja iltapaino on sitten 1-3kg enemmän....
Ja palstalta löytyy monta muutakin esimerkkiä miten 15-vuotias voi kehittyä.

Toki voi, mutta ei normaalin ihmisen ravintomäärillä. Itse taisin vetää tuolloin jotain 140gr proteinia päivässä. Siis ihan älyttömiä ruokamääriä. Omasta kehityksestä voi toki päätellä kannattaako tarttua punttiin vai venata kehitystä.
Vaikea sanoa, olisiko reenaus ja syöminen lisänneet hormonitoimintaa koska tuota pituutta tuli niinkin paljon.

Nipsu sanoi:
Itse tein 16 vuotiaana 5kk punttijakson. Tulos: 10kg lisää painoa 65->75 ja pituutta 2.5cm.Sanoisin, että 15-vuotiaana on suht turha yrittää saada massaa. Keho nimittäin käyttää tosi paljon rakennusainetta kasvuun jne..

"Paskapuhetta". 15v saa massaa jo pelkän hormoonimäärän takia, ja luultavasti jos syö TARPEEKSI, saattaa hyvin saada massaa kiitettävää vauhtia. Tietysti niillä määrillä, mitä keskiverto 15v syö, ei välttämättä massaan ravinteita riitä.

Kasvuiässä tulee niitä lihaksia lisää vaikka ei tekisi paljon mitään, punttitreeni vain lisää niiden tuloa jos syö oikein.
Muuten tuleekos pituuskasvu niinkun energian kulutuksessa ennen lihasten kasvua? Luulisi tulevan mutta mutta... Jos kenelläkään olisi tietoa tästä.

Ei noi sun ruokamäärät oo Nipsu mitään älyttömiä ollu jos oot syöny 140g protskua...
Itelläni on yks rankka päivä viikossa kun on liikunta-tunnit koulussa ja vielä salipäivä ja kulutus on suuri ja ruokaa pitää tunkea väkisin alas...Laskin sitten kalorit yhtenä päivänä ja tulos oli 3700kcal...Protskua 200g/hh 440g/rasvaa 120g, se on mun mielestä älytön määrä.

Ainii, ja vielä piti päivittää noi tulokset ku just tulin salilta:
Penkki: 72,5kg kaarella, rauhallisesti rinnalle laskien
Kyykky: 6*85kg
Mavee kokeilin sen verran ku sattu tangossa jonku laiskiaisen jäljiltä olemaan painot valmiina että 85kg meni aivan helposti, mutta muuten en siis mavea tee...

Zone-sarja -42%
juu oon nytte 15 v täyttäny joulukuussa. painoo 90 pituutta 178. kiekkoo pelailen. Neljä vuotta sitten sain penkin sillon meni 40 ;) aktiivisesti salilla alotin käymään syksyllä. massaohjelmaa teen... osittain myös selän takia... ei kestä tehä mitään rangalle kohdistuvaa. pp:80 kyykkyä ennoo tehny kesän jälkeen mutta jotain 170 kesällä(selkä :/), mavesta ekalla koitin kesällä 110 mut ennoo sen jälkeen tehny yhtään kertaa. prässissä vähäse päälle 400. kädet jälessä pahasti. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kisskiss sanoi:
juu oon nytte 15 v täyttäny joulukuussa. painoo 90 pituutta 178. kiekkoo pelailen. Neljä vuotta sitten sain penkin sillon meni 40 ;) aktiivisesti salilla alotin käymään syksyllä. massaohjelmaa teen... osittain myös selän takia... ei kestä tehä mitään rangalle kohdistuvaa. pp:80 kyykkyä ennoo tehny kesän jälkeen mutta jotain 170 kesällä(selkä :/), mavesta ekalla koitin kesällä 110 mut ennoo sen jälkeen tehny yhtään kertaa. prässissä vähäse päälle 400. kädet jälessä pahasti. :kippis1:

hyvät jalat! Anna ne mulle :itku:

kisskiss, mieluummin jalat paremmat kun kädet, kuin tikkujalat ja superpaksut kädet! ;)
Hyvä kyykkytulos!. tuosta huomaa yksilöitten erot. luitkin varmaan mun tulokset, ja voit päätellä mikä liike mulla on muita suhteellisesti edellä! :nolo: Valitettavasti!
Ja tervetuloa palstalle!

Pexi87 sanoi:
kisskiss, mieluummin jalat paremmat kun kädet, kuin tikkujalat ja superpaksut kädet! ;)
Hyvä kyykkytulos!. tuosta huomaa yksilöitten erot. luitkin varmaan mun tulokset, ja voit päätellä mikä liike mulla on muita suhteellisesti edellä! :nolo: Valitettavasti!
Ja tervetuloa palstalle!

mulle on tommoset jalat tullu isältä ;) en ees oo reenannu niitä paljoo... jonku verran vaan.. nyttei vaan pysty... välilevyt paskana :(

16-vuotta ikää ja penkkiä en ole ehtinyt vielä treenaamaan paljolti,kun on tullut hankittua aluksi tätä peruskuntoa.
Todellinen raskas harjoittelu alkaa vasta kesäloman lähestyessä.
Mavea kokeilin tuossa toissaviikolla ja 100kg meni kohtalaisen iisisti,huonolla tekniikalla,väsyneenä ja harjoittelun lopuksi...120kg ei mikään ongelma,who knows?
Ennen kuin aloitin joulun jälkeen tämän punttiksella rullaamisen,niin elämäntavat oli kutakuinkin laiskottelua,pikaruokaa ja ei mitään liikuntaa.
Olen valaistunut.

Mutta joo...Enempää en ala tuloksia paljastelemaan,en ainakaan ennenkuin voin olla "kehityksestäni" kunnolla ylpeä.

77.5 kiloo penkistä (163 cm pitkä ja 59 kg painoo) En tee maasta vetoo tai selkää kun haluisin tosiaankin vielä kasvaa varmaan ymmärrätte

Lollero sanoi:
77.5 kiloo penkistä (163 cm pitkä ja 59 kg painoo) En tee maasta vetoo tai selkää kun haluisin tosiaankin vielä kasvaa varmaan ymmärrätte
Ei selkää ollenkaan? Kyllä siinä vielä menee ryhti aika kädelleen..

Lollero sanoi:
Mikäs siinä, mutta älä tuu vuoden päästä valittamaan, että näytät orangilta :D

Lollero sanoi:
Kuten edellisistä viesteistä varmaan huomasit, selkää ei kannata laiminlyödä, vaan teet sitä ihan kunnolla, mutta jos siltä tuntuu niin jätät sen maastavedon pois.

Voithan tehdä vaikka:
Ylätaljaa, leuanvetoja, ym. selkäkoneet ja taljat, pystysoutua, kulmasoutua, selänojennuksia, hyvää huomenta jne.

Deat sanoi:
Ei selkää ollenkaan? Kyllä siinä vielä menee ryhti aika kädelleen..

Nyt meni kyllä sanat hiukan väärin. Sori En tee maasta veto enkä kyykkää. Treenaan selkää kyllä mutta en millään sellaisella liikkeellä mikä rasittaisi selkärankaa tai lonkkia. Sori mun moka

Siinä piti lukea "en tee maasta vetoa tai kyykkää" Selkää treenaan Ylätaljalla,alataljalla,kulmasoudulla, selkä lihas liikkeillä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom