Kun olin 15 vuotta, olin harrastanut jääkiekkoa jotain 4 vuotta. Lopetin sen tosin ja aloin käymään kuntonyrkkeilyssä kunnon vuoksi. Sittemmin lukion ykösellä siirryin punttien pariin. Tämä tieto vain sen vuoksi, että se on jännä miten täällä netissä kaikki on niin ihmeen lahjakkaita jannuja "Joo, kävin salilla jotain neljä kuukautta ja penkistä meni sen jälkeen 110kg. Sitä ennen meni jotain 45kg." Toinen lisää tietenkin "Maasta vedän yhden vuoden harjoittelun jälkeen 200kg". Just joo. No itsepä tässä vain huonouttani puran kun olen niin lahjaton paska niin monen asian suhteen tässä elonpolulla :itku:
Mutta viisitoista vuotiaana oiskohan tulokset olleet jotain tämmöistä:
Penkki: 50kg
Kyykky 70kg
Maastaveto: 70kg
Sanoisin, että en ollut tuolloin sieltä heikoimmasta päästä. En tosin vahvakaan. Sellainen tyypillinen viisitoista kesäinen. Mitat oli jotain tuolloin 173/55kg. Ihan sillä vaan sanon, että kun täällä katsoo 15 vuotiaiden tuloksia niin saa kyllä aivan eri käsityksen siitä kuinka vahva on normaali viisitoista vuotias kaveri. Todellisuus on kyllä ihan toista.
PS. Mutta toki on niitä oikeastikin lahjakkaita, joilla myös se kehitys on alkanut aikaisemmin ja pystyy jo 15 vuotiaana treenaamaan kuin aikuiset.