Kädenvääntö

Siis en tajua mitä selität? Devonilla ei tossa matsissa ollu mitään jakoa kattoo sitä miten tahansa?

Itte nään asian niin, että moni hahmottaa liiikaa kädenvääntöä ja sen tasoeroja sitä kautta, miten jengi vääntelee mökillä jurrissa keittiön pöydällä, tai kouluaikoina ruokavälkällä pulpetin päällä, jolloin noissa matseissa on syntyny tietty kuva tasasen matsin ja epätasasen ottelun tasoeroista.

Kilpakädenväännössä parin prosentin voimaero tuottaa lähes aina alle sekunnin ottelun. Amatööriväännöissä taas 10% voimaero saattaa tuottaa minuuttien matsin, matsin viimeistelystä johtuvista seikoista johtuen.

Sama kuin verrattaisiin maratonin ja 100m juoksun absoluuttisia eroja maaliin tultaessa. Toinen voittaa maratonilla 10 metrillä, niin eroa verrataan sadanmetrin juoksuun ja todetaan että ihan läpihuutojuttu oli kilpailu, vaikka 10m voitto maratonilla on äärimmäisen tasainen kilpailu. Satkulla 10 metrin voitto on täysi löylytys ja tasoeroa juoksijoiden välillä on paljon.

Netissä näki tuon Cypi vs Devon matsin jälkeen huutelua että Cypi on jopa 40% vahvempi kuin Larratt, tuon matsin perusteella :D

Saamari kun menis noi itäblokin kaverit tonne WALiin, olis ihmiset ihmeissään. Ja tarkotan nyt ensinnäkin Levania.

Itse kyllä veikkaan että esim Michael Todd saattaas viedä Levanin supermatsissa. Myös Levan vs Chaffee ois jännä nähä. Ja siis Walliin pääsee vaan jenkkien kutsumat urheilijat. Uskosin kyllä että Michael Todd vs top 8:n voittaja nähään vielä aivan lähiaikona!

Tuntuu että etenkin kädenvääntö lietsoo ihmisissä uskomatota jumalkulttia vääntäjien ympärillä, jotka ovat voittaneet matseja melko helposti lähiaikoina.

Eihän siitä oo ees niin pitkä aika kun Levan hävis Kvikvinialle ja Krasille MM kisoissa? 2017 Levan väänsi vielä Nemiroffin raskaassa koska matsissa Cypiä tai Pushkaria vastaan ei ois ollu mitään järkeä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kova suoritus!

Pientä raporttia ois kansa vailla reissusta ;)

Vasurilla tuli heti kovat sällit vastaan ja kaksi tappiota tulikin samantien. Vähän sai jarrutella mutta ei ollut niiden pysäyttäjäksi tänään. Viitos sijasta tuli sitten vielä matsi ja sen sainkin napattua.
Täytyy sanoa että Ruotsalaiset vääntäjät ovat todella vahvoja ja teknillistä kavereita. Tuomareiden silmä ei ollut niin tarkkaa kuin mihin on tottunut ja sain itsekkin "velmuiltua" jonkun verran. Yhtenä esimerkkinä: sain loistavan lähdön ja olinkin kaveria jo viemässä mutta tuomari merkkasi sen varaslähdöksi, kaverille :) sitten kun vastapuolella pyöriteltiin silmiä kysyen "Mig?" Niin silmän isku ja ivallinen hymy multa vähän kuin härnillä ;)

Oikea kun alkoi olin jo sen verran pettynyt ja äkäinen vasuri takia että ei viiti jarrutella yhtään.
Eka matsi pitkää kaveria vastaan ja heti tuntui että kaveri on vietävissä ja löin sen tyynyyn. Mutta se merkattiin kaverin kyynärpää virheeksi ja ei kun uusiksi. Sitten tuli minulle kaksi selvää virhettä ja tappio.
Toinen matsi oli sitten jo helpompi.
Kolmas matsi vanhempaa herrasmiestä vastaan.
Ensin sain varoituksen otetta ottaessa liiasta pronaatiosta tai vastaavasta.
Tunsin otetta ottaessa että nyt on vastassa semmoinen koura josta en pääse sormille. Päätin viime hetkellä laittaa kropan toiseen kulmaan ja lähteä prässillä menemään läpi. Prässi onnistuikin loistavasti mutta minulle tuli kyynärpää virhe siitä ja tappio.
Sitten taas ottelu viidennestä sijasta.
Eka matsin kaveri vastassa. Kaveri kysyi Ruotsiksi että mennäänkö suoraan remmille? Enhän minä sitä ymmärtänyt vaan ihmettelin kun tuomari rupeaa virittämään remmiä samantien. Tuomari tajusi että eihän tuo ymmärtänyt ja kysyi haluatko remmeille? Olin jo sen verran kiukkuinen edellisen matsin päiten että ajattelin jos kerran haluat niin ei kun vaan. Latasin kaiken voiman ja kaivoin etusormet kaverin rystysten päälle. Voittohan siitä tuli.
Todella kiva kisa oli kokonaisuutena ja samassa hallissa oli isot fitness/voimailu messut. Yleisöä oli todella paljon ja meininki sen mukainen!

Vasurilla tuli heti kovat sällit vastaan ja kaksi tappiota tulikin samantien. Vähän sai jarrutella mutta ei ollut niiden pysäyttäjäksi tänään. Viitos sijasta tuli sitten vielä matsi ja sen sainkin napattua.
Täytyy sanoa että Ruotsalaiset vääntäjät ovat todella vahvoja ja teknillistä kavereita. Tuomareiden silmä ei ollut niin tarkkaa kuin mihin on tottunut ja sain itsekkin "velmuiltua" jonkun verran. Yhtenä esimerkkinä: sain loistavan lähdön ja olinkin kaveria jo viemässä mutta tuomari merkkasi sen varaslähdöksi, kaverille :) sitten kun vastapuolella pyöriteltiin silmiä kysyen "Mig?" Niin silmän isku ja ivallinen hymy multa vähän kuin härnillä ;)

Oikea kun alkoi olin jo sen verran pettynyt ja äkäinen vasuri takia että ei viiti jarrutella yhtään.
Eka matsi pitkää kaveria vastaan ja heti tuntui että kaveri on vietävissä ja löin sen tyynyyn. Mutta se merkattiin kaverin kyynärpää virheeksi ja ei kun uusiksi. Sitten tuli minulle kaksi selvää virhettä ja tappio.
Toinen matsi oli sitten jo helpompi.
Kolmas matsi vanhempaa herrasmiestä vastaan.
Ensin sain varoituksen otetta ottaessa liiasta pronaatiosta tai vastaavasta.
Tunsin otetta ottaessa että nyt on vastassa semmoinen koura josta en pääse sormille. Päätin viime hetkellä laittaa kropan toiseen kulmaan ja lähteä prässillä menemään läpi. Prässi onnistuikin loistavasti mutta minulle tuli kyynärpää virhe siitä ja tappio.
Sitten taas ottelu viidennestä sijasta.
Eka matsin kaveri vastassa. Kaveri kysyi Ruotsiksi että mennäänkö suoraan remmille? Enhän minä sitä ymmärtänyt vaan ihmettelin kun tuomari rupeaa virittämään remmiä samantien. Tuomari tajusi että eihän tuo ymmärtänyt ja kysyi haluatko remmeille? Olin jo sen verran kiukkuinen edellisen matsin päiten että ajattelin jos kerran haluat niin ei kun vaan. Latasin kaiken voiman ja kaivoin etusormet kaverin rystysten päälle. Voittohan siitä tuli.
Todella kiva kisa oli kokonaisuutena ja samassa hallissa oli isot fitness/voimailu messut. Yleisöä oli todella paljon ja meininki sen mukainen!

Loistava raportti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom