Kädenvääntö

View: https://youtu.be/tQNCQQ1sDzQ

Danny Tesch vs. Quinlan Mendez 6:43

Victoria Karlsson vs. Tatiane Faria 29:56

Geoff Hale vs. Adam Wilmot 44:40 Matt

Mask vs. Ermes Gasparini 1:15:40 Jerry

Cadorette vs. Todd Hutchings 1:35:23

Tänään kokeiltiin heittokisan jälkeen kädenvääntöä Tampereella. Gunnar Gimbutas sen verran kunnossa, että minä en saanut sen oikeaa kättä yhtään mihinkään ja hän nujersi minut helposti. Gunnar pitää vahvin mies hommista taukoa ja lupaili että satsaa Häjy poweriin asti kädenvääntöön. Erola ja qvintus samoilla linjoilla joten Jurvaan tulossa mielenkiintoisia vääntäjiä.

Kysymykseni ei suoranaisesti liity kädenvääntöön mutta arvelin että täältä voisi löytyä asiantuntemusta.

Olen tässä viime aikoina huomannut että yksi suurimmista heikkouksistani voimailupuolella on grippi ja varsinkin ranteiden voima. Oletan varsinkin ranteiden voiman olevan melko tärkeässä osassa kädenväännössä eli miten te harjoittelette ranteiden voimaa ja "vääntöä"? number_one:n instasta katselin jo joitain liikkeitä ja varsin monipuoliselta näyttää mutta olisiko kellään heittää tarkempia suosituksia? Muutama hyvä liike, jotain suuntaviivoja intensiteetin, volyymin ja frekvenssin suhteen ja niin poispäin...

Kysymykseni ei suoranaisesti liity kädenvääntöön mutta arvelin että täältä voisi löytyä asiantuntemusta.

Olen tässä viime aikoina huomannut että yksi suurimmista heikkouksistani voimailupuolella on grippi ja varsinkin ranteiden voima. Oletan varsinkin ranteiden voiman olevan melko tärkeässä osassa kädenväännössä eli miten te harjoittelette ranteiden voimaa ja "vääntöä"? number_one:n instasta katselin jo joitain liikkeitä ja varsin monipuoliselta näyttää mutta olisiko kellään heittää tarkempia suosituksia? Muutama hyvä liike, jotain suuntaviivoja intensiteetin, volyymin ja frekvenssin suhteen ja niin poispäin...

Hammer käsipainolla 4x10
Myötäote hauiskääntö tangolla 4x10
Rannekääntö tangolla yhdellä kädellä 4x20
Rannekääntö taljassa (fatgrip) 4x10
Rannekääntö seläntakana 4x20
Myötäote rannekääntö tangolla 4x10
Myötäote rannekääntö kiekoilla 4x10

Tota kun lähet tekemään ni ei jää ranteet ja sormet heikoiksi!

Hammer käsipainolla 4x10
Myötäote hauiskääntö tangolla 4x10
Rannekääntö tangolla yhdellä kädellä 4x20
Rannekääntö taljassa (fatgrip) 4x10
Rannekääntö seläntakana 4x20
Myötäote rannekääntö tangolla 4x10
Myötäote rannekääntö kiekoilla 4x10

Tota kun lähet tekemään ni ei jää ranteet ja sormet heikoiksi!
Kuinka pitkillä palautuksilla tota tehdään. Mun vähintään viiden minuutin palautuksilla tossa menis lämmittelyineen lähes kolme tuntia?

Kuinka pitkillä palautuksilla tota tehdään. Mun vähintään viiden minuutin palautuksilla tossa menis lämmittelyineen lähes kolme tuntia?

Aika lyhyillä. Enemmän volyymia ja pumppia tossa haetaan.

Sanokaas kädenvääntäjät pari liikettä mistä on ollut selkeästi hyötyä kädenvääntöön. Omalta kohdaltani liikkeet ovat vasarahauis käsipainolla ja rannekääntö selän takana gripzeillä. Näitä kahta liikettä kun pystyn tekemään itselleni isoilla painoilla, niin vääntö tuntuu kulkevan. Kovat yläselän taljaliikkeet taas eivät tunnu vaikuttavan mitenkään omien kokemuksieni mukaan. Tavalliset hauiskäännöt ovat myös minulle tarpeettomia.

Sanokaas kädenvääntäjät pari liikettä mistä on ollut selkeästi hyötyä kädenvääntöön. Omalta kohdaltani liikkeet ovat vasarahauis käsipainolla ja rannekääntö selän takana gripzeillä. Näitä kahta liikettä kun pystyn tekemään itselleni isoilla painoilla, niin vääntö tuntuu kulkevan. Kovat yläselän taljaliikkeet taas eivät tunnu vaikuttavan mitenkään omien kokemuksieni mukaan. Tavalliset hauiskäännöt ovat myös minulle tarpeettomia.

Oma suosikkini on lekalla hauis kääntöä, niin että alhaalla pysäyttää varren vaakatasoon eikä päästä ns. Löysäksi rannetta. Saa forkut, ranne ja hauis samalla kertaa runtua! Lekalla on myös hyvä treenata ranne kääntöjä eri suuntiin.

Oma suosikkini on lekalla hauis kääntöä, niin että alhaalla pysäyttää varren vaakatasoon eikä päästä ns. Löysäksi rannetta. Saa forkut, ranne ja hauis samalla kertaa runtua! Lekalla on myös hyvä treenata ranne kääntöjä eri suuntiin.

Laitahan mies videoo tosta vielä? :)

Ja ite tykkään tehä leukoja ranteet tangossa. Ehkä tosin tälläsen kynäniskan liike :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"Ravintola Iloisen Härän kädenväännön haastekisa lähestyy ja pieniä muutoksia on tullut ottelupareihin. Valitettavana peruutuksena tuli Jari "Bull" Mentulan jääminen pois kisoista. Tilalle saamme silti kovan ja mielenkiintoisen parin.

Sovittuja pareja kilpailuun oikealla kädellä: Mika ******** vs Erkki Laiv, Juha Salminen vs Zahir Khudayarov, Juha Mikkonen vs number_one, Antero ”Noutaja” Viikki vs Juhani Pajunen, Janne ”Pena” Penttinen vs Jarno Vahto, Ville Mutikainen vs Aleksi Arasola.

Vasemmalla kädellä: Antero Viikki vs Juhani Pajunen, Janne ”Pena” Penttinen vs Muhamed Bilal, Juha Salminen vs Ville Heinonen
Tapahtumaan lippuja ravintolasta 5€/kpl.
Lisätietoja Juha Mikkonen 040-1795850"

FB_IMG_1566733741181.jpg

Onko entine 324kg raakapenkkaaja Scot Mendelson miten kova vääntäjä? Toddia vastaan ei hävinnyt ihan suoraan ja jossain pubiväännössä voitti Bagentin???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom