Kädenvääntö

Monihan varmaan näkee asian niin, että iso uusi kaveri vääntää niin voimakkaasti, että se riittää kuromaan umpeen tekniikka edun, mutta missä vaiheessa voidaan tietää, että se kädenvääntäjä joka käy tuon ison kaverin kaatamassa teki sen suuremmalla voimalla, eikä tekniikalla? Ulkonäöstä katsomalla? Miten? Vai voiko isoa aloittelijaa vahvempi olla pidempään vääntänyt harrastaja mitenkään, koska tekniikka on niin hyvä?

Näihin ois kiva saada vastauksia :D

Nämä on niitä elämän suuria kysymyksiä :D Kyllähän se tietenkin kokeneen ja noviisin välillä on sellainen jonkin tasoinen kokemus ero, että kokeneempi osaa reagoida eri tilanteisiin "oikealla" tavalla, ja sitä kautta omata sen "paremman" tekniikan.

Mutta kaiken kaikkiaan, mulla jää siitä tekniikan toitottamisesta aina semmonen paskan maku suuhun, kun sillä tavallaan minusta vähätellään paljonkin sitä voittanutta. Olisi niin monia makeita esimerkkejä ja tarinoita eri vääntely tilanteista joissa vilisee kyllä semmonen epälogiikka vääntämisestä, mutta siitä tulis jo liian pitkiä viestejä :D

Nämä on niitä elämän suuria kysymyksiä :D Kyllähän se tietenkin kokeneen ja noviisin välillä on sellainen jonkin tasoinen kokemus ero, että kokeneempi osaa reagoida eri tilanteisiin "oikealla" tavalla, ja sitä kautta omata sen "paremman" tekniikan.

Mutta kaiken kaikkiaan, mulla jää siitä tekniikan toitottamisesta aina semmonen paskan maku suuhun, kun sillä tavallaan minusta vähätellään paljonkin sitä voittanutta. Olisi niin monia makeita esimerkkejä ja tarinoita eri vääntely tilanteista joissa vilisee kyllä semmonen epälogiikka vääntämisestä, mutta siitä tulis jo liian pitkiä viestejä :D

Kylhän jäbä joutuu yhen tarinan nyt kertomaan kerta tollaa tiisasit :D

En viitti floodaa Mentulan ketjua, mut siellä aiheeseen liittyen:
vähän hassu kysymys, mut mä oon aina ollut ok yläkropan vetävissä liikkeissä ja paska työntävissä liikkeissä ja mulla on aika lyhyet kädet suhteessa pituuteen, ni kannattaisko mun sillon treenata pääasiassa hook-tyyliä?
@number_one

En viitti floodaa Mentulan ketjua, mut siellä aiheeseen liittyen:
vähän hassu kysymys, mut mä oon aina ollut ok yläkropan vetävissä liikkeissä ja paska työntävissä liikkeissä ja mulla on aika lyhyet kädet suhteessa pituuteen, ni kannattaisko mun sillon treenata pääasiassa hook-tyyliä?
@number_one

Kai se käsien absoluuttinen pituus vaikuttaa enemmän kuin suhteellinen?

Onko sulla miten iso koura? Usein iso koura auttaa ememmän toprollissa. Tai sanotaanko, että pieni koura haittaa vähemmän hookissa :D

Mutta kokeilemalla pöydässä, mikä tyyli toimii ja tuntuu parhaalta usein antaa parhaan vastauksen! Kandee myös reenata niitä yläbodin työntäviä kovaa jos hookata aikoo. Prässivoimaa on aina hyvä löytyä työkalupakista.

Minusta kädenvääntö vaatii ennen kaikkea lihaskoordinaatiota. Kyynärvarsien,hauiksen,yläselän on opittava toimimaan yhdessä että saa voimaa vääntöpöytään. Vääntöharjoittelun alussa tulevat kovat hermosäryt muuttavat käden hermotusta ja se hermotuksen kehittyminen tuo sitä vääntövoimaa pöytään. Itse en treenaa mitään ranteenkiertoja painoilla lainkaan, vaan katson että ne kehittyvät parhaiten vääntöpöydässä. Saattaahan tietysti olla niinkin, että jos viitsisin niitä kiertoja treenata, niin olisin voittanut Sm-finaalin enkä jäänyt hopealle :-)

Minusta kädenvääntö vaatii ennen kaikkea lihaskoordinaatiota. Kyynärvarsien,hauiksen,yläselän on opittava toimimaan yhdessä että saa voimaa vääntöpöytään. Vääntöharjoittelun alussa tulevat kovat hermosäryt muuttavat käden hermotusta ja se hermotuksen kehittyminen tuo sitä vääntövoimaa pöytään. Itse en treenaa mitään ranteenkiertoja painoilla lainkaan, vaan katson että ne kehittyvät parhaiten vääntöpöydässä. Saattaahan tietysti olla niinkin, että jos viitsisin niitä kiertoja treenata, niin olisin voittanut Sm-finaalin enkä jäänyt hopealle :-)

Dodi! Kierrot mukaan ohjelmaan ja kättä tyynyyn heinäkuussa :)

FB_IMG_1557555547021.jpg

World Armwrestling League | Elite Events

Wow wow wow!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"Kädenväännön pro-sarjojen SM-kilpailut 2019 järjestetään osana SM-viikkoa Vantaalla lauantaina 6.7.2019.

Alustava aikataulu:

Pe 5.7.
klo 19-21 Punnitus Clarion Hotel Helsinki Airport

La 6.7.
klo 8-10 Punnitus kilpailupaikalla
klo 11 Tuomaripalaveri
klo 11.30 Aloituseminaari
klo 12 Kilpailu alkaa
klo 18 Oikean käden finaalit

Kilpailu väännetään ensin vasemman käden karsinnoilla ja sitten oikean käden karsinnoilla, niin että finaalitottelut väännetään karsintasarjojen jälkeen.

Sarjat oikealla ja vasemmalla kädellä:

Naiset: -60, -65, +65
Miehet --65, 70, -75, -80, -85, -90, -95, -100, -110, +110

Sarjojen toteutumiseen vaikuttaa osallistujamäärät. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Lisähuomioina jokaisella osallistuvalla seuralla täytyy olla yhteinäinen urheiluasu.

Lisätietoja: hallitus@skvl.net"

"Kädenväännön pro-sarjojen SM-kilpailut 2019 järjestetään osana SM-viikkoa Vantaalla lauantaina 6.7.2019.

Alustava aikataulu:

Pe 5.7.
klo 19-21 Punnitus Clarion Hotel Helsinki Airport

La 6.7.
klo 8-10 Punnitus kilpailupaikalla
klo 11 Tuomaripalaveri
klo 11.30 Aloituseminaari
klo 12 Kilpailu alkaa
klo 18 Oikean käden finaalit

Kilpailu väännetään ensin vasemman käden karsinnoilla ja sitten oikean käden karsinnoilla, niin että finaalitottelut väännetään karsintasarjojen jälkeen.

Sarjat oikealla ja vasemmalla kädellä:

Naiset: -60, -65, +65
Miehet --65, 70, -75, -80, -85, -90, -95, -100, -110, +110

Sarjojen toteutumiseen vaikuttaa osallistujamäärät. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Lisähuomioina jokaisella osallistuvalla seuralla täytyy olla yhteinäinen urheiluasu.

Lisätietoja: hallitus@skvl.net"

Kuten oletinkin, tuo miesten alle 95kg sarja on typo! Eli sellaista ei kisoista löydy.

Näkeeköhän noita kisoja jostain suorana. Voisin katsella poikain edesottamuksia. 2000 luvun alkupuolella edustusoikeus oli sarjojensa 1-2 sijoille Sm-kisoissa sijoittuneille. Käytännöstä näytetään luopuneen.

Näkeeköhän noita kisoja jostain suorana. Voisin katsella poikain edesottamuksia. 2000 luvun alkupuolella edustusoikeus oli sarjojensa 1-2 sijoille Sm-kisoissa sijoittuneille. Käytännöstä näytetään luopuneen.

Koetan linkkaa youtube linkkiä tänne ku kisat alkaa :)

Kai tossa se, että Aimasmäen tilanteessa SM kisoissa edelle sijoittuneet ei ottaneet paikkaa vastaan, sekä kaverilla niin vakuuttavat otteet muissa kisoissa että helppo valinta kisoihin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom