Kädenvääntö

Pistän huvikseni päivän salitreenin: Kapea penkkipunnerrus 3x6-10
Vararahauis käsipainolla 3x6-10 rannekääntö selän takana 3x15-20 Jokaisten ns. kovien sarjojen alla tietysti lämmittelyä kevyillä painoilla. vasarahauis ja rannekääntö cripzseillä tankoa vahvistaen. Treenipainoista sen verran että ovat itselleni riittäviä. Lämmittelyineen treeni kesti vajaan tunnin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pistän huvikseni päivän salitreenin: Kapea penkkipunnerrus 3x6-10
Vararahauis käsipainolla 3x6-10 rannekääntö selän takana 3x15-20 Jokaisten ns. kovien sarjojen alla tietysti lämmittelyä kevyillä painoilla. vasarahauis ja rannekääntö cripzseillä tankoa vahvistaen. Treenipainoista sen verran että ovat itselleni riittäviä. Lämmittelyineen treeni kesti vajaan tunnin.

Rehellisen miehen rehellinen reeni! Näyttäs olevan toimivaa tehdä juuri muutama avain liike kunnolla ja olla niissä härkänen, kuin näperrellä miljoonan eri liikkeen kanssa!

Jos voi kysyä, niin minkäsmoisia rautoja tuollainen vuoron kokonen jässikkä liikuttelee kapeassa penkissä?

Top 8:

- Rustam Babaiev - Evgeniy Prudnik

- Denis Tsyplenkov - Dmitry Trubin

- Gennady Kvikvinia - Alex Kurdecha

- Levan Saginashvili - Tim Bresnan

Ens kuussa lähtee!!!

Rehellisen miehen rehellinen reeni! Näyttäs olevan toimivaa tehdä juuri muutama avain liike kunnolla ja olla niissä härkänen, kuin näperrellä miljoonan eri liikkeen kanssa!

Heitänpäs oman pointtini mukaan. Nyt tehnyt reilun vuoden väännön laji liikkeitä todella paljon! Pitkiä jopa sadan toiston sarjoja. Todella hyvin on tullut pöytään voimaa ja tietysti tekniikka treenannut saman verran että sekin auttaa.
Tuli vuosia tosin tehtyä lyhyitä sarjoja isoissa liikkeissä salilla että se oli hyvä pohja tälle.
Miettinyt itse että jaksottaminen toimii varmasti tässäkin parhaiten. Pääasiassa tekee pitkiä sarjoja sitten ajoittain ottaa isoilla painoilla lyhyempiä. Ei pääse kroppa tottumaan. Kaikessa treenaamisessahan on kyse siitä että löytää sen itselle sopivan ja toimivan treeni tavan. Tekee sitä niin pitkään kuin se toimii ja muuttelee sitten.

Jos voi kysyä, niin minkäsmoisia rautoja tuollainen vuoron kokonen jässikkä liikuttelee kapeassa penkissä?

Mulla oli siinä 5-6 kuukautta treenitaukoa sm-kisojen jälkeen joten painot ei kummoisia. Pohjaa teen kapeessa penkissä 3x10x120 ja korotan painoja 2.5 kiloa viikossa. Liikkeen teen otteella jossa peukalonpäät ylettyvät yhteen ja makaan aivan latana penkillä, enkä tee mitään lantionnytkytystä. Kovien ykkösten hakeminen penkissä ja kapean otteen penkissäkin perse ilmassa penkin päällä on mielestäni kädenvääntäjälle tarpeetonta. Egollehan kova runkkupenkki tekee tietysti mukavaa :-)

Mulla oli siinä 5-6 kuukautta treenitaukoa sm-kisojen jälkeen joten painot ei kummoisia. Pohjaa teen kapeessa penkissä 3x10x120 ja korotan painoja 2.5 kiloa viikossa. Liikkeen teen otteella jossa peukalonpäät ylettyvät yhteen ja makaan aivan latana penkillä, enkä tee mitään lantionnytkytystä. Kovien ykkösten hakeminen penkissä ja kapean otteen penkissäkin perse ilmassa penkin päällä on mielestäni kädenvääntäjälle tarpeetonta. Egollehan kova runkkupenkki tekee tietysti mukavaa :-)

Kuulostaa asialliselta :)

Mutta tietenni urheilijan "sisäistä peliä" ei mun mielestä kandee aliarvioida! Itte oon ainakin henkisesti niin heikko, että tarviin pientä egobuustia tsiittauksien muodossa aika ajoin xD

Mulla eri systeemi. Esim. hauikselle teen vain yhtä liikettä kerrallaan. Sitten kun kehitys vaikkapa hauiskäännöllä mutkatangolla alkaa hidastumaan tai pysähtyy, vaihdan liikkeen johonkin toiseen. Teen siis samaa liikettä noin 6-8 viikkoa ja vaihdan sen sitten johonkin toiseen. Mutkatangon jälkeen vankilalahauis (heh heh) kehittyy taas mukavasti sen noin 6-8 viikkoa, kunnes on taas aika vaihtaa liikettä. Näin toimin myös muidenkin lihasryhmien kanssa. Sopii minulle hyvin,koska minusta on puuduttavaa tehdä samaa liikettä kuukaudesta toiseen, enkä välitä enkä jaksa tehdä treenissä useita eri liikkeitä samalle lihasryhmälle. Parhaiten tuntuu toimivan aina sellainen liike mitä et ole koskaan ennen tehnyt, jos mahdollista, mutta minun treenissäni se liikkeiden kierrätys on avainasemassa.

Mulla eri systeemi. Esim. hauikselle teen vain yhtä liikettä kerrallaan. Sitten kun kehitys vaikkapa hauiskäännöllä mutkatangolla alkaa hidastumaan tai pysähtyy, vaihdan liikkeen johonkin toiseen. Teen siis samaa liikettä noin 6-8 viikkoa ja vaihdan sen sitten johonkin toiseen. Mutkatangon jälkeen vankilalahauis (heh heh) kehittyy taas mukavasti sen noin 6-8 viikkoa, kunnes on taas aika vaihtaa liikettä. Näin toimin myös muidenkin lihasryhmien kanssa. Sopii minulle hyvin,koska minusta on puuduttavaa tehdä samaa liikettä kuukaudesta toiseen, enkä välitä enkä jaksa tehdä treenissä useita eri liikkeitä samalle lihasryhmälle. Parhaiten tuntuu toimivan aina sellainen liike mitä et ole koskaan ennen tehnyt, jos mahdollista, mutta minun treenissäni se liikkeiden kierrätys on avainasemassa.

Tossa tulee hyvin esille se, miten erikoistuminen on pois monipuolisuudesta, ja päinvastoin.

Eniten kehittyy aina se liike mitä reenataan, mutta kun reenaa monipuolisesti voi kehittyä kokonaisuutena enemmän. Eli järkevää ton logiikan mukaan olisi reenata pääliikettä (kädenvääntö) kokoajan ja paljon, mutta vaihdella apuliikkeitä tasasin väliajoin, että niistä on eniten hyötyä pääliikkeeseen.

Mansen voiman treeneistä tulin just. Pakko tunnustaa että tämä Momo on tuonut ainakin omaan treeniini uusia asioita ja sellaisia vääntökulmia mitä meidän treeniporukassamme ei ole aikaisemmin ollut. Uskoisin että vie joka äijää eteenpäin. Joka sunnuntai treenataan klo.15 . vehnämyllynkatu 27. Kaikki tervetulleita mukaan, niin kokeneet vääntäjät kuin noviisitkin. Yhteistreenejä muidenkin seurojen kanssa olis hyvä saada aikaiseksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom