Kädenvääntö

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites Mika muuten oon kattonut että Pajusen puntti voimat on kyllä niin hurjat että miten ne näkyy pöydässä? pystyykö sille kukaan enään laittamaan hanttiin?
Oikealla pystyn vielä Pajusen treenien perusteella lyömään. Mun tyyli (tyylittömyys) jostain syystä paha Juhanille. Pystyn jotenkin blokkaan sen noston sormillani ja ranteellani. Momo ja Salminen taitaa olla sen kans enemmän vaikeuksissa. Treenit on tietysti aina treenejä. Koska Juhani kuitenkin kehittyy ja minä parhaimmassakin tapauksessa poljen paikallani, niin kauaa ei mene kun poika häipyy horisonttiin, ja niinhän sen pitääkin olla.
 
Oikealla pystyn vielä Pajusen treenien perusteella lyömään. Mun tyyli (tyylittömyys) jostain syystä paha Juhanille. Pystyn jotenkin blokkaan sen noston sormillani ja ranteellani. Momo ja Salminen taitaa olla sen kans enemmän vaikeuksissa. Treenit on tietysti aina treenejä. Koska Juhani kuitenkin kehittyy ja minä parhaimmassakin tapauksessa poljen paikallani, niin kauaa ei mene kun poika häipyy horisonttiin, ja niinhän sen pitääkin olla.
Juhanilla mun ymmärryksen mukaan aika synkät sormet ja ranne. Tai et sitä on paha toprollaa. Mutta eikö Salminen oo aika kova hookkaajakin? Toisaalta välillä noita ei logiikalla pysty päättelemään kuka vie ketä 😄 Mut huikee reeniporukka teillä kyllä!
 

View: https://youtu.be/me5RFUEucbA


Ei pysy kantapää maassa, mutta ei kyllä pysy muillakaan 😄 Aika kivasti sai nostettua 90kgx2-100kgx3, kun noin 1.5-2kk jakson otti tätä

Härkästä settiä taas mieheltä! Jotenki toi pitäs saada siihen pöytään hermotettua 💪 Tulis rumaa jälkeä! Teetkö muuten forkun kiertäjille mitään apuliikkeitä? Tai mittaatko niitten voimaa millään? Ite huomannu, että jos kiertäjät on jumissa, pöydässä tulee selkään vaikka hauis toimiski 😮
 
FB_IMG_1644348253745.jpg

😮😔
 
"The sport lost a true phenom yesterday. It is reported that California’s Kenny Hughes died in a motorcycle accident at just 40 years of age. Kenny was born with a gift for armwrestling and he excelled right out of the gates upon his official entry to the sport at the age of 15. His teen years saw him many prestigious pro titles, including multiple Reno Reunion titles, a Main Event title, a Sturgis Rally title, and several World Wristwrestling titles. His early prowess was such that some people dubbed him “the next John Brzenk”. His 20s and 30s would see him win titles at in virtually all of the top pro North American tournaments of the era, including at the Harley Pull, the GNC Pro Performance Championships, the West Coast Pro-Am, the Ultimate Armwrestling Las Vegas II, and the UAL. Some of his most impressive tallies include 9 World Wristwrestling titles, 14 Reno Reunion titles, and an incredible 15 USAA National titles! In 2014 he was introduced to the general public through his appearance in the Game of Arms television series as a member of the Sacramento Arm Benders, where he quickly became a fan favourite. Condolences go out to his family and friends."
 

"Had the match been legit, Big Ramy would likely be a tough foe for Wheels as Big Ramy recently shared that his 2022 off-season bodyweight is 341 pounds."

Tää vahvistaa mun teoriaa että voimakkuus on eniten isokokosuutta suurten massojen silmissä. Larry nostaa ME tuloksia voimanostossa, mutta silti se on tossa se tekninen kikkailija ihmisten mielessä 😄 Hauska vielä, että videon perusteella näytti, että Larry feikkas että matsi ois näyttävämpi, ja se käännetään niin että Ramy feikkaa 😄😄
 
Tää vahvistaa mun teoriaa että voimakkuus on eniten isokokosuutta suurten massojen silmissä. Larry nostaa ME tuloksia voimanostossa, mutta silti se on tossa se tekninen kikkailija ihmisten mielessä.

Niinhän se on, alitajunta sanoo että isot lihakset on yhtäkuin paljon voimaa, vaikka näin ei aina tietenkään ole.

Onneksi voimanostossa on esim. Haack joka aika tehokkaasti kumoaa tämän oletuksen.

Mutta teknistä "kikkailuahan" se voima isolta osalta on.
Lihastohtorilla oli blokissaan aikanaan todella hyvä artikkeli aiheesta, otsikko oli muistaakseni jotakin "vahva ilman suurta lihas massaa".
 
Niinhän se on, alitajunta sanoo että isot lihakset on yhtäkuin paljon voimaa, vaikka näin ei aina tietenkään ole.

Onneksi voimanostossa on esim. Haack joka aika tehokkaasti kumoaa tämän oletuksen.

Mutta teknistä "kikkailuahan" se voima isolta osalta on.
Lihastohtorilla oli blokissaan aikanaan todella hyvä artikkeli aiheesta, otsikko oli muistaakseni jotakin "vahva ilman suurta lihas massaa".
Käytiinkin tätä aihetta aikasemmin 😄 mutta eikö voima oo enemmän sitä hermotusta, kuin suoritustavallista kikkailua? Ei kai Big Ramyn mavetekniikka oo selkeesti huonompi kuin Larryllä, hermosto ei vaan anna niin suurta sykäystä lihaksille että raudat nousis?
 
Käytiinkin tätä aihetta aikasemmin 😄 mutta eikö voima oo enemmän sitä hermotusta, kuin suoritustavallista kikkailua? Ei kai Big Ramyn mavetekniikka oo selkeesti huonompi kuin Larryllä, hermosto ei vaan anna niin suurta sykäystä lihaksille että raudat nousis?

Sinun ajattelun lähtökohdista katsottuna asia on juuri noin ja olettaisin että tässä on juuri se syy miksi mielipiteemme tässä aiheessa aina törmäävät.

Sinun mielestäsi hermotus ei ole osa tekniikkaa.

Minun mielestäni puolestaan hermotus johonkin spesifiin liikkeeseen on opeteltava (keholle opetettava) asia ja näin ollen osa tekniikkaa.


Itse jaan mielessäni voimantuoton kolmeen eri osa alueeseen, joilla kaikilla on todella suuri merkitys.

-Lihasmassa
-Kehon ulkoiset ja sisäiset välitykset (lihasten kiinnitykset jne.) sekä Lihassolu jakauma yms. Asiat joihin ei voi vaikuttaa
- tekniikka ja tämän alle menee kaikki opeteltavat/harjoiteltavat asiat kuten hermotus.
 
Sinun ajattelun lähtökohdista katsottuna asia on juuri noin ja olettaisin että tässä on juuri se syy miksi mielipiteemme tässä aiheessa aina törmäävät.

Sinun mielestäsi hermotus ei ole osa tekniikkaa.

Minun mielestäni puolestaan hermotus johonkin spesifiin liikkeeseen on opeteltava (keholle opetettava) asia ja näin ollen osa tekniikkaa.


Itse jaan mielessäni voimantuoton kolmeen eri osa alueeseen, joilla kaikilla on todella suuri merkitys.

-Lihasmassa
-Kehon ulkoiset ja sisäiset välitykset (lihasten kiinnitykset jne.) sekä Lihassolu jakauma yms. Asiat joihin ei voi vaikuttaa
- tekniikka ja tämän alle menee kaikki opeteltavat/harjoiteltavat asiat kuten hermotus.
Olin justiinsa lähdössä salille, mutta pelkään että oon liian tyhmä ymmärtämään mitä kaikkea kuntoilu vaatii😂 paras aukaista kaljatölkki ja katsella hiihtoa
 
Sinun ajattelun lähtökohdista katsottuna asia on juuri noin ja olettaisin että tässä on juuri se syy miksi mielipiteemme tässä aiheessa aina törmäävät.

Sinun mielestäsi hermotus ei ole osa tekniikkaa.

Minun mielestäni puolestaan hermotus johonkin spesifiin liikkeeseen on opeteltava (keholle opetettava) asia ja näin ollen osa tekniikkaa.


Itse jaan mielessäni voimantuoton kolmeen eri osa alueeseen, joilla kaikilla on todella suuri merkitys.

-Lihasmassa
-Kehon ulkoiset ja sisäiset välitykset (lihasten kiinnitykset jne.) sekä Lihassolu jakauma yms. Asiat joihin ei voi vaikuttaa
- tekniikka ja tämän alle menee kaikki opeteltavat/harjoiteltavat asiat kuten hermotus.
Itse nään tossa, että hermotuksen alle menee ennemminkin tekninen osaaminen ja voimantuotto, kuin että tekniikan alle menis voimantuotto ja tekniikka?

Mutta äärimmäisen mielenkiintosta kattokategoria keskustelua edelleen ✌️
 
Itse nään tossa, että hermotuksen alle menee ennemminkin tekninen osaaminen ja voimantuotto, kuin että tekniikan alle menis voimantuotto ja tekniikka?

Mutta äärimmäisen mielenkiintosta kattokategoria keskustelua edelleen ✌️

Voima jonka kykenet jotakin objektia vasten tuottamaan esim. Penkissä tanko tai kädenväännössä vastustajan käsi on se lopputulema.

Tähän voiman tuottoon taas vaikuttaa nuo muut asiat.

Tässä tämä artikkeli josta aikaisemmin mainitsin tuossa on hyvin eritelty nuo osa alueet jotka voiman suuruuteen vaikuttaa.

 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom