Sitten kun siirrytään lahjoja jakamaan, niin sehän on oikeasti ihan mukavaa kun näkee miten mukula tykkää siitä. Itse en halua mitään lahjoja, enkä juuri haluaisi ostaa niitä muillekkaan aikuisille. Typerää ostaa jotain toiselle, joka ostaa samalla rahalla jotain itselle. Kumpikaan ei saanut kuitenkaan sitä mitä oikeasti olisi halunnut. Ja jos sai, niin mikä vitun järki siinä nyt on.
Miksi sitten valitan enkä vietä sellaista joulua kun haluaisin. No, eihän se käy koska muut ihmiset loukkaantuu jos haluaisin olla joulun vaikka omassa kodissani ja tehdä siitä oman näköisen joulun. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että tulisi sukulaisia kylään. Kunhan pitäisivät turpansa kiinni, kuten minäkin pidän heidän jouluperinteistään. Mitä siihen omaan jouluun sitten kuuluisi. Voisin hankkia kuusen (jos niitä saa kotiin kannettuna netistä). Perinteisiä jouluruokia en laittaisi, mutta laittaisin mielellään pöytään parasta ruokaa mitä koko vuonna on syöty. Esim. jotain riistaa, jalokalaa jne. Ei liikaa tavaraa pöytään, vaan muutaman ruokalajin laadukas illallinen mikä ei liikaa veisi aikaa tai hermoja. Jos ruoka menisi vituiksi, niin tilattaisiin vaikka pizza ja naurettaisiin asialle. Avaisin viinikaapista pullon, jota on siellä vuosia säilötty. Taustalla soisi esim.
musiikkinatämä levy. Sitten avattaisiin lahjat (eli lapsi avaisi) ja minulla olisi oikeasti ollut mukava päivä. Haluaisin siis vain olla perheeni kanssa rauhassa, syödä hyvin (hyvää ruokaa) ja oikeasti antamisen ilosta antaa muutaman lahjan tärkeille ihmisille (jotka niitä tarvitsevat). Kaikkein tärkeintä olisi rauha ja kiirettömyys. Sehän kuulostaa melkein jo joululta. Aamulla olisin saanut käydä isäni haudalla ja saunassa. Minkä takia minun näköinen joulu ei saa olla tärkeä. No sen takia kun se ei ole perinteinen joulu. Kyllä joulu on sitten kivaa aikaa.