Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Ai hyvä helvetti että mitä lähemmä 24 päivää menee niin sen enemmän vituttaa. Tänään eräskin kaveri kysyi ihanpa vielä tosissaan että mitäs joululahjoja olen ostanut muille tutuille/kavereille. Vastatessani etten mitään kenellekkään vastauksesti tulee ihmettelyä ja kummastelua tyyliin "Mitä helvettiä, et ole ostanut lahjoja?" VITTU! En osta koska tämän nykynen joulu perustuu vain ja ainoastaan materian paljouteen. Onnekseni itsellä ei ole lapsia joten voin senkin osalta elellä rauhassa. Ja sitten nuo muittenkin mainitsemat joululaulut. "SIKA, SE KOHTA PAISTETAAN NÖÖÖÖÖÖÖÖÖT". Joulussa ei kyllä ole muuta hyvää kuin kinkku. Sitten telkkarissa pyörivä vittu varmaan 10 vuotta vanha onko se nyt Eekoon joulumainos? Ensin karmivaa joulumusaa taas ja loppun penska huutaa tekovirnenaamalla "HYVÄÄ JOULUA". Syke nousee aina tuon jälkeen vähintään 150 bpm.

Tässä taitaa pitää vetästä kunnon joulunaamat eikä mitään tissuttelua. Victor Mike Papa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite koittanu ottaa niin rennosti joulun kun olla voi !!! Ei mitään vitun joulun hössötyksiä !!! Kovaa reeniä ja duunia. Kämpästä ei löydy ainuttakaan joulukoristetta, eikä tule. Vituttaa kun porukka sählää ja ressaa joidenkin hiton lahjojen takia..töissä saa tästä kuulla ihan tarpeeks. Sit joku tuumaa, et tää on ilon juhla...no siihen tuumasin, että onko se ilon juhlaa kun joku känninen ukko vetää pataan akkaansa kotona ja muksut kattoo vierestä ym. perhe härdellejä. Oli sekin työkaveri hetken hiljaa :D Mut myönnän.... oli aika karkee esimerkki, mut totta. Huomenna taas salille :)

Mua vituttaa joulussa se, että saan aivan saatanasti karkkia ja ne tulee kyllä aina sitten syötyä. No ei kai se nyt kauheesti haittaa, kun muuten ruoka puoli ihan kunnossa.

Kuten sanoin, lapsosille lahjoja, ne kun niitä odottaa ja ansaitsee saada, ihan vaan sen takia, kun ne on lapsia. Aikuiset ei tarvitse mitään. Tämä on hulluutta koko vitun joulu, ameriikan pörssijuutalaisen juoni. Tolkuttomasti tahkotaan rahaa sillä, että myö ollaan vitun tyhmiä. Tai ei myö, ketkä tähän vitutusketjuun kirjoitetaan, mutta ne jouluhulluttelijat.

Kun pari viikkoa ennen joulua päivästä toiseen kompastelet ostoskasseihin, kuuntelet ipanoiden normaalia pahempaa rääkynää, palvelet kärttyisiä ihmisiä ja otat vastaan haukkuja joululaulujen (jotka osaat ulkoa ja joita inhoat) soidessa taustalla niin ei ole ihmekään, että joulufiilis menee. Onneksi en ole enää ravintolassa töissä!

+1 Samaa voin sanoa kaupassa töitä tehneenä.

Eli mun kohdalla tuo Even veikkaus ei pidä paikkaansa. Lapsena rakastin joulua, unia saattoi jatkaa autossa, oltiin systerin kanssa aika hemmoteltuja, joten saatiin ihan järjettömät määrät paketteja ja lasten ei tarvinnut kohteliaisuudesta syödä joulupöydästä mitään mikä ei oikeasti maistunut. Nykyisin tuo skenaario ei oikein houkuttele, ei vaikka saisi palkaksi sen puolensataa lahjapakettia. Eli itse en tule samaa perinnettä jatkamaan.

Lapsena olin itsekin innostunut joulusta ja lahjoja tuli niin perkeleesti. Nyttemmin on alkanut vituttamaan kaikki hössötys ja tämä monesti mainittu joulun kaupallisuus.

Mikä helvetin tarkoitus on joululla? Sehän on uskonnollinen juhla, mutta käsittääkseni moni ei sitä uskonnollisista syistä juhli. Mitäs vittua siinä oikeen sitten juhlitaan, kysyn vaan? Juuri tän takia ei joulut paljon kiinnosta, kun kyseisellä juhlalla ei ole itselle mitään järkiperäistä tarkoitusta. Jos jonkun mielestä yhdessäoloa pitää juhlistaa tälläsellä hälinällä, niin vituiks menee. Sukulaisia ja tuttavia voi käydä morjestelemassa ihan ilman joulujakin.

Unohdin mainita muiden stressistä stressaamisen / kiireen + ahdistuksen (tätä mulla ei oo ollu ikinä eikä tuu olemaan) + sitten jonkun vitun hippeilyn ja valituksen materialistisesta joulusta (tai vaihtoehtoinen mussutus siitä että just jouluna ei pitäis törsätä lahjoihin, joiden tarkoitus on ilostuttaa muita, kun kuitenkin hassataan rahaa ties mihin paskaan pitkin vuotta...)

Onneksi ei oo jouluvitutusta. Jos mulla olis se, se olisi jotain aivan infernaalista.

Mutta voin mä kuvitella esim Alyssan selityksen. Vituttaisi varmaan olla esim. ravintolassa töissä ja kuunnella joululaulua 1.5kk putkeen.

Mikä helvetin tarkoitus on joululla? Sehän on uskonnollinen juhla, mutta käsittääkseni moni ei sitä uskonnollisista syistä juhli. Mitäs vittua siinä oikeen sitten juhlitaan, kysyn vaan? Juuri tän takia ei joulut paljon kiinnosta, kun kyseisellä juhlalla ei ole itselle mitään järkiperäistä tarkoitusta. Jos jonkun mielestä yhdessäoloa pitää juhlistaa tälläsellä hälinällä, niin vituiks menee. Sukulaisia ja tuttavia voi käydä morjestelemassa ihan ilman joulujakin.

Joulu ei ole oikeastaan uskonnollinen juhla. Tai no, joillekin on. Joulu on kuitenkin aika pakanajuhla (googletella voi joulun merkitystä jos se kiinnostaa), mutta uskonnoista riippumatta lähes poikkeusetta perhejuhla. Joulua on vietetty jo iät ja ajat ennen mitään Jessen syntymääkin. Pääsääntöisesti sillä on kaiketi juhlittu valon voittoa pimeydestä vuoden pimeimpänä aikana. Hyvin pakanallinen juhla, kekripukki on nykyajan joulupukki jne. Meillä ei kukaan usko mihinkään ja joulua on juhlittu hyvin runsasmuotoisesti ihan perhejuhlana vuoden pimeimpänä aikana, eläviä ja kuolleita läheisiä muistaen.

Btw, nyt on ollut tosi hiljaista iltaisin kaupoissa esim eilen ja tänään, päinvastaisista olettamuksista huolimatta.

Mulla on ollut tänä jouluna mahdollisuus seurata läheltä ihmismassoja jouluostoksilla ja voin sanoa, että on ollut aika paljon väkeä liikenteessä varsinkin eilen. Kaupassa ei mahtunut kulkemaan vaunujen kanssa, kun oli niin ruuhkaista. Kaupassa käytiin myöhään iltapäivällä. Kaupassa oli myös paljon väkeä toissapäivänä illalla (menin varta vasten illalla, että olisi vähemmän lössiä). Tänäänkin kävin ja vaikka heti 9 jälkeen olikin mukavan hiljaista niin pois lähtiessä klo 11 aikaan oli väkeä tosi paljon liikkeellä.

Ja miksi kävin kaupassa niin monta kertaa? Kun joka kerta unohtui jotain oleellista, kun kauppalista unohtui kotiin. Tänään onneksi muistin listan mukaan :)

Mä inhosin joulua lapsena. Me ei koskaan saatu hirveästi joululahjoja oli tosi ahdistavaa kuunnella sitä kavereiden triljoonan hienon lahjan listaa, kun itse oli saanut yhden paketin, joka joskus ei edes sisältänyt sitä, mitä toivoi. Sitten ne kaverit aina kysyi, että mitä minä sain ja heti perään luetteli sen oman litaniansa. Joka joulu oli paha mieli.

Aikuisena sitten on joulu ollut joskus ihan kauhean stressaavaa aikaa, kunnes päätin irtisanoa itseni joulusta. En osta lahjoja (ellei sattumoisin löydy jotain sopivaa), en odota lahjoja (koska tiedän, että läheisilläni on yhtä huono rahatilanne kuin itsellä ja on sovittu, ettei ole pakko ostaa mitään). En stressaa ruoasta yhtään. Välttelen kauppojen jouluruuhkaa enkä joulun alla teekään muita ostoksia kuin pakolliset ruokaostokset. Me syödään perheen kesken onneksi juuri sitä, mitä tekee mieli, mistä suurin osa on jotain muuta kuin perinteisiä jouluruokia.

En edelleenkään ole mikään joulufani. Tykkään olla perheen kanssa, mutta tänäkin jouluna raha toi harmaita hiuksia. Tuli pitkästä aikaa sellainen olo, että ensi jouluna tilaan jonkun etelänmatkan ja häivyn johonkin pippurinkasvumaille pois joulusta.

Mua vituttaa sen jonkun joulukeräyksen 15000 lahjakortista ei ole koskaan sen keräyksen historian aikana tarjottu minulle tai yhdellekään tuntemalleni ihmiselle, vaikka joka vuosi noin 25% köyhistä perheistä saa sen lahjakortin. Niin ja minä ja koko sukuni kuulutaan siihen köyhälistöryhmään. Tänä vuonna varsinkin, kun tuli eripuraa siitä, että kuka pistää kuinkakin paljon jouluruokabudjettiin, kun mä päätin repäistä 50 euron sijoituksella ja jollain ihme ilveellä mun sisko oli laskenut, että pitää antaa 70e eikä mulla ole oikein varaa siihen 50 euroonkaan. No saatiin sitten sovituksi, että annan 50e. Meillä on semmoinen periaate, että ne, joilla ei ole yhtään rahaa ei tarvi antaa, jos ei ole ja ne sitten jakaa menot, joilla on edes vähän. Niin että kyllä vaan olisimme ansainneet sen helvetin lahjakortin. Eikä ollut tosiaan rahaa ostaa yhtään lahjaa edes omille lapsille. No onneksi ne on niin pieniä, etteivät vielä huomaa. Niille olisin halunnut jotain ostaa.

En mä tajua sitä, että miksi joku työtön sossun asiakas ansaitsisi sen lahjakortin enemmän kuin minä, kun sillä on kuukaudessa saman verran rahaa käytössään kuin mulla (sossun laskelmien mukaan).

Onneksi alkaa työt tammikuussa niin ei tarvi enää niin paljon köyhäillä.

Mä inhosin joulua lapsena. Me ei koskaan saatu hirveästi joululahjoja oli tosi ahdistavaa kuunnella sitä kavereiden triljoonan hienon lahjan listaa, kun itse oli saanut yhden paketin, joka joskus ei edes sisältänyt sitä, mitä toivoi. Sitten ne kaverit aina kysyi, että mitä minä sain ja heti perään luetteli sen oman litaniansa. Joka joulu oli paha mieli.

Tosi ikävä kuulla. Ei joulun tulisi perustua pelkille lahjoille, tai välttämättä lahjoille ollenkaan, mutta lapsille se voi olla aika tiukka paikka kuten kerroitkin. Mun on tosi vaikea kuvitella tuollaista tilannetta koska vaikka mulla on hieman huonommista oloistakin tulevia ystäviä ja kavereita, niin näiden "köyhienkin" jouluissa on annettu lahjoja. Ehkä sitten jotain edullisempia jne säästetty sitä varten, en tiedä...

Aikuisena sitten on joulu ollut joskus ihan kauhean stressaavaa aikaa, kunnes päätin irtisanoa itseni joulusta. En osta lahjoja (ellei sattumoisin löydy jotain sopivaa), en odota lahjoja (koska tiedän, että läheisilläni on yhtä huono rahatilanne kuin itsellä ja on sovittu, ettei ole pakko ostaa mitään). En stressaa ruoasta yhtään. Välttelen kauppojen jouluruuhkaa enkä joulun alla teekään muita ostoksia kuin pakolliset ruokaostokset. Me syödään perheen kesken onneksi juuri sitä, mitä tekee mieli, mistä suurin osa on jotain muuta kuin perinteisiä jouluruokia.

Mut tuo on hyvä juttu :thumbs: :)

En edelleenkään ole mikään joulufani. Tykkään olla perheen kanssa, mutta tänäkin jouluna raha toi harmaita hiuksia. Niin ja minä ja koko sukuni kuulutaan siihen köyhälistöryhmään. Tänä vuonna varsinkin, kun tuli eripuraa siitä, että kuka pistää kuinkakin paljon jouluruokabudjettiin, kun mä päätin repäistä 50 euron sijoituksella ja jollain ihme ilveellä mun sisko oli laskenut, että pitää antaa 70e eikä mulla ole oikein varaa siihen 50 euroonkaan.

Meillä on semmoinen periaate, että ne, joilla ei ole yhtään rahaa ei tarvi antaa, jos ei ole ja ne sitten jakaa menot, joilla on edes vähän. Eikä ollut tosiaan rahaa ostaa yhtään lahjaa edes omille lapsille. No onneksi ne on niin pieniä, etteivät vielä huomaa. Niille olisin halunnut jotain ostaa.

En mä tajua sitä, että miksi joku työtön sossun asiakas ansaitsisi sen lahjakortin enemmän kuin minä, kun sillä on kuukaudessa saman verran rahaa käytössään kuin mulla (sossun laskelmien mukaan).

Tämä taas hieman ikävämpi osuus, ja siis, mun on pakko nyt hieman ihmetellä että miten tämä on mahdollista? Miten koko suku voi olla köyhää ja sinäkin? Tai siis, sullahan on lapsia, saa varmaan kaikenlaisia lisiä ym. Mä joskus nuorena olin persaukinen aikani ja taisin pari kuukautta saada sossustakin rahaa (tyyliin 18v iässä) ja silloinkin ostin joululahjoja, aika paljonkin. Siksi ehkä mun on vaikea ymmärtää tätä rahaan vetoamista koska oon itsekin ollut hetken aikaa "köyhä" mutta se ei vaikuttanut jouluun millään tavoin. Jotenkin en näe sellaista mahdollisuutta ettei olisi edes 5e laittaa per naama. Idearikas ihminen (ja etenkin jos on lapsista kyse) saa vitosellakin joulumieltä jonkun pienen lahjan muodossa, eikä sen tarvi olla krääsää.

Mutta niin, ei sitä joulua ja joulumieltä rahalla rakenneta. Halvalla, ja ilmaiseksikin saa paljon kaikkea hyvää, jos on vaan halua ja sydäntä :haart:

Mikä vitun empatiaketju tästä nyt tuli. Ei ole tosi ettei enää saa rauhassa manatakaan ku joku jo tulee kysyyn että oliko lapsena vaikeaa ja onks teidän suku köyhä voieivoiei.

Edit: tänä jouluna ei itseasiassa joulu vituta lainkaan kun ei tarvi siihen osallistua muuten kuin kinkkua vetämällä ja muutenki tekemällä joulusta semmosen mitä itelle sopii.

Mikä vitun empatiaketju tästä nyt tuli. Ei ole tosi ettei enää saa rauhassa manatakaan ku joku jo tulee kysyyn että oliko lapsena vaikeaa ja onks teidän suku köyhä voieivoiei.

Edit: tänä jouluna ei itseasiassa joulu vituta lainkaan kun ei tarvi siihen osallistua muuten kuin kinkkua vetämällä ja muutenki tekemällä joulusta semmosen mitä itelle sopii.

Ei tää mikään vitun empatiaketju ole, mutta saattaa sitä vituttaa joulussa monikin asia eri syistä, ja jos se nyt on joku köyhyys, yksinäisyys ym asiat mitkä ehkä empatiaa vaatii niin itse en ainakaan voi feikata tunteetonta kusipäätä jos jokin kirjoitus tekee mut surulliseksi. Mutta hei, nyt mua alko vituttaa! Aidosti! Mut tää ei oo jouluvitutus, pitäis kirjottaa tonne normivitutuksen puolelle ;)

Tosi ikävä kuulla. Ei joulun tulisi perustua pelkille lahjoille, tai välttämättä lahjoille ollenkaan, mutta lapsille se voi olla aika tiukka paikka kuten kerroitkin. Mun on tosi vaikea kuvitella tuollaista tilannetta koska vaikka mulla on hieman huonommista oloistakin tulevia ystäviä ja kavereita, niin näiden "köyhienkin" jouluissa on annettu lahjoja. Ehkä sitten jotain edullisempia jne säästetty sitä varten, en tiedä...

Niin kuin sanottu, mä en ajattele joulua etukäteen. Mä en suostu yhtään stressaa joulusta. Huomasin vain ajankohdan lähestyessä, että eihän mulle jää rahaa. Joulukuuhun osui tänä vuonna paljon ylimääräisiä laskuja: kotivakuutus, kaksi karhukirjettä (olen vain unohtanut maksaa ne laskut), opintolainan korot ja sähkölasku. No siihen ne ylimääräiset rahat sitten menikin. Mitään joululisää ei lapsiperheet saa. Lapsille on molemmille paketit isovanhemmilta ja tädeiltä, joten eivät ilman lahjoja jää. Mä vaan olisin itse halunnut antaa jotain.

Tämä taas hieman ikävämpi osuus, ja siis, mun on pakko nyt hieman ihmetellä että miten tämä on mahdollista? Miten koko suku voi olla köyhää ja sinäkin?

Sitä se on, kun tulee matalasta sosioekonomisesta taustasta. Toinen sisko on opiskelija ja yh. Toinen sisko on duunari, mutta sillä menee kaikki rahat asuntolainaan. Äiti on matalapalkka-alalla, isä on vuorotellen työtön tai sairaslomalla. Veli on työtön. Sitä se on lähes koko suku. Matalapalkka-alalla tai työttömiä. No anyway. Mä pärjään ihan hyvin, kun olen töissä, mutta tää vanhempainrahalla eläminen on heti hankalaa, kun on ylimääräisiä menoja.

Idearikas ihminen (ja etenkin jos on lapsista kyse) saa vitosellakin joulumieltä jonkun pienen lahjan muodossa, eikä sen tarvi olla krääsää.

Mä en jaksa idearikkailla nyt, kun on elämä kyllin raskasta. Menee kaikki energia jokapäiväiseen selviytymiseen eikä omat voimat riitä siihenkään (depressiolääkitys auttaa jaksamaan).

Mutta anyway. Tänään suretti, kun oltiin kaupassa ja esikoinen olisi yhden lelun halunnut niin kovasti. Noin muuten en jaksa stressata, kun ei ne oikeasti joulun päälle tajua vielä. Ensi vuonna sitten isompi tsemppi. Mulle itselleni joulu on yhdessäoloa ja perhejuhla, jossa tärkeintä on läheisten ihmisten kiireetön kokoontuminen samaan paikkaan. Syödään hyvin ja vietetään aikaa rakkaiden parissa. Siihen haluan omat lapsetkin opettaa.

Ja kyllä olen kateellinen niille, jotka saa paljon lahjoja, koska olisihan se kiva saada kaikenlaista semitärkeää, mitä on muutenkin ostoslistalla odottamassa rahakkaampia päiviä.

Voi vittu mun puhelin laulaa kokoajan. Tekstaria tulee.

Voisin keksii sulle jonkun oikein ällöttävän ja imelän joulurunon ja laittaa tekstaria. Osallistuisin omalla panoksellani sun jouluvitutuksen kohottamiseen ;)

Mulle itselleni joulu on yhdessäoloa ja perhejuhla, jossa tärkeintä on läheisten ihmisten kiireetön kokoontuminen samaan paikkaan. Syödään hyvin ja vietetään aikaa rakkaiden parissa. Siihen haluan omat lapsetkin opettaa.

Pidä tosta kii :) Vitutuksesta tai mahdollisesta pahasta mielestä huolimatta! :haart:

Tulin eilen illalla jouluksi kotiin ja täällä on ollut jo kaksi riitaa :) Vähän vituttaa kun toiset riitelee jostain ihan naurettavista asioista.

Vituttaa tää saatanan jouluhömpötys. Haluais vaan olla himassa rauhassa vittumaisen duuniviikon jälkeen.

Odotan innolla koska alkaa ensimmäinen väittely kovaan ääneen sukulaisten kesken kun saavat korkattua ensimmäiset viinilasit. Yksi monista syistä miksen pidä alkoholista, se muuttaa ihmisen luonteen niin toisenlaiseksi, useimmiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom