Vetelin itse myös sinne 70% paikkeille pahimmillaan noita 5 x 10 -settejä BBB:ssä... Sydänkohtaus oli lähellä joka ikinen treenikerta jossain 3 tai 4 sarjan jälkeen :D Oli pakko siirtyä perinteiseen 5/3/1:een, kun alkoi palautuminen kärsiä... Tosin Wendler itse suosittelee "rule of thumbina" 50-60% noissa, joten ehkä olisi ollut fiksumpaa pitää painot hieman pienempinä.
Kolmen kuukauden BBB-haaste oli siinä mielessä vähän huono että eka kuukausi 50 %:lla oli liian kevyt (ja esim. mavessa tuntui vähän tarpeettomalta), toinen kuukausi 60%:lla just hyvä ja se viimeinen täyttä helvettiä. Suunnittelin omaa versiota (en tiedä onko tämä jo keksitty): tekisi nuo 50/60/70% kierron sisällä, eli kierron ekalla viikolla 5 x 10 x 50%, ja niin edelleen. 70% tappoviikon jälkeen olisi aina deload, sitten korotus treenimaksimiin ja uudestaan. Koska tämä on hieman helpompi, voisi tehdä välillä pääliikkeessäkin bonustoistoja.
Toisaalta, vaikka itsellä ko. 3 kk haaste kusi yläkropan osalta koska/ja massaa ei tullut, heti sen jälkeen maastaveto räjähti pariksi kuukaudeksi nousuun joten kyllä siitä hyötyä oli.
Nyt olen kokeillut first set lastia, paitsi vedossa. Pitäisi ehkä kokeilla miltä tuollainen 20 toiston vetosarja tuntuu, sääret menisi ainakin verille. Hengitys tasaantuisi todennäköisesti noin tunnin kuluttua :D