Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lemoni
  • Aloitettu Aloitettu
Jos lihaa syö päivittäin niin eikai sillä ole väliä missä muodossa sen syö?
Saahan sitä broilerinkin jauhelihaa melkein joka kaupasta eikä sen valmistaminen eroa millään tavalla muistakaan eikä hintakaan nyt tolkuttoman paljoa kovempi ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä noita vegaaneita nyt niin kovasti hitsaa tossa lihassa jos nyt esim viikon aikana syö semmoisen 500g lihaa. Mitkä ne vaikutukset nyt on mistä ne flippaa ja kuin jehovat koittaa käännyttää kaikki?
Sehän on vain ihmisluonnolle tyypillistä, että ajetaan omaa asiaa. Ja joskus ei ymmärretä ollenkaan niitä jotka tekee toisin. Jehovat jakaa jumalan sanaa, veget on omalla asiallaan ja sitten on Mike joka on innostunut kyykystä ja jakaa kyykyn ilosanomaa. Eikä siinä mitään. Kyykky on hieno liike.

Ja pakko oli heittää henkilökohtainen kuitti, ei, ei onnistu normaali keskustelu ilman tota, ei missään. Miten mä saisin teidät ymmärtämään, että pysytään aiheessa, ei mennä henkilökohtaiselle tasolle. Mussa on jotain pahasti vialla, ihan sama mistä keskustellaan, niin se kääntyy muhun ja jonkinasteiseen panetteluun. Nytkin on kyse jauhelihasta, ei kyykystä. Mä haluan vain ymmärtää miksi? Mikä on ongelma?

Ja pakko oli heittää henkilökohtainen kuitti, ei, ei onnistu normaali keskustelu ilman tota, ei missään. Miten mä saisin teidät ymmärtämään, että pysytään aiheessa, ei mennä henkilökohtaiselle tasolle. Mussa on jotain pahasti vialla, ihan sama mistä keskustellaan, niin se kääntyy muhun ja jonkinasteiseen panetteluun. Nytkin on kyse jauhelihasta, ei kyykystä. Mä haluan vain ymmärtää miksi? Mikä on ongelma?
Ainoa sun ongelma on näköjään se, että otat kaiken vittuiluna. Vai kirjoitinko sitten vain huonosti? Sen viestin tarkoitus oli kyllä täysin päinvastainen. On hieno asia, että toimit jonkinlaisena kyykyn sanansaattajana.

Ja noin niinkuin kun tota katsoo, niin miksi maailman lihaksikkaimmissa ihmisissä ei ole ainuttakaan vegaania jos kerran se on joku graalin malja?
Kyllähän noita menestyneitä vegaaniurheilijoita löytyy jos hieman viitsii etsiä. Vegaaneja kuitenkin niin pieni osa kokonaisväestöstä, että pitäisi ymmärtää miksi tilastollisestikin huipulla on todennäköisemmin sekasyöjiä.

En kyllä tajua miten vegaaniruokavaliosta saa jotenkin noin paljon huonomman kuin normaalista, tai että mikä taika-aines se liha joillekin on. Vaatii enemmän viitseliäisyyttä sekä vaikeampaa toteuttaa nyky-yhteiskunnassa, mutta aivan hyvin sitä voi vegaaninakin lihasta kasvattaa ja saada riittävästi proteiinia.
Ja aivan samalla tavalla toisille se liha on ällöttävää ja maistuu "aika perseelle".

E: ja Mike älä jaksa nyt leikkiä mitään laupiasta samarialaista tuosta henkilökohtaisuuksiin menemisestä, eiköhän se kortti ole jo pelattu. Striimissäs kun joku kommentoi Mustan Barbaarin olevan vegaani, tokaisit samantien että siltähän se näyttääkin (negatiivisesti, henkilökohtaisesti)...

Ainoa sun ongelma on näköjään se, että otat kaiken vittuiluna. Vai kirjoitinko sitten vain huonosti? Sen viestin tarkoitus oli kyllä täysin päinvastainen. On hieno asia, että toimit jonkinlaisena kyykyn sanansaattajana.
No jos ottaa yleisen vastaanoton netissä, niin kyllä sitä herkästi katsoo että on kettuilua kun verrataan jehoviin ja vegaaneihin. Snadisti varmaan herkistynyt negalle ja sitä näkee helpommin, mutta minkäs mä sille voin, sille voi vain ne, jotka sitten voivat jättää ne henkilökohtaiset kuitit pois jos tuntuu että ehkä tää on liikaa. Jos siis haluaa etten mä regoi siihen. Jos taas haluaa provota, niin melko varmaan otan siitä kiinni. Joo, olen huono ihminen enkä täydellinen sillai, mutta kuitenkin.

Kyllähän noita menestyneitä vegaaniurheilijoita löytyy jos hieman viitsii etsiä. Vegaaneja kuitenkin niin pieni osa kokonaisväestöstä, että pitäisi ymmärtää miksi tilastollisestikin huipulla on todennäköisemmin sekasyöjiä.

En kyllä tajua miten vegaaniruokavaliosta saa jotenkin noin paljon huonomman kuin normaalista, tai että mikä taika-aines se liha joillekin on. Vaatii enemmän viitseliäisyyttä sekä vaikeampaa toteuttaa nyky-yhteiskunnassa, mutta aivan hyvin sitä voi vegaaninakin lihasta kasvattaa ja saada riittävästi proteiinia.
Ja aivan samalla tavalla toisille se liha on ällöttävää ja maistuu "aika perseelle".

E: ja Mike älä jaksa nyt leikkiä mitään laupiasta samarialaista tuosta henkilökohtaisuuksiin menemisestä, eiköhän se kortti ole jo pelattu. Striimissäs kun joku kommentoi Mustan barbaarin olevan vegaani, tokaisit samantien että siltähän se näyttääkin (negatiivisesti, henkilökohtaisesti)...
Luulis nyt kutenkin, että sinne bodauksen huipulle jokunen vegaani olisi ajautunut, mutta ilmeisesti se ei vain sillä ravinnolla ole mahdollista tolla tasolla. Ja että niitä on pieni osa väestöstä, kertoo varmaan jotain, ei se sovi hirveen monelle varmaankaan. Miksei ota hyviä puolia kaikista, vegaanit skippaa kananmunatkin jotka ovat loistavaa ravintoa.

No jos ottaa yleisen vastaanoton netissä, niin kyllä sitä herkästi katsoo että on kettuilua kun verrataan jehoviin ja vegaaneihin. Snadisti varmaan herkistynyt negalle ja sitä näkee helpommin, mutta minkäs mä sille voin, sille voi vain ne, jotka sitten voivat jättää ne henkilökohtaiset kuitit pois jos tuntuu että ehkä tää on liikaa. Jos siis haluaa etten mä regoi siihen. Jos taas haluaa provota, niin melko varmaan otan siitä kiinni. Joo, olen huono ihminen enkä täydellinen sillai, mutta kuitenkin.
Ymmärrän kyllä sunkin näkökulman. Olet vähän eri tilanteessa kuin minä ja jonkinnäköisenä julkisuuden henkilönä, ainakin näissä piireissä, saat tarpeeksi sitä negaakin. Se vege- ja jehovavertaus oli vain siksi, että näet itsesi kautta niiden näkökulman asiaan. Veget ei ymmärrä lihansyöntiä, ja sä et ymmärrä rumia kyykkyjä. Näissä on hyvin paljon samaa ajatustasolla.

Veget ei ymmärrä lihansyöntiä, ja sä et ymmärrä rumia kyykkyjä
En mä nyt osaa verrata jotain isompaa maailmankatsomusta ja kokonaista ravintosuuntausta samalla tapaa kuin jos joku kyykkää epäpuhtaammalla tekniikalla. Mielestäni aika eri asia. Ja kyllä mä tiedän miksi ne kyykkää sillai, koska reidet ei jaksa, josta mä vain painotan, että treenataan niitä reisiä että ne jaksaa paremmin. Vegaanius on ison linjan valinta, jalkojen pettäminen kyykyssä ei ole valinta, vaan seuraus.

Luulis nyt kutenkin, että sinne bodauksen huipulle jokunen vegaani olisi ajautunut, mutta ilmeisesti se ei vain sillä ravinnolla ole mahdollista tolla tasolla. Ja että niitä on pieni osa väestöstä, kertoo varmaan jotain, ei se sovi hirveen monelle varmaankaan. Miksei ota hyviä puolia kaikista, vegaanit skippaa kananmunatkin jotka ovat loistavaa ravintoa.
En ole tutkinut asiaa, mutta lähtökohtaisesti olettaisin vegaanien olevan keskimääräistä enemmän kiinnostuneita terveydestä, jolloin kyseinen ryhmä on keskimääräistä välttelevämpi roinaamista kohtaan. Myös, vegaaniruokavalion suosio on kasvussa (mm. ympäristösyistä) joten todennäköisesti tulevaisuudessa niitä näkyy enemmän.

Heti löytyi joku shortsi IFBB Pro joka ei ole koskaan syönyt lihaa (voi pojat mistä on jäänyt paitsi): https://www.instagram.com/nimai_delgado/

Mun mielestä tästä vaan tehdään liikaa vastakkainasettelua. Yletön lihansyönti ei ole terveellistä, mutta kohtuudella ei ole ainakaan haitaksi. Vegaaniruokavaliollakin saa tarvittavat ravinteet, mutta käytännön toteuttaminen voi olla haasteellisempaa. Kumpikaan ei kuitenkaan aiheuta kropassa mitään yliluonnollista, joka estäisi huipulle pääsyn geenien ollessa riittävät.

En ole tutkinut asiaa, mutta lähtökohtaisesti olettaisin vegaanien olevan keskimääräistä enemmän kiinnostuneita terveydestä
Mutta jos me aiotaan voittaa isoja ammattilaiskisoja, niin siellä ei terveyden kanssa mitään tekemistä ole. Vegaaneissa varmasti on myös ihmisiä, jotka haluavat voittaa what ever it takes. Pelkällä kasvisravinnolla ei sitä kukaan ole onnistunut tekemään. Eikö tästä nyt voida faktana päätellä, että se ei ole edes mahdollista, koska kukaan sitä ei koko ihmiskunnan historiassa ole bodauksessa tehnyt? Voidaan toki jossitella, mutta faktat on faktoja, ei ainuttakaan mestaria isojen poikien liigassa, ikinä. Mä uskon että lihasta voi kehittää ihan hyvin, mutta ei epäinhimilliselle tasolle.

Mutta jos me aiotaan voittaa isoja ammattilaiskisoja, niin siellä ei terveyden kanssa mitään tekemistä ole. Vegaaneissa varmasti on myös ihmisiä, jotka haluavat voittaa what ever it takes. Pelkällä kasvisravinnolla ei sitä kukaan ole onnistunut tekemään. Eikö tästä nyt voida faktana päätellä, että se ei ole edes mahdollista, koska kukaan sitä ei koko ihmiskunnan historiassa ole bodauksessa tehnyt? Voidaan toki jossitella, mutta faktat on faktoja, ei ainuttakaan mestaria isojen poikien liigassa, ikinä. Mä uskon että lihasta voi kehittää ihan hyvin, mutta ei epäinhimilliselle tasolle.
Juuri tämänlaista argumentointia se Game changers oli täynnä.

Juuri tämänlaista argumentointia se Game changers oli täynnä.
Mutta nyt me mennään uskovaisten tasolle. Fakta on se, ettei bodauksessa ole ammattilaismassoja tehty vegaanina. Mikä tässä faktassa on se, joka ei nyt aukea? Jos se on mahdollista, miksei sitä ole kukaan tehnyt? En mäkään väitä, että rullatuolipotilas voi voittaa 100 metrin Olympiakultaa juoksussa perustelellen sen sillä, että niitä on niin vähän.

En mä nyt osaa verrata jotain isompaa maailmankatsomusta ja kokonaista ravintosuuntausta samalla tapaa kuin jos joku kyykkää epäpuhtaammalla tekniikalla. Mielestäni aika eri asia. Ja kyllä mä tiedän miksi ne kyykkää sillai, koska reidet ei jaksa, josta mä vain painotan, että treenataan niitä reisiä että ne jaksaa paremmin. Vegaanius on ison linjan valinta, jalkojen pettäminen kyykyssä ei ole valinta, vaan seuraus.
Ei tätä vertausta nyt tarvitse kuitenkaan alkaa ylianalysoimaan. Mikä tahansa vertaus menee pilalle jos pilkkua viilataan. Molemmille se oma asia kuitenkin on tärkeää ja muiden tekemistä tulee välillä kritisoitua. Ei ole varmaan ihmistä joka ei tähän joskus syyllistyisi.

Ihan samalla logiikalla terveyssyistä voisi kyykyt ottaa pakolliseksi kouluihin kuin jonkin vegaaniruuan ilmastonmuutoksen torjunnassa.
(eikä ollut sen enempää negaamista kuin voimahousullakaan aiemmin)

Miten tämäki nyt meni vegaani vs lihansyöjä keskusteluksi, minä ainaki käsitin että alunperin oli nimenomaan nuista määristä kyse :D, eikai sitä nyt kukaan ole väittänyt että normi määrä jauhelihaa on vaarallista? itse pitäisin jotain 800g / viikko normina määränä jauhelihaa per hlö: toki se on ravintosuositusten valossa varmaan liikaa.

Kyykyt taas on yks yksittäinen urheiluliike, ei sitä voi tosissaan lähteä vertaamaan, se on vähän niinkun verrattain vegaaniutta ja eroteltais sieltä herneiden syönti, tämäkin nyt oli sellainen vertaus että sen voi käsittää väärin. Mutta ei noit 2 asiaa oikein voi verrata: vegaanius on ruokavalio ja aika laaja, kaikkien on pakko syödä, mut kaikkien ei ole pakko kyykätä tai käydä salilla edes ollenkaan.

Kyykky ei siis ole edellytys terveydelle vaikka olisikin tehokas liike salilla. Eikai vegaaniruokakaan pakollista ole?

Joku toki voi saivarrella viel et "hei onhan sitäki jengii ketkä väittää et ne elää auringonvalolla" mut siihen on vaikee sanoo kun että ne tod näk fuulaa "breatharians" vai mitä nää nyt oli.

Viimeksi muokattu:
itse pitäisin jotain 800g / viikko normina määränä jauhelihaa per hlö
Tosta tulee ~23g proteiinia per päivä eli hiton vähän.

Jos ruokavalio on siisti ja proteiinit tulee pääosin ruuasta eikä jauhoista, lihaa (nauta,possu,kana,kala) menee oikeasti paljon. 500g/päivä melkein vähintään, riippuen hiilarilähteistä ja meneekö maitotuotteita/munia tms muita lähteitä miten paljon kuinka paljon tuon yli tarvitaan.

Tosta tulee ~23g proteiinia per päivä eli hiton vähän.

Jos ruokavalio on siisti ja proteiinit tulee pääosin ruuasta eikä jauhoista, lihaa (nauta,possu,kana,kala) menee oikeasti paljon. 500g/päivä melkein vähintään, riippuen hiilarilähteistä ja meneekö maitotuotteita/munia tms muita lähteitä miten paljon kuinka paljon tuon yli tarvitaan.

Wut, 23g, en tietenkää tarkottanu että syö pelkästään jauhelihaa: sanoin että mikä on NORMAALI määrä, eli siis mitä saattaisin itse ilman mitään jauhelihaan perustuvaa dieettiä syödä jauhelihaaa viikossa - lisäks siis just esim kanaa tms muuta lihaa/proteinia maitotuotteista kuten rahkasta ja juustosta.

Enkyl näe kannatavana et söis vaan jauhelihasta ne proteinit, mut toki jos ei jaksa tehä muuta tai ei pidä muusta ruuasta mistä saa proteinit, niin kai sen sit ymmärtää... Mut toistan vielä, en suosita että ainoat proteinit ottais viikossa 800g jauhelihasta, kunhan sanoin että minkä koen itse "tavanomaisena" eli normaalina määränä jauhelihaa per viikko. Toki ketjun aloittaja ei puhunut sellaisesta dietista mitä syö ympäri vuoden.

NORMAALI määrä, eli siis mitä saattaisin itse ilman mitään jauhelihaan perustuvaa dieettiä syödä jauhelihaaa viikossa - lisäks siis just esim kanaa tms muuta lihaa/proteinia maitotuotteista kuten rahkasta ja juustosta.
Samaa minäkin tarkoitin. Noin pienestä määrästä(800g/viikko) vaan tulee niin vähän proteiinia että melkein ihan sama syökö sitä vai ei kun pääosin muualta tarvii proteiinit kerätä kasaan.

Tässä topicissa kyllä sana jauheliha on vähän outo, kun ei sillä ole mitään väliä mihin muotoon se liha on leikattu tai jauhettu vaan mistä eläimestä ja käytetyn osan laatu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom