Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kipi I sanoi:Itse tykkään tehä jalat pari kertaa vkossa n.6sarjalla käyttäen isoja painoja , tulee ne jalat silläkin kipeäksi Vihaan niin tuota kun rupeaa oksettamaan ja on pakko olla makuu asennossa Taidan olla neiti :itku:
Kipi I sanoi:Itse tykkään tehä jalat pari kertaa vkossa n.6sarjalla käyttäen isoja painoja , tulee ne jalat silläkin kipeäksi Vihaan niin tuota kun rupeaa oksettamaan ja on pakko olla makuu asennossa Taidan olla neiti :itku:
Maso sanoi:No ei ne kovin kipeäksi voi tuolla sun treenillä tulla jos pystyt ne kahdesti viikossa treenaamaan. ;)
haba sanoi:, mutta lihaskipu ei ollut huomattavan suurta verrattuna normaaliin kovaan jalkatreeniini.
Mike sanoi:Yeah right.
Long reps, no legs
GET THE POINT?
AKV sanoi:Olen siis kokolailla tuon "asiatyylillä" tyrmäämäsi kirjoittajan linjoilla: shokkihoitoa, joka aina välillä on ihan kokeilemisen arvoista, mutta hyöty pidemmän päälle jää puuttumaan. Jos olet eri mieltä, niin arvostaisin perusteluina muutakin kuin viittausta parin ammattibodarin kokemukseen tai sitä, että tuolla treenillä saa jalat toooodella kipeäksi (ne kun saa kipeäksi vaikka millä tavalla, joka ei sinällään niitä reiskoja varmasti kasvata). Kiitos. ;)
Smart sanoi:En ole Mike, enka "bodimieskaan"... mutta vastaan silti. Minun oma reisitreenini on enemman saman tyylinen kuin Kalimeron tai Miken ja taytyy todeta, etta se toimii minulle ainakin pelottavan hyvin. Olen myos kokeillut isoja painoja ja lyhytta sarjaa, jopa treenannut monet kerrat Davidin kanssa. Joten olen kokeillut myos muita systeemeja. Mitaan tieteellista perustelua/teoriaa minulla ei valittettavasti ole aiheesta tarjota. Yksinkertaisesti minun koipeni vastaavat paremmin tuohon ensin mainittuun treeniin. Esimerkkeja treeneistani voi kayda vakoilemassa treeni-paivakirjastani.
IMO jokaisen kannattaisi kokeilla erityyppisia treeneja ja loytaa itselleen se parhaiten toimiva. Meidan kaikkien kehot toimivat eritavalla ja vastaavat arsykkeeseen erilailla. Paljon on myos kiinni geeneista. En usko, olevan ainutta oikeaa tapaa treenata, vaikka sita kuinka tieteellisilla tutkimuksilla perusteltaisiin.
AKV sanoi:Käsittääkseni monissa tutkimuksissa on todettua, että sellainen palttiarallaa 10 toiston sarja on hypertrofian kannalta optimaalisin bodimiehelle? Pitemmät sarjat tuntuisivat sopivan etureisille niiden lihassolujakauman (enempi hitaita kuin nopeita - vai olikos se nyt päinvastoin?) myötä, mutta mutta ... Seuraa se pääkysymys:
Mitä kumman funktiota (lihastenkasvun kannalta) niillä tuon teikäläisen jalkatreeniesimerkin alun lukemattomilla 5-40% 1RPM:stä tehdyillä sarjoilla oikein on??? Sikäli kun pumppi sinällään ei ole lihaskasvun edellytys, niin olemattomilla pikkupainoilla pumppailun ainut hyöty tuntuisi olevan lämmittelyssä ... IMO paljon fiksumpaa olisi vaikka vetää siellä toistoalueella 60-75 % - vaikka rest-pausella - alkuun joku n. 20 toiston sarja ja sitten vääntää 30-90 sekunnin palautuksilla samalla painolla lisäsarjoja, joissa toistoja oman kunnon ja kivunsietokyvyn mukaan.
Olen siis kokolailla tuon "asiatyylillä" tyrmäämäsi kirjoittajan linjoilla: shokkihoitoa, joka aina välillä on ihan kokeilemisen arvoista, mutta hyöty pidemmän päälle jää puuttumaan. Jos olet eri mieltä, niin arvostaisin perusteluina muutakin kuin viittausta parin ammattibodarin kokemukseen tai sitä, että tuolla treenillä saa jalat toooodella kipeäksi (ne kun saa kipeäksi vaikka millä tavalla, joka ei sinällään niitä reiskoja varmasti kasvata). Kiitos. ;)