Jalkatreeni ala Aki Mähönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mike sanoi:
Voi lol mitä MUTUa. Itse olen ihmetellyt useaan kertaan tuon ukon hapenottoa ja lihaksen voimantuottoa. Olen vieressä varmistanut kun kaveri on tehnyt 61 toistoa prässissä 200 kilolla ja ojennuksissa 110 toistoa putkeen. Isot lihat vaatii paljon happea ja kun tehdään tuota volyymijuttua, niin ensimmäinen mikä muodostuu ongelmaksi on hapenotto. Kannattaa koittaa ja ihmetellä miten kovasti tuo hapettaa. Jos sulle pakattais 120+ kiloa lihaa, niin kyllä siinä hapettaa jo pienemmälläkin treenimäärällä.

:rolleyes: OK, no offense. Mä olen ite sellainen tikkujalka, että vaikka reidet ja perse huutaa hoosiannaa, niin ei keuhkot silti ole aivan finaalissa.

Mike sanoi:
No sun pitää tulla joskus treenaamaan niin tehdään loppuun asti.

Kyllä mä osaan loppuun asti tehdä, jopa katkeraan sellaiseen.

Kiitos kutsusta, olis tosi hienoa. Kun ens kerran olen pidempään käymässä PK-seudulla, niin pitääpä muistaa.

äksy sanoi:
Joo, pientä shokkia voi pukata. Tästä tuli mieleeni Arsi Harjun lanseeraama kuolonkyykky. Systeemi samankaltainen ja volyymiä runsaasti. Tangolla 20x, sitten jokaiseen sarjaan kymppä lisää painoa ja yksi toisto pois. Eli ykköseen kertyy 210kg.
Soveltaen vaikkapa 5 tai 7,5kg:n korotuksilla voisi joskus kokeilla kyykkäämistä..ja laattaamista.

Ihan :offtopic: Mutta tuli mieleen kun joskus junnuna väännettiin kaverin kellarissa penkkiä. Vedettiin jotain tyyliin 10 x 30, 8 x 40 jne. ja ykkösiä aina maksimiin asti. Pienen huilin jälkeen alettiin maksimista tiputtamaan aina 5 kg kerrallaan pois ja otettiin joka kerta maksimitoistot. Kyllä tuntui kympin tankokin raskaalta lopuksi.

Sumppari sanoi:
Nyt kun tuossa neutraalin threadissä on väännetty kovasti kättä suorituspuhtaudesta, niin ihan pakko kysyä. Mihin tuo Akin liike supistaa? Sehän on 40 senttiä vajaa! Ihan varmasti täysin eri asia ottaa pohjasta kuin jättää noin vajaaksi. Miten ylätaljassa ei saa jäädä 10cm vajaaksi liike että siitä olisi jotain hyötyä, mutta tässä saa jäädä 40cm vajaaksi ja siitä on hyötyä?
Meinasin nakata saman kyssärin jo eilen mutta en viittiny :) , varmasti kuitenkin ottaa saatanan hyvin nuilla vajaillakin, en epäile sekuntiakaan ja isohan tuo mähönen on ku helvetti, mitä oon joskus kuvia lehdistä nähnyt.

Ja jos muut saa tehdä vajaita isoilla romuilla niin antakaa minunkin älkääkä mussuttako;)

Sumppari sanoi:
Nyt kun tuossa neutraalin threadissä on väännetty kovasti kättä suorituspuhtaudesta, niin ihan pakko kysyä. Mihin tuo Akin liike supistaa? Sehän on 40 senttiä vajaa! Ihan varmasti täysin eri asia ottaa pohjasta kuin jättää noin vajaaksi. Miten ylätaljassa ei saa jäädä 10cm vajaaksi liike että siitä olisi jotain hyötyä, mutta tässä saa jäädä 40cm vajaaksi ja siitä on hyötyä?

Elchubagabra sanoi:
Ton Mähösen kannattais ehkä heittää vähän lenkkiä. Tuntu toi kyykkääminen ottavan kovasti keuhkojen päälle. Rautahan siinä liikahteli ihan nätisti, ei siinä mitään.

neutraali sanoi:
Meinasin nakata saman kyssärin jo eilen mutta en viittiny , varmasti kuitenkin ottaa saatanan hyvin nuilla vajaillakin, en epäile sekuntiakaan ja isohan tuo mähönen on ku helvetti, mitä oon joskus kuvia lehdistä nähnyt.

Siinä on läskillä jo 210 toistoa kiivaaseen tahtiin pohjilla, joten minulle on ainakin jo saavutus saada itseni ylös sieltä lattialta ja mennä pyllistämään se viimeinenkin sarja.

Tietenkin myös se viimeinen sarja kannattaisi tehdä ihan yhtä syvältä kuin ne aikaisemmat mutta siinä vaiheessa ei enää tahdo paukut riittää ja pää ei toimi siihen malliin, että pystyis koordinoimaan edes peilin kautta miten syviä ne kyykyt oikein on. Joten ei jää paksulle pojalle vaihtoehdoksi kuin lattialle makaamaan jääminen...

Vaikka dietillä tulee vedettyä lenkkiä enemmän kuin omiksi tarpeiksi niin silti se ei muuta kuin vähän auta suoritustasojen nostamisessa tuossa harjoituksessa. Se viimeinen sarja on silti yhtä kaunista kuultavaa.

Jos ei siinä viimeisessä sarjassa joudu polvet tutisten tauottamaan ja samalla repimään ilmaa keuhkoihin kaikin keinoin miten vain pystyy niin kyllä kotiin lähtiessä vituttaa, koska jo pukuhuoneessa tietää ettei tänään tullut kaikkea annettua.

Kun sen on kerran erehtynyt tekemään niin sen voi aina palautaa mieleen siellä lattialla tuskissaan pyöriessä, kun ajatus kotiin lähdöstä käy mielessä... :thumbs:

Tänään kokeilin kyykätä,sain sarjat 15*20,15*30,15*40,15*50,15*60,15*70,15*80 ja 15*90.Sitten tipahdin ja suu haukkoi henkeä kuten kalalla kuivalla maalla.Yritin tehdä vielä jalkaojennusta,mutta ei siitä mitään tullut.Pohkeita sain hiukan pumpattua ja äkkiä kotio.Nyt tunti treenin jälkeen olo on ihan hyvä,jaloissa aika raju tunne.Tärinää ja vapinaa.Varmasti teen vielä uudestaankin :)

Siinä vedettiin tosissaan, ei siinä oo mitään huvittavaa. Kyykky on muutenkin liikkeenä niin helvetillinen, ja vielä hirveämpi tuolla systeemillä tehtynä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sairasta reeniä jätkät tekee :D kaipa se on ens jalka reenissä itekki koitettava kun kerran tuloksia on tullut.

Mulla oli 180kg, Akilla jotain päälle 200. Mähönen on semmoinen voimanostajan prototyyppi, mies on kehonrakentaja, mutta esim penkissä tekniikka on sanalla sanoen täydellinen. Pitäis pitää taas joskus penkkikoulua, niin vois aloittelevat penkkaajat nähdä teknisesti hyviä nostoja.

Mike sanoi:
Mulla oli 180kg, Akilla jotain päälle 200. Mähönen on semmoinen voimanostajan prototyyppi, mies on kehonrakentaja, mutta esim penkissä tekniikka on sanalla sanoen täydellinen. Pitäis pitää taas joskus penkkikoulua, niin vois aloittelevat penkkaajat nähdä teknisesti hyviä nostoja.

Pistäkää tosiaan joskus penkkikoulu kehiin jos vaan mahdollista.

Mike sanoi:
millä painoilla aki nyt tekee penkkiätai mikä oli paras 6sarja mihin pääsi?

170 teki 6 ennen sitä 200, sen takia ajattelinkin että pääsikö vielä siitä petraamaan sarja painojaan.

4-6x170kg tai 9-11x150kg on yleensä ollut nuilla 200 pökkääjillä sarjapainot, toki niitä poikkeusiakin on niinkuin aina.

joskus pari viikkoa sitten Aki taisi tehdä 170kg sarjaa. En sen tarkemmin tuijotellut toistomääriä. Todellakin - penkkitekniikka oli lähes täydellistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom