Iso penkkipunnerrusketju

Jos nostaa penkkiä käsipainoilla kämmenet sisäänpäin, vaikuttaako tämä eri tavalla kyynärvarsien, rinnan, ojentajien ja etuolkapäiden työskentelyyn? Muutenkin kiinnostaisi tietää, miten kohdistuksen saisi tehokkaimmin rintalihaksiin kun puhutaan käsipainoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi !

Mahtaa olla taas niitä kysymyksiä/vastauksia:

Haastattelija: Jari Leino, mitä kahvaa alataljassa tulee käyttää ?

Jari Leino: Sillä ei ole väliä, kunhan vetää niin perkeleesti.

Tällä tarkoitan vain sitä vanhaa totuutta: "back to basics"

(perusliikkeet, puhtaasti, isoilla kiloilla [+eväät&mömmöt&lepo
kohdillaan] = isot, vahvat lihakset)

Useinkin kehittymättömyyden takana on tekniikkavirhe eikä
paljon parjattu genetiikka. Mieti liikkeitä tehdessäsi missä tuntuu
ja miten muuttamalla es liikerataa saat tuntumaa muuttumaan...

Re: Re: Penkkipunnerrus kämmenet sisäänpäin

Originally posted by AAKE
...Useinkin kehittymättömyyden takana on tekniikkavirhe eikä
paljon parjattu genetiikka. Mieti liikkeitä tehdessäsi missä tuntuu
ja miten muuttamalla es liikerataa saat tuntumaa muuttumaan...
Luulen että vielä useammin kehittymättömyyden takana on väärät ruokailutottumukset eikä
paljon parjattu genetiikka/tekniikkavirheet.

Käsipainoilla rasitus kohdistuu rintalihaksiin tehokkaasti ainakin vipunostoissa. Hidas alastuonti ja hetken venytys, ja jos haluaa voit vielä voimien loputtua jatkaa muutaman toiston penkkipunnerrus käsipainoilla tyyliin.

Pitäisikö penkkipunnerruksessa kapealla otteella viedä kyynerpäät läheltä kylkiä (alas laskussa & nostossa) vai mahdollisimman kaukaa kylkiä että liike olisi mahdollisimman tehokas ojentajille...

Kiitos vastauksista... jos tosta ny kukaan selvää ottaa..:p

Kyllä se yleinen suositus on kyynärpäiden pitäminen vartalon lähellä. Muuten saa ranteet vähän turhan paljon rumbaa, minkä alkaa huomaamaan jo 100 kg:n painoissa ja siitä ylöspäin.

jeeS-kyynerpäät tiukasti kylkiin kiinni vaan, sillain tuntuu parhaiten ojentajapakissa (ja tietty rinnassa kans) mikähän siinäkin on kun jotkut pallopäät tekee muuten kapean penkin sillain 15 sentin levysellä ranteentappo-tekniikalla..? karhennuksien reunasta kiinni tai muutama sentti leveemmältäkin riittää komeasti..

Jos ote on kapea ja painoa tarpeeksi niin kyllä ne menee väkisinkin sinne aika lähelle kylkiä! Kannattaa aluksi olla varovainen tai ainakin käyttää siteitä jos on outo liike!

Ps. Ai Tomi77 saa kapeeta penaa jopa 100:lla kilolla...aika hyvin:lol1: Just little joke, just little stupid joke. . .

Viimeksi muokattu:
Originally posted by Wanger

Ps. Ai Tomi77 saa kapeeta penaa jopa 100:lla kilolla...aika hyvin:lol1:

No mikä toi nyt oli? Provo? Oon tehnyt 83-kiloisena kapeaa, vinoa ja tasaa, kaikkia 8 x 120 kg hitaalla temmolla. Eihän se nyt ihan loputtoman huono tulos ole, jos bodytyylillä treenaa, eikä sarjapainot ole kuin pieni sivuseikka. :confused:

Kannattaa kokeilla kapeaa penkkiä vastaotteella a la Anthony Clark. Ottaa kivasti ojentajiin ja kyynärpäätkin on luontevammin siellä kyljissä. Toi on kyllä vaarallinen liike siinä mielessä ettei ole hirveesti voimaa estämässä jos sen kaataa nenälle, eli varmistaja messiin tai sitten itseni tapaan nössötyyliin eli kiinteässä penkissä (siis kiskoilla).

Originally posted by katkarapu
mä en ole kyllä ikinä huomannu mitää hyötyä tosta vastaote hommasta,ehkä en ymmärrä kaikkea,ehkä.

Heh, joo täysin hyödytön liike, lihasärsytystä on kertakaikkiaan mahdoton saada aikaan vastaotteella tehdyssä penkissä... Taaaai sit se on ihan hyvää vaihtelua jota treeniin usein haetaan!

Kyllä mun ranteet kestää 15-20 cm otteen. Mutta suoralla tangolla voipi toki tehdä vähän leveämmälläkin JOS tietää mitä tekee ja osaa keskittää liikkeen sinne mihin on tarkoitettu.

Anyway, mä teen harvemmin nykyään kapeeta penkkiä sinänsä, mutta hyvinkin usein maatenranskalaisen jälkeen suoraan samalla painolla kapeeta niin että ote on ez-tangon ekojen mutkien sisäpuolelta, mistä se alkaa snadisti taipua. Max 15cm peukaloiden välissä.
Tuntuu hyvältä ja saa aikaan myös aivan hirvittävän poltteen ihan rinnan sisäosaan (joka palvelee mulla sekundääririntarasitteena varsinaisen eri päivänä tehtävän rintatreenin lisäksi).

p.s. Kyllä munkin mielestä kehomanille 8x120 kg kapopenkissä ei-egoliikkeenä on hyvä tulos. Roinas tai ei.

No on se 8x120 todella hyvä varsinkin ¨jos¨ natu, mutta tuo nyt oli tuli ja meni! Kurja joke vaan.

Kiinnostaisi tietää kauanko muilla kestää ojentajien palautuminen tai happojen häviäminen kun mulla on tiistai aina oje päivä ja vielä lauantainakin ne on aivan hapoilla ja kipeet (kun olis vasaralla hakattu).

Originally posted by Wanger

Kiinnostaisi tietää kauanko muilla kestää ojentajien palautuminen tai happojen häviäminen kun mulla on tiistai aina oje päivä ja vielä lauantainakin ne on aivan hapoilla ja kipeet (kun olis vasaralla hakattu).

Mulla palautuu parissa päivässä suht hyvin. Näiden jälkeen mulla onkin yleensä 2 lepopäivää ja sitten rintatreeni, jolloin ojentajat on kyllä yleensä ihan hyvässä vedossa.

Terve!

Valtavirrasta poiketen, suosittelen kapean penkin tekemistä
kyynärpäät ulos vietynä (eli mahdollisimman kaukana kyljistä).

Liike on huippuhyvä massaliike ojentajille(sivuosa) ja antaa
jykevyyttä myös rinnan sisäosan lihaksille.

Liikkeen aloittaminen ja tekeminen edellyttää kuitenkin
maltillisuutta aivan kuten scott-käännön ja hack-kyykynkin.

Jos liikettä alkaa tekemään,niin kannattaa kiinnittää huomiota
ranteiden,kyynärpäiden ja rintalastan tuntemuksiin.

Kapea penkki tällä tavoin tehtynä on kehonrakennusliike
joten toistot kannattaa pitää 8:sta ylöspäin.
Myöskin pakkotoistoja,negatiivisia tai cheattia kannattaa
välttää.

Ja jos homma ei varovaisesta aloituksesta huolimatta toimi,
niin kannattaa etsiä muita vaihtoehtoja.

antaa jykevyyttä myös rinnan sisäosan lihaksille

Mitäköhän lihaksia siellä ?:lol1:

no kyllä kapea penkki menee mut kuinkas porukka suhtautuu ylileveään penkkiin? oon kerran kokeillu ja ei oo mitään hellää touhua ranteille

sorry, meni sisäosa ja sisäsyrjä sekaisin...

Mistä sitten johtuu tämä, kun kapeella penkkiotteella nousee smitissä kevyeesti 85kg*5 mutta sitten taas leveellä otteella ei nouse edes 95kg......Mistä moinen...:confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom