Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos!no tattis.. oli muute eka onnittelu ei viran puolest.. ja tää oli 90luvul
onneksi olkoon muuten matikkakisasta, mä en koskaan ole ollut siinä lähimainkaan niin hyvä

;)Mulle oravanpyörä on joutumista blaa blaa blaa blaa....
Hitto miten samankaltaisia ajatuksia tässä ollut jo 1-2 vuoden ajan, ihme kun en ole itse tajunnut avata tällaista ketjua...Mitä sillä rahalla tekee, jos ei siitä nauti? Elämiseen voi riittää pienempikin ja niillä bemareilla ei sitten olekkaan niin väliä.

;)
Eli lähinnä "päiväni murmelina"... juuri näin.
Hitto miten samankaltaisia ajatuksia tässä ollut jo 1-2 vuoden ajan, ihme kun en ole itse tajunnut avata tällaista ketjua...![]()
Erittäin ansiokas ketju!
Täytyy olla tyytyväinen, että itse tein "alanvaihdon" jo varhain, eli jätin taloudellisilta näkymiltään hyvän mutta itseäni epäilyttäneen opiskelupaikan jo varhaisessa vaiheessa
<CLIP>
Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?
On parempiakin vaihtoehtoja kuin kuluttaa elämänsä parhaat vuodet tehden duunia 5vko vuosilomalla. Tietoisuus siitä, että voisi tehdä muutakin aiheuttaa varmaan sen suurimman vitutuksen.
Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?
Itsellä on nyt reilut 10 v täynnä suunnitteluhommia "IT-alalla", ja alkaa tuntua että jotain muuta voisi tehdä. Lähinnä rassaa työn hektisyys, jatkuvasti muutuvat määritykset ja vaatimukset projekteissa, manageritkaan eivät oikein tunnu tietävän mitä haluavat. Ja jatkuvasti pitäisi "kehittyä", "oppia uutta" ja sinkoilla paikasta toiseen, projektiaikataulujen puristuksessa. :whip:
Itsellä on nyt reilut 10 v täynnä suunnitteluhommia "IT-alalla", ja alkaa tuntua että jotain muuta voisi tehdä. Lähinnä rassaa työn hektisyys, jatkuvasti muutuvat määritykset ja vaatimukset projekteissa, manageritkaan eivät oikein tunnu tietävän mitä haluavat. Ja jatkuvasti pitäisi "kehittyä", "oppia uutta" ja sinkoilla paikasta toiseen, projektiaikataulujen puristuksessa. :whip:
Tulipa kannettua korteni kekoon tähän angstailuthreadiin... ;)

Mä oon ollu alalla 80-luvulta saakka. Ratkasin itse noi kuvaamasi alan ongelmat siirtymällä 5xklo 9-17 työviikkoon eli tohon oravanpyörään. Tyhmänä renttuna kun en muuta fiksua ratkasua ole keksinyt. Tunnollisempi ja fiksumpi vieruskaveri tuli just takasin burnout-lomalta. Elämä on valintoja :(
Onko oma vika vai ei. Mistä sen tietää. Olinko mä vaan liian ahkera ja tunnollinen työntekijä vai oliko mulla vittumainen pomo. Kumpi meistä on idiootti. Vai molemmat vai ei kumpikaan.
Jep, tehdä työtä josta nauttii.
Suomessa pahimmat ovat juurikin Ilmasto ja Hinnasto.Yksi asia, jota tässä thredissä ei ole mainittu masennuksen syynä, on mielestäni Suomen ilmasto.
MIkä vika Suomen ilmastossa on? Mun mielestä täydellinen ilmasto.Riittäväsrti vaihtelua. Kesäisin nyt on välillä turhan kuuma, mutta kyllä se siinä sivussa menee.
Hinnasto on kyllä perseestä. Siitä ei pääse mihinkään.
Joillakin aloilla pääsee orkkuringistä eroon alkamalla freelanceriksi.
MIkä vika Suomen ilmastossa on?