Inttiin valmistautuminen...?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
42
Tammikuussa ois intti edessä ja oon nyt alkanu käymään salilla n. 3 kertaa viikossa jo (vasta) pari viikkoa että pärjäis... mitään varsinaista treeniohjelmaa mulla ei oo ollu, on tullu vaan veivattua vähän kaikkea pari sarjaa kerralla, mitää älyttömiä settejä ei vielä lähde kun ei oo tullu salilla käytyy pahemmin, mitä nyt kotona jotai reenannu... Oon aatellu käydä juoksemassakin pari kertaa viikossa, mimmostakohan lenkkiä kannattais juosta?
Tarkotus ei oo tulla mikskään lihashirviöks vaan saada hyvä peruskunto ja makkarat pois että pärjäis intissä.. oisko jotai vinkkejä?
:confused:

lenkille vaan. tuskimpa sä siellä armeijjassa kauheesti tarviit isoja muskeleita. eikä punttikselta kestävyyttä saa.

jos et ole tottunut juoksuun/kävelyyn ja epäilet että voi tulla marssimurtumia tms. niin ala totutella siihe tallustamiseen vaikka silleen, että kävelet koulu/duunimatkat.

Ehdottomasti kestävyys-harjoittelua!

Kevyesti, mutta usein.
Esim. näin;
Ma hölkkää 30 min,
Ti kävelyä 1h,
Ke hölkkää 30min,
To Venyttelyä ,
Pe kävelyä 2h,
La Lepo,
Su Lepo.

Riippuen tietysti hieman lähtötasostasi... Mutta suosittelisin myös pallopelien pelaamista, niissä kunto kasvaa ihan huomaamatta.

Rupea kävelemään 40 - 60 min lenkkejä, hölkkäämään tai polkemaan kuntopyörällä, kunnostasi riippuen. Liikkumistiheyden määrittelee se, miten hyvässä kunnossa haluat olla. Muista kävellä tahdikkaasti, älä löntystele, vaikka osaisitkin kävellä pitkiä matkoja "rennosti", rasittaa marssiminen ihan eri tavalla.

-Mixu

PS. Jos haluat hyvät pisteet kuntotesteissä, niin ala treenaamaan punnertamista, leuanvetoa ja istumaannousua. Cooper- tulosta voit parantaa hölkkäämällä. Vauhdittomaan pituushyppyyn en keksi muuta treenausta, kuin vauhditonta pituushyppyä =)

Taisi jo tullakin sanottua, mutta normaalilla tai hieman normaalia huonommalla aerobisella kunnolla pärjää alokasaikana ihan hyvin. Kunto kasvaa aivan varmasti "riittävästi" (= aselajin ja koulutushaaran vaatimuksia vastaavaksi) alokasajalla. Mutta mikäli haluat maksimoida kuntotesteistä saatavat pisteen sinun kannattaisi treenata leuanvetoa, ehkä hieman ponnistusvoimaa, punnerruksia, vatsa- ja selkälihaksia. Ponnistusvoimasta en tiedä, mutta kaikkien muiden tuloksia saat varmasti parannettua jopa satoja prosentteja ennen inttiä. Lähtötaso vaikuttaa toki, mutta mikäli olet aikaisemmin noita treenannut niin uskoisin, että saat kiitettävät tulokset ilman suurempia ongelmia. Ja mikäli et ole ja painosi on normaali tulee "kehitys", toistojen määrässä mitattuna olemaan huimaa :-)

En nyt muista noita rajoja, mutta 12 leukaa, n.45 punnerrusta, saman verran vatsoja ja hieman enemmän selkälihasliikettä (vatsallaan maassa, pari pitää jaloista kiinni ja itse nostat päätä ja yläkroppaa ilmaan...) riittää kiitettävään. Tuon ylitsemenevä on turhaa.

aargh noin kauan pitäs kävellä, siinähän tylsistyy kuoliaaks :confused:
noh, kai noita reilun puolen tunnin lenkkejä vois harrastaa.. tai joutuu..sitten kun vielä tietäs minne kävelis ku täällä on kaikki metät rakennettu taloja täyteen.. ja niissä OLI hyviä lenkkipolkuja..
ja koulu/työmatkoja on paha kävellä ku koulua ei enään oo ja työtkin loppu reilu kuukaus sitten...

Originally posted by penamies
ja koulu/työmatkoja on paha kävellä ku koulua ei enään oo ja työtkin loppu reilu kuukaus sitten...
Mutta silloinhan sulla luulisi olevan aikaa, vaikka vähän pidempiinkin lenkkeihin? ;)

Rajat:

--------------------Huono----Tyydyttävä----Hyvä----Kiitettävä
Cooper----------<2200--------2200--------2600------3000
Vatsat-----------<32-------------32-----------40---------48
Selkä-------------<40-------------40-----------50---------60
Punnerrus-------<22-------------22-----------30---------38
Leuat-------------<6---------------6------------10---------14

Itse vedin alokkaana 2200 ja LKT:sta kaikista kiitettävän (HUOM: kun menee yli kiitettävän rajan ei ylimääräisistä toistoista saa lisäpisteitä), mukaanlukien linnakkeen ennätys vauhdittomassa pituudessa tuloksella 320 cm.

Älä stressaa sen intin takia. Siel on aivan yks vitun lysti missä kunnossa olet, koska et siellä pääse treenaa ja tuut juoksee siel niin paljon että kaikki lihasmassa tulee katoo.. no ehkä lihasmuisti korjaa asian... itse pääsin vasta kunnolla treenaa AUK 1 aikana noin 3 krt/ vko. No loppupeleissä on tullut treenin aikana painoa lisää n. 10 kg. syö vaan kunnolla. Mutta kaikkihan riippuu siitä mitä aiot intiss tehdä....... :lol2: Itse kävin spol- linjan eli spol- aukin ja siel juoksin niin et punttitreenistä ei tullu mitään....
Tosi asiassa siel vaan lihooo... Ja Niin vitusti... En tiedä miten 6 kk miehillä?????:kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olin intissä kirjurina. Esikuntapatterissa. Joka ilta vapaa, useimmat viikonloputkin. Mutta vietin ne sotilaskodissa tai TV- luokassa. Jos olisi jo silloin harrastanut punttista, niin olisin varmaan nyt 20 x isompi =D Kaduttaa, mutta jälkiviisaus on nannaa. Kävin intin aikana (6 kk) kaksi kertaa salilla .

kuntoilu intissä

se tarvitko kuntoa intissä riippuu ihan siitä mihin meet - sissinä tai nurmiporana saa tetsata sielunsa kyllyydestä mut esim rannikkotykistössä et ollenkaan. itse asiassa mun kunto oli intin loppupuolella huonompi ku ikinä.... :rolleyes: marsseista ei kannata huolehtia, siellä mennään hitaimman vauhtia ja useimmiten vaivana on rakot ja polvet eikä huono kunto.

jos rukkiin/aukkiin haluat ei niillä kuntotesteillä loppupeleissä oo paljoa merkitystä, kunhan ei ihan riman alle mene. tärkeämpää on pysyä skarppina jatkuvassa huutomyräkässä :cool:

Mulla nousi cooper-tulos intissä 400m (2600 -> 3000). Paino putosi 14 kg, vaikka söinkin todella paljon. Mä olin jääkärinä sen 240 päivää. En ois jaksanut käydä punttaamassa, koska lähes joka päivä oli ryynäämistä tai sitten oltiin leireillä.

Riippuu siis ERITTÄIN paljon mihin aselajiin menee. Ja kyllä siellä pärjää huonommallakin kunnolla, ellei ole tavoitteena RUK tai AUK.
Jos haluaa olla hyvässä kunnossa suositelen lenkkeilyä ja kuntopiiri tyyppistä treeniä.

Originally posted by Hulkki
Rajat:

--------------------Huono----Tyydyttävä----Hyvä----Kiitettävä
Cooper----------<2200--------2200--------2600------3000
Vatsat-----------<32-------------32-----------40---------48
Selkä-------------<40-------------40-----------50---------60
Punnerrus-------<22-------------22-----------30---------38
Leuat-------------<6---------------6------------10---------14

Oliko noissa kuinka pitkät aikarajat?

Sotilaspoliisiksi ja päivät kuluu puntisalilla.

ja korpraalin natsat saa kun pitää lähitaistelu näytöksen intin tatamilla. Vittu et olin ylpeenä jälkeenpäin kun oli komppanjan kapiaiset kattomassa, enkä ole ikinä harrastanut sen enempää itsepuolustuslajeja.

Armeija opettaa

:D

Originally posted by Meatball
Tosi asiassa siel vaan lihooo... Ja Niin vitusti...

Ja paskat! Ei oo pakko mättää souden munkkeja, viinereitä, makkaraperunoita, hamppareita, karkkia, limsaa yms. roskaruokaa. Se on ihan itestä kiinni, lihooko vai ei, ihan niinku siviilissäkin. Kuten oon aiemminkin sanonu, mun soudebudjetti oli n.5mk/viikko, jolla ostin pari kertaa viikossa teen ja maks. pari kertaa kk jonkun pienen munkin. Enkä lihonu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom