Inttiin massalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Olen menossa heinäkuussa inttiin ja villeimpien huhujen mukaan intti vie mukanaan lihat ja lihakset, kokoon katsomatta. Tietysti "mitä hyvää perunasta" - ruokavalio ei jätä paljon lihaksille kasvunvaraa ja treenaaminenkin on niin ja näin.
Mitä mieltä olette te intin käyneet, kannattaako inttiin mennä vähän korkeammalla rasvaprosentilla, eli pitää tässä nyt tällainen pienimuotoinen massakausi, tietystikään ei mitään pikaruokasipsipikkuleipämässäilykautta vaan ihan kunnon kotiruoalla ja lisäravinteilla toteutettu massanhankinta. Juoksukuntoakaan en inttiä varten ole unohtanut, lenkit kyllä sujuvat enemmän kuin tarpeeksi hyvin. Mutta mites ois? Parempi mennä inttiin isona kuin aivan laihana?

voihan sinne omat protskujuomat/ rypsiöljyt/ vitamiinit mukaan ottaa ja en nyt kyl luulis et se mitään lihaksii poiskaan veis ku voihan sielläkin nyt treenata silloin tällöin ja perus kotiruokaa ruokaa siellä saa kuulemma ihan kiitettävästi et en nyt lähtis kyl veikkaan et ne lihakset poiskaan lähtis, päinvastoin hyvää on se et kunto nousee ja kehossa voi alkaa näkymään kiinteytymisen merkkejä.

Jos et ole aineenvaihdunnaltasi hidas, laihdut salettiin. Ota kaikki protskut ja maltot yms. mukaan ja paljon rahaa pulliin ja munkkeihin.

Mä oon luovuttanu jo toivoni ton suhteen. Duuni & laiskuus repäs n. 10% painosta pois. Jos tuun 62kg intistä takas ni sit tuun. Kyllä se takas tulee nopeesti. En jaksa stressata.

Kaverin kanssa aikanaan mentiin ja kaveri oli jotain 170 cm ja 95kg sekä aika tiukassa kunnossa. 11 kuukauden kuluttua edelleen aika tiukassa kunnossa mutta painoi enää jotain 80-85 kg.

En tiedä miten nykyään on, mut kyl ennen 8/12kk palvelusajoilla oli aikaa käydä myös salilla sillointällöin. Ei siinä mitään kehittävää treeniä voi vetää, mut jotain sentään.

Päivisin saa intis melko hyvää kotiruokaa. Ei siinä kovin paljoa ole hyviä proteiinejä, mut energiaa siitä saa. Iltasella taitaa ruokavalio olla soden munkki/lihis-linjaa yleensä. Hedelmiä yms niista kaiketi myös sai. Eli eiköös se jos ottaa kunnon perusproteiiniä mukaan ja sitä naukkailee pari kolmekertaa päivä.

Leirille on turha roudata mitään isoo säkkiä. Jossain olen nähnyt sellaisia valmiita annospusseja tai jakaa itse minigrip pusseihin protskut. Proteiinipatukatkin on myös todella hyvä vaihtoehto.

Jos öljyjä haluu kassulle roudata, niin ehkä paras vaihtoehto on möllerin tai vastaavat kalanmaksaöljypillerit. Vähän ikävää jos rypsärit vuotaa lomapuvulle :-)

Oma kokemus oli et intti kyllä karsi painon pois vähän turhankin tehokkaasti. Aina oli nälkä vaikka kuinka söi. Ekan 3 kuukauden aikana tippu 10+ kiloa pois ja sitten ei ollutkaan enää mistä laihtua. Jos on rahaa niin ei pitäisi olla mitään hätää tuon syömisen kannalta.

Pjuus sanoi:
Jos et ole aineenvaihdunnaltasi hidas, laihdut salettiin. Ota kaikki protskut ja maltot yms. mukaan ja paljon rahaa pulliin ja munkkeihin.

No protskut ja maltot otan ilmanmuuta, mutta kunnianhimoisena tavoitteena on olla koskematta yhteenkään sotkun pullaan tai munkkiin koko intin aikana :)

Zamp sanoi:
No protskut ja maltot otan ilmanmuuta, mutta kunnianhimoisena tavoitteena on olla koskematta yhteenkään sotkun pullaan tai munkkiin koko intin aikana :)

Heh, good luck... Ajattelepa vaikka tätä: olette olleet jo viikon taisteluleirillä, öisin olette nukkuneet vain 4 tuntia ja siitäkin on oltu kipinässä tunti. Ruokaakin on saatu, aamulla näkkäriä, mehua ja jogurtti. Ruokana päivällä vaikkapa noppasoppaa puoli pakillista. Lopulta iltapäivällä kun tulee sitten se sotkuauto metsään, niin :hyper: Pitää...saada...munkkeja... :kuola:

En halua manata tietenkään :)

no, spolleks ku oon menossa niin taisteluleirejä tuskin tulee kovin montaa :) Mutta ainahan sitä yrittää voi? :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sotilaspoliisina pystyy ihan hyvin kehittämään fysiikkaansa inttiaikaan.

Oma esimerkki:
-inttiin mennessä paino 87kg, pois tullessa 93kg
-inttiin mennessä Cooper 2400, pois tullessa 2700

Se runtu tekee vaan hyvää. Tupakaappiin kannattaa ottaa protskut yms. Kuntosalilla sai käydä aina silloin, kun itsellä oli aikaa. Parin viikon metsäleirit ei loppujen lopuksi luomulihaa mihinkään vie, muistaa vaan syödä kunnolla. Jos ei ole nirso ruuan suhteen, niin kyllä sillä sissimuonallakin ähkyssä saa olla.

Tämähän aihe on hieman monimutkaisempi kuin miltä se näyttää. Suomessa on useita eri varuskuntia ja varuskunnissa useita eri joukko-osastoja. Löytyy SissiK, KrhK, EHK, JK, PionK jne jne. Eli on varaa mistä valita ja jokaisessa paikassa treenimahdollisuudet ovat erilaiset. Itse koulutan sissejä ja aika kovia ovat ne pojat, jotka päivän palveluksen jälkeen vielä jaksavat salille raahautua. Vaihtoehtoisesti taas esim. EHK:ssa (esitutkinta ja huume komppania ;) ) jaksaa takuulla treenata illalla. Spol:en viikko-ohjelmaan kuuluu usein punttitreeniä.(Kysykää vaikka Megamanilta ja testomanilta :hyper: ) Jokaisessa varuskunnassa on tietääkseni punttisali. Taso taas vaihtelee. Mutta armeijassa on muutama asia, joihin kannatta treenin kannalta kiinnittää huomiota.

Säännöllisyys: Heräät joka aamu (pl. sunnuntai) samaan aikaan, teet aamuvoimistelun samalla minuutilla (taitaa kuulua enää sissien ohjelmistoon), syöt aamupalan, lounaan ja päivällisen (ravitsevia kotiruokia) samaan aikaan joka päivä. (pl. taisteluharjoituksissa, joissa sissit kokkaavat herkullisia ruokia itse trangialla. Muunmuassa Pasta Carbonara, kanariisipata currykastikkeella jne jne) eli metsässäkin voi syödä sissinä hyvin, jos vain jaksaa kokkailla. No toisena asiana olisi voinut mainita tuon hyvän ruokapolitiikan. Säännöllisyys on tärkeää harjoitellessa.

Peruskunto: Harvalla tulee siviilissä vedettyä samanlaista aerobista/peruskuntotreeniä kuin armeijassa. Rinkka selkään, kompassisuunta 35-00, matka 50km, saa suorittaa... Varsinkin sissien peruskunto on monesti rautaa jo puolenkin vuoden palveluksen jälkeen. Vaikka palveluksen aikana laihtuisikin, on intin jälkeen hyvä aloittaa treenaamaan, koska peruskunto on hyvä. Moni "teinibodari" ei arvosta peruskuntoa, mutta itselläni tulosten palautuminen oli todella nopeaa ja nyt kyllä jaksaa jo paremmin käydä salilla, vaikka ei se omakaan homma mitään kevyttä ole.

Lisäksi, jos olet kovan luokan treenaaja, voit hakea harjoitusvapaata ja varsinkin PV:n puolella niitä myönnetään melko hyvin. Yksi ikävä seikkakin löytyy. Harva kapiainen pitää punttitreeniä arvossa ja he suunnittelevat liikuntakoulutukseen aina vain juoksemista, hiihtämistä ja suunnistamista. Sinänsä erittäin hyödyllisiä lajeja, mutta lihaskunnosta huolehtiminen on myöskin tärkeää. Itse olen aktiivisesti kannustanut varusmiehiä salille ja ainahan se on mukava mennä poikien kanssa samaan aikaan treenaamaan ja näyttää, että kuka on pomo :rock: Kerran olin kyllä aivan :david: , kun varusmies veti maasta 300kg... En pysynyt perässä :(

Summa Summarum, jos "taistelutahtoa riittää", ei armeijassa tarvitse menettää kuntoaan juuri lainkaan. Muutama kilo saattaa tippua (itselläni nousi aikanaan 5kg), mutta mikä jää jäljelle on sitäkin tiukempaa ja karkaistumpaa lihaa. Itse en kyllä näe mitään syytä jättää armeijaa käymättä vain siksi, että muutama kilo saattaisi tippua tai tulokset laskea. Ja kyllähän jokainen itseään kunnioittava nuorimies käy armeijan...

No perhana...täytyyköhän tässä sitten aloittaa joskus viikko ennen inttiä oikein massakuuri vaikka koko kevään on haettu kireetä kuntoa. Intti syö miestä - kirjaimellisesti. Taidankin raahata ekalla lomalla Huovinrinteelle kunnon malto-proteiinisekoitukset ja jos tuntuu vieläkin kutistuvan niin rypsiöljyä pullo.

Kaikki on suhteellista. Mun yks kaveri oli inttiin mennessään niin pulkannaru että sai intissä 10 kg painoo lisää. Eikä siis treenannut eikä mitään. Ei oo kuulemma ikinä tottunu syömään niin paljon. :D Milläköhän se on eläny?

Kun muistelee näitä perinteisiä "siirtykää ruokapaikalle syökää ja olkaa takaisin klo 16.20" ruokapaikan ollessa puolen kilsan päässä ja kellon ollessa 16.00 niin eipä siinä paljon bulkata.

Joo kyllä mulla ainaki kanssa intissä lähti tollanen 10 kiloo pois,mutta näin viisi kuukautta sen jälkeen olen ihan tyytyväinen vaan että lähti.Aluksihan se vitutti ku oletti että siinä lähti ne vähätkin voimat jotka on vaivalla hankittu mutta voin kertoo jotta nopeasti ne voimat palautuu.

Niin no, mä bulkkasin intin aikana noin viisi kiloa. Eikä ollut sitä lihaa jota pystyy jännittämään.

Oikea joukko-osaston valinta ja aselaji niin löytyy iltasella aikaa treenata, ja metsurin ruokavalio yhdistettynä istumatyöläisen hommaan takaa että ollaan plussalla. Paljon :) Noita teknisiä sluiba-tehtäviä löytyy sieltä täältä kai vieläkin, itse löysin sellaisen ilmavoimista.

Intti vain laiskisti niin että ei jaksanut millään jossain salilla käydä enää iltaisin. Harmi, olisi ollut aika ainutlaatuinen bulkkaustilaisuus siinä vaiheessa kun morttikauden juoksentelut loppuivat.

No mun kaveri alko vasta käymään intissä punttiksella, ja sen kyllä nökee ettei se siel mitää lihasta ainakaa menettäny. Sano että oli aikaa treenata silloin ku muut katto salkkareita. Tämä on siis tositarina Dragsviikistä, voi olla että mualla on toisin. Mutta jos on treenannu sen 10 vuotta ennen inttiin menoa niin voi olla että on vähän vaikeempaa

Itse laihduin alussa kymmenen kiloa, mutta ois päästessä olin saanut sen takaisin ja vielä 8 kiloa extraa, aika paljon rasvaa tosin. Voimat kyllä kasvo älyttömästi treenin määrään suhteutettuna. Kai ne syöttää sileeä ruoan seassa jotain. Salkkareiden, teletappien tai muiden huonojen ohjelmien aikaan on tosiaan yleensä tilaa lähes joka paikassa treenata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom