Inttiin massalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onneks ovat firmassa jo tajunneet panostaa myös mahdollisuuksiin harjoitella lihaskuntoa eikä pelkkää ravaamista. Toisaalta mun mielestä on typerää opettaa ihmisiä juoksemaan joka paikassa. Sodassahan pitäisi pysyä paikallaan eikä lähteä painaan takamaaston ekasta kranun viuhahduksesta. :hyper:

Nightkin sanoi:
Toisaalta mun mielestä on typerää opettaa ihmisiä juoksemaan joka paikassa. Sodassahan pitäisi pysyä paikallaan eikä lähteä painaan takamaaston ekasta kranun viuhahduksesta. :hyper:

Joo, kannattaa pysyä paikallaan varsinkin silloin, kun joku vihollisen tulenjohtoryhmä tilaa krh-tulta sinun pataljoonan komentopaikallesi...

eiköhän siellä sodassa sitä kuntoa juuri tarvitsisi, Karjalan kannas kun ei ole mitään asfalttiteitä eikä aurattuja metsäpolkuja. Ihan tarpeeseen tulevat intin juoksuharjoitukset, ainakin luulen näin.

ylös, hubiks ja höödyks varusmiesressukoille jotka astuvat palvelukseen.

Itse olin puoli vuotta Dragsvikin pioneerikomppaniassa. Lihaskuntotesti nousi 11p -> 15p, cooper 2900m -> 3030m ja paino 69kg -> 75kg. . Söin kaiken minkä käsiini sain.

Kyllä intissä kannattaa kuitenkin pyrkiä semmoseen hommaan mikä edes vähän kiinnostaa, pysty treenaan paljon tai ei. Intissä on kuitenkin sen 180/270/362 vrk ja on koko ajan siellä, se on kuin toinen "koti".
Eli jos ottaa helpon mutta paskan homman, niin sitä laskee päiviä heti alusta alkaen ja hakkaa päätä seinään.
Itse olin Spollena ja aloin varsinaisesti laskemaan päiviä kun oli tj 50. Ihan kivaa oli olla spollena, paljon fyysistä ja tiukka kuri.
Ja nykyään intissä on tämä "kevennetty alokas-kausi" niin salille pääsee niin paljo ku huvittaa. Mitä olen kahdesta eri varuskunnasta kuullut(Santahamina/Riihimäki), niin p-kaudella körreillä alkaa vapaa-aika viimeistään 18:00(pakko alkaa, oli paikat kunnossa tai ei) joka ikinen päivä kun ollaan kassulla ja loppuu yksiköstä riippuen 20:30-21:00

Naurettavaa pelleilyy, mut salille toki pääsee :)

Mä aattelin, että jos käy paskasti ja punttisvoima menee, niin vedän sitten vaikka 300 dippiä ja 500 punnerrusta kun mä sieltä tulen pois :hyper: , ei ehkä ny NIIN paljon, mutta PALJON! Ei mikään tavallinen koulun liikunnanmaikan "joo hyvä tulos" jutut käy, sit vedän kyl ihan helvetisti niitä.

Mutta todennäköisemmin ei onni ole noinkaan hyvä... :itku:

Kun ajattelee joitain niitä jalkaväen erikoisrykmentti (blabla mitä lie) poikia jotka näyttää ihan muurahaisilta ja vetää sotilaspenkissä 80 toistoo omalla painolla :hyper: , niin ei se armeija niin paha voi olla. Kaikki itsestään kiinni, hieman työläämpää, mutta ei suinkaan mahdotonta... eihän... :itku:

Nostetaanpas tämä ylös, kun on kaikille 11.7. inttiin meneville niin ajankohtainen, eivätkä varmaan kaikki ole edes lukeneet tätä.

lisätäämpä hieman omia ideoita tuohon listaan.

- Osta maapähkinöitä! hyvä setti tulee laittamalla maapähkinöitä ja rusinoita valmiisiin pusseihin, jotka syöt sitten päivän mittaan. Kovalla lenkillä polttelevat mahassa mutta kaloreita tulee ropisten (100g pähkinöitä on jo yli 500kcal!). Tietääkö kukaan saako kuorettomia maapähkinöitä mistään?

- Osta proteiinipatukoita. Kysy kauppiaalta onko mahdollista saada koko pakettia tarjoushintaan. Ota joka leirille pari patukkaa päivää kohti. Metsässä laihtuu. Laita vaikka kaikki päivärahasi ruokaan, lihasten polttaminen on vittumaista.

- Osta protskua. Ota joka päivä välipalaksi kassulla massanlisäysjuomat, varsinkin jos ohjelmassa on paljon liikuntaa.

- Ota pidemmille marsseille juomapulloon maltoa mukaan reippaasti. Yli 6h marssit alkavat painaa ilkeästi muuten.

- Muista että ruuat on lähes proteiinittomia eikä valinnanvaraa ole. Nödesäilykkeet leireillä on lottovoitto. Osta niitä mukaan, metsässä on aikaa kokkailla.

Itse olin TiedK:ssa (karpr) ja kutistuin 15kg, rasvaprosentti nousi. Jälestäpäin ajateltuna olisi pitänyt ottaa vaikka lainaa että olisi saanut tarpeeksi safkaa siellä. Mikään ei ole vittumaisempaa kun tulla tiedustelutehtävistä katsomaan kun spadet röhkii viimeiset safkat rasvaisin sormin naamaansa. Pari kertaa kilahdin kunnolla tuosta niin pääsin loppusodasta yliluutnantin kyydillä makkaraperunoille sodeen ja kassulle suihkuun ;)

edit: niin ja käys vetäässä painorepun kanssa pitkiä lenkkejä, mahdollisesti (isot)kumpparit jalassa metsässä. semmosia 3-4h kävelysessioita vaikka, tottuu hieman siihen rasitukseen. ei tarvitse vapaa-aikaa intissä itkeä ja lepäillä kun on paikat hellänä, vaan voit käydä vaikka siellä salilla.

niin ja ota tosiaan vielä urheiluteippiäkin mukaan! se on kovassa kurssissa ennen marssia.

mites kaippa sinne nytten ku on ekaa kertaa menos nii saa oman repun ottaa? ajattelin vaan että tuskin sitä jaksas mitää prode pussukkaa käsissäkää sinne raahata :) ja saispahan muutki kamat sit siihe reppuu... ku lomakassia ei vielä ole :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
joo tottakai saa oma reppu olla

mitenkäs, onko henkilökohtaisten tavaroiden tila kuinka suuri? vai vaihteleeko paikoittain? itsellä olis menossa kolme pussia lisäravinteita, + tietysti kaikki normi hygieniatavarat. mahtuuko? jos ei mahdu ajattelin viedä jauhot autoon. kai autolla saa käydä iltalomilla?

Hmm.. toki autolla saa käydä lomilla, kunhan ei aja varuskunta-alueella ylinopeutta jos on vittumaiset spollit tutkaamassa --> ajokieltoa.

Itselläni oli (ikävä?) tilaisuus tutustua Mäkiluodon linnakkeeseen eräässä vaiheessa armeijauraani. Siellä safkat olivat parempia ja runsaampia (ns. linnakelisä). Kun vielä yhtälöön lisättiin tämä neliökilometrin tai kahden pläntti, ei siellä paljoa ollut tekemistä. Alikessuna vielä vapaampaa.

Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Parit puntit päivässä + 1-2 tuntia kuntopyörää tms. Pyrkimys kaikesta koulutuksesta sluibaamiseen ja ainoat yhteiset ohjelmat mihin viitsi osallistua painottui kunnon kohottamiseen. Mm mielenkiintoista huoltoa linnakesaarilla (tykin ammusten kantamista yms. muuta hauskaa).

Sitten kävin siviilissä hetken ja palasin takaisin mutta tsto alikkina tyhjään komppaniaan (komppaniassa 3xalik ja 1 kirjuri) :) Ja kappas, taas oli aikaa treenata ja pelailla erinäisiä joukkuelajeja kapiaisten kanssa. Ihan hauskaa..

Kyllä paino nousi ja paikat kireytyi.

Eli vahingossa voi joutua sijoituksiin joissa on ylettömästi aikaa treenata.

Pitkille leireille kannattaa sitten varsinkin ottaa ylimääräistä ruokaa mukaan. Itselläni tippui eräällä 3 viikon metsäreissulla painoa 10kg, ja varmaan kaikki lihaksista. Palattuani tyttöystävän suu loksahti auki "sää oot kyllä ruipeloitunu siellä leirillä, nyt rupeat syömään!"

Alotan vasta tammikuussa pohjois-Karjalan prikaatissa ja haluisin kysyä teiltä mihinkä näistä kannattaisi hakeutua että olisi mahd. hyvät puitteet treenaamiseen? Sotilaspoliisi, Taistelu-ajoneuvon kuljettaja, Sotilaskuljettaja tai Taistelulähetti? Ehkä sotilaspoliisi voisi olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen vartijan hommia varten ja lähetin hommat kiinnostaisi lähinnä kun saa olla tekemisissä enduropyörien kanssa:) luin aiemmin tuolta että sotilaspoliisilla olisi kuulemma hyvät puitteet treenaamiseen..

Jartze sanoi:
mitenkäs, onko henkilökohtaisten tavaroiden tila kuinka suuri? vai vaihteleeko paikoittain? itsellä olis menossa kolme pussia lisäravinteita, + tietysti kaikki normi hygieniatavarat. mahtuuko? jos ei mahdu ajattelin viedä jauhot autoon. kai autolla saa käydä iltalomilla?

pitäs mahtua...pakollisten kamojen taakse mahtuu yllättävän paljon omaa tavaraa kun vähän suunnittelee
vaikka voi toi vaihdella paikottainkin,mulla kun on kokemusta vaan yhdestä

joni01 sanoi:
Ja onko kellään tietoa tuosta kontiolahden varauskunnnan punttisalista? Onko minkälainen ees..

Kontirannan sali on aika pieni, uimahallin alakerrassa. Mutta sieltä kyllä löytyy perus laitteet... saattaa kyllä olla aika ruuhkainen aina illalla.

Jartze sanoi:

Kyllähän sitä todellinen pelimies järjestää kaappiin tilaan vaikka mille. Esim turhat roinat vaikka autoon tai kotiin. Itsellä ja muillakin oli kaiken maailman pakkashousut ja nallepuvut ihan muualla ku kaapissa.

nevahood sanoi:
Mikään ei ole vittumaisempaa kun tulla tiedustelutehtävistä katsomaan kun spadet röhkii viimeiset safkat rasvaisin sormin naamaansa. Pari kertaa kilahdin kunnolla tuosta niin pääsin loppusodasta yliluutnantin kyydillä makkaraperunoille sodeen ja kassulle suihkuun ;).

Siis wtf :D Pahkalla jollain meidän patterista oli niin kova nälkä, että kävi skappareitten jääkaapista hakemassa niitten lihapiirakat ja maidot. syyllistä ei koskaan saatu selville...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom