Intissä lihoaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cji
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

cji

Ikä
37
En ole oikein varma mihin osioon tämä kuuluu, mutta ravintoa käsittelevä aihe kuitenkin, niin lykkäsin tänne :)

Eli, lihoaako siellä intissä jos sinne mennessä kunto on tiukka? Esimerkiksi minulla on tällä hetkellä 8% rasvat ja tarkoitus olisi alkaa kiristää puhtaalla liha-kasvis-rasva dieetillä (ei saarnoja, tiedän kyllä mitä teen ja haluan, ainakin suunnilleen :) ). Tulin kuitenkin miettineeksi että kannattaako tässä alkaa pahemmin kiristelemään kun inttikin on edessä ja käsittääkseni siellä saa ruoaksi vaan jotain hiilarimättöjä :rolleyes: . Lihoamistahan ei pitäisi tapahtua jos kalorit pysyvät kulutuksen alapuolella, mutta homma epäilyttää silti.

Toki tähän liittyy varmaan aika paljon sekin mitä siellä tekee, oletko tykkimies vai kirjuri :)

Mutta te intin käyneet voisitte kertoa kokemuksistanne. Onko kireät jampat lihonneet, lihavat laihtuneet?

Itse lihosin heti intin alussa 5 kiloa. Mikään määrä rasitusta ei auta, jos syö isoja annoksia intin ruokaa, eikä varsinkaan, jos sortuu sotkun houkutuksiin :D

itselläni on ainakin tarkoitus vetää hirvee massakausi ennen inttiä ja dietata siellä. jauhojahan sinne on kannettava ihan mukavasti mut ei voi mitään... ennen inttiin lähtöä on paino varmaan 110-120kg paikkeilla nyt on massakausi menossa tarkotus ois jouluna painaa 110kg ja sitten dietti keväällä sinne 90kg paikkeille... ja sitten taas syksyllä massakausi ja painoa ja inttiin (8.1.2007 inttiin)

Kyllä siellä tuli itelle ainakin painoo lisää.Ei ehkä niinkään alokasaikana,mut sitten myöhemmin,kun ei kulutuskaan ollut enää mitään hirveetä...
Mutta kyllä siellä tiukkanakin pysyy,ittehän siellä safkat lautaselle mätetään...
Ja tosiaan,sotkun sijasta vaikka salille :D

haba78 sanoi:
Mutta kyllä siellä tiukkanakin pysyy,ittehän siellä safkat lautaselle mätetään...
Ja tosiaan,sotkun sijasta vaikka salille :D

Ei vaan saa valita sitä mitä siihen lautaselle mättää :(

Alokaskaudella ja AUK:ssa pysyi samana.

RUK:ssa tippui muutaman kilon = vähän vapaa-aikaa ja metsäeloa. Pakkasella ei jaksanut aina raahautua sotkuun.

Loppuaikana kerättiin takaisin korkojen kera = liikaa vapaa-aikaa ja sotilaskotia. :D

Kannattanee vähän jättää rasvaa alokaskaudelle varastoon, sen verran rasittavaa on pari-kolme ekaa kuukautta. Kehoilumielessä kannattaa sitten mennä spolleksi, saa sumplia aika vapaasti treeniaikataulunsa etenkin jos on aliupseerina. Spollena on myös mahdollisuus vartiovuorojen aikana käydä salilla.

72 kg oli paino molemmissa punnituksissa mulla 6kk välillä.

Tosin noi oli vielä aikoja, kun en punasta lihaa syöny ja intti meni ihan kasvissafkalla. Ja ne oliki niin paskasti koostettuja aterioita, et ei niillä paljo lihoomaan päässy.

No niistä, jotka normaalisti sielä söi, niin laihat lihos ja lihavat laihtu.

Riippuu pitkälti palveluspaikan ruuista,siitä miten tuollainen ei aina niin maittava ruoka uppoaa,ja metsäretkeilyn määrästä.Itse treenaamisesta ei ainakaan mulla siellä tullut yhtään mitään,kun ei tahtonut valtion annokset upota ja miinuskaloreilla ei enään pahemmin jaksanut salille ainakaan rankan päivän jälkeen raahautua.Itseltä paino tippui lähemmäs kymmenen kiloa ja vähätkin lihakset katosivat :(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yhtä helppoa siellä se lihoaminen ja laihtuminen on kuin muutenkin normaalissa elämässä. Tokihan sitä lihoaa jos mättää sitä munkkia, karkkia ja pringlesejä naamariin joka ilta.

Eiköhän siellä voi aika huoletta syödä ruokailussa kaiken sen mitä siellä on sulle tarjolla. Etenki alokaskauden kulutuksilla tuskin pääsee lihomaan pelkällä valtion tarjoamalla ruualla. Sen jälkeenhän se liikkuminen on sitten vaan omasta motivaatiosta kiinni.

Mä ainakin söin ku hevonen siinä alussa. Aina jotain hiilari mössöä ihan helvetisti, sitten vielä jälkkäriä, joka oli käytännössä pelkkää sokeri mössöä. Proteiini piti yleensä ottaa juomalla se 0,5 litraa maitoa / ruokailu, koska lihaa oli tosi vähän.

Laihuin intissä noin 13kiloa, 85-72 kiloon. Saattoi mennä leireillä jokin 200g"suljusäkki" päivässä,+suklaata ja leipää jonkin verran(ruoka piti itse tehdä leireillä, ja väsytti, vitutti ja ei ollut aikaa alkaa kokkailemaan gourmee aterioita).
Kulutus oli kuitenkin helevetinmoinen, kun rinkkaselässä marssia kilometrejä.

Kassullakin oli kokoajan nälkä, kun sapuska oli siellä tyyliä aamupala seiskalta, ateria klo 11-12, ja sitten illalla joku 1 hedelmä.Mitäpä siinä, nälkä oli perkeleenmoinen kokoajan.

kahdeksan kiloa tippu paino intissä

Jos intissä lihoaa, se on kyllä läskiä, lihat tuskin intissä kasvaa, ellei nyt ihan naruna sinne mene. Läskinhän välttää helposti jättämällä sotkun karkit ja munkit pois ja jättää ne leirien "taistelupatukat" vähän vähemmälle :thumbs: Voin sanoa että varmasti on vaan koko aika nälkä, jos on tottunut syömään joku 8 kertaa päivässä..

Itsellä paino tippui 1-2kg

paino putos intissä 10kg (enkä ollut tosiaan missään lihavassa kunnossa).
aika nihkeästi ruokaa sai koti oloihin verrattuna.riippuu tietenki ihmisestä ja ruoka määristä mitä on tottunut koto puolessa syömään!

Jotain 12kg lähti vuodessa, josta noin kolmannes metsässä. Ei tullut salilla käytyä montaa kertaa ja karkkia meni, mutta kulutus oli kova. Lihat lähti, mutta niin lähti läskitkin. Oikeastaan olin loppuenlopuksi tyytyväisempi siihen ripped-lookkiin josta vähät lihat erottui paljon paremmin kuin siihen läskimpään versioon. Aerobinen kuntokin oli paljon parempi intin jälkeen.

voi voi inttiki vielä

sniff ja snurf. perkele.
lyhyt katsaus omaan: alokasaikana laihtui, aukkiaikana laihtui.
rukissa alkoi paino 'tasaantumaan' ja koksuaikana patvi vaan.
nykyään toki on intti niiin kova pehmeine laskuineen jine, että kumma on jos sen kestää.
Vuodatuksen jälkeen: intissä voi harjoittaa valintoja syödyn ruuan suhteen kassulla helposti. Linjaruokailu 'pufeet' kai joka paikassa nykyään (?)
Metässä sitten omia mukana oman harkinnan mukaan..välillä muonaa ootetaan ja sitte se o noppasoppaa.
En kyllä osaa kautta voi tuota noppasoppaa luvata, voi se olla vaikka nakit ja muusi (jäässä olivat silloin kerran). En ole nakki au.
Kohmeisia makkaroita kertauksessa iltapalaksi syöneenä, aamupalaksi maitoa, ruisleipää ja porkkanaa..ei sitä pitsaa aina tule.
Pikku lujuutta on hyvä kestää.

TomYum sanoi:
sniff ja snurf. perkele.
lyhyt katsaus omaan: alokasaikana laihtui, aukkiaikana laihtui.
rukissa alkoi paino 'tasaantumaan' ja koksuaikana patvi vaan.
nykyään toki on intti niiin kova pehmeine laskuineen jine, että kumma on jos sen kestää.
Vuodatuksen jälkeen: intissä voi harjoittaa valintoja syödyn ruuan suhteen kassulla helposti. Linjaruokailu 'pufeet' kai joka paikassa nykyään (?)
Metässä sitten omia mukana oman harkinnan mukaan..välillä muonaa ootetaan ja sitte se o noppasoppaa.
En kyllä osaa kautta voi tuota noppasoppaa luvata, voi se olla vaikka nakit ja muusi (jäässä olivat silloin kerran). En ole nakki au.
Kohmeisia makkaroita kertauksessa iltapalaksi syöneenä, aamupalaksi maitoa, ruisleipää ja porkkanaa..ei sitä pitsaa aina tule.
Pikku lujuutta on hyvä kestää.
TomYum on vetänyt muutakin kuin nuudelia viime yönä. "En ole nakki au" mitvit?

cji sanoi:
Eli, lihoaako siellä intissä jos sinne mennessä kunto on tiukka?

Itse kun olin intissä niin vuoden palvelusaikana ei panoni juuri noussut. Mutta sen jälkeen kun jäin sopimusotilaaksi puoleksi vuodeksi, niin jopas tuli lisää painoa ... no melkein sen 10kg :hyper: Kyllähän nyt ylikessun pitää saada munkki kahvin kanssa ja kebab on parempaa ruokaa mitä valtion valmistama ateria :)

Eli se lihominen on hyvin pitkälti susta itsestä kiinni.

p.s. Ei hätää olen saanut keissini jo pois ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom