Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En ole nähnyt määriteltävän missään noin tarkkaan. Voi toteuttaa parhaalla näkemällään tavalla, ainakin siihen asti kun kirja ilmestyy, missä kyllä tulee varmasti olemaan paljon variaatiota myös.

Tosin tuo pienellä plussalla treenin alla ja 1000 miinuksella lepopäivinä ei kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta ;)

Tosiaan todella tapaus kohtainen. Esimerkkinä pieni naishenkilö jonka kulutus on 2000kcal, tässä tapauksessa on ehkä lähtisi määrittämään 2100/1000 kaloreita.

Kun taas iso mies henkilö 3500kcal kulutuksella menee mainiosti 3600/2500 kaloreilla.

Naruman on oikeilla jäljillä noissa Berkhanin kaloriasetteluissa. Yks recomppisetuppi menee -20%/+20% treenit 3xviikko ja sitte "leangains" tyylinen bulkkaus -200-0/+500 EOD tai jotain tommosta, ei varmaan paljon ohi. Jos fläsää pitäs polttaa vauhdilla niin vois olla vaikka -50%/+20% mut tossa niitä lihojaki saattas lähtä veke. Ehkä olis parempi vetää tolla recomppisetupilla ja vähentää treenipäivät 2xviikkoon tjs... kuitenkin treenipäivät mielellään vähintään kulutuksen verran jos tarkotus kasvattaa lihasmassaa dieetin ohella.

Invisus: Sinuna mättäsin vaan treenin jälkeen ähkyyn jonkukerran niin kylse siittä rupee mahalaukku venymään. Kohta menee ihan heittämällä 3000+ kaloria kerralla ja sit pitää ruveta väsään noita fluffeja että saa ees jotain täytettä vatsanpohjalle ;). Kuitenki parempi säästää enemmän kaloreita treenin jälkeen. Mahaläskit estää jonkuverran mahalaukun venymistä myös.

Invisus: Sinuna mättäsin vaan treenin jälkeen ähkyyn jonkukerran niin kylse siittä rupee mahalaukku venymään. Kohta menee ihan heittämällä 3000+ kaloria kerralla ja sit pitää ruveta väsään noita fluffeja että saa ees jotain täytettä vatsanpohjalle ;). Kuitenki parempi säästää enemmän kaloreita treenin jälkeen. Mahaläskit estää jonkuverran mahalaukun venymistä myös.
Sitä tässä on tehty, eli alkuun 10pv meni mainiosti kunnon sikamätöillä. Siis kolme täyttä lautasellista sapuskaa ja kaloreita 2500+. Ihan tarkoituksenmukaisesti treenasin syömistä. Nyt viime päivinä se ruokahalu on alkanut tökkimään ja en saa ahdettua niin paljoa. Tosin keksin tässä juuri, että olen ollut lomilla 1½ viikkoa ja noh. Kulutus ehkä hitusen pienempää kun istun vain kotosall koneen äärellä, eikä se ruokahalu siitä kasva salireissullakaan tarpeeksi. Nälän kanssa ei ole missään vaiheessa ollut ongelmia, eli pysyn täytenä vielä pitkin paastoa ja vasta aivan ensimmäisen pwo safkan kanssa alkaa se terve ruokahalu kurkkimaan.

Mutta kuten sanottua, tässä katselen vielä eteenpäin ja varsinaisesti hätää ei ole, parempi se täällä on kuitenkin käydä ääneen pohtimassa kuin omissa oloissaan vatvoa. Fläsää kuluu ja ruokavalio muuten on mieluisampi.

Sitä tässä on tehty

Ok. Noilla Dinhon ohjeilla varmasti pääsee sitten eteenpäin. Itellä vaan toimi aika nopeeta tuo täyteen mättäminen ja nykysin ei ähkyä näy eikä kuulu. Cheattipäiviä pakko pitää välistä. :)

Tässä on yks tyyli rasvanpolttoon: http://www.articlesbase.com/nutriti...-fasting-diet-guide-for-fat-loss-2487459.html Tuolla itse lähtisin tekemään. Rasvoja voisin lisätä hieman vaikka treenipäivälle kun muuten ovat niin alhaalla.

Heh, aika vähän kyllä rasvoja. Vielä kait hengissä toi tyyppi kuitenkin :D. Välipäiville lisäisin mieluummin. Ysikymppinen jo hyvin perusteli tossa toisessa ketjussa miks hiilareita suositaan treenipäivinä. Tosin tässä voipi tulla kaloriraja vastaan.

Heh, aika vähän kyllä rasvoja. Vielä kait hengissä toi tyyppi kuitenkin :D. Välipäiville lisäisin mieluummin. Ysikymppinen jo hyvin perusteli tossa toisessa ketjussa miks hiilareita suositaan treenipäivinä.

Joo muuten kyllä, mutta sitten rasvanpolttopäivien/lepopäivien kalorit nousee. Lykkää gramman/painokilo treenipäiville niin tulee ruuastakin maistuvaa, hiilareita tulee siltikin reilusti ja tuskin vaikuttaa rasvanpolttoon negatiivisesti. Tai en tiä sit onko silläkään mitään merkitystä vaikka rasvat pitäisi 30g joka päivä. Ei varmaan terveellistä jos vuosia jatkaa, mut vaikka pari/kolme kuukautta...

Ei ollu nakkeja eikä perunasalaattia näy.

Joten jouduin tyytymään seuraavanlaiseen; 400g naudan paistisuikaleita, 250g parsakaalia, 120g herkkusieniä, 100g sipulia, kolme kananmunaa ja 160g porkkanaa.

Ei nakkeja eikä perunasalaattia täälläkään. Naudanlihaa ja lohkoperunoita isompi satsi. Kalorivajetta taidan korjailla sitten tällä.

verkkokiristekalvo-olut.jpg

Hehee, mä meinasin olla juomatta vielä 5min sitten. Aloin kuiteski kelaamaan miten vammasta on kyhnöttää kämpillä selvinpäin uutenavuotena ja painuin viini pönikälle :D

Että railakasta uudenvuoden aattoa kaikille vaan!

silläkään mitään merkitystä vaikka rasvat pitäisi 30g joka päivä. Ei varmaan terveellistä jos vuosia jatkaa, mut vaikka pari/kolme kuukautta...
Joo.. onhanse Lylen rapid fat loss kans tai vastaava jossa ei paljon syödä rasvaa. En tiedä sitten kauanko sitä vedetään kerralla.

Ei nakkeja eikä perunasalaattia täälläkään. Naudanlihaa ja lohkoperunoita isompi satsi. Kalorivajetta taidan korjailla sitten tällä.

And we have a solution. Kummasti maistuu kalorit ja ruokahalu senkun lisääntyy siinä samalla :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Että railakasta uudenvuoden aattoa kaikille vaan!
Sitä samaa, jatkellaan vakavanaamaisella, asiapainotteisella jutulla ensivuoden puolella sitten taas :D

And we have a solution. Kummasti maistuu kalorit ja ruokahalu senkun lisääntyy siinä samalla :D
Harmi vaan, että tällä linjalla päästään enempi sinne bulkin puolelle ;)

Haluaisin ite kokeilla jotakin pätkäpaasto -tyylistä dieettiä jossa kuitenkin syötäisiin 2-3 kertaa päivässä yhden sijaan. Kokeilin joulun välipäivät (3 vrk) warrioria ihan testimielessä, eli söin yhden kerran päivässä illalla. Suurin kompastus dieeteillä on toi iltasyöminen, kun pitäisi syödä vaan joku rahka tms. ja yöt meneekin nälän takia pyöriessä, enkä tiiä onko se oikein fiksua jaksamisen kannalta. Alan olla jo yleensä viikon jälkeen univajeen takia ihan sipissä. Tossa kun illalla syötiin tosi paljon, uni tuli heti ja en herännyt kertaakaan yöllä. Paino tippui 3 päivässä 2,5 kg (nesteitä toki) mutta on mun kokoselle aika huima saavutus.

No sitten se itse ongelma ton warriorin kanssa on se, että tällä kokeilukerralla olin kotona koko tuon ajan. En käynyt töissä, enkä salilla, koska olin sairaslomalla. En tiedä miten yhdistää 2-vuorotyö + puntti ja mahdollisesti myös aerobinen keväällä? Haluaisin kuitenkin jonkun sellasen tyylin syödä, että viimeinen päivän ateria ois sen verran täyttävä, että dieetti ei kaatuis siihen insomniaan ja väsymykseen minkä se yövalvominen aiheuttaa.

Mitähän sitä keksisi sitten kevääksi... :/

shrimp:

Berkhanin leangains kuulostaa toimivalta sun tarpeisiin. Mulla on ainakin ollut iltaisin maha täynnä.

Tässä ketjussa on paljon juttua aiheesta, sekä tietysti Berkhanin sivuilta http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Tosi vaikee ymmärtää tota ideaa.. tosi epäselvää toi teksti mulle. Ymmärsin vaan sen et treenin jälkeinen ateria olis raskain, mutta mä en koskaan treenaa iltaisin joten en sais tollasta mitenkään toimimaan.

Mä en tiedä että pitäiskö mun jossain vaiheessa vaan keksiä ruoka-aineista joita syön niin jonkunnäköinen kombo, niin että suurinpiirtein makrot ja kalorit olisi oikeassa suhteessa. Pelkään vaan että teen jotakin väärin.

Tosi vaikee ymmärtää tota ideaa.. tosi epäselvää toi teksti mulle. Ymmärsin vaan sen et treenin jälkeinen ateria olis raskain, mutta mä en koskaan treenaa iltaisin joten en sais tollasta mitenkään toimimaan.

The Protocols kohdassa tuolla sivulla on ohjeet eri treeniajoille. Jos syö kolme ateriaa niin muistaakseni puolet suositeltiin syömään treenin jälkeisellä, eli se jättäisi toiset 50% jaettavaksi kahdelle jäljelle jäävälle, eli ei nekään mitään ihan pieniä ole. Itse en ihan niin orjallisesti noudattanut Berkhanin ohjeita. Söin 3x päivässä 8h ajanjaksolla, treenipäivinä otin reilummin hiilaria ja vapaapäivinä vähemmän. Kaloreita en alkanut laskemaan koska en ota tätä ihan niin tosissani.

Shrimpin kuvioon mun mielestä sopii warrior ja leangains todella huonosti, johtuen aamutreenistä ja kaksivuoro työstä.

Suosittelisin tiputtamaan dietatessa mahdollisimman vähän kaloreita ja säästämään kaloreita päivän viimeiselle aterialle niin nälkä pysyisi tiessä.

Se etten sinulle tätä suosittele tuskin muuttaa mielipidettäsi, mutta tuohon kuvioon en vaan nään tästä mitään apua.

The Protocols kohdassa tuolla sivulla on ohjeet eri treeniajoille. Jos syö kolme ateriaa niin muistaakseni puolet suositeltiin syömään treenin jälkeisellä, eli se jättäisi toiset 50% jaettavaksi kahdelle jäljelle jäävälle, eli ei nekään mitään ihan pieniä ole. Itse en ihan niin orjallisesti noudattanut Berkhanin ohjeita. Söin 3x päivässä 8h ajanjaksolla, treenipäivinä otin reilummin hiilaria ja vapaapäivinä vähemmän. Kaloreita en alkanut laskemaan koska en ota tätä ihan niin tosissani.

Mietin, että kun tuo treenin yhdistäminen työhön ja noiden kahden yhdistäminen tällaiseen pätkäpaastoiluun on tosi haastavaa vuorotyöläisellä, niin pitäisikö vaan treenata vapaapäivisin, niin silloin ainakin pystyisi kohdistaa iltaan ton treenin? Inhoon kyllä tota iltatreenaamista kun oon vähäsen aamuvirkumpi ja saan enemmän irti treenistä/lenkistä aamuisin.

Mun tapauksessa toi tarkottais sitä, että jos söisin jo aamupäivästä/iltapäivästä treenin jälkeen 50% päivän kaloreista, se tekisi 700 kcal (14000 kcal dieetistä). Illaksi jäis vaan 350 kcal + 350 kcal. Joten tää ei toimi jos treenaa aamulla, joten se olisi melkeempä pakko sitten treenaa iltapäivästä/illasta. Uni tulisi hyvin jos saisin syödä ton 700 kcal "iltapalaksi".

Jotenkin haluaisin keksiä jonkun toimivan systeemin, jotta voisin treenata aamupäivästä, mutta ei taida onnata.

Ajattelin myös laskea kalorit valmiiksi, eli kehittää jonkun ruokavaliorungon jota sitten noudattaa niin ei tartte arpoa että söikö liikaa tai liian vähän. En haluaisi myös päivällä syödä hiilareita, ettei paasto katkea.

Onneks mulla on vielä aikaa miettiä tätä toteutusta, mutta alkaa näyttää siltä, että kallistun jonkinnäköiseen pätkäpaastoon.

Shrimpin kuvioon mun mielestä sopii warrior ja leangains todella huonosti, johtuen aamutreenistä ja kaksivuoro työstä.

Suosittelisin tiputtamaan dietatessa mahdollisimman vähän kaloreita ja säästämään kaloreita päivän viimeiselle aterialle niin nälkä pysyisi tiessä.

Se etten sinulle tätä suosittele tuskin muuttaa mielipidettäsi, mutta tuohon kuvioon en vaan nään tästä mitään apua.

Tää työ on kyllä suurin ongelma, kun en edes pääse syömään silloin kuin haluan, vaan joudun menemään tiettyjen kaavojen mukaan pitkälti. Täytyy muuttaa toi treeni ajankohta iltaan.

Meillä on töissä muutama (normaalipainoisia) jotka onnistuneesti tiputtivat paljon kiloja tolla menetelmällä. Silloin lähti kiinnostus tähän, kun muutenkin tykkäisin syödä vaan 3-4 kertaa päivässä 6 kerran sijaan. Jos muutkin niin minäkin, tosin nämä henkilöt eivät treenaa tietääkseni ollenkaan, eivätkä muutenkaan harrasta minkään sortin urheilua.

Meillä on töissä muutama jotka onnistuneesti tiputtivat (normaalipainoisia) paljon kiloja tolla menetelmällä. Silloin lähti kiinnostus tähän, kun muutenkin tykkäisin syödä vaan 3-4 kertaa päivässä 6 kerran sijaan. Jos muutkin niin minäkin, tosin nämä henkilöt eivät treenaa tietääkseni ollenkaan, eivätkä muutenkaan harrasta minkään sortin urheilua.

Pitää nyt muistaa ettei ne kilot sen nopeammin karise tällä kuin "normaalilla" dietillä, kaikki on kuitenkin kiinni kaloreista, ateriarytmi on käytännössä merkityksetön.

Eikö tossa sun tilanteessa olisi vaan kaikista helpoin treenaa niin kuin ennenkin kun siitä tykkäät ja säästää vaan ne 700kcal sinne iltaan? Voit edelleen syödä vaan 3-4 kertaa, hieman pidemmällä aikavälillä vaan.

Pitää nyt muistaa ettei ne kilot sen nopeammin karise tällä kuin "normaalilla" dietillä, kaikki on kuitenkin kiinni kaloreista, ateriarytmi on käytännössä merkityksetön.

Eikö tossa sun tilanteessa olisi vaan kaikista helpoin treenaa niin kuin ennenkin kun siitä tykkäät ja säästää vaan ne 700kcal sinne iltaan? Voit edelleen syödä vaan 3-4 kertaa, hieman pidemmällä aikavälillä vaan.

Toikin on yksi vaihtoehto, että söisin "pitkin päivää" niinkuin normaalisti ihmiset tekee ja söisin illalla isomman satsin ruokaa. Esim. lämmin ruoka olisi kiva syödä viimeisellä aterialla.

Pointtina ehkä se, että haluaisin ns. helpon elämän, enkä stressata sitä syömistä ja ajoittamista koko ajan. Tuo työ varsinkin aiheuttaa sitä, kun mulle käytännössä melkeen sanellaan milloin saa mennä tauolle. On muutenkin kivempi kun tietää, että saa syödä tukevan aterian hyvää ruokaa ja silti paino tippuu. Voin olla nälkänen melkein milloin vaan, kunhan en illalla ennen kuin menen nukkumaan. :D

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja samasta syystä sitä itekkin on tätä tullu kokeiltua.

Ei kai siinä sitten muu auta kun tehdä suunnitelma ja toteuttaa! ;)

Tosiaan eka hienosäätö mikä kannattaa tehdä on se treenin siirtäminen sinne iltaan. Tiedän kyllä että Martinilla on tämä aamutreeni suunnitelmakin, mutta se on kyllä mun mielestä lähellä vammasuutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom