Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsekin tuli taas aloiteltua tätä pätkäpaastoilua ja hyvinhän se on mennyt. Ruokailu ajoittuu yleensä 15-21 väliselle ajalle, joten paastoa tulee yleensä se 18 tuntia. Treeni kulkee ihan ok, ottaen huomioon kuitenkin sen, että kaloreita olen leikannut aika lailla. Yhtään paastotreeniä en ole vielä ehtinyt ottaa, aina on ollut "aamiainen" pohjalla. Pitää sitäkin kokeilla tässä joku kerta.

En tässä nyt mitään stressailekkaan ja vähärasvaisia tuotteita jne. ei tuu käytettyä ku maistuu paskalta. Mietein vaan et tarviiko varta-vasten lisäks ruveta kaatelemaan öljyjä sapuskan sekaan. Hiilareista mieluummin ottais sen takia mahollisimman paljo kaloreista ku tuntuu nostavan lihaspaineita mukavasti.

Minä en lisää rypsäriä rahkaan tms, mutta olenkin enemmän mukavuudenhaluinen kuin hifistelijä. Ehkä se tärkein asia on se että ei ei jätä rasvaa kokonaan pois, tällaiset ääritoiminnot voivat olla haitallisia.

Sit muuten, miten tän aerobisen laita on, tarviiko pelätä menettävänsä lihat ku sotkee työmatkat fillarilla. 15-30km tulee matkaa. Aamulla tulee hörpättyä se 30g heraa ku oon tyhjätasku homo eikä oo varaa bcaa. Drinkin sekaan myös vähä rypsäriä ku tulee otettua vitamiinit aamulla myös.

Tuskin tarvitsee pelätä, luulisi olevan erinomaista rasvanpolttoon varsinkin kun matka on noinkin pitkä. Ite ottaisin ehkä mielenrauhan vuoksi sen heradrinkin, tuskin siitä ainakaan haittaa on.

kannattaako hiilareista vetää paljookaan/yhtään hedelmistä ku eiks noi koostu fruktoosista (hedelmäsokeri??) ja varastoidu vaan maksaan ja tätä kautta vie pois tehoo paastoajoilta? vai varastoituuko muutki yhtäläisti...?

Nääki on vähän sellassia että viisi vuotta sitten harva olisi uskonut että tänäpäivänä hedelmiä pidetään pahana asiana ja voita taas hyvänä. Koska syöt kuitenkin sen 8h ikkunan sisällä niin en silloin stressaisi kauheasti fruktoosin kanssa, paitsi tietysti jos jostainsyystä tapasi on syödä korikaupalla hedelmiä.

Paastotreeneis on se et alku lähtee ehkä hieman kankiasti ainaki jos alottaa suoraan jostain voimaliikkeestä mut ku tunti menny ni olo on vaan energisempi eikä tekis mieli lopettaa :D

Pitääkö kukaan cheatti-päivää kerran viikossa tai kahdessa? Tämä kysymys siis heille, jotka pudottavat painoa miinuskaloreilla. Sovellatteko syömisikkunan sisään vai syöttekö normaalin paastoajan sisällä myös? Miten on vaikuttanut treeniin/painonpudotukseen?

Pitääkö kukaan cheatti-päivää kerran viikossa tai kahdessa? Tämä kysymys siis heille, jotka pudottavat painoa miinuskaloreilla. Sovellatteko syömisikkunan sisään vai syöttekö normaalin paastoajan sisällä myös? Miten on vaikuttanut treeniin/painonpudotukseen?

Koko LG:hän on pelkkää cheattipäivää :rock: Tästähän on muuten ihan oma artikkelinsa http://www.leangains.com/2010/11/cheat-day-strategies-for-hedonist.html

Itse pyrin vetämään mäsäytykset tällöinkin treenin jälkeen, mieluiten vielä siten että vedän treenin paastolla. Tämä ei ole välttämättä ole aina paras mahdollinen strategia koska tyhjään mahaan tulee syötyä mahdollisesti enemmän. Mulla on kuitenkin aika vakiomääräset noi mäsäytykset joten tota ongelmaa ei varsinaisesti ole, toisinsanoen ostan vaan ne herkut mitä aion syödäkki. Itseasiassa harvemmin menee edes kunnolla plussalle nykyisillä treenimäärillä vaikka kuinka yrittää paskaa mättää :)

Eipä ole pahoistakaan cheattipäivistä ollut merkittävästi haittaa, joskin pari seuraavaa päivää tuntee itsensä kunnon paskamahaksi kun nestettä kertyy helvetisti.

Eipä ole pahoistakaan cheattipäivistä ollut merkittävästi haittaa, joskin pari seuraavaa päivää tuntee itsensä kunnon paskamahaksi kun nestettä kertyy helvetisti.

Menee muuten vähän off topiciksi mut onko jotain hyviä tapoja saada ihonalasia nesteitä veke, varsinki aamusin usein jäätävä pöhötys? :)

rippedbody.jp on muuten kanssa hyvä leangains-aiheinen blogi. Parhaillaan lueskelen tätä päivitystä ja täytyy sanoa, että erittäin kansantajuisesti osaa mies asiat selittää. Turha termeillä retostelu on jäänyt pois, suosittelen. Täytyy alkaa koluamaan tarkemmin läpi tuota sivustoa, tähän asti olen tutustunut vain muutamaan kirjoitukseen

Tossa ois nyt toi mun ohjelma sarjojen kanssa. Miltä toi näyttäs? Paranneltavaa kenenkään mielestä? Olen nyt lievästi miinuskaloreilla ja pääsääntöisesti treenaan paaston lopussa.

Ma
Maastaveto 2x3-5 rpt
Kulmasoutu 3x5
Hauiskääntö 2x8-10 rpt

Ke
Penkki 3x3-6 rpt
Pystypunnerrus 2-3x6-10 rpt
Ranskalainen punnerrus kp 2x8-10 rpt

Pe
Kyykky 3x4-6 rpt
Reisikoukistus 2x6-8 rpt
Pohkeet 3x10-15
Vatsa ylätaljassa 2-3x6-10 rpt

Vaikka olen yrittänyt tuolta leangainssin sivuilta kurkkia, niin kyllä silti jää hämmentämään, miten tässä toimii jos tulee sekä aamu-, että iltatreenit.

Onko tarpeen ottaa BCAA(omassa tapauksessa heraa) ennen aamun matalasykkeistä aerobista? ja onko tämän jälkeen sitten vielä tarpeellista vedellä näitä drinkkejä kahden tunnin välein seuraavaan ateriaan/treeniin asti?

Entäs kun aamutreeninä on anaerobisempi kahvakuula/omankehonvoimailu-setti? Ensin hera, mutta pärjääkö pelkästään sillä taas sen 4-5 tuntia vai pitäisikö niitä drinkkejä vedellä siinä välissä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka olen yrittänyt tuolta leangainssin sivuilta kurkkia, niin kyllä silti jää hämmentämään, miten tässä toimii jos tulee sekä aamu-, että iltatreenit.

Onko tarpeen ottaa BCAA(omassa tapauksessa heraa) ennen aamun matalasykkeistä aerobista? ja onko tämän jälkeen sitten vielä tarpeellista vedellä näitä drinkkejä kahden tunnin välein seuraavaan ateriaan/treeniin asti?

Entäs kun aamutreeninä on anaerobisempi kahvakuula/omankehonvoimailu-setti? Ensin hera, mutta pärjääkö pelkästään sillä taas sen 4-5 tuntia vai pitäisikö niitä drinkkejä vedellä siinä välissä?
Aerobisten takia en läträilis drinkkien kaa. Ton kahvakuula jutskan kans tekisin niin että 10 g BCAA veteen, siitä kolmannes ennen treeniä ja sit treenin jälkeen kahden tunnin välein kahdessa erässä loput.

rippedbody.jp on muuten kanssa hyvä leangains-aiheinen blogi. Parhaillaan lueskelen tätä päivitystä ja täytyy sanoa, että erittäin kansantajuisesti osaa mies asiat selittää. Turha termeillä retostelu on jäänyt pois, suosittelen. Täytyy alkaa koluamaan tarkemmin läpi tuota sivustoa, tähän asti olen tutustunut vain muutamaan kirjoitukseen

Loistava löytö, kiitos! :) Lueskelinkin heti pari tuntia tuota sivua ja hyvää tekstiä tosiaan. Innostuin jopa niin, että ajattelin vaihtaa nykyisen Starting Strength treenauksen RPT tyyliseen "Big 3" treeniin, sillä tuo Andy sitä suositteli dieetille SS:n sijaan. Eihän se välttämättä mihinkään vaikuta mutta motivaatiota tuli taas ihan uudella tavalla lisää ja sehän on vain hyvä asia. :)

Voisiko joku taivuttaa mulle rautalangasta, miten noi paastot kannattaisi ajoittaa, kun treenit (BJJ jne.) on yleensä iltaisin 18-20. Normi salitreenit ja yks lajitreeni sijoittuu aamuihin, eli niiden kannalta hyvä aikaikkuna syömiselle olis 12-20.
Kiinnostuin tästä pätkäpaastosta noiden kokemuksien takia, joissa jengi kehui olevansa energisempiä, kuin syömällä 3h välein.

Voisiko joku taivuttaa mulle rautalangasta, miten noi paastot kannattaisi ajoittaa, kun treenit (BJJ jne.) on yleensä iltaisin 18-20. Normi salitreenit ja yks lajitreeni sijoittuu aamuihin, eli niiden kannalta hyvä aikaikkuna syömiselle olis 12-20.
Kiinnostuin tästä pätkäpaastosta noiden kokemuksien takia, joissa jengi kehui olevansa energisempiä, kuin syömällä 3h välein.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että sun tilanteessa kannattaa syödä ihan "normaalisti." Kuten monasti sanottu, ei IF ole mikään oikotie onneen. Lähinnä sen suosio perustuu sen helppouteen sellaisten henkilöiden keskuudessa, joiden päivärytmi on rutiininomainen (tyyliin: töissä 8-16, salille 18-19 jne.)

Itse olen kyllä sitä mieltä, että sun tilanteessa kannattaa syödä ihan "normaalisti." Kuten monasti sanottu, ei IF ole mikään oikotie onneen. Lähinnä sen suosio perustuu sen helppouteen sellaisten henkilöiden keskuudessa, joiden päivärytmi on rutiininomainen (tyyliin: töissä 8-16, salille 18-19 jne.)

Sitä vähän meinasinkin, että saattaa olla helpointa pysyä vanhassa. Harmittaa vaan kerta toisensa jälkeen olla perkeleen väsynyt, kun pitäisi alkaa painimaan.
Miten noi rutiininomaiset treenaajat ajoittavat paastonsa?

Sitä vähän meinasinkin, että saattaa olla helpointa pysyä vanhassa. Harmittaa vaan kerta toisensa jälkeen olla perkeleen väsynyt, kun pitäisi alkaa painimaan.
Miten noi rutiininomaiset treenaajat ajoittavat paastonsa?

Itsehän juurikin pähkäilen samaa ja teen varmaan niin, että aerobiset vedän aamulla, enkä noteeraa niitä millään tavoin ja sitten katkaisen paaston jollain kevyellä tankkauksella n. 2h ennen treenejä, käyn painimassa 19-20.30 ja sitten vedän ruuat. Silloin kun on treenit jo viiden maissa, niin voisin ainakin testata niiden vetämistä paastottuna ja syödy sitten sen jälkeen.

Sillon kun on kahvakuulailua aamulla (max 2x viikko) niin taidan vetää ihan vaan normaalilla ruokailulla sen päivän.

e. Ja viimein mahdollisuushan on, että siirtää syömisikkunaa lyhentämällä sitä edellisenä päivänä ja pitää vaikka vähän lyhyemmän paaston ja sitten seuraavana päivänä taas vähän pidemmän kun palaa normaaliin rytmiin. Vaikka kahdella aterialla niin, että esimmäinen heti aamuisen puntin jälkeen ja toinen heti iltapainien jälkeen. Ainut ongelma on sitten, että jaksaako siihen 8 tunnin väliin vetää kahdet treenit.
Eikös hommaan kuulunutkin se, ettei tarvitse stressailla jos paasto on välillä vähän lyhyempi ja välillä vähän pidempi?

Scivation Xtend ja Purple Wraath ainakin molemmat sekoittuu sheikkerissä parilla ravistuksella. Tosin ne ei olekkaan sieltä halvimmasta päästä noita ja mukana on muutakin kuin pelkkä BCAA.

Xtend on ainaki mun vertailuissa osottautunu jopa halvimmaks makeutetuks jauheeks.

SportLife Nutritionin valmiste on mulla. Kai teen raakasti niin, että pistän suuhun ja vettä päälle. Ei sitä liukenemisia ehdi odottelemaan. :)

Miten niin ei ehdi jos ns. first thing in the morning teet sen drinkin ni aika hätäseen saa olla raudan alla, ettei kerkeäis? Eikä kukaan kiellä sitä jo illalla tekemään :)

Kiitos. Olet kyllä tämän topicin kantava voima.:worship:

Millään tavalla ottamatta kantaa juuri beginnerin pätevyyteen, hieman hölmöä yleensäkään täysin tuntemattoman, nimimerkin takaa löytyvän henkilön hyväksynnän jälkeen todeta oma treeniohjelma toimivaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom