Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos rasvaa tosiaan palaa tehokkaammin ja lihakset säästyy, niin missä on ne tutkimukset, joista tämä voidaan selvästi todeta? Tulokset vaan tuntuvat kuulostavan aina tältä.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20921964

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5064803/

Palaan vielä tähän tutkimukseen.

Tossa sunki lainaamassa tutkimuksessa if ryhmä poltti enemmä rasvaa, säästi lihasta paremmin ja kehittyävät penkkipunneruksessa 3.3kg kun toinen ryhmä vaan 0.7.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä tulokset ihan hyviä if puolesta. Ei kai kukaan nyt odotakkaan mitään jäätäviä eroja.

Results

• In this study, intermittent fasting beats out a normal diet, assuming we count points based on the overall impact on body composition. Over 8 weeks, subjects doing intermittent fasting a la Leangains, lost a lot more fat – and even gained more muscle – than subjects on a normal diet.
  • True, the muscle gain is non-significant – scientifically speaking – but for someone in the real world, adding 1.4 lbs of muscle over 8 weeks is quite a bit, especially if you’re simultaneously losing fat.
  • These guys were not beginners either. Starting out with an average bench of 107-110 kg at 84 kg or so, they were well into the intermediate stage. It’s worth noting that the intermittent fasters upped their bench by 3.3 kg, while the other group barely gained anything (0.7 kg). Increasing your bench press while losing weight is a bitch, that’s why it’s worth noting. On the leg press, gains were about equal in both groups (8-10 kg). http://translational-medicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12967-016-1044-0
  • https://leangains.com/the-leangains-study-oct-25th-update/

Tossa sunki lainaamassa tutkimuksessa if ryhmä poltti enemmä rasvaa, säästi lihasta paremmin ja kehittyävät penkkipunneruksessa 3.3kg kun toinen ryhmä vaan 0.7.
Olipas objektiivinen kiteytys. Ja perään vielä yhtä objektiiviset Martin "LeanGains" Berkhanin kommentit.
o58cxh.jpg

1. Poltti rasvaa enemmän, kyllä (johtuen todennäköisesti suuremmasta kalorivajeesta kuten edellä todettiin).
2. Säästi lihasta paremmin? IF:lle tappio ympärysmittojen muutoksissa seuraavasti: käsi 0.85 - 1.24, reisi 5.77 - 7.09.
FFM-muutokset olivat IF:n hyväksi 0.64 - 0.48. Tuollaisen eron saa aikaan yhdellä vesilasilla. FFM kun ei koostu pelkästään lihaksista.
3. Kehittyivät paremmin penkkipunnerruksessa. Kyllä, voitto lukemin 3.28 - 0.75. Ja jalkaprässissä tappio lukemin 7.2 - 10.44. Eli voitto 2,53 kilolla ja tappio 3,24 kilolla.

Tasapeliä parempaa tulosta IF:lle ei tästä saa väännettyä millään. Ja puheiden perusteella voiton pitäisi olla selvä.

Joo ei voi ihmeitä odottaa 16h "paastolla", tosta nyt ei oikeessa paastossa olla montaakaan tuntia.

Mitenkä se puheiden perusteella pitäsi olla selvä? Kokoajan minäkin olen tässä ketjussa kuuluttanut, että kokonaiskalorit merkkaa eniten rasvanpoltossa.

Itse olen noudattanut 2015 kesästä lähtien IF ruokailutyyliä, jolla onnistuin heti alussa pudottamaan painoa parisenkymmentä kiloa. Enimmäkseen 16:8 tyylillä, mutta joskus myös pidempiä paastoja. Väliin on mahtunut kuitenkin muutamia jaksoja, jolloin olen syönyt aamupalaa. Pisimmillään kuitenkin korkeintaan n. kuukauden ajan. Ongelmaksi on muodostunut se, että en enää pysty kunnolla kontrolloimaan nälkää millään muulla, kuin pätkäpaastolla. Aamupalan skippaaminen kun ei tuo nälkää vasta, kuin aikaisintaan puoliltapäivin, eikä aina silloinkaan. Sen sijaan aina, kun olen kokeillut aamupalojen tuomista takaisin elämään, niin nälkä on uudestaan parin tunnin päästä ateriasta, vaikka olisi syönyt kuinka tukevan aamupalan. Lopputulos on tietysti se, että kun tahdonvoima kontrolloida syömisiään ja annoskokoja lopulta vääjäämättä ehtyy, niin tulee syötyä kulutukseen nähden aivan liikaa. Siitä seuraa takaisin palanneiden kilojen lisäksi löysä ja vetelä olo, eli olo on käytännössä sitten myös kondiksen mukainen. Osittain tämän takia dieettaan jatkuvasti samaa 5-10 kiloa pois. Sitten, kun se on tehty ja olisi taas aika kasvattaa lihasta ja koittaa varovasti ottaa aamupalat taas käyttöön mentaliteetilla "tällä kertaa teen sen oikein ja entistä varovaisemmin", niin eihän siinä kauaa kestä, kun samat vaikeudet alkavat, maha paisuu ja sykli alkaa aina uudestaan. Ilmeisesti lopputulos on se, että pätkäpaasto on tullut jäädäkseen. Muussa tapauksessa kalorit menevät yksinkertaisesti aivan liikaa yli. Eihän se varmasti ole optimaalinen tapa kasvattaa lihasta, mutta parempi se on, kuin olla jatkuvassa syömiskoukussa.

Eli omassa tapauksessani pätkäpaasto on ollut sekä pelastus, että myös koukku, johon on jäänyt pakolla kiinni, jos aikoo pysytellä hoikassa kunnossa ja hyvässä olossa.

Ihmettelen myös miksi kasvuhormoni ei kasvata lihasmassaa, jos se kerran on niin tehokas proteiinin hajoamisen estäjä. Meillähän on jatkuvasti kehossa käynnissä sitä muscle breakdownia ja MPS:ää Joten jos blokataan se hajoaminen, eikö tuloksena pitäisi olla suurempi nettokasvu lihasmassalle?

Itse ymmärtäisin tuon niin että kasvuhormoni ohjaa siihen että energiaksi käytetään rasvaa. Lihasmassan kasvu vaati sitten taas paljon muuta, mitkä ei paaston aikana täyty.

Siitähän on aina välillä jotkut uskaltanut sanoakin ääneen että kasvuhormoni on Wada:n listoilla ihan väärillä perusteilla eikä sinne kuuluisi. Vaikka tässä:
http://www.medicineatmichigan.org/web-exclusives/2016/february/medsport-studies-hgh-acl-repair
"Even if the study results are positive and can be replicated, the researchers foresee another chain of hurdles before the treatment could be used. Physicians would have to reconsider a widespread perception of HGH as a doping agent. Surgical recovery would have to be approved as an indication for HGH prescriptions. And athletic organizations might have to revise their anti-doping policies regarding HGH.

“If it’s medically beneficial and it doesn’t have performance enhancing benefits,” Mendias says, “then it’s ethically difficult to deny HGH to professional athletes.”"

Joo ei voi ihmeitä odottaa 16h "paastolla", tosta nyt ei oikeessa paastossa olla montaakaan tuntia.

Mitenkä se puheiden perusteella pitäsi olla selvä? Kokoajan minäkin olen tässä ketjussa kuuluttanut, että kokonaiskalorit merkkaa eniten rasvanpoltossa.
Nimenomaan, kalorit ratkaisee ja paastoilu on oiva keino aiheuttaa kalorivaje. Jonkin verran on myös näyttöä, että paastoamisesta on tiettyjä terveyshyötyjä, vaikka kalorimäärät olisivat samat verrokkiryhmän kanssa. Mutta jos lähdetään väittämään, että paastotessa
a) rasva palaa paremmin
b) lihakset säilyy/kasvaa paremmin
c) treeni kulkee paremmin
niin silloin alkaa BS-mittari väristä. Jokaisen dieetin kannattajista löytyy aina näitä, jotka väittävät heidän systeeminsä pystyvän ihmeisiin, kun totuus on ihan tarpeeksi hyvä.

Itse ymmärtäisin tuon niin että kasvuhormoni ohjaa siihen että energiaksi käytetään rasvaa. Lihasmassan kasvu vaati sitten taas paljon muuta, mitkä ei paaston aikana täyty.
Kalorivaje ohjaa siihen että käytetään rasvaa.

Jos se johtuisi kohonneista kasvuhormonitasoista, niin eikö sen pitäisi näkyä jotenkin ns. viivan alla? Eli paastotessa käytettäisiin tehokkaammin rasvaa (ja lihat säästyisivät) ja sitten syödessä liha voi taas kasvaa?

Tuo nyt on yksilöllistä.

En usko, että GSP huvikseen puhuu paskaa. Hänellä myös kehonkoostumus parani 5kk pätkäpaaston jälkeen. Enemmän lihasta, vähemmän rasvaa ja paino sama.

En usko, että GSP huvikseen puhuu paskaa. Hänellä myös kehonkoostumus parani 5kk pätkäpaaston jälkeen. Enemmän lihasta, vähemmän rasvaa ja paino sama.

Joo toi riippuu tosi paljon henkilöstä, itse vedin melkeen vuoden ajan paasto treenejä tuolloin söin kerran päivässä, ei mitään ongelmaa, energiat ihan normaalit ja normi pumppi ja jakso painaa täysillä.

Zone-sarja -42%
@ektomorfi Ymmärsinkö nyt oikein, sinun mielestä on aivan sama paastoaako vai ei? Ei ole mitenkään merkittävää kehonkoostumuksen kannalta? Kasvuhormonit, greliini, autofagia, insuliiniresistenssi ja kaikki muut paaston tuomat edut ovat lähes olemattomia, mikäli niitä on edes olemassa. Itse asiassa paastosta on jopa haittaa koska treenit vaan menee huonommin. Sinun ei ole pakko paastota, mikäli et koe siitä hyötyä. Mikäli kuitenkin haluat, niin kokeileppa OMAD tyylistä syönti-ikkunaa ja syö enemmän kaloreita mitä syöt nyt. Olen 99% varma, että sinun kehonkoostumus tulee muuttumaan parempaan suuntaan jo yhden kuukauden aikana ellet ole valmiiksi jo ripped sixpak hirmu.

Minulla oli ennen paastoa metabolia aivan päin helvettiä. Söin noin 2000 kcal per päivä eikä paino laskenut yhtään. Ei jaksanut tehdä mitään ja salitulokset junnasivat paikallaan. Sain 20kg pois pelkästään paastoamalla warrior/omad tyylillä. Nykyään pystyn syömään yli 3000 kcal ilman, että paino kasvaa yhtään. Tämä varmasti aiheuttaa positiivista ennakko asennetta paastoa kohtaan, mutta paaston teho minulla oli vähän saman kun laittaisi IDDQD Doomiin. Lisäksi mikäli olen oikein ymmärtänyt monet täälläkin ovat saaneet todella hyviä tuloksia pätkäpaaston ja paaston avulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäksi mikäli olen oikein ymmärtänyt monet täälläkin ovat saaneet todella hyviä tuloksia pätkäpaaston ja paaston avulla.
Tämäpä tässä lienee se tärkein pointti, kun ei uskalleta kokeilla, vaan asiasta halutaan muodostaa mielipide pelkästään tutkimuksia lukemalla. Jos asiasta oikeasti haluaa saada selvän, niin suosittelen kaikkia lämpimästi suorittamaan ihmiskokeen itsellään. Toteuttaminen ei maksa mitään. Mikä on pahin asia, mitä voisi tapahtua? Kymmenen vuoden gainsit karkaavat kuukaudessa?

Joo toi riippuu tosi paljon henkilöstä, itse vedin melkeen vuoden ajan paasto treenejä tuolloin söin kerran päivässä, ei mitään ongelmaa, energiat ihan normaalit ja normi pumppi ja jakso painaa täysillä.
Uskon kyllä, ettei ole mitään ongelmaa, mutta tartuinkin väitteeseen, että treenit kulkee paremmin. Jos joku tosissaan väittää, että paastoamisella suorituskyky paranee, niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

@ektomorfi Ymmärsinkö nyt oikein, sinun mielestä on aivan sama paastoaako vai ei? Ei ole mitenkään merkittävää kehonkoostumuksen kannalta? Kasvuhormonit, greliini, autofagia, insuliiniresistenssi ja kaikki muut paaston tuomat edut ovat lähes olemattomia, mikäli niitä on edes olemassa. Itse asiassa paastosta on jopa haittaa koska treenit vaan menee huonommin. Sinun ei ole pakko paastota, mikäli et koe siitä hyötyä. Mikäli kuitenkin haluat, niin kokeileppa OMAD tyylistä syönti-ikkunaa ja syö enemmän kaloreita mitä syöt nyt. Olen 99% varma, että sinun kehonkoostumus tulee muuttumaan parempaan suuntaan jo yhden kuukauden aikana ellet ole valmiiksi jo ripped sixpak hirmu.

Minulla oli ennen paastoa metabolia aivan päin helvettiä. Söin noin 2000 kcal per päivä eikä paino laskenut yhtään. Ei jaksanut tehdä mitään ja salitulokset junnasivat paikallaan. Sain 20kg pois pelkästään paastoamalla warrior/omad tyylillä. Nykyään pystyn syömään yli 3000 kcal ilman, että paino kasvaa yhtään. Tämä varmasti aiheuttaa positiivista ennakko asennetta paastoa kohtaan, mutta paaston teho minulla oli vähän saman kun laittaisi IDDQD Doomiin. Lisäksi mikäli olen oikein ymmärtänyt monet täälläkin ovat saaneet todella hyviä tuloksia pätkäpaaston ja paaston avulla.
Ei ole aivan sama, vaan tiettyjä terveyshyötyjä sillä voidaan tosiaan saavuttaa. Mutta rasvanpoltto on paastolla hankitulla kalorivajeella ihan yhtä tehokasta kuin sillä perinteiselläkin kalorivajeella, kunnes toisin todistetaan. On myös päivänselvää, että paastoaminen ei ole lihasten kasvua maksimoiva taktiikka. Painonpudotukseen ja -hallintaan näyttäisi olevan hyvä keino.

OMAD+enemmän kaloreita on mulle täysin mahdoton yhtälö. Ruokavaliotakin olisi pakko muuttaa vähemmän terveelliseen suuntaan, eli pitäisi heivata hedelmiä, vihanneksia ja kuituja helvettiin, jotta saisi sen reilut 3000 kaloria tungettua kerralla vatsaan.
Tämäpä tässä lienee se tärkein pointti, kun ei uskalleta kokeilla, vaan asiasta halutaan muodostaa mielipide pelkästään tutkimuksia lukemalla. Jos asiasta oikeasti haluaa saada selvän, niin suosittelen kaikkia lämpimästi suorittamaan ihmiskokeen itsellään. Toteuttaminen ei maksa mitään. Mikä on pahin asia, mitä voisi tapahtua? Kymmenen vuoden gainsit karkaavat kuukaudessa?
Toistetaan nyt vielä, että vedän siis itse joka päivä 16-8 (tai 18-6) systeemillä, ja olen helvetin tyytyväinen. Painoa pudottaessakaan ei nälkää juuri tunne ja ateriat ovat ihanan täyttäviä, toisin kuin ennen vanhaan. Pidempiäkin paastoja vedän kahden-kolmen kuukauden välein.

IF:n kanssa on käynyt vain niin kuin muidenkin suosittujen dieettien kanssa (joo, tiedän ettei IF ole dieetti). Joillekin siitä on tullut uskonto ja väitteet sen tehosta ovat sen mukaisia.

Viimeksi muokattu:
Jos joku tosissaan väittää, että paastoamisella suorituskyky paranee, niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Aika kapeasti katsot asioita. Ei välttämättä voimatasot tai kestävyys parane, mutta on treenaamisessa muitakin aspekteja, mitä esim. gsp tuossa videolla mainitsee.

Itse olen noudattanut 2015 kesästä lähtien IF ruokailutyyliä, jolla onnistuin heti alussa pudottamaan painoa parisenkymmentä kiloa. Enimmäkseen 16:8 tyylillä, mutta joskus myös pidempiä paastoja. Väliin on mahtunut kuitenkin muutamia jaksoja, jolloin olen syönyt aamupalaa. Pisimmillään kuitenkin korkeintaan n. kuukauden ajan. Ongelmaksi on muodostunut se, että en enää pysty kunnolla kontrolloimaan nälkää millään muulla, kuin pätkäpaastolla. Aamupalan skippaaminen kun ei tuo nälkää vasta, kuin aikaisintaan puoliltapäivin, eikä aina silloinkaan. Sen sijaan aina, kun olen kokeillut aamupalojen tuomista takaisin elämään, niin nälkä on uudestaan parin tunnin päästä ateriasta, vaikka olisi syönyt kuinka tukevan aamupalan. Lopputulos on tietysti se, että kun tahdonvoima kontrolloida syömisiään ja annoskokoja lopulta vääjäämättä ehtyy, niin tulee syötyä kulutukseen nähden aivan liikaa. Siitä seuraa takaisin palanneiden kilojen lisäksi löysä ja vetelä olo, eli olo on käytännössä sitten myös kondiksen mukainen. Osittain tämän takia dieettaan jatkuvasti samaa 5-10 kiloa pois. Sitten, kun se on tehty ja olisi taas aika kasvattaa lihasta ja koittaa varovasti ottaa aamupalat taas käyttöön mentaliteetilla "tällä kertaa teen sen oikein ja entistä varovaisemmin", niin eihän siinä kauaa kestä, kun samat vaikeudet alkavat, maha paisuu ja sykli alkaa aina uudestaan. Ilmeisesti lopputulos on se, että pätkäpaasto on tullut jäädäkseen. Muussa tapauksessa kalorit menevät yksinkertaisesti aivan liikaa yli. Eihän se varmasti ole optimaalinen tapa kasvattaa lihasta, mutta parempi se on, kuin olla jatkuvassa syömiskoukussa.

Eli omassa tapauksessani pätkäpaasto on ollut sekä pelastus, että myös koukku, johon on jäänyt pakolla kiinni, jos aikoo pysytellä hoikassa kunnossa ja hyvässä olossa.

Mitä paskaa oikein mössötät jos kalorit ampuu "väkisin yli"?

@Dona @ektomorfi Tämä teidän linkkaama "Effects of eight weeks of time-restricted feeding (16/8) on basal metabolism, maximal strength, body composition, inflammation, and cardiovascular risk factors in resistance-trained males" tutkimus on melko turha. Noilla on 4 tunnin ero syönti-ikkunan aikana. Lisäksi tuo toinen ryhmä mikä ei paastoa syö vain 3 ateriaa päivässä 12h ikkunassa. Olisi parempi jos vertasivat esimerkiksi warrior tyylistä ja ruokailua mikä olisi lähempänä normaali ihmisen ruokailut (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja välipalat). Tuo 3 ateriaa päivässä on käytännössä miten IF aloitetaan mikäli on vaikeuksia pysyä lyhyemmässä syönti-ikkunassa. Toi "No snacks between meals" on sitä mitä olen täällä aikanaan paasannutkin. Eli pidetään insuliinit piikit minimissään. Insuliiniresistenssi on yksi avain ongelmista kehon rasvanpoltossa.

Lisäksi results kappale alkaa seuraavalla lauseella. "After 8 weeks, a significant decrease in fat mass was observed in the TRF group (−16.4 vs −2.8 % in ND group), while fat-free mass was maintained in both groups (+0.86 vs +0.64 %)." Missä TRF on Time Restricted Feeding. Eli käytännössä TRF voittaa sekä rasvamassan, että rasvattoman massan kohdalla. TRF ryhmän insuliini ja veren glukoositasot vähenivät huomattavasti. Ainoa missä ND ryhmä voitti oli testosteronitasot.

"The effects of intermittent or continuous energy restriction on weight loss and metabolic disease risk markers: a randomized trial in young overweight women" Ei ole paasto tutkimus ollenkaan. Siinä on päivittäinen energiavaje vastaan energiavaje 2 kertaa viikossa.

ite noudattanut nyt tätä 16/8 ja paino pysynyt samana mutta kroppa kiristynyt,voimatasot noussut ja treeni kulkee paremmin kun koskaan

@Dona @ektomorfi Tämä teidän linkkaama "Effects of eight weeks of time-restricted feeding (16/8) on basal metabolism, maximal strength, body composition, inflammation, and cardiovascular risk factors in resistance-trained males" tutkimus on melko turha. Noilla on 4 tunnin ero syönti-ikkunan aikana. Lisäksi tuo toinen ryhmä mikä ei paastoa syö vain 3 ateriaa päivässä 12h ikkunassa. Olisi parempi jos vertasivat esimerkiksi warrior tyylistä ja ruokailua mikä olisi lähempänä normaali ihmisen ruokailut (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja välipalat). Tuo 3 ateriaa päivässä on käytännössä miten IF aloitetaan mikäli on vaikeuksia pysyä lyhyemmässä syönti-ikkunassa. Toi "No snacks between meals" on sitä mitä olen täällä aikanaan paasannutkin. Eli pidetään insuliinit piikit minimissään. Insuliiniresistenssi on yksi avain ongelmista kehon rasvanpoltossa.

Lisäksi results kappale alkaa seuraavalla lauseella. "After 8 weeks, a significant decrease in fat mass was observed in the TRF group (−16.4 vs −2.8 % in ND group), while fat-free mass was maintained in both groups (+0.86 vs +0.64 %)." Missä TRF on Time Restricted Feeding. Eli käytännössä TRF voittaa sekä rasvamassan, että rasvattoman massan kohdalla. TRF ryhmän insuliini ja veren glukoositasot vähenivät huomattavasti. Ainoa missä ND ryhmä voitti oli testosteronitasot.
Yksinkertainen selitys sille, että tuo ryhmä "voitti rasvamassan kohdalla" on se, että ryhmä söi vähemmän ja oli pienessä kalorivajeessa.
Aika kapeasti katsot asioita. Ei välttämättä voimatasot tai kestävyys parane, mutta on treenaamisessa muitakin aspekteja, mitä esim. gsp tuossa videolla mainitsee.
Okei, jos tarkoittaa noita muita aspekteja, niin pitäisi tehdä se selväksi. Mutta kun väitteet ovat hieman liian usein seuraavanlaisia:
ite noudattanut nyt tätä 16/8 ja paino pysynyt samana mutta kroppa kiristynyt,voimatasot noussut ja treeni kulkee paremmin kun koskaan
Not sure if serious.

Yksinkertainen selitys sille, että tuo ryhmä "voitti rasvamassan kohdalla" on se, että ryhmä söi vähemmän ja oli pienessä kalorivajeessa.

Peruskulutus testattiin ennen tämän kokeen alkamista. Kaikki osallistujat söivät koetta normaalisti ja tästä laskettiin heille sopiva kalorimäärä.

"TRF subjects consumed 100 % of their energy needs in an 8-h period of time each day, with their caloric intake divided into three meals consumed at 1 p.m., 4 p.m., and 8 p.m. The remaining 16 h per 24-h period made up the fasting period. Subjects in the ND group consumed 100 % of their energy needs divided into three meals consumed at 8 a.m., 1 p.m., and 8 p.m.".

ND ryhmän keskikulutus oli 3007 ja paasto ryhmän 2826. Koska kussakin ryhmässä on vain 16 jäsentä, niin tuo hajonta peruskulutuksessa on aivan normaalin todennäköisyyden sisällä. Olisi epärealistista saada kaksi 16 hengen ryhmää joissa täysin sama peruskulutus mikäli ryhmät muodostetaan sattumanvaraisesti. Mikäli peruskulutus olisi esimerkiksi 50 kcal toisistaan voisi epäillä, että ryhmät on peukaloitu. Molemmissa ryhmissä hajonta on kuitenkin yli 800 kcal. ND ryhmän keskimääräinen paino oli myöskin 1.4kg enemmän. ND ryhmällä oli sekä isompi rasvamassa, että rasvaton massa kokeen alussa.

Okei, jos tarkoittaa noita muita aspekteja, niin pitäisi tehdä se selväksi. Mutta kun väitteet ovat hieman liian usein seuraavanlaisia:

Not sure if serious.

Oon kuullu useilta ihmisiltä saman, että treeni ei oo koskaan kulkenu näin hyvin, niin ei se ihan paskapuhetta voi olla.
Palkuski puhu kans tosta sen podcastissa metabolia tutkijan kanssa. Sanoi samaa, että uskomatonta miten hyvin treeni kulkee. Tutkija kaveri Mike Nelson sanoi siinä että monet ei tajua kuinka raskas prosessi ruuansulatus on keholle.

Evoluution kannalta käy myös järkeen, että ihmisen keho toimii loistavasti nälässä. Ennen ihminen juoksi eläimiä hengiltä, enkä usko että oli mitään hiilaritankkauksia alla.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom