Eka viikko menossa 16/8 tyylillä, ennen tätä aina 5-6 ateriaa päivässä ja söin aina ihan heti kun nousin sängystä. Tässä vähän havaintoja:
Hämmentävää on se että miten nälän tunteminen on muuttunut. Uskomattoman helppoa olla syömättä kun ei syö sitä aamupuuroa heti herätessään. Ihan skarppi olo töissä, ja makeanhimo on kadonnut lähes kokonaan. Lisäksi sellainen nälkäkiukku loistaa poissaolollaan. Aamulla olen ottanut vähän suolaa veden kanssa. En tiedä onko välttämätöntä näin lyhyessä paastossa, mutta tuskin haittaakaan on.
Treeneissä en ole huomannut mitään negatiivista. Syön yleensä 14-15 välillä rahkaa, kaurahiutaleita ja pari leipää, ja sen voimalla jaksaa helposti treenata ja nälkä pysyy hyvin loitolla klo 19 asti. Ennen paastoa olisin tarvinnut tuohonkin väliin jonkun aterian tai olisin vetänyt itkupotkuraivareita
Vaikka olen miinuskaloreilla, niin syömisikkunan aikana tuntuu kuin olisi bulkilla, koska annoskoot on aika komeat vaikka päivässä tulee vain max 2500 kcal. Vatsalle tämä on myös tuntunut tekevän hyvää. Ennen piti käydä 3-4 kertaa paskalla ja nyt 1-2. Kaikenlainen kaasunmuodostus vähentynyt myös selvästi. Todella hyvä fiilis tästä, ja näkisin eläväni näin vaikka olisinkin ylläpitokaloreilla. On mennyt tämä siirtyminen niin kivuttomasti, että voisin mielenkiinnosta kokeilla esim vuorokauden paastoa.
Tuntuu ekaa kertaa että halitsen itse ravitsemustani, enkä ole tupperwarekippojen ja proteiinipatukoiden panttivankina :D