Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielenkiintoista... Eikö lihaliemen vähäiset kalorit katkaise paastoa? Samalla voisi mahdollisesti EEA:ta ?

Saanko udella minkälaisesta lihaliemestä on kysymys? Kaupan valmiit lihaliemikuutiot ei kauheesti houkuta palmurasvoineen ja aromivahvihteineen...

2 l vettä ja normi knorrin lihakuutio, 30 kcal. Vaikea sanoa, vaikuttaako noin vähäinen määrä kaloreita.

Kaupoissa on Puljonkin nimiseltä valmistajalta melko hyvä lihaliemi. Se löytyy kylmähyllystä. Ruskean-valkoinen 1L purkki. Käytän sitä ruuanlaitossa liiankin usein.

Paaston aikana en tosin pysty syömään mitään tai tulee aivan jäätävä nälkä. Mikäli tuo kuitenkin toimii Wintikalla, niin en näe syytä lopettaa. Autofagia vähän kärsii, mutta tuskimpa menee kokonaan pois.

Kaupoissa on Puljonkin nimiseltä valmistajalta melko hyvä lihaliemi. Se löytyy kylmähyllystä. Ruskean-valkoinen 1L purkki. Käytän sitä ruuanlaitossa liiankin usein.

Paaston aikana en tosin pysty syömään mitään tai tulee aivan jäätävä nälkä. Mikäli tuo kuitenkin toimii Wintikalla, niin en näe syytä lopettaa. Autofagia vähän kärsii, mutta tuskimpa menee kokonaan pois.

Kiitti vinkistä, toi Puljonki-neste vaikuttaa paremmalle kuin normikuutiot. 6 h jäljellä tätä settiä. Pe tai la alotan viikon setin.

Kiitti vinkistä, toi Puljonki-neste vaikuttaa paremmalle kuin normikuutiot. 6 h jäljellä tätä settiä. Pe tai la alotan viikon setin.

Hyvin tehty! 3 päivää aloittavalla paastoajalla on melkoisen kova suoritus. Minulla on kymmeniä paastoja takana ja silti tuskastuttaa paastoaminen. Suosittelen antamaan vähän enemmän palautumisaikaa keholle, kuin tuon 2-3 päivää.

Minulle tulee sellainen loppumaton nälkä mikäli teen noita liian tiuhaan tahtiin. Toki itsekurilla siitä selviää, mutta se nälkä voi kestää kuukaudenkin verran, mikä vaatii jo melkoisen paljon ponnisteluja. Tuosta nälästä voi seurata kilojen palautuminen muutamassa viikossa.

Kilpirauhas ongelmat eivät ole kovinkaan mukavia. Ei ole energiaa ollenkaan ja kokoajan tarvitsee lisää ruokaa. Nimenomaan tuo energiattomuus syö sitä itsekuria sen verran, että voi mennä hyvinkin vaikeaksi.

Laittele päivityksiä tänne kun teet tuon viikon paaston. Minua ainakin kiinnostaa miten se etenee. Minulla ja Donalla on muutama sivu taaksepäin jotain päivityksiä miten meidän viikon paastot sujuivat.

Yksi syy, miksi tämä vaikuttaa suhteellisen iisiltä, että oon tottunut jo aika pitkään vetämään vuorokauden mittaisia paastoja. Lisäksi rasvaa on kropassa jotain 45-50% luokkaa, niin ehkä kropalla on helpompaa alkaa syömään kropan rasvaa, kuin odottaa lisää syötävää?

Yksi syy, miksi tämä vaikuttaa suhteellisen iisiltä, että oon tottunut jo aika pitkään vetämään vuorokauden mittaisia paastoja. Lisäksi rasvaa on kropassa jotain 45-50% luokkaa, niin ehkä kropalla on helpompaa alkaa syömään kropan rasvaa, kuin odottaa lisää syötävää?

Nuo OMAD tyyliset päivät auttavat melkoisen paljon. Minulla menee 1-2 ateriaa päivässä. Treeni päivinä pyrin syömään kaksi ateriaa nykyään. Ei tarvitse istua tuntia lautasten äärellä, kun ei yritä mättää sitä 3000kcal kerralla. Miten olet päässyt noihin rasvalukemiin tuollaisella ateriarytmillä?

Nuo OMAD tyyliset päivät auttavat melkoisen paljon. Minulla menee 1-2 ateriaa päivässä. Treeni päivinä pyrin syömään kaksi ateriaa nykyään. Ei tarvitse istua tuntia lautasten äärellä, kun ei yritä mättää sitä 3000kcal kerralla. Miten olet päässyt noihin rasvalukemiin tuollaisella ateriarytmillä?

Kun on elänyt syömisten suhteen vajaa 30 v. kuin 100 villisikaa pellolla, niin kroppa kiittää. Vasta nyt alkanut tulemaan terveyden kannalta ongelmia, joten 4 kk aikana totutellut syömään IF-tyyliillä. Mitään tosi vakavaa ei ole vielä kropan kannalta sattunut, mutta tätä menoa on vain ajan kysymys, milloin joku osa kropasta hajoaa. Myöskään loppuelämän insupiikit ei kauheasti kiinnosta, joten siksi olen lukenut Fungin juttuja paljon. Sokerirasituksessa merkkejä heikentyneestä glugoosin sietokyvystä, mutta pitkä sokeri vielä hyvä.

Kun on elänyt syömisten suhteen vajaa 30 v. kuin 100 villisikaa pellolla, niin kroppa kiittää. Vasta nyt alkanut tulemaan terveyden kannalta ongelmia, joten 4 kk aikana totutellut syömään IF-tyyliillä. Mitään tosi vakavaa ei ole vielä kropan kannalta sattunut, mutta tätä menoa on vain ajan kysymys, milloin joku osa kropasta hajoaa. Myöskään loppuelämän insupiikit ei kauheasti kiinnosta, joten siksi olen lukenut Fungin juttuja paljon. Sokerirasituksessa merkkejä heikentyneestä glugoosin sietokyvystä, mutta pitkä sokeri vielä hyvä.

Ok, no hyvä että olet saanut asiat parempaan suuntaan. Pätkäpaasto ja paasto on ollut minullekin avain helpompaan painonpudotukseen. Minulla on loukkaantuminen alla, mikä varmasti lisää stressitasoja, lisäksi tähän useita satoja opioidi pohjaisia särkylääkkeitä. Käytännössä en edes aluksi pystynyt pudottamaan painoa ilman paastoa ja pätkäpaastoa. Särky on paranemaan päin ja lääkkeitä en ole käyttänyt enää puoleenvuoteen.

Kannattaa silti varoa liian tiuhaa paastoamista. Minulla meni kilppari noin 9 kuukautta sitten. Se pysäytti rasvanpolton kuukausiksi. Olen lukenut ja kuunnellut nyt erilaisia lääketieteellisiä ja terveyteen liittyviä luentoja enemmän kuin mitä opiskelin DI-vaiheen viimeisenä vuotena koulussa. Alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään asioita kohtuullisesti.

Thomas DeLauer on kohtuullisen pätevä tyyppi. Kannattaa kuitenkin olla tarkkaavainen, sillä hänellä on henkilökohtainen bias läsnä. Sitä voi olla välillä vaikea ymmärtää, kun tulee niin paljon faktoja ja asiaa aiheen mukana. Yleisesti ottaen pidän hänen videoita loistavina ja katson suurimman osan sitä mukaan kun hän julkaisee niitä.

Viimeksi muokattu:
IF'ää (leangains) takana nyt 6kk, Paino on tippunut 13kg. Tavoite on ollut se ~-500g/viikko ja punnitsen ruuat.

Olen perussuomalainen (en poliittisesti), yli nelikymppinen mies, jolla rasva kertyy ensimmäisenä vyötärölle. Eilen kävin inbodyssä ja vertasin tuloksia 2011 otettuihin. Huomio kiinnittyi tähän;

2011;
- Paino 92.4kg
- Dieetti -16kg ketogeenisella dieetillä reilun 3kk aikana.
- Viskeraalirasva 124cm2
- Rasvaprosentti 18,6

2018:
- Paino 98,5kg
- Dieetti IF, -13kg 6kk aikana.
- Viskeraalirasva 107cm2
- Rasvaprosentti 22,4

Molemmat mittaukset on tehty aamulla, ilman juomisia tai syömisiä ja samanmallisella inbody 720 laitteella. Onkohan tuon viskeraalirasvan mittaus noin epätarkka, että tuloksista ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä?
Voisin kuvitella että kunhan paino tippuu nyt tuonne ~92kg pintaan, niin pääsen samaan rasvaprosenttiin kuin 2011. Eli rasvaprosentin osalta tulokset olisivat silloin vertailukelpoiset tämän päivän ja vuoden 2011 välillä.

edit: Laskeskelin. Ei ehkä olisi kannattanut. Eli jos asetan tavoitteeksi tuon saman painon, mitä oli 2011, niin se lähenyt paino pitäisi olla lähes pelkästään fättiä että rasvaprosentti olisi sama. Se tuskin onnistuu. Eli näiden vuosien aikana, tai tällä dieetillä lihasmassani on vähentynyt ja samoin viskeraalirasva. Tai sitten inbodyt antaa vain mitäsattuu tuloksia. No, jatkossa pääsen käymään säännöllisesti tuolla samalla inbodyllä niin toivottavasti ainakin trendi tulee selville

Onko muut IF'ää pidempään toteuttaneet mittailleet viimeaikoina inbodyllä arvoja?

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen söin viimeisen ruuan ennen klo 20 ja siitä lähtien menty pelkällä vedellä ja suolalla. Yllättävän helppoa ollut toistaiseksi, kunnes piti tehdä lapselle ruokaa... Ei ole jauheliha ja spagetti haissut tai näyttänyt ikinä noin hyvältä :whistle:

No, sinnittelyähän tämä varmasti vaatii mutta eiköhän se siitä, toivottavasti näitä tilanteita ei kauheasti enää eteen tule... :hyper:

Eilen söin viimeisen ruuan ennen klo 20 ja siitä lähtien menty pelkällä vedellä ja suolalla. Yllättävän helppoa ollut toistaiseksi, kunnes piti tehdä lapselle ruokaa... Ei ole jauheliha ja spagetti haissut tai näyttänyt ikinä noin hyvältä :whistle:

No, sinnittelyähän tämä varmasti vaatii mutta eiköhän se siitä, toivottavasti näitä tilanteita ei kauheasti enää eteen tule... :hyper:
Näin paastotessa on jotenkin oppinut arvostamaan ruokaa enemmän. Ja maistuukin muuten 100x paremmalta paaston jälkeen sapuska, hunger is the best sauce.

Näin paastotessa on jotenkin oppinut arvostamaan ruokaa enemmän. Ja maistuukin muuten 100x paremmalta paaston jälkeen sapuska, hunger is the best sauce.

Toi on todella hyvä asia erityisesti mikäli syöt terveellistä ruokaa. Minulla on mennyt täysin vastakkaiseen suuntaan koko juttu. Syön vuoropäivinä yhden ja kaksi ateriaa. Erityisesti tuona yhden aterian päivänä ei ruoka välttämättä maistu ollenkaa, kun on edellisenä päivänä mennyt se kaksi ateriaa. Syön kumminkin, mutta välillä lähes pakosta. Ei huvita syödä yhtään vaikka ruoka olisi hyvää maultaan.

Toi on todella hyvä asia erityisesti mikäli syöt terveellistä ruokaa. Minulla on mennyt täysin vastakkaiseen suuntaan koko juttu. Syön vuoropäivinä yhden ja kaksi ateriaa. Erityisesti tuona yhden aterian päivänä ei ruoka välttämättä maistu ollenkaa, kun on edellisenä päivänä mennyt se kaksi ateriaa. Syön kumminkin, mutta välillä lähes pakosta. Ei huvita syödä yhtään vaikka ruoka olisi hyvää maultaan.
joo niin olen kuullut että joillain paastoaminen vie kokonaan ruokahalun ja joillain taas osittain lisäilee. riippuu tosi paljon ihmisestä.

Vedin vähä niinku puolivahingossa itteni ketoosiin tossa ku oli kiirettä ja söin huonosti (pelkkiä siipiä :D) nyt paastonnu jonku 2pv ja jumalauta kuinka tää paino tippuu...Voiko se muuta olla ku rasvaa mikä palaa jos tulee vettäki juotua vähä väljä? Äskön paino 93.7 ku kolme päivää sitte 3kg enemmä. Päkkiki kiristyy silmissä. Voin kertoo ettei toi nälkä oo vie kadonnu ainakaa 2pv jälkeen. Onhan tää vähä kurjaa mutta jos näistä kiloista pysyy ees puolet poissa ku pistän ruokaa koneeseen niin todellakin "worth it".
Ollu tossa autoprojektin kimpussa, pakko olla koko aika jotain tekemistä tai muuten olis jääkaapilla.

Nyt toinen aamu vesipaastossa ja pienintäkään nälkää ei tunnu. Pikku päänsärky vaivaa mutta eiköhän se tuosta tokene kun lähtee ulos pihahommiin. Suurin ongelma tuntuu olevan se että ei tiedä mitä tekisi näinä aikoina kun normaalisti olisi ruuan aika. Pitää siis keksiä tekemistä.

Vedin vähä niinku puolivahingossa itteni ketoosiin tossa ku oli kiirettä ja söin huonosti (pelkkiä siipiä :D) nyt paastonnu jonku 2pv ja jumalauta kuinka tää paino tippuu...Voiko se muuta olla ku rasvaa mikä palaa jos tulee vettäki juotua vähä väljä? Äskön paino 93.7 ku kolme päivää sitte 3kg enemmä. Päkkiki kiristyy silmissä. Voin kertoo ettei toi nälkä oo vie kadonnu ainakaa 2pv jälkeen. Onhan tää vähä kurjaa mutta jos näistä kiloista pysyy ees puolet poissa ku pistän ruokaa koneeseen niin todellakin "worth it".
Ollu tossa autoprojektin kimpussa, pakko olla koko aika jotain tekemistä tai muuten olis jääkaapilla.

Rasvaa lähtee noin 0.3-0.6kg. Minulla lähtee noin 0.4kg per paasto päivä ja mitä Donaa seurasin, niin sillä lähti 0.5kg kun oli hiilarit taas tankattu. Minulla lähtee rasvaa noin 3000kcal edestä, mikä vaikuttaisi olevan vain vähän enemmän kuin, mitä pitäisi lähteä pelkästää kaloreista. Mikäli haluat vähemmän nesteiden menetystä, niin juo vissyä.

Lähteekö uus setti vkl käyntiin?Pistähä sit taas tilannepäivityksiä! =))

Vedän ensin viikon ajan vielä IF 23 h paasto, tunti syömistä. Lomaa vielä 4 viikkoa, niin ehtii kokailla vielä ton viikon setin ennen loman loppumista.

@Frostwolf Katselin puljonkin valmista lihalientä ja tuli mieleen, että vastaako toi tuote jenkeissä suurta suosiota saanutta bone broth?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom