Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep atleettisuus ja terve pitkä ikä ei välttämättä kulje käsi kädessä.

Elääkö pidempään terveenä lampaana vai vähemmän leijonana.

Itse en ole kasvissyöjä mut uskon et siinä voi olla paljon terveyttä edistäviä asioita. Ei niinkään atleettisessa mielessä.

Huippu-urheilijat on aina asia erikseen. Kaikki tietää että liikunta on terveellistä, mutta huippu-urheilussa mennään kohti äärimmäisyyksiä ja siinä varmasti uhrataan sitä longevityä.

Tuntuu että ravintokuidun merkitystä terveydelle painotetaan jatkuvasti enemmän ja sen saanti on kasvissyöjillä varmasti paremmalla tasolla kuin normijampoilla.

Toisaalta joku punainen liha taas tyrmättiin vielä vähän aikaa sitten, mutta nykyään senkään syömistä ei yksinään pidetä epäterveellisenä asiana.

Pari päivää sitten starttas pätkäpaasto 16/8 ja tänään tuntunut että alkaa skulaamaan. Ei ole nälkä paastolla oikeastaan ollenkaan ja oon skipannut päiväunia koska en oikeastaan saa/tarvitse unta yöunien lisäksi. Virtaa hyvin ja fiilikset näin alkuun ainakin korkealla. Kattoo nyt kun progressio nousee salilla että mitä on tapahtunut voimatasoille. Veikkaisin ettei mitään negatiivista.

Safkat vedin kyllä ihan hatusta eikä ole hajuakaan kaloreista. Pitää seurailla puntarilla ja vyötäröllä ja fiksailla sitten annoskokoja. Jotenkin hirveä kynnys alkaa laskemaan ja punnitsemaan sen tarkemmin kun on toi elämä muutenkin niin kiireistä.

Katkaisen paaston isolla vähähiilarisella setillä missä on 2kananmunaa, vähän manteleita, salaatti missä on neljäsosa kurkku, neljäosa paprika, vähän jääsalaattia sekä desi raejuustoa ja puoli desiä tonnikalaa, sitten desi heraprodea juomana, dvitamiini ja c vitamiini lisät sekä yks omena. Katoin että eka safka ois hyvä olla pääasiassa paljon prodea ja rasvoja.

Lounaaksi perus duunisafkaa lautasellinen ja maitorahka purkki. Salaattia pieni lautasellinen ja länttään ne pinoksi leipäviipaleen päälle.

Ennen salia fiiliksestä riippuen buusteri ja salilla aminoja ja pieniä määriä hiilaria. Treenin jälkeen banaani.

Sitten himaan ja joku 300g 10%naudan jauhelihaa ja samankokoinen kasa makaroonia/riisiä. Sitten pari kananmunaa naamaan ja unille.

Vettä menee reilusti, mutten mittaa sitäkään ja kahvia korkeintaan mustana ja enintään se yksi kuppi paastovaiheen aikana. Ei kyllä mitään käsitystä kalorimääristä kun oon tottunut normaalistikkin seurailemaan puntaria ja peiliä kun oma aktiivisuus urheilun osalta heittelee niin paljon, mutta täytyy fiksailla jos homma menee liian nopeasti tai jämähtää.

Tarkoitus olis pudotella sellanen 5kg juhannukseen mennessä, eli millekkään kovin radikaalille tiputukselle ei ole tarvetta.

Viimeksi muokattu:
Muuten skulaa ihan hyvin, treeneissä virtaa, ei ole heikotuksia paaston aikana yms mutta saakeli että on kylmä. Onko toi ihan normaalia vai kieliikö liian pienistä kaloreista, vaikka mitään muita merkkejä liian vähäisestä energiatasoista ei annakkaan?

Joo paastossa on kaikilla melkeen kylmä ainakin aluks, mutta itsellä loppui se palelu muutaman viikon pätkäpaastoilun jälkeen.

Fungin mukainen water only? Onko aikaisempaa kokemusta? Ilmeisesti toinen päivä pahin?

Joo water only.
Aikasempaa kokemusta vain pätkäpaastolusta ja 24h paastoista.
Joo toka tai kolmas päivä vissiin pahin ja sen jälkeen pitäis olla helvetin hyvä olo(euforia).

Joo water only.
Aikasempaa kokemusta vain pätkäpaastolusta ja 24h paastoista.
Joo toka tai kolmas päivä vissiin pahin ja sen jälkeen pitäis olla helvetin hyvä olo(euforia).

Voisin itsekin kokeilla tollasta settiä, kokemusta vain säännöllisestä pätkiksestä. Tosin vasta kesälomalla, ei tollasta jaksa töissä, kun siinä joutuu liikkuu vuorossa 10 km. Fungin pari kirjaa hankittu ja luettu + lisäksi podcastit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon nyt muutaman viikon noudattanut 16/8 paastoa, aika helposti tuntunut menevän. Alan syömään päivällä klo 16 ja lopetan illlalla 00. Kysymys kuuluu, mitenkä ajoittaisitte ruuat ja makrot (hiilarit mietityttää eniten) kun meen treenaamaan klo 19? Treenit on crossfit painotteisia, joten tuntuu että hiilarille on enemmän tarvetta kun perus bodauksessa.

Oon nyt muutaman viikon noudattanut 16/8 paastoa, aika helposti tuntunut menevän. Alan syömään päivällä klo 16 ja lopetan illlalla 00. Kysymys kuuluu, mitenkä ajoittaisitte ruuat ja makrot (hiilarit mietityttää eniten) kun meen treenaamaan klo 19? Treenit on crossfit painotteisia, joten tuntuu että hiilarille on enemmän tarvetta kun perus bodauksessa.
Itse tekisin niin, että ennen treeniä jotain kevyttä, esim. pari banaania ja heradrinkki. Jos käytät intrajuomia, niin sitten treenin aikanakin hiilaria ja sitten isoin mälli treenin jälkeen. Viimeinen ateria sitten rasvapainotteisempi.Toki vähän vaikea sanoa, kun ei sun makroja tiedä.

Itsellä ihan päinvastoin :) Jos päivä missä 1 ateria ennen treeniä niin se on rasvapainoitteinen (usein kananmunia+ruisleipää), päivän viimeinen ateria aina runsailla hiilareilla.

Vähän riippuu paneeko tuo herabanaani sit väsyks.

Oikeaoppisestihan paasto pitäisi katkaista päivän isoimmalla aterialla, mutta sekään ei vissiin palvele sitä tulevaa treeniä, joten siirtäisin minäkin sen sinne treenin jälkeen tehtäväksi tai sitten siirtäisin syönti-ikkunaa silleen että syöty ateria ehtii imeytyä eikä hölsky mahassa.

Itse toteutan vastaavan tilanteen näin:

klo 16.00 puuroa, marjoja ja jotain GDA/AMPK kamaa eli kaikkea mahdollista terveellistä, jolla saisin hitaasti imeytettyä hiilihydraatit mielellään insuliiniriippumatta ja ampuisin paaston alas vasta treenijuomilla ja senjälkeisillä MEGA-aterioilla.

Huomenna alkaa paasto ja tavoitteena olla viikko.:LOL:

Onnea yritykselle, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ensimmäiset pari päivää on melko vaikeita oman kokemuksen perusteella. Kunnon ketoosi ruokaa päivä ennen paastoa nopeuttaa ketoosiin pääsyä ja helpottaa olotilaa tuntuvasti jo toisen päivän aikana. Muussa tapauksessa luultavasti 3. päivän iltana olotila alkaa olemaan taas ihan hyvä. Minun mielestä kannattaa treenata ainakin siihen asti, että pääset ketoosiin. Treenin jälkeen on hetken aikaa huono-olo, mutta se on parempi kuin sinnitellä tuon 72+ tuntia ilman ketoosia.

3-4 päivän kohdalla minulla on alkanut aina nivelet kuivumaan, enkä täten ole uskaltanut ihan kokonaista viikkoa paastota. Selkä ja polvet menee pelottavan huonoksi, kun jatkaa useamman päivän tuosta eteen päin. Viimeksi kuin tein 5.5 päivän paaston, niin makasin viikon sängyssä selkä kipeänä. Tämän jälkeen laitoin suurimmaksi sallituksi paaston kestoksi 4 päivää. Mikäli sinulla ei kuitenkaan ole selkävaivoja, niin tuskimpa tulee mitään vastaavaa haittaa.

Minulla näissä paastoissa on tippunut suurinpiirtein 0.4kg rasva-painoa päivää kohden ja lisäksi kasapäin nesteitä, mitkä toki tulevat takaisin muutamassa päivässä. Olen tehnyt 20+ kertaa näitä 2.5-5 päivän paastoja viimeisen vuoden aikana. Käytännössä näillä saa hetkessä kaiken rasvan pois, mitä on tullut bulkkaamisesta tai juomisesta. Parasta on kun tietää suurinpiirtein kuinka paljon rasvaa lähtee pois. Jossain random dieetissä joutuu vain arvuuttelemaan nesteiden ja rasvan kanssa.

Mikäli on jotain kysyttävää, niin voit toki kysyä.

Onnea yritykselle, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ensimmäiset pari päivää on melko vaikeita oman kokemuksen perusteella. Kunnon ketoosi ruokaa päivä ennen paastoa nopeuttaa ketoosiin pääsyä ja helpottaa olotilaa tuntuvasti jo toisen päivän aikana. Muussa tapauksessa luultavasti 3. päivän iltana olotila alkaa olemaan taas ihan hyvä. Minun mielestä kannattaa treenata ainakin siihen asti, että pääset ketoosiin. Treenin jälkeen on hetken aikaa huono-olo, mutta se on parempi kuin sinnitellä tuon 72+ tuntia ilman ketoosia.

3-4 päivän kohdalla minulla on alkanut aina nivelet kuivumaan, enkä täten ole uskaltanut ihan kokonaista viikkoa paastota. Selkä ja polvet menee pelottavan huonoksi, kun jatkaa useamman päivän tuosta eteen päin. Viimeksi kuin tein 5.5 päivän paaston, niin makasin viikon sängyssä selkä kipeänä. Tämän jälkeen laitoin suurimmaksi sallituksi paaston kestoksi 4 päivää. Mikäli sinulla ei kuitenkaan ole selkävaivoja, niin tuskimpa tulee mitään vastaavaa haittaa.

Minulla näissä paastoissa on tippunut suurinpiirtein 0.4kg rasva-painoa päivää kohden ja lisäksi kasapäin nesteitä, mitkä toki tulevat takaisin muutamassa päivässä. Olen tehnyt 20+ kertaa näitä 2.5-5 päivän paastoja viimeisen vuoden aikana. Käytännössä näillä saa hetkessä kaiken rasvan pois, mitä on tullut bulkkaamisesta tai juomisesta. Parasta on kun tietää suurinpiirtein kuinka paljon rasvaa lähtee pois. Jossain random dieetissä joutuu vain arvuuttelemaan nesteiden ja rasvan kanssa.

Mikäli on jotain kysyttävää, niin voit toki kysyä.

Käyttääkö susi ti dona jotain tuotteita, kuten kofeiinia, millä saa sen näläntunteen pois, vai ovatko he mielensä hallitsevia Zen-munkkeja?

Käyttääkö susi ti dona jotain tuotteita, kuten kofeiinia, millä saa sen näläntunteen pois, vai ovatko he mielensä hallitsevia Zen-munkkeja?

Kofeiini tabut auttaa, mutta kahvia en käytä koska se ärsyttää mahaa. Kannattaa popsia siinä vaiheessa kun alkaa menemään pahaksi. Noi ketoosia edeltävät tunnit on melkein aina pahoja. Siinä on sellaisia aaltoilevia nälkä intervalleja. Optimaalisesti nukut sen ajan, mutta se on vaikea ajoittaa. Toi vaihe kestää noin 4-8h minun tapauksessa. Sen jälkeen alkaa rasva palamaan kunnolla ja olotila on hyvä. Käytännössä tuosta pitää vain selvitä ja varsinkin ekoilla kerroilla vaatii vähän Zen-munkkimaisuutta.

itellä alkoi vähän modattu pätkäpaasto ja ainut ongelma on että herään aina 4-5 aikaan aamulla ja on niin kova nälkä että ei meinaa saada enää unta,välillä paleltaa mutta se vissiin kuuluu asiaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom