Onnea yritykselle, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ensimmäiset pari päivää on melko vaikeita oman kokemuksen perusteella. Kunnon ketoosi ruokaa päivä ennen paastoa nopeuttaa ketoosiin pääsyä ja helpottaa olotilaa tuntuvasti jo toisen päivän aikana. Muussa tapauksessa luultavasti 3. päivän iltana olotila alkaa olemaan taas ihan hyvä. Minun mielestä kannattaa treenata ainakin siihen asti, että pääset ketoosiin. Treenin jälkeen on hetken aikaa huono-olo, mutta se on parempi kuin sinnitellä tuon 72+ tuntia ilman ketoosia.
3-4 päivän kohdalla minulla on alkanut aina nivelet kuivumaan, enkä täten ole uskaltanut ihan kokonaista viikkoa paastota. Selkä ja polvet menee pelottavan huonoksi, kun jatkaa useamman päivän tuosta eteen päin. Viimeksi kuin tein 5.5 päivän paaston, niin makasin viikon sängyssä selkä kipeänä. Tämän jälkeen laitoin suurimmaksi sallituksi paaston kestoksi 4 päivää. Mikäli sinulla ei kuitenkaan ole selkävaivoja, niin tuskimpa tulee mitään vastaavaa haittaa.
Minulla näissä paastoissa on tippunut suurinpiirtein 0.4kg rasva-painoa päivää kohden ja lisäksi kasapäin nesteitä, mitkä toki tulevat takaisin muutamassa päivässä. Olen tehnyt 20+ kertaa näitä 2.5-5 päivän paastoja viimeisen vuoden aikana. Käytännössä näillä saa hetkessä kaiken rasvan pois, mitä on tullut bulkkaamisesta tai juomisesta. Parasta on kun tietää suurinpiirtein kuinka paljon rasvaa lähtee pois. Jossain random dieetissä joutuu vain arvuuttelemaan nesteiden ja rasvan kanssa.
Mikäli on jotain kysyttävää, niin voit toki kysyä.