Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se on sen merkki et äijän kilpirauhanen on lähös kesälomille..

Eikai noi korkeilla kaloreilla. Toi johtuu luultavimmi hypoglykemiasta eli alhane verensokeri. Ainaki aiemmin jotku puhuneet siittä

Onko normaalia paaston aikanen palelu ja matala leposyke?
Itsellä päätetyön aikana lepo laskee 42:een (normi 45–50)...

Melko yleistä paastotessa. Ei viittaa välttämättä mihinkään huomionarvoiseen. Kannattaa kuitenkin pitää 40 sellasena rajana että jos kauheasti alle niin sitten jotain voi kannattaa tarkistaa.

^ Martin Berkhan taisi selittää etenkin käsien ja jalkojen palelun sillä, että paastotessa veri ohjautuu enemmissä määrin kehon rasvasoluihin ja se on taas sitten pois mm. käsien ja jalkojen hiusverisuoniston verenkierrosta.

Olen tässä viimeisen 7-8 kk aikana tiputtanut painoa n. 20kg, ja rasvaprosenttikin tullut alas ihan kiitettävästi (ongelmia ollut vyötärön suhteen). Olen kokeillut erilaisia metodeja, mutta suurin osa tuli vedettyä ihan "perinteisellä" systeemillä, eli 4-6 ateriaa päivässä mm. hiilareita kierrättämällä jne. Tuossa 6-7 viikkoa sitten mieleeni tosin palautui muistot muutaman vuoden takaa, kun kokeilin Warrior-diet systeemiä, ja olin tuolloin - omassa mittakaavassa - aika isossa kunnossa, mutta fläsääkin kyllä oli. Pienten lukuhetkien (leangains yms.) päätin kokeilla systeemiä uudelleen. Tulokset ja fiilis ollut ihan loistavaa, varsinkin nyt:

- Päätin siirtyä (ainakin lähes) gluteenittomaan ruokavalioon, koska vatsani toimii paljon paremmin
- Hiilarit olen myös vetänyt erittäin alas, ja tämäkin vaikuttanut oloon vain positiivisesti
- Kaloreita olen lisännyt huomattavasti lisää, ja siltikin kiristyminen jatkuu vaikka paino (lihasmassan muodossa) nousee tasaisesti
- Maitotuotteet ja varsinkin itse maidon olen laittanut minimiin; tämäkin samasta syystä kuin gluteeni

Itse vetelen 16-20h paastoilla ja syömisikkuna sen mukaan (eli 4-8h). Kaloreita tulee väh. 3000 kcal päivässä; keskiarvo 3500 kcal). Korostan rasvoja ja protskuja. Hiilareita tulee treenipäivänä ~100g jos sitäkään, ja lepopäivinä se pysyy siinä 40-70g akselilla. Ideana oli siis kokeilla vhh-bulkkia yhdistettynä tähän IF:iin. Treeni kulkee ja olo on mahtava.

Ruuasta*

Rasvan lähteenä on kananmunat, kookosöljy, voi, liha ja kala. Näin pääsääntöisesti. Protskut tietysti myös noista, ja lisäksi palkkari treenin jälkeen ja lisäilen toisinaan hera esim. smoothien sekaan. Raejuustoa ja fetaa menee myös salaattipohjaisten ruokien kanssa. Aterioita tulee keskimäärin 3 per vuorokausi (ehkä jokin "välipala" siihen päälle). Treenit vedän paastoten, ja päivät menee muutenkin kahvin ja veden voimalla. BCAA:n otin nyt muutama päivä sitten mukaan, ja vedän niitä juuri ennen treeniä ja heti sen jälkeen (palkkarin yhteydessä).

Jos tuntuu, että päivän kaloreita on hankala vetää tällä systeemillä, niin suosittelen rasvojen lisäämistä - ainakin kokeilu mielessä. Itse saan +1000 kaloria ensimmäisellä aterialla, joka on smoothien muodossa (alla esim. päivä):

Ateria 1.

Smoothie;
- Heraa
- Kananmunia
- Kookosöljyä
- 1 prk rahkaa
- Mansikoita ja/tai mustikoita
- Banaani
- Hiukan laktoositonta maitoa

Ateria 2.

Lohi-fetasalaattia raejuustolla

Ateria 3.

Salaattia paistetuilla kananmunilla ja pekonilla (lisäksi esim. raejuustoa ja/tai fetaa)

Ateria 4.

Hera-drinksu

Muuta*

Siirryin nyt massakauteen, hiilareita karsien, tavoitteena (alustavasti) lihasmassan lisäys ja rasvanpoltto - mikäli tämä nyt onnistuu. Muutaman päivän perusteella ainakin homma toimii kuin unelma. Teen treeniä nyt 3-jakoisella HIT-ohjelmalla 3 krt viikossa. Tähän mennessä tämä tuntuu kaikista parhaimmalta systeemiltä mitä olen kokeillut (siis ruokavalio + treeni = lopputulos).

20.2.2014 -> 13.8.2014 (6 viikkoa tästä reverse dieettiä)

Lihasmassa 37,6 -> 34,0
Rasvamassa 12,6 -> 6,9
Rasva% 15,9 -> 10,3
Sisäelinten rasva 80,2 -> 45,6

IF en vaihda enään mihinkään, aivan loistava tapa dieetata ja muutenkin elää tämän kanssa! :)

Kui noin paljon rasvaa vedät? Eikö kannattais ainaki treeni jälkeen ottaa jonki verra hiilaria. Ei rasva kuitenkaan auta missään tietypisteen jälkeen varsinkaa salitreenissä :o

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Melko yleistä paastotessa. Ei viittaa välttämättä mihinkään huomionarvoiseen. Kannattaa kuitenkin pitää 40 sellasena rajana että jos kauheasti alle niin sitten jotain voi kannattaa tarkistaa.

Ok. Pientä palelua keskipäivällä, mutta pärjää. Leposyke pyörii paastolla siinä 40–44, mutta nousee ruuan jälkeen selkeästi 48–52 kohdille.
Kävin kuitenkin lekurissa ihan testimielessä, otettiin normi verikoe ja kilpparitesti kaupan päälle. Menee ensi viikkoon kun tulee tuloksia.
Olen tarkistellut myös verenpaineita, ei näin hyvää ollut aikoihin...116/68 oli tänään.

Terve,

Itsekkin innostuin testaamaan kuinka itselle toimisi moinen IF 16/8 tässä kun samalla aktiivisempaa saliharjoittelua taas aloitellaan (reilu vuosi mennyt täss ns. kotijumppaa, jonka aikana muutamat kilot karissu vs aktiivisempien saliaikojen tilanteeseen)
Ensimmäisten 2viikon tulokset painon osalta seuraavanlaiset (aamupainot: samavaaka):

Week 32 /kg Week 33 /kg
Mon 81,7 81,6
Tue 82,2 81,8
Wed 82,7 81,2
Thu 83,7 82,2
Fri 82,2 81,9
avg 82,5 81,7

Viikonloppujen painot ajattelin unohtaa laskelmista, kun vaihtelevasti vaaka vieressä/ei ainakaan sama vaaka välttämättä.
Ajatuksena ottaa painoa tonne ~75-78 kohdille ja katsoa peiliin, jonka jälkeen päätös: jatketaan pudotusta / ruvetaan ottamaan hitaasti lihaa.

Salilla 2-4krt/vko + mahollisesti hieman pyöräilyä/kotijumppailua painojen kera riippuen salikäyntien määrästä.

Muiden innoittamana koitan saada ns.viikko päivitykset aikaan muidenkin pällisteltäväksi.

Terve,

Aamupaino heittelyt senkuin vähenevät ja jostain syystä pudotustakaan ei paljon ole tapahtunut:

Week 32 Week 33 Week 34
Mon 81,70 81,60 81,60
Tue 82,20 81,80 81,60
Wed 82,70 81,20 81,80
Thu 83,70 82,20 81,60
Fri 82,20 81,90 81,60
Week avg 82,50 81,74 81,64
TotalWeight lost 0,760 0,860

Pitänee pudottaa vähän kaloreita? Vai mennäkkö 1-2viikkoa suunnilleen samalla suunnitelmalla ja katsoa tippuuko paino vielä vai tasottuuko tohon tasoon?

Edit ei saa noita hemmetin rivejä noille painoille pysymään kurissa! :face:

- Jake

Sopiiko teidän mielestänne IFn kanssa 2+3-jakoinen ohjelma, kun monet toitottaa tuosta 3-jakoisesta yms?

3-jakoinenha on tässä hehkutuksensa kohteena ihan Berkhanin takia, koska hän itse käyttää tätä ohjelmaa omissa treeneissään/asiakkaillaan IF:n yhdistettynä. Itse teen 4-jakoisella ja hyvin on pyyhkiny.

Sivukommenttina mainittakoon, että itse nyt kuukauden IF:ää (Leangains) käyttäneenä on muuten ihan paras muutos ruokavalioon ever. Ensimmäisestä päivästä lähtien ollu mitään ongelmia (tosin pari ekaa päivää totuttelin kroppaa 14h paastoikkunalla 16:n sijasta). Aikasemmin pelänny nälkää ku kaljuuntumista, mut tän myötä oppinu elämään sen kanssa ilman että häiritsee normaalia elämää pätkänvertaa. JA se on muuten huojentavaa!

Kiristymistä tapahtunut tosi paljon. Suosittelen kaikkia "6-ateriaa-päivässä-tai-ei-tuu-mitään" -ihmisiä testaamaan IF (leangains), nimim. ei enää ikinä aamupalaa, ellei se tule buffetin muodossa klo 13 maissa :rock:

Back
Ylös Bottom