Olen tässä viimeisen 7-8 kk aikana tiputtanut painoa n. 20kg, ja rasvaprosenttikin tullut alas ihan kiitettävästi (ongelmia ollut vyötärön suhteen). Olen kokeillut erilaisia metodeja, mutta suurin osa tuli vedettyä ihan "perinteisellä" systeemillä, eli 4-6 ateriaa päivässä mm. hiilareita kierrättämällä jne. Tuossa 6-7 viikkoa sitten mieleeni tosin palautui muistot muutaman vuoden takaa, kun kokeilin Warrior-diet systeemiä, ja olin tuolloin - omassa mittakaavassa - aika isossa kunnossa, mutta fläsääkin kyllä oli. Pienten lukuhetkien (leangains yms.) päätin kokeilla systeemiä uudelleen. Tulokset ja fiilis ollut ihan loistavaa, varsinkin nyt:
- Päätin siirtyä (ainakin lähes) gluteenittomaan ruokavalioon, koska vatsani toimii paljon paremmin
- Hiilarit olen myös vetänyt erittäin alas, ja tämäkin vaikuttanut oloon vain positiivisesti
- Kaloreita olen lisännyt huomattavasti lisää, ja siltikin kiristyminen jatkuu vaikka paino (lihasmassan muodossa) nousee tasaisesti
- Maitotuotteet ja varsinkin itse maidon olen laittanut minimiin; tämäkin samasta syystä kuin gluteeni
Itse vetelen 16-20h paastoilla ja syömisikkuna sen mukaan (eli 4-8h). Kaloreita tulee väh. 3000 kcal päivässä; keskiarvo 3500 kcal). Korostan rasvoja ja protskuja. Hiilareita tulee treenipäivänä ~100g jos sitäkään, ja lepopäivinä se pysyy siinä 40-70g akselilla. Ideana oli siis kokeilla vhh-bulkkia yhdistettynä tähän IF:iin. Treeni kulkee ja olo on mahtava.
Ruuasta*
Rasvan lähteenä on kananmunat, kookosöljy, voi, liha ja kala. Näin pääsääntöisesti. Protskut tietysti myös noista, ja lisäksi palkkari treenin jälkeen ja lisäilen toisinaan hera esim. smoothien sekaan. Raejuustoa ja fetaa menee myös salaattipohjaisten ruokien kanssa. Aterioita tulee keskimäärin 3 per vuorokausi (ehkä jokin "välipala" siihen päälle). Treenit vedän paastoten, ja päivät menee muutenkin kahvin ja veden voimalla. BCAA:n otin nyt muutama päivä sitten mukaan, ja vedän niitä juuri ennen treeniä ja heti sen jälkeen (palkkarin yhteydessä).
Jos tuntuu, että päivän kaloreita on hankala vetää tällä systeemillä, niin suosittelen rasvojen lisäämistä - ainakin kokeilu mielessä. Itse saan +1000 kaloria ensimmäisellä aterialla, joka on smoothien muodossa (alla esim. päivä):
Ateria 1.
Smoothie;
- Heraa
- Kananmunia
- Kookosöljyä
- 1 prk rahkaa
- Mansikoita ja/tai mustikoita
- Banaani
- Hiukan laktoositonta maitoa
Ateria 2.
Lohi-fetasalaattia raejuustolla
Ateria 3.
Salaattia paistetuilla kananmunilla ja pekonilla (lisäksi esim. raejuustoa ja/tai fetaa)
Ateria 4.
Hera-drinksu
Muuta*
Siirryin nyt massakauteen, hiilareita karsien, tavoitteena (alustavasti) lihasmassan lisäys ja rasvanpoltto - mikäli tämä nyt onnistuu. Muutaman päivän perusteella ainakin homma toimii kuin unelma. Teen treeniä nyt 3-jakoisella HIT-ohjelmalla 3 krt viikossa. Tähän mennessä tämä tuntuu kaikista parhaimmalta systeemiltä mitä olen kokeillut (siis ruokavalio + treeni = lopputulos).