Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
toinen: jos menette yhden prework -aterian taktiikalla; syöttekö lähemmäs 20 vai 25% kaloreista? ja entäs hiilarit?

Mulla menee preworkout aterialla 525kcal P:49g HH:75g R:2,7g. Reenin jälkeen menee n.1100kcal P:95g HH:114g R:25g.

Yleensä syön 3-4 ateriaa päivästä riippuen, mutta reenin jälkeen menee päivän isoin ateria ja välipäivinä ensimmäinen ateria on se isoin. Prosentteja en jaksa/kiinnosta laskea.

Mulla meni vahingossa IF hommiksi syönnit. Yks ateria treenin jälkeen josta vajaa 3000kcal koneeseen. Nälkä ei oikeestaan vaivaa ollenkaan. Hiilareita tosi vähän, yli seiskyt prossaa kaloreista rasvana. Tankkaus kerran viikossa ja on lähteny ilman aerobisia 0,5-0,7kg viikossa. Elämäni mukavin dieetti.

Mulla menee preworkout aterialla 525kcal P:49g HH:75g R:2,7g. Reenin jälkeen menee n.1100kcal P:95g HH:114g R:25g.

Yleensä syön 3-4 ateriaa päivästä riippuen, mutta reenin jälkeen menee päivän isoin ateria ja välipäivinä ensimmäinen ateria on se isoin. Prosentteja en jaksa/kiinnosta laskea.

mä aattelin koittaa jos en ota sitä hh ennen treeniä kauheesti vaan proden, rasvan ja kasvisten voimalla - siis jos yksi ateria alle. mut jos kaksi niin sitten toisella varmaan 40-50g/hh.

Selvä tämä. Miettiin vain tuota kerran viikossa tankkaus protokollaa.

Meetkö VHH:lla vai normi hiilari dieetillä?

No jos yli 70% kaloreista tulee rasvasta niin ei siinä paljon jää tilaa enää hiilareille. Mun keho syöksee kaikki nesteet pihalle heti kun hiilarit lähtee ja treenivolyymi on kova, 200 toistoa tai enemmän per treeni kerrottuna neljällä treenillä viikossa polttaa glykoa niin pirusti että homma toimii viikottaisilla tankkauksilla.

Nyt taas uudestaan pikkuhiljaa IF.n pariin. Melkein vuoden verran tuli viimeksi vedettyä, yleinen fiilis oli tosi hyvä ja kunto pysyi siistinä. Huomionarvoista kuitenkin lihasten tyhjyys, ja inbody mittauksissa pienoinen lihasmassan lähtö, joka tosin voi johtua vain tyhjistä lihaksista, eikä varsinaisesta kadosta. Tuolloin treenasin aina paastottuna, pelkällä bcaa.n voimalla. Tällä kertaa enemmän huomiota peri-workout nutritioniin, ja tulee varmaan aina treenailtua 1 ateria(aamupalasmoothie) alla. Muutenkin periworkoutissa tulee hiilareita reilummin, muina aikoina sitten hiilarit nollissa. Välipäivinäkin melko vähäiset siis. Katsotaan miten skulaa.

Onko mitään järkeä pätkäpaastoilla vain 5 kertaa viikossa? Alkanu ärsyttää tuo eväskippojen kuskailu ja kelailin että helpottaisi elämää suunnattomasti jos töihin ei pitäis edes takas roudata montaa lodjua mättöä. Myös paastoilun terveyshyödyt ovat yksi kiinnostava seikka.
Ajatuksena oli, että 5 päivänä viikossa syömisikkuna on 13.00/14.00-21.00/22.00 Näinä päivinä harrastan aerobista liikuntaa(nyrkkeily) ja kalorit ovat joko +/- 0 tai hieman pakkasen puolella Kun taas 2 päivänä viikossa käyn aamulla salilla ennen töitä ja silloin en paastoaisi ollenkaan vaan joisin palkkarin ja söisin heti aamusalin jälkeen kiinteää ruokaa,näinä päivinä myös söisin 400-600 kcal plussilla. Näinä salipäivinä en myöskään harrastaisi aerobista liikuntaa.
En jaksaisi kikkailla noilla BCAA jauhoilla ja saliohjelma on voima/doggcrapp hybridi joka verottaa sen verran voimia,että olisi hyvä syödä noin töissä jaksamisenkin kannalta.

Ajatuksia,mielipiteitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos se sun elämää helpottaa niin en mä tota sen kummemmin miettis. Vapauttaa yllättävän paljon aikaa ku ei tartte jatkuvasti olla sen ruuanlaiton kans hötkyilemässä.

T-Nation clickbaittaa, niinku iltapäiväjournalistit yleensä. Ensinnäkin tossa pointti on nyt paaston aikana tehty treeni. Jos ei tee paastotreeniä, niin toi artikkeli ei koske mitenkään. Toisekseen, viitattu tutkimus on vuodelta 2011 ja ainakin esim. Alan Aragon kritisoi tuota jo silloin tähän tyyliin:
Every time a rodent- based carbohydrate study pops up in the press, just remember that the critters’ conversion of carbohydrate to fat has the potential to be 10 times the rate of humans.
Source.

Vaatii kuitenkin kertaakohden enemmän aikaa....

Eikä vaadi. Mulla menee päivässä noin 15 minuuttia safkan tekemiseen. 500 g kananrintaa pannulle paistumaan, 500 g ranskalaisia uuniin ja sillä aikaa kun noi paistuu niin tehosekottimella 500 g rahkaa lisukkeineen sekaisin. Siihen vaikka pullaa päälle. Ei mee juuri yhtään aikaa, saa syödä (hetkellisesti) ähkyyn asti, saa syödä herkkuja ja laihtuu silti.

Pakko itsekin hehkuttaa tätä nytten!

10vk menty dieetillä ja itselleni tää IF on tosi helppo, kun ei tarvi ressata sitä, että tulee syötyä 3h välein vaan voi päivästä riippuen vetää 2-3 ateriaa ja nälkä pysyy loitolla.
Paastotila aiheutti ekana 3-5 päivänä aikamoista nälkää, että sai tosissaan kiskoa vettä ja kahvia, mutta sitten helpotti ja n.20h paastokaan mikä tulee joka lauantai, ei haittaa yhtään. Aijon jatkossakin käyttää tätä ja todennäköisesti ihan vakiinnuttaa syömistavaksi, sen verran helpottaa elämää!

Eikä vaadi. Mulla menee päivässä noin 15 minuuttia safkan tekemiseen. 500 g kananrintaa pannulle paistumaan, 500 g ranskalaisia uuniin ja sillä aikaa kun noi paistuu niin tehosekottimella 500 g rahkaa lisukkeineen sekaisin. Siihen vaikka pullaa päälle. Ei mee juuri yhtään aikaa, saa syödä (hetkellisesti) ähkyyn asti, saa syödä herkkuja ja laihtuu silti.

ranskalaisia ja pullaa... :D Älkää vain sortuko samaan, ainakaan jos haluatte laadukasta rakennusainetta kropalle.

Jeppis joo eli vanhaan perus hiilaridieettiin alkaa mennä maku jatkuvan nälän takia, niin ajattelin koittaa miltä tämä pätkäpaastoilu tuntuisi. Toinen hyvä asia mitä tässä näkisin on se, ettei tarvitse roudata eväitä joka paikkaan jos on vähänkin kauemmin poissa kotoa. Mutta olen kuitenkin hiukan pihalla koko tästä systeemistä. Silmäilin muutaman tekstin läpi, missä käsiteltiin IF:n perusteita, mutta jotkin asiat ovat vielä hiukan epäselviä.

Mitä nyt olen käsittänyt IF:stä, on se, että ruokailut sijoitetaan vain tietylle osaa päivää, jonka pituus on esim. 8h, ja loput ollaan syömättä? Yllä puhuttiin myös "paastoikkunoista", ja kaikenmaailman prosenteista. Voisiko joku hiukan selventää ja yksinkertaistaa tämän koko höskän, että mistä lähteä liikkeelle ja kuinka sijoittaa ruokailut, jos salitreenit sijoittuvat koulun jälkeen klo, 15-17 välille.

Se vielä että onko IF:ssä mitään tiettyjä suosituksia makroarvojen jakaantumiselle yms?

ranskalaisia ja pullaa... :D Älkää vain sortuko samaan, ainakaan jos haluatte laadukasta rakennusainetta kropalle.
Oliko toi nyt joku vitsi, vai ootko tosissas? :D

Jeppis joo eli vanhaan perus hiilaridieettiin alkaa mennä maku jatkuvan nälän takia, niin ajattelin koittaa miltä tämä pätkäpaastoilu tuntuisi. Toinen hyvä asia mitä tässä näkisin on se, ettei tarvitse roudata eväitä joka paikkaan jos on vähänkin kauemmin poissa kotoa. Mutta olen kuitenkin hiukan pihalla koko tästä systeemistä. Silmäilin muutaman tekstin läpi, missä käsiteltiin IF:n perusteita, mutta jotkin asiat ovat vielä hiukan epäselviä.

Mitä nyt olen käsittänyt IF:stä, on se, että ruokailut sijoitetaan vain tietylle osaa päivää, jonka pituus on esim. 8h, ja loput ollaan syömättä? Yllä puhuttiin myös "paastoikkunoista", ja kaikenmaailman prosenteista. Voisiko joku hiukan selventää ja yksinkertaistaa tämän koko höskän, että mistä lähteä liikkeelle ja kuinka sijoittaa ruokailut, jos salitreenit sijoittuvat koulun jälkeen klo, 15-17 välille.

Se vielä että onko IF:ssä mitään tiettyjä suosituksia makroarvojen jakaantumiselle yms?
http://pätkäpaasto.fi/leangains/
http://www.leangains.com/
IF Calculator

Tuon ekan, kun luet niin ei pitäis olla kauheesti epäselvyyksiä ja kolmas linkki on laskuri jolla voit laskea makrojakaumat IF:ää varten yms. Leangains blogia voi sitten lukea, kun on tylsää niin saa tietoa enemmän Berkhanin ajatuksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom