Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aivan joo, puhuit leangainsista.

Toimiikos toi leangains muuten pelkästään dieetille, vai onko siitä myös massanlisäykseen?
Onhan siitä jonkilaiseen, mutta cuttaukseen lähinnä käytetään
http://pätkäpaasto.fi/leangains/

Itse olen nyt dieettiä vetänyt -20 / 0 periaatteella eli lepopäivinä -20 prosenttia kulutuksesta kalorit ja treenipäivinä kulutuksen mukaan. Ajattelin jossain vaiheesa ruveta vetämään - 15 / +25 tai vastaavaa recomp. Jos pääsisi johonkin 0.5 kg - 1 kg massanlisäykseen per kuukausi, jos saisi minimoitua rasvan kertymisen ja maksimoitua lihaskasvun. En itse ainakaan jaksa enää ikinä mitään sikabulkkia ruveta vetämään, jonka tuloksena syntyneitä läskejä saa sulatella vuoden päivät. Normibulkilla varmasti lihastakin saa enemmän, mutta itse en jaksa enää sitä että normaalit vaatteet ei sovi kunnolla ja on muutenkin sellanen pöhöttönyt ja läski olo, vaikka alla tietysti olisi sitä lihasta paljonkin.

PWO, BCAA, l-glutamiini, mikrot, musta kahvi jne... voi vedellä ennen paastotreeniä, mutta mitään sen kummemmin kaloreita sisältävää ei ainakaan mun tietääkseni ole tarkotus vetää ennen treeniä. Tämä siis sillä oletuksella ettei ole sijoittanut treeniä keskelle syömisikkunaa.

Eli mitä yritän sanoa on, että mikään katabolia ei ton aamutreenin aikana ole iskemässä vaikka ei sitä ennen heraa yms. vetäisikään.

Joo, kaikki ei sovi kaikille. Ite vuorostaan jaksan aamusalin käytännössä aivan yhtä hyvin kuin muulloinkin vaikka edellisestä ateriasta treenin alkaessa on ~ 18 tuntia.

Joo kaikkihan me ollaan yksilöitä. Olen pitäny kalorittomana tuon paaston. Treenin aikana toki jotaki aminoita koneeseen. Kuka nuista amino määristä oikeasti osaa sanoa mitä kestää ja kuinka paljon. Siksi olen ollu pelkän mustan kahvin ja veden kanssa.

Onhan siitä jonkilaiseen, mutta cuttaukseen lähinnä käytetään
http://pätkäpaasto.fi/leangains/

Itse olen nyt dieettiä vetänyt -20 / 0 periaatteella eli lepopäivinä -20 prosenttia kulutuksesta kalorit ja treenipäivinä kulutuksen mukaan. Ajattelin jossain vaiheesa ruveta vetämään - 15 / +25 tai vastaavaa recomp. Jos pääsisi johonkin 0.5 kg - 1 kg massanlisäykseen per kuukausi, jos saisi minimoitua rasvan kertymisen ja maksimoitua lihaskasvun. En itse ainakaan jaksa enää ikinä mitään sikabulkkia ruveta vetämään, jonka tuloksena syntyneitä läskejä saa sulatella vuoden päivät. Normibulkilla varmasti lihastakin saa enemmän, mutta itse en jaksa enää sitä että normaalit vaatteet ei sovi kunnolla ja on muutenkin sellanen pöhöttönyt ja läski olo, vaikka alla tietysti olisi sitä lihasta paljonkin.

Joo näin oon ymmärtänyki. Itellä ihan "perus" IF diietti menossa pienellä ruokailuikkunalla. Pitää kattella tota leangainsia joskus jos jaksaa säätää enemmän ruokailun suhteen.

Ilmottelehan tänne miten massanlisäys leangainsilla toimii jos joskus ton suunnitelmas toteutat :puntti:

Diggaan huomattavasti enemmän tuon leangainsin ideasta kun perinteisen bulk and cut juuri mainitsemistas syistä. Sitä kun tykkäis olla hyvässä kunnossa ympäri vuoden.

Joo kaikkihan me ollaan yksilöitä. Olen pitäny kalorittomana tuon paaston. Treenin aikana toki jotaki aminoita koneeseen. Kuka nuista amino määristä oikeasti osaa sanoa mitä kestää ja kuinka paljon. Siksi olen ollu pelkän mustan kahvin ja veden kanssa.

Joo sama täällä. 20 h päivästä menee vedellä ja kahvilla lukuun ottamatta aamujen mikroja, kreatiinia ja (pakollinen :D) PWO.

Tulipa tässä huntattua näitä hommia.

Viimekevääänä oli ehkä enemmän leangains tyyliä, koska lepo ja treeni päivien erot ole syömisissä aika isot. Jos vertaa tämän hetkiseen niin nyt treenipäivänä menee mitä vatsa vetää kiinteää + treenin ympärien litkut n. 500-600 kcal päälle. Treenipäivisin kuitenki reilusti yli 3000 kcal. Huomatkaa, että en laske mitään prosentteja päivien välille (-20,0), koska en mie voi itestä sanoa ainakaan omalla kokemuksella mitä kulutan + että en punnitte grammalleen ruokia.

Nyt menee kunto hiljalleen eteenpäin eli rasva palaa tosi hitaasti, mutta voimatasot nousee koko ajan jos katto esim 2kk taaksepäin.
Jos taas vertaa viime kevään leangains diettiin niin virtaa on enemmän, mutta kunto meni viimekeväänä tosi paljon nopeammin eteenpäin. Ja nimen omaan peilikuvassa näki kiristymisen viikottain.

Nyt on semmonen tilanne, että on vara kiristää syksyä kohden paljonki nykyisestä. Niin ruoka määrissä kuin kaikessa muussaki hifistelyssä. Eli rapia 8 kiloa takana ja en tiiä montako edessä. Paaston lopun treenaukset oli raskaita, mutta tulos näky nykystä paremmin peilikuvassa viime keväänä.

Tuo oli hyvä pointti että aminoja saa ottaa ennen sitä treeniä. Varmasti auttaa ainaki jossaki määrin.

Syssymällä sitte katellaan millä jatketaan. Pitäis oikeasti pitää joku voimakausiki, että sais edes vähän isompia rautoja liikkumaan.

Vulgrim: Nyt ku kukaan ei tätä kysymystä näe niin mitä tarkotat mikroilla? :D :D :D (ps. elekää viittikö v...uilla tästä. ;) )

dodi.

no, oon nyt 6/18 vetänyt jo kohta viikon, ja sitä ennen 2 viikkoa 9,5/15,5 paastolla.
eli toi pidempi paasto 20-14 ja lyhempi 20-11.30.
paaston aluksi ja kerran välissä otan bulletproof-kahvin reishillä. - kaikkee sitä kans. 8) - mutta myönän olevani hörhö ja koittavani kaikkea.
joskus 2008 koitin pätkäpaastoa ihan ilman mitään eli todellakin join vaan vettä ne paastoajat; ei ollu yhtään kivaa enkä sopeutunut siihen eikä siinä ollu mitään järkeä.
Tällä rasvakahvi -systeemillä aamupäivät on todella lennokkaita ja treeni kulkee ainakin la tai su paastosta tosi hyvin. oujee.
silleen oon ollu tarkka makrojen suhteen että paaston katkaisen isolla proteiini-rasva-kasvis -aterialla ja treenin jälkeen on niin vähän rasvaa ku mahdollista eli riisi-bataatti-seiti -linjalla mennään.
- vaikea sanoa mitään vielä, ku oon sitten pitänyt mässysessioita muutaman kerran iltaisin, ku on muka ollu jotku bileet joissa on tarttenu ainakin SYÖDÄ, ku en alkoa oo ottanut.
ja parina iltana kotona kans syöny siinä 19-20 taukoamatta joko karppia tai semikarppia.
- kaloreita en oo tosiaan rajoittanut - paitsi noi kaks ateriaa pitänyt tarkkaan suht samanlaisina.
mun mahaan ainakin mahtuu 2000 kaloria kerralla ihan hyvin.
terv. suursyömäri etanainen. ... voi olla että lihakset on hiukan kehittynyt VUODEN AIKANA(... joten tällä en voi sanoa olevan sen asian kanssa tekemistä ). :D :D :D -- tällä systeemillä voi tulla kyl fläsääkin. mut se nyt on vaan mun oma vika, kun vedän sitten niiiin paljon mässyä etten kävelemään pääse. 8en varsinaisesti karkkia tai suklaata enkä kauheesti viljakaan, mutta karppipizzaa tai omatek lettuja...)
-- oon lukenut tän ketjun kyllä kokonaan ettei nyt tiedonpuutteesta ole kiinni.

+ otan vähintään kerran paaston aikana aamupäivällä jotain laadukasta suolaa ½-1tl. sekä juon tietenkin vettä 1-1½L. - muutenkin tota suolaa yritän laittaa ruokaankin enemmän, sillä muistan että silloin 2008 en vielä ymmärtänyt asiaa ja olin aika vähäsuolaisella, mikä ei todellakaan ollut hyvä juttu. :/

Vulgrim vetää parit mikroateriat paastoaamuina.

Vitun apina :D

Vulgrim: Nyt ku kukaan ei tätä kysymystä näe niin mitä tarkotat mikroilla? :D :D :D (ps. elekää viittikö v...uilla tästä. ;) )

Mikroilla tarkotan mikroravinteita, eli vitamiineja ja mineraaleja. Noiden lisäksi tykkään vedellä vielä kalaöljykapselin :dance:

Tuli ihan mielenkiinnosta mieleen, voiko purkkaa kiskoa ihan mielin määrin paastonki aikana, koska eikö niissäkin ole kaloreita, mutta katkaseeko purkka paaston? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä ihan hauska pikku apuväline pätkäpaastoiluun:

IF Calculator

Kyllähän nuo makrot sopii IF:ssä laittaa ihan itselle sopivalle mallille. Näen kyllä tuon makrosyklittelyn erittäin järkevänä siinä vaiheessa kun rasva% on niissä lukemissa, joissa sen suunnilleen haluaa pitää - ja silloin kyllä raakamaidot lepopäiville. Ja mikä ettei myös tuossa maltillisessa massan kasvatuksessa.

Itse polttelen läskiä verrattain matalilla hiilareilla vielä toistaiseksi.

vai tämmönen?
onks joku käyttänyt tätä ja tän makrojakaumaa?
laskin itelleni kalorit 1400/2200 ja sitten päätän ite makrot -> poteiinit aina samat eli n.127 ja treenipäivälle se heraprotsku ku siitä en oo vielä ajatellut irtautua. Rasvat lepopäivinä korkeemmat ja treenipäivinä sit enemmän hh.
tähän asti en oo ainakaan yhtäänlaihtunut, mutta olenkin syönyt TODELLA HYVIN. ;) - tuskin lihonutkaan olen, mutta jo aiemmin tuli hiukan pläskiä joten niistä tahtois eroon.
tää ajankohta nyt vaan ei taas täsmää ku ens viikolla viikonloppureissua(seliseli) naisten kanssa. - muuten oon ollu alkotta yli 2kk silloin.
nyt just kauuuheeee flunssaräkätauti päällänsä(3vrk kohta täynnä), mutta en oo sentään revennyt mässyttämään mitään sokerihöttöjä; eilen muutaman palan ruuan lisäksi tummaa 70% suklaata. muuten kyllä on menny ravintoa yli kulutuksen, ettei vaan ravinteet jää saamatta. - treenitaukoa torstai-illasta asti. ja varmaan vielä huominenkin, vaikka kuumetta ei oo yhtään ollu.

vähän toi BP arveluttaa, koska siitä kuitenkin tulee kaloreita 100-200 kahdessa annoksessa, mutta ei sen nyt insua kauheesti pitäs heilauttaman?? - aaattelin toisen(siis aamun ekan klo5) jättää pois vähäks aikaa ja katsoa miten sujuu.

en mä kauheen tiukkaa dieettiä halua vetää; tarkoitus olis vaan syödä edelleen hyvin, treenata ja pitää helppo ateriarytmitys, ku ärsyttää ottaa töihin mukaan 2-3 evästä.

muoks: tänään taas lammasta(kypsänä 150g) + kurkkua+tomaattia+salaattia+valkosipulia klo 14 aikaan

(aamulla mennyt kaksi BP-kahvia voilla(n.20g) ja MCT-öljyllä)

^lisäys: voi olla että on toi 1400 liian vähäntyöpäivinä, kun on kuitenkin fyysinen työ jossa liikun 6h koko ajan... mutta tänään varmaankin riittää tuo 1400, ku möllötän kotona, tässä koneella ja soffan-keittiön välillä. tosin kyllähän tuo treenipäivän hyvä kalorimäärä reiluinen hiilareineen buustaa jo jonkin verran. :)

tässä äskeinen paaston katkaisuateria:

siis ei. ei toimi kuvanlataus ...

qyhybemu.jpg
mietin vaan tossa että tämä satsi kahden treenin jälk jaettuna. .. + tiätty prodet eli tässä tapauksessa seiti ja katkikset + jotain ketsuppia ja sweetchilisoosia ... ja aatttelin kyllä tomaattejakin, mutta taitaa jäädä haaveeksi. :d :D
Edelleenkään en saanut koneella laitettua kuvia.hö
tää on kännyllä tapatalkilla.

6a6amy8y.jpg
ei mahtunu kaikki samalle lautaselle. Tämä siis se päivän eka ateria.

toinen ateria oli samaa lammasta vähän vähemmän(n.130g) (eiku karitsaa; onneksi se on nyt loppu ku kukaan muu ei sitä sitten syönytkään!! )
sekä enemmän tomaattia, valkosipulia ja kurkkuja.
sekä jälkäksi 100g mustaherukoita, joiden seassa macaa, ashwagandhaa, tulsia, kalea sekä acaijauhetta ja banaanijauhetta. - ei siis mikään makea herkku. 8)

kysyn nyt vielä...
onko mitään järkeä siinä että syön VHH(alle 60ghh) lepopvnä ja runsaasti HH treenipäivänä? - määrä treenipäivänä olis n. 290g ja ne tulis riisistä, riisikakuista, banaanista(3!), marjoista ja tietty vihanneksista + jotain ketsuppia ja makea chilikastiketta. treenit teen kyllä tolla mun 3-jakoisella; toivottavasti ei haittaa?
no, noista hiilareista; pakko sitä on KOITTAA ja sit säätää sen mukaan, miltä tuntuu ... nyt kun vaan pääsis treenaamaan tän räkätaudin parannuttua. blääh.

Olipa hauska lukea tätä ketjua ja kaikkea ajatuksia siitä, kuinka lihasmassa lähtisi purkautumaan HETI, kun paasto menee yli 16h, itselläni näin viikonloppuisin aina jotain 18-20h paastoja ja ihan hyvin rullaa.

^no, kyllähän semmonen käsitys monella on. - sitä kun ei sinne lihakseen näe, joten ei voi silmin todistaa. ;)

- en mä tota lihaskatoa pelkää, mutta ilmeisesti naisille ei suositella yhtä pitkää paastoa kuin miehille, tosin siksi mulla on se BulletProof - kahvi, joka antaa hiukan polttoainetta keholle ettei keho luule nääntyvänsä ja hormoonit hyrräilee paremmin.
mulla työt 06-14, joten aika hyvin oon sen paaston saanut pidettyä sinne lounaaseen asti eli 11.30 tai sitten 13.30 asti, jolloin työaika loppuu ja oon jo töissä syönyt aterian; mieluummin kyllä söisin klo 14 kotona kunnolla valmistetun lämpimän aterian, ku noita kylmiä eväitä tässä on viiminen vuosi syöty 2-3kpl työaikana - voi sitä kippojen ja kuppojen määrää ja naurua työkavereilta, ku täytän jääkaapin. :D - no, nyt ei oo ollu sitä "ongelmaa", mistä siitäkin on saanut kuulla. 8) - ensin ihmeteltii, että miten sä syöt, noin pieni ihminen, noin paljon, ja nyt ihmetellään, että mikset syö enää yhtä paljon... hah. (yritän olla kuin en oliskaan, vaikka joskus kyllä sieppaa; en itsekään heille arvostele heidän syömisiään; vaikka kyllä mielipiteitä sanon yleisesti siitä, mitä mieltä ihmiselle sopivasta ruuasta olen, kun näyttää monilla olevan se sama jogurtti/appelsiini lounaanaan...)

eli mulla paastot on 20-11.30 tai 20-13.30 - työpäivinä. - viikonloppuisin samaa luokkaa. Treenipäivänä yleensä katkaisen paaston aiemmin; treeni on viikolla yleensä 17.30 alk eli ehtii just syömään ennen klo 20... vapaapäivinä oon pari krt treenannut paastotusti ja hyvin on sujunut. :) - muuten mulla on ne 2 pre-ateriaa.

muokkaus:
vielä mietin että miten noi treenipäivän pre-ateriat hoitaisin... nyt on suurinpiirtein kaksi samankokoista ateriaa; ekalla vähän vähemmän hh ja sit tokalla hiukan enemmän, ja muutenkin vähän isompi ateria. - että pitäskö se päivän eka kuitenkin olla treenipäivänäkin vähän isompi..
nyt kalorit jakaantuisi tänään(jos menen treenaamaan) 380/550/1300(palkkareineen). hhmm... näyttää kyllä aika pieneltä tuo eka ateria, ja sit taas voi olla liian täysi olo tolla toisella aterialla. - luinkin aiemmin ketjusta että se toinen pre-ateria vois olla vaan joku proteiini-hedelmä välipala, jotta jaksais kunnolla treenata ja sit illalla treenin jälkeen olis enemmän syötävää(huh ;) ). Nyt sen toisen aterian ja treenin aloituksen välinen aika olis 15-17 eli 2 tuntia.

vai tämmönen?
onks joku käyttänyt tätä ja tän makrojakaumaa?
laskin itelleni kalorit 1400/2200 ja sitten päätän ite makrot -> poteiinit aina samat eli n.127 ja treenipäivälle se heraprotsku ku siitä en oo vielä ajatellut irtautua. Rasvat lepopäivinä korkeemmat ja treenipäivinä sit enemmän hh.
tähän asti en oo ainakaan yhtäänlaihtunut, mutta olenkin syönyt TODELLA HYVIN. ;) - tuskin lihonutkaan olen, mutta jo aiemmin tuli hiukan pläskiä joten niistä tahtois eroon.
tää ajankohta nyt vaan ei taas täsmää ku ens viikolla viikonloppureissua(seliseli) naisten kanssa. - muuten oon ollu alkotta yli 2kk silloin.
nyt just kauuuheeee flunssaräkätauti päällänsä(3vrk kohta täynnä), mutta en oo sentään revennyt mässyttämään mitään sokerihöttöjä; eilen muutaman palan ruuan lisäksi tummaa 70% suklaata. muuten kyllä on menny ravintoa yli kulutuksen, ettei vaan ravinteet jää saamatta. - treenitaukoa torstai-illasta asti. ja varmaan vielä huominenkin, vaikka kuumetta ei oo yhtään ollu.

vähän toi BP arveluttaa, koska siitä kuitenkin tulee kaloreita 100-200 kahdessa annoksessa, mutta ei sen nyt insua kauheesti pitäs heilauttaman?? - aaattelin toisen(siis aamun ekan klo5) jättää pois vähäks aikaa ja katsoa miten sujuu.

en mä kauheen tiukkaa dieettiä halua vetää; tarkoitus olis vaan syödä edelleen hyvin, treenata ja pitää helppo ateriarytmitys, ku ärsyttää ottaa töihin mukaan 2-3 evästä.

muoks: tänään taas lammasta(kypsänä 150g) + kurkkua+tomaattia+salaattia+valkosipulia klo 14 aikaan

(aamulla mennyt kaksi BP-kahvia voilla(n.20g) ja MCT-öljyllä)

Laskuri oli loistava, mutta minä taidan olla tyhmä. Elisiis olen 182/80 kg tällä hetkellä, laitoin oletetun rasvaprosenttini (12) ja vyötärönympärykseni (82) mukaan. Antoi normikulutukseksi siihen 2k rajamaille. Mistä tuota harjoituspäivänä tulevaa rasitusta voi muuttaa? Tuo workout-päivä kun taisi lisätä vain n. 400 kcal kulutuksee, mulla esim. tänään on 1h vaparia ja 1,5h lukkopainia putkeen, niin tuo kulutus on kuitenkin ihan eri luokkaa, ylittänee tonnin helposti.

Ja voiko pitää paikkansa, että rasva% ollessa 12 ja painon ollessa 80, 5kg dieettaus rasvamassasta johtaisi rasva% tippumisen seitsemään? Matemaattisesti kyllä, mutta tuntuu aika hurjalta. Oon kuitenkin nesteperseilyillä käynyt muutamaan otteeseen 73 kohdilla.

en mäkään siitä mitään ymmärtänyt; kunhan katsoin suuntaa mun kaloreille. - kait sieltä namiskat löytyy, mutta ehkä se ei sit erottele noita kulutuksia niin kauheesti?
mä tosin ihmettelin sitä että miksi se laskee laihtumisen/rasvanpolton yli vuodeksi? 8)
aah. no, nyt tajusin. siellähän niitä valintoja löytyy - ei saa olla niin nopea... täytyykin katsella tota uudestaan. (tyypillistä mua 8) )

muoks: joo. aika hieno laskuri tosiaan, mutta liian paljon valittavana erilaisia vaihtoehtoja; mistä määä tiän mikä on sit just mulle ok? - laitoin sen ekan eli Standard Recomp (-20/+20) ja sit light activity ja hh/rasva namiskasta 25/75 - 75/25. - ei sovi joka päivä vaihtaa joten jotain tarttis päättää. mutta kuten monesti täälläkin todettu; ihminen ei oo mikään kone ja kehoa pitää kuunnella; sen verran syödään ku hyvältä tuntuu; ei oo pakko ahtaa itteään yli täyteen, mutta jatkuvassa nälässä ei saa olla.

tai sit voisin laittaa vähän enemmän aktiivisuutta mutta sitten laittaisin weigh loss. - en vielä katsonut että mitä eroa siinä sit tulee.
--- muoks: no ,sitten tulis 1600/2000. hhmm... taidan koittaa ensin tota 1450/2200 ja katsoa miltä tuntuu; eilen meni suusta alas toi 1450 enkä mä eilen nälkää tuntenut; tänään kyllä olis jo vähän nälän tunnetta eli oliskohan sit viisaampi työpäivinä syödä vähän enemmän? - miettii...

yks kyssä tuli mieleen... - toista kertaa luen tätä ketjua(ja jatkuvasti leangains -sivua) jotta kaikki nyt tulis selväksi; en silti millään löydä sitä, että onko siinä prework -ateriassa joku hedelmä tai vastaava ja mikä se syy olikaan? - aattelin että huomenna syön marjoja prework -aterialla - onko se ihan hyvä? - baaanin näin jollain vilahtavan ja vissiin omenankin? vai oliko joku eri ateria kyseessä?

ja toinen: jos menette yhden prework -aterian taktiikalla; syöttekö lähemmäs 20 vai 25% kaloreista? ja entäs hiilarit? -- ja sit se isoin eli treenin jälkeinen ateria, sehän sitten sisältää loput 75-80%, mutta miten jaatte ne? olisko se 60% kaloreista ja mahdolisimman paljon hh:ta sitten siinä aterialla ja loput sitten viimeisellä aterialla ennen paastoa. - tuskin se nyt nokon nuukaa on mutta ei kai niitä hiilareita tarvi sinne myöhempään sitten kauheesti jättää? - aattelin että jätän kyllä osan 200g hiilareista 8) , mutta suurimman osan ja vielä muuta päälle syön heti tunti treenistä. (välissä hera ja banaani; aina ei tiedä pääseekö heti syömään ku lapset pitää joko hakea tai viedä tai tuoda jonnekin)

semmosta.
tänään söinkin sitten n. 50-70kcal enemmän kuin eilen, ku olen tänään ollut hiukan aktiivisempi kuin eilen, vaikka ihan levon kannalta olenkin ottanut. - pää vieäkin täynnä räkää ja humisee. - aattelin huomenna edes KÄYDÄ salilla - rullailemassa ja heiluttelemassa käsiä kevyesti, jos nyt kunto hiukan tästä taas paranee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom