Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juoksin 3krt/viikkoon, en salipäivinä (eli ti, to ja la mulla). Juoksin ensin 30s hölkkää, 30s täysiä, 30s hölkkää, 30s täysiä jne, kunnes tuli aika täyteen. Aika nousi joka kolmanteen treeniin minuutilla, ja ekat pari juoksua kesti 4min.

Eli 4min, 4min, 5min, 5min, 6min, 6min jne... Viikolla 8 kaks viimestä treeniä oli 15min.

Vedin tänään tuntia ennen paaston loppumista noin vartin lenkin/hiit vedon. Ihan hyvin oli paukkuja juosta ja kyllä hiki virtas mallikkaasti pitkän aikaa lenkin jälkeenkin. Onko mielipiteitä, oon 170/~78 ja tarkoituksena tiputella läskiä. Päivän kalorit pyörii 1000-1700kcal kieppeillä päivittäin ja protskua tulee noin 140g/pv. Yleensä tulee yksi iso ateria, yksi pienempi ja yksi/kaksi välipalaa (välipaloina esim. Rahka,hedelmä,leipä tms.) Makroja en syklittele mutta yritän pitää proteiinin saannista huolen. Ja isoin ateria treenin jälkeen jos treeniä tulee. Onko jotain parannusehdotuksia?

Onko jotain parannusehdotuksia?

Aika matalan kuuloset kalorit, jos tosiaan on treeni- ja lepopäivän kalorit välillä 1000-1700kCal. Pitäis koittaa saada se läskinlähtö aikaseks mahdollisimman vähällä kalorien pudotuksella, niin tuloksia tulee myös pitempään, kun on pudotusvaraa kaloreissa vielä. Ei sillee, että jos oot jo tohon asti tasasesti pudottanut, niin sit vaa sitä rataa siihe asti, kun tuloksia tulee.

Samaten se HIIT - jos tykkäät siitä, niin anna mennä, mut ei sillä oo mitään isompaa funktiota, kuin luoda kalorivajetta.

Moi!

Olisi pari Leangains-aiheista kysymystä. Taustoista: Ikää on 34 ja mitat 193 cm ja 92 kg. Pudotin painon alkuvuonna 110 kg:stä tuohon 92:teen 16/8 IF:llä (Tarkemmin ottaen Perfect Health Dietillä). Tällä hetkellä keho on aika luikku ja pikkuisen on liikaa rasvaa vatsan ympärillä, jotta esim. vaatimattovat vatsalihakset saattaisivat näkyä. Eli lihasta pitäisi saada ja läskiä nipistää pois. Bodauksesta ei ole juuri kokemusta ja aloitinkin tällä viikolla Starting Strenght noviisiversion.

Olen lueskellut Leangainsista nyt jonkin verran ja käsittääkseni Martin suosittelee pudottamaan ensiksi rasvat halutulle tasolle ja sen jälkeen aloittaa Lean Gains/Slow Bulk. Nyt minua kuitenkin häiritsee enemmän lihakseton ja heikko vartaloni, kuin aavistus läskiä vatsan ympärillä. Eli bulkki huokuttelee enemmän. Onko kokemusta/näkemystä onnistuuko SS ohjelman toteuttaminen esim. treenipäivinä +40% ja lepopäivinä -10% kaloreilla. Vai pitäisikö suosiolla bulkata kaikki päivät reilusti plussalla ja ottaa tämän jälkeen cut?

Kiitos vaan!

En suosittele tuota treenipäivien ja lepopäivien syklittelyä. Lihas kasvaa levossa joten kyllä sun kroppas tarvii kaloreita nimenomaan lepopäivinä. Ennemmin syklittelisin pidemmillä aikaväleillä (viikoilla) jos haluaa syklitellä. Kalorisyklittelystä lisää tuolla FAQ lihaksen kasvatus ja suht kireänä pysyminen -ketjussa.

Monkeyn jutussa on pointtia, mutta minä taas olisin (jonkinasteisen) syklittelyn kannalla. Jos treeni- ja lepopäivän ero ei ole todella dramaattinen (tyyliin 3000kcal vs 500kcal), niin kyllä siinä syklittelyssä ideaakin on. Protskun määrä pidetään lepopäivinäkin korkealla, niin rakennusaineita riittää ja treenipäivien extrakalorit otetaan hiilareista, jolloin menevät parempaan käyttöön.

Monkeyn jutussa on pointtia, mutta minä taas olisin (jonkinasteisen) syklittelyn kannalla. Jos treeni- ja lepopäivän ero ei ole todella dramaattinen (tyyliin 3000kcal vs 500kcal), niin kyllä siinä syklittelyssä ideaakin on. Protskun määrä pidetään lepopäivinäkin korkealla, niin rakennusaineita riittää ja treenipäivien extrakalorit otetaan hiilareista, jolloin menevät parempaan käyttöön.
Prodea riittää kyllä, mutta ilman kaloreita ei lihasta voi silti rakentaa. Tuohan olisi vähän niinkuin pienoisdieetti kun vetää protskua, mutta miinuskaloreita :D

^otetaan kummiski huomioon, että lepopäivänä se kulutuskin on tyyliin 500kcal pienempi, jolloin peri aatteessa netto on reeni- ja lepopäivänä sama.

Nopea kysymys:

Onko hyvä idea sekoittaa treenibuusterin sekaan bcaa:ta ennen paastotilassa vedettyjä aamutreenejä? Käytännön pakosta täytyy toisinaan treenata kuuden maissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon taas innostunut enemmän tästä. Tänään eka ateria vasta iltakuudelta ku paasto vei nälän täysin. Kahdella aterialla pärjäs hyvin, tosin ei tullut liikuntaa tänään, mut huomenna aamulla paastotreeneihin. :)

Tänään alkoi kuukauden minidieetti IF- tyylillä, syömisikkuna tuttu ja turvallinen 11-19. Tarkoituksena olisi hieman keventää oloa, kesä näköjään turvottaa :D

Prodea riittää kyllä, mutta ilman kaloreita ei lihasta voi silti rakentaa. Tuohan olisi vähän niinkuin pienoisdieetti kun vetää protskua, mutta miinuskaloreita :D

Ite oon vetänyt nyt n. puoltoista kuukautta Leangains cuttia. Treenipäivinä (ma, ti, to, pe) +10% ja lepopäivinä (ke, la, su) -35%. Lihat ovat pysyneet hyvin ja rasvaakin on tirissyt ihan mukavasti, vaikka lähtötasonikin oli ihan hyvä. Sinällään ehkä vähän hassusti tämä mulla, kun rasvanpoltto on etusijalla, mutta miinuspäiviä on kuitenkin vähemmän kuin treenipäiviä(plussa päiviä). Berkhanihan suositteli muutenkin ainakin cutilla vaan 3x viikossa treenaamista, sekä lähinnä noita massaliikkeitä kyykkyä yms. kun ite taas on vetäny ihan normi treenejä todella monella eri liikkeellä. Joku tarve mulla on aina ollut käydä vähintään tuo 4x viikkoon puntilla, niin en ole raskinut pudottaa kolmeen treenikertaan. Olisi kyllä varmaan ihan hyvä saada yksi miinuspäivä viikkoon lisää, eli neljä niitä ja kolme plussapäivää. Tämä tarkottaisi sitä, että jos jatkan treenailua 4x viikkoon, niin yhtenä salipäivänä pitäisi olla -35% kaloreilla....josta en tiedä onko järkeä.

Proteiinia oon vedellyt joka päivä 2.5g x kg. On muuten mukavaa nykyään tämä paastolla treenaillu. Ekoilla kerroilla tuntu olevan helvetin heikko olo, mutta jo about viikon jälkeen oli tottunut. Nykyisin ei puhettakaan etten treenaisi tyhjällä mahalla, BCAA vaan naamaan ja salille. Tosin voi pian muuttua jos ei ole enää muiden asioiden takia mahdollista käydä aikaseen puntilla.

Ite sanoisin että kerta proteiinig kunnossa ja jos treeni sujuu sen verran mitä se dieeteillä muutenkin sujuu ni antaa mennä vaam. Mites tuo on tuo että jätetään kaloreihin tahallaan pudotusvaraa myöhemmäksi, onko sillä muka jotain väliä tutkitusti? Jos henkilöt a ja b on kumpiki 70 kiloa ja 1000kcal/vrk miinuksilla ni eiköhän laihdu ihan saman verran huolimatta siitä millä kaloreilla on siihen asti menty. Kalorimäärän pudotusvaraasa toki voi olla muita pointteja kuten se että suojellaan lihasmassaa dieetin alkupuolella yms mutta se laihtuminen varmaan kuitenki samanlaista?
Jos tuntee selviävänsä hengissä dieetistä noin vähillä kaloreilla eikä jatka hirmu pitkään yhdellä kertaa ni mikäs siinä, saapahan äkkiä alta pois ja jos vähän lihaa lähtee ni tulee kyllä hujauksessa takasikin jälkeenpäin.

Edit; viittaa JanneR:n vastaukseen lastenvaa'alle

Mulla ei matikkapää nyt riitä keksimään niin onko mitään tapaa paastota niin, että saisin hyödynnettyä halvan yliopistoruoan? :D Ruoka siis n. 10-12 kieppehillä ja treenin haluaisin paaston loppuun.

Mitä järkeä tehdä IF jos se tuottaa ongelmia? ^^ Ei ne tunnit ole mitään tarkkoja rajoja, syö vaikka 2 tunnin ikkunalla tai 12 tunnin ikkunalla, lopputulos sama. Itse teen IF sen takia melko pienellä, yleensä n. 3 h ikkunalla koska tykkään treenata paastonneena ja sitten treenin jälkeen syön itseni koomaan ja menen nukkumaan, toimii mulla

Mitä järkeä tehdä IF jos se tuottaa ongelmia? ^^ Ei ne tunnit ole mitään tarkkoja rajoja, syö vaikka 2 tunnin ikkunalla tai 12 tunnin ikkunalla, lopputulos sama. Itse teen IF sen takia melko pienellä, yleensä n. 3 h ikkunalla koska tykkään treenata paastonneena ja sitten treenin jälkeen syön itseni koomaan ja menen nukkumaan, toimii mulla

Siis pointti olikin, että tuo helpottaisi vähän elämää. Ei tarvitsisi kuskailla eväitä koko ajan mukanansa. Ehkäpä pidän sitten tuollaisia 6 tunnin paastoja opiskelijalounaan jälkeen ja syön illalla niin että napa paukkuu :)

Ite sanoisin että kerta proteiinig kunnossa ja jos treeni sujuu sen verran mitä se dieeteillä muutenkin sujuu ni antaa mennä vaam. Mites tuo on tuo että jätetään kaloreihin tahallaan pudotusvaraa myöhemmäksi, onko sillä muka jotain väliä tutkitusti? Jos henkilöt a ja b on kumpiki 70 kiloa ja 1000kcal/vrk miinuksilla ni eiköhän laihdu ihan saman verran huolimatta siitä millä kaloreilla on siihen asti menty. Kalorimäärän pudotusvaraasa toki voi olla muita pointteja kuten se että suojellaan lihasmassaa dieetin alkupuolella yms mutta se laihtuminen varmaan kuitenki samanlaista?
Jos tuntee selviävänsä hengissä dieetistä noin vähillä kaloreilla eikä jatka hirmu pitkään yhdellä kertaa ni mikäs siinä, saapahan äkkiä alta pois ja jos vähän lihaa lähtee ni tulee kyllä hujauksessa takasikin jälkeenpäin.

Edit; viittaa JanneR:n vastaukseen lastenvaa'alle

Jep, laihtuu samalla tavalla, mutta otetaan leikkiesimerkkinä vaikka, että A vetää -1000kCal ja B -500kCal. Oletetaan, että molemmilla paino putoaa identtistä vauhtia vaikka 500g/viikko. Sitten molemmilla käy niin, että painonputoaminen pysähtyy kahdeksi viikoksi kokonaan. Siinä voi kokeilla, jos kalorimäärän pudotus taas saisi läskit tirisemään, niin tätä kun toistetaan useamman kerran usean kuukauden aikana, niin kummalla on enemmän liikkumavaraa kalorien pudotuksessa A:lla vai B:llä? Jos normaali aineenvaihdunta on vaikka 2500kCal, niin mitä järkeä on pudottaa suoraan 1500kCal, jos sama tulos tulee syömällä 2000kCal/päivä? Tekee asiasta itselleen vaan vaikeampaa ja lisää dieetin terveyshaittoja.

Äkkiä googlettelin, kun muistelin tän idean lukeneeni Andy Morganilta tai Patrik Borgilta, mutta en nyt löytänyt muuta kuin Pöperöproffan aihetta sivuavan jutun: Pöperöproffa: Ei alle 1500 kcal pari lainausta esimerkiksi: "Toisaalta lähellä normipainoa iso laihdutus vie helpommin lihaksia ja siitä syystä kannattaa laihtua hitammin kuin reilumpikokoisten.", "Mutta jos nyt otetaan aiemmin rutiininomainen 1200 kcal/vrk niin sen kanssa ei pärjää hyvin enää oikein kukaan. Ihan varmasti sillä laihdutaan nopeammin, mutta vastaavasti myös ongelmat kasvavat."

Ja sinne 1000kCal luokkaan aineenvaihdunnan nuijiminen vie kyllä aika tovin palautua. Huono esimerkki, mutta Hulkki esim. puhuu, että on palautellut 10 viikkoa aineenvaihduntaa ja hormonitoimintaa dieetiltä. (FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url])

Suositut

Back
Ylös Bottom