Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Syömiskerrat vähentävät ilmeisesti myös testosteronitasoa, niin ihmeellistä kuin onkin. Tietenkin välillisesti kaloreita ja tiettyjä makrosuhteita jne. tarvitaan, mutta se on hieman eri juttu se. Vaikka proteiinisynteesi olisikin hyvä pitää melko maksimaalisena useiden aterioiden perusteella, taitaa kadun miehelle synteesi suhteen olla tärkeämpää toimiva tasainen testosteronituotanto. Oletteko perehtyneet tähän? Gynomiehet olisivat tietysti tämän alan parhaimpia antureit....asiantuntijoita?

Joko tästä oli puhetta? Hugh Jackman pätkäpaastolla Wolverine- kuosiin. IF saanee tästä hyvää mainosta - sen verran paljon on tuosta Jackmanin kunnosta täälläkin puhuttu. Huomion arvoinen juttu sekin, että Dwayne "The Rock" Johnson oli vastuussa ruokavalion suunnittelusta. Dwaynekin IF- miehiä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Katoin videon ja kohta löysinkin itseni hodgetwinsien kannulta.. :D lihaveljien motivoimana kokeilen nyt versiota jossa syömisikkuna on 5-6h mittainen (riippuen työpäivän ohjelmasta). Tosin vainoharhoista ja kuumotuksista johtuen otan yhä aamuisin leusiinia 5g tai bcaa 10g.

Tarkoitatko nyt, että useampi ateria laskee testoja vai, että pätkäpaastoaminen laskee testoja?

Ateria laskee sitä aina. Ei välttämättä ole miehelle tosiaan parempi syödä seitsemää pientä ateriaa pitkin päivää, verrattuna kahteen kolmeen 4-6 tunnin ikkunassa tai vastaavaa.

Itse olen sitä mieltä, että periaatteessa itse ruokailu ei ole sen helpompaa, melkein vaikeampaa tunkea itseensä kerralla tarpeeksi ravintoa(kunnon ravintoa + kasvikset jne). Mutta vaikuttaa siltä, että kaikki muu onkin mielekkäämpää.

Tarkoitatko nyt, että useampi ateria laskee testoja vai, että pätkäpaastoaminen laskee testoja?
Jos paastoat liian pitkään, tyyliin useamman vuorokauden, laskevat t-tasot. Toisaalta taas myös jokainen ateria laskee t-tasoja. Summasummarum, harvempi ateriarytmi lienee loppupeleissä parempi vaihtoehto t-tasojen ylläpitoon. Jossakin vaiheessa on kuitenkin pakko syödä.

En kuitenkaan lähtisi tuostakaan asiasta stressaamaan, sillä sekin (stressi) laskee t-tasoja. Jälleen kerran, älkää tehkö asioista vaikeampia mitä ne ovat.

Voisko joku vääntää rautalangasta, että milloin aterioin, jos heräilen esim 14:00 päivittäin yötyön takia ja miten ruokailuajat? :)

Pätkäpaastoileeko kukaan nainen muuten ?

Mua kiinnostaisi kuulla myös, jos jollain mimmillä on kokemuksia? Oon itse niin tottunut syömään tasaisia muutaman sadan kalorin settejä 2-4 tunnin välein (neljä tuntiakin on välillä ihan liikaa), että en arvaa lähteä kokeilemaan tätä. Pitkät pätkät syömättä aiheuttaa migreeniä ja raivareita..

Toisaalta taas oon huomannut, että jos oon vetänyt kunnon mättösafkat vaikka 18 aikaan, niin seuraavan kerran ateria saattaa helposti olla seuraavana aamuna 8-9 aikaan, eli semmoinen 14 tunnin paasto, josta yö vie valtaosan, ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa. Ja kiinnostaisi ihan puhtaasta mielenkiinnosta kokeilla, miten rasvatonta massaa saisi kerättyä tän avulla. Treenaan aamuisin klo 7 aikaan, haluaisin syödä sinne alle jotain ja olen muutenkin aamuvirkku. Jos kokeilisi syödä vaikka klo 7-17 ja paastoaisi sitten loput 14h. Hm. Pitänee perehtyä vielä tähän paremmin.

Ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa vähän pidempää, 24 h paastoa. Iltapalan jälkeen seuraava ateria vasta huomenillalla, tietenkin vettä juon litratolkulla ja kahvia pari kupillista. Tarkoituksena olisi vähän puhdistaa kehoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua kiinnostaisi kuulla myös, jos jollain mimmillä on kokemuksia? Oon itse niin tottunut syömään tasaisia muutaman sadan kalorin settejä 2-4 tunnin välein (neljä tuntiakin on välillä ihan liikaa), että en arvaa lähteä kokeilemaan tätä. Pitkät pätkät syömättä aiheuttaa migreeniä ja raivareita..

Toisaalta taas oon huomannut, että jos oon vetänyt kunnon mättösafkat vaikka 18 aikaan, niin seuraavan kerran ateria saattaa helposti olla seuraavana aamuna 8-9 aikaan, eli semmoinen 14 tunnin paasto, josta yö vie valtaosan, ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa. Ja kiinnostaisi ihan puhtaasta mielenkiinnosta kokeilla, miten rasvatonta massaa saisi kerättyä tän avulla. Treenaan aamuisin klo 7 aikaan, haluaisin syödä sinne alle jotain ja olen muutenkin aamuvirkku. Jos kokeilisi syödä vaikka klo 7-17 ja paastoaisi sitten loput 14h. Hm. Pitänee perehtyä vielä tähän paremmin.

Ei suositella naisille.

Ei suositella naisille.

Oke, no sehän oli lyhyt ja ytimekäs.

Tuossa lueskelinkin jotain rottatutkimuksia, missä oli todettu sukupuolen vaikuttavan näissä paastoasioissa. Mutta netistä löytyy myös paljon naisten positiivisiakin kokemuksia. Yksilöllistä lienee tämäkin.

Treenaan aamuisin klo 7 aikaan, haluaisin syödä sinne alle jotain ja olen muutenkin aamuvirkku. Jos kokeilisi syödä vaikka klo 7-17 ja paastoaisi sitten loput 14h. Hm. Pitänee perehtyä vielä tähän paremmin.

Ite tuossa tilanteessa jättäisin aamupalan väliin ja suoraan salille vaan. Kun kroppa on tankattuna, ei treeniä edeltävällä aterialla tee hittoakaan, merkitystä on sitten treenin jälkeisellä aterialla IMO. Aiheesta keskustelua paljon tässäkin ketjussa. Tyhjä vatsa ei tarkoita tyhjiä lihaksia :)

Laittakaas kokemuksia pätkäpaastolla bulkkaamisesta. Itse ajattelin kokeilla syyskuussa ja lisäksi ottaisin kreatiinia. Voi olla kyl vaikeaa saada kovia +kaloreita 3:lla ruokailulla... Pelkona on mahalaukun venyminen ja bulkkausvaiheen lopettamisen jälkeen tottuminen pienempiin aterioihin, voin tosin olla hukassakin tässä asiassa..Pätkäpaastoa takana varmaan 6kk ja kokemukset ovat erittäin positiivisia.

Täällä bulkkaillaan paastoten. Suosittelen ehdottomasti, jos ruokahalu on kova ja tykkää isoista annoksista. Tällä hetkellä menee treenipäivinä 3900Kcal kolmella aterialla + palkkari. Paastot vaihtelee n. 14-16 tunnin välillä.

Laittakaas kokemuksia pätkäpaastolla bulkkaamisesta. Itse ajattelin kokeilla syyskuussa ja lisäksi ottaisin kreatiinia. Voi olla kyl vaikeaa saada kovia +kaloreita 3:lla ruokailulla... Pelkona on mahalaukun venyminen ja bulkkausvaiheen lopettamisen jälkeen tottuminen pienempiin aterioihin, voin tosin olla hukassakin tässä asiassa..Pätkäpaastoa takana varmaan 6kk ja kokemukset ovat erittäin positiivisia.

Keväällä sujui kuin tanssi. Paino kasvoi, mutta kroppa kiristyi peilissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom